Kirjasuosituksia 12-vuotiaalle
Mitä lähtisi tarjoamaan 12-vuotiaalle, joka lukee päivittäin, mutta on huono itse löytämän kirjoja. Jos yksin lähettää kirjastoon, ei kuulemma löydä mitään kiinnostavaa. Innostuu kyllä melko usein kun tarjoan jotain, mutta en enää itse tiedä mitä lähtisin ehdottamaan. Tyttö kyseessä jos sillä väliä.
On lukenut Potterit, Nälkäpelit, Sorurikissat, Twilight, Kiltin tytön murha-kirjat, Uljasmaan, Varjot. Tulisiivet, Vihervaaran Anna ja Narnia ei kiinnostaneet.
Kommentit (122)
Raamattu on ainoa kirja jonka ihminen tarvitsee.
Percy Jackson tai Olympoksen Sankarit -sarja.
Keskity auttamaan tuossa itse luettavan löytämisessä, kun kuitenkin tykkää lukea. Siinä on nyt jokin ongelma, joka ei ehkä ole tiedossasi, miksi ei itse löydä kirjoja. Ruvetkaa käymään yhdessä kirjastossa vaikka 2 kertaa kuukaudessa. Netin kirjablogeja ja kirjamainoksia ja -arvosteluja voi myös totutella tutkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Anne Frankin päiväkirja
Ei ole liian järkyttävä kuudesluokkalaiselle? Mietin kun on kuitenkin tositarina.
Vierailija kirjoitti:
Keskity auttamaan tuossa itse luettavan löytämisessä, kun kuitenkin tykkää lukea. Siinä on nyt jokin ongelma, joka ei ehkä ole tiedossasi, miksi ei itse löydä kirjoja. Ruvetkaa käymään yhdessä kirjastossa vaikka 2 kertaa kuukaudessa. Netin kirjablogeja ja kirjamainoksia ja -arvosteluja voi myös totutella tutkimaan.
Ollaan kysytty apua henkilökunnaltakin, mutta jotenkin eivät oikein osaa auttaa. Tarjoavat aina näitä jo luettuja ja sitten alkaa se pyöriminen, että voi voi, mitähän sitä sitten keksisi. Sama kävi kirjakaupassa joulun alla. Lapsi itse ei ole kärsivällisimmästä päästä, ei jaksa selata loputtomiin hyllyjä ja lukea takakansia josko sattumalta löytyisi jotain kiinnostavaa. Turhautuu kun kaikki on joko liian lapsellisia, jo luettuja, tylsän näköisiä, aihepiiri ei kiinnosta (esim. hevoskirjat, klassiset tyttökirjat, fantasiakaan ei kaikilta osin). Pelastus on aina ollut joku sarja, jonka alkuun pääsee ja koukuttuu. Sen jälkeen lukeminen maistuu joka ilta helposti tunnin tai parikin.
Eiköhän tuo ihan itse löydä kirjastosta jotain luettavaa.
Anne Frankia suosittelen minäkin. Nancyn luin eka kerran joskus kutosluokkalaisena, oli vaikuttava.
Taru Somusten herrasta, Mauri Kunnaksen kirjat ym lastenkirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Taru Somusten herrasta, Mauri Kunnaksen kirjat ym lastenkirjoja.
Mauri Kunnas?
Tiia Palmén: Koskelan teinimurha
Varmaan fantasia-historia -akseli voisi kiinnostaa. Maameren tarinat (kirjasarja) upposi meillä.
Mein Kampf tai Saatanalliset Säkeet