Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Helsingissä käytetään metroa ja ratikkaa? Eli miten saa pysäytettyä (onko heiluttelu ratikalle ihan junttia) ja miten ja milloin maksetaan jne... :D
Minäkin haluaisin tietää ainakin tuon maksuasian. Metro käsittääkseni pysähtyy jokaisella asemalla, mutta miten ratikka?
Luin tästä jutun ihan viikko, pari sitten, varmaankin Hesarissa. Kyllä ratikka pysähtyy joka pysäkillä, jossa on ihminen, mutta kättäkin saa heilauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten voin todistaa, että enemmistö ihmisistä ei kuuntele kaikenlaista musiikkia? Minusta tuntuu, että näin on, mutta miten todistan sen, kun minulle sanotaan, että en voi sitä tietää.
No jos näet kadulla että joku porukka jonottaa vaikka jonnekin hevikeikalle, niin mene heiltä kyselemään mitä tykkäävät Justin Bieberin uusimmasta sinkusta.
Siinä. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Juovatko kasvissyöjät juurikaan virvoitus- tai alkoholijuomia?
Kyllä juo. Kasvissyöjä ei syö lihaa.
Vegaani taasen (joka on täysin eri asia) ei käytä mitään eläinperäisiä tuotteita. Eli vegaanitkin voi käyttää virvoitus- ja alkoholijuomia kunhan ne eivät sisällä mitään eläinperäisiä ainesosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Helsingissä käytetään metroa ja ratikkaa? Eli miten saa pysäytettyä (onko heiluttelu ratikalle ihan junttia) ja miten ja milloin maksetaan jne... :D
Minäkin haluaisin tietää ainakin tuon maksuasian. Metro käsittääkseni pysähtyy jokaisella asemalla, mutta miten ratikka?
Luin tästä jutun ihan viikko, pari sitten, varmaankin Hesarissa. Kyllä ratikka pysähtyy joka pysäkillä, jossa on ihminen, mutta kättäkin saa heilauttaa.
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005286058.html
”No niin! Eli raitiovaunut pysähtyvät aina, jos pysäkillä on asiakkaita. Mutta ei ole noloa tai tyhmää vinkata kuljettajalle, että haluaa kyytiin. Näin varsinkin, jos pysäkin ohi kulkee useita raitiovaunuja.”
Mihin perustuu alapeukut? Esim. Tässäkin ketjussa moni asiallinen vastaus on saanut alapeukkua. Jos vastaus olisi virheellinen, niin olisi loogista lainata ja täydentää. Monissa muissakin ketjuissa toistuu tämä sama.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin eräälle henkilölle jokin aika sitten, että Yhdysvaltain väkiluku on huomattavasti pienempi kuin Euroopan siksi, että se on asutettu myöhemmin ja myös koko Pohjois-Amerikan väkiluku on siksi huomattavasti Euroopan väkilukua pienempi. Hän ajatteli syyn olevan, että Yhdysvallat on maa ja Eurooppa maanosa. Onhan maailmassa kaksi maata, joissa on enemmän asukkaita kuin Euroopassa, ja ne ovat Kiina ja Intia. Olenhan oikeassa tässä asiassa?
Asuttaminen ei oikein toimi tässä hyvin arviona. Pohjois-Amerikkahan on kumminkin asutettu jo vähintään yli 10 000 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja yhdellä toisella oli kerran keskustelua Nico Rosbergin kielitaidosta. Nicohan ei osaa suomea, ja tämä toinen sanoi, että ei sitä tuolla suuressa maailmassa niin tarvitse. Siis mitä tarkoitetaan "suurella maailmalla", kun puhutaan siitä? Voisiko Suomikin kuulua "suureen maailmaan" jostakin muualta katsottuna?
Koska kaikkia maailman kieliä ei voi opetella, suuressa maailmassa pärjää kyllä, jos osaa kohtuullisesti englantia, espanjaa ja kiinaa. Aika harva pärjää.
Milloin voi sanoa, että joku tunnettu henkilö kuoli unohdettuna? Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa lueteltiin julkkiksia, joilla on surullinen kohtalo. Sanottiin, että Simo Salminen kuoli unohdettuna. Voisiko hänestä muka sanoa, että ihan unohdettunakaan kuoli? Eihän hän kuitenkaan ollut näytellyt enää vuosikymmeneen, mutta eikö hän kuitenkin haastatteluja antanut lehdille?
Miksi Iso-Britanniassa nettimyyntihinnat vaihtelevat ostohetkellä? Eikö siellä ole yhtä tiukkaa lakia hinnoittelua koskien kuin Suomessa?Mihin saa valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on yleisempää? Se, että jostakusta tulee ylimielinen vai se, että jostakusta häviää tuo piirre? Entä onko ylimielisyys piirre, joka vaatii pysyäkseen sellaista, että tuntee jonkin takia olevansa muita parempi? Onko ylimielinen ihminen yleensä aina ollut sellainen vai onko se yleensä seurausta jostakin?
Ylimielisyys johtuu jostain tietty, esim vaikka henkilö on älykkäämpi kuin muut, tai ryhmästä johon samaistuu.
Äly on semmoinen ominaisuus, että kun alkaa brassailla, henkilö alkaa näyttää kornilta. Älyä on monen laista, käytännön järki usein ohittaa fluidin älyn.
Käsitys omasta ylemmyydestä häviää silloin kun on erilaisessa yhteisössä jossa nämä ihmeelliset jutut ovatkin itsestään selviä.
Ennemmin ryhmä ylläpitää, oletan.
Miksiköhän tästä ketjusta on ainakin minun mielestäni hävinnyt kaksi kertaa viestini, jossa olen kysynyt, että mitä tarkoitetaan termillä vaikeavammainen ihminen? En kysy sitä millään pahalla.
Haluan vain tietää vastauksen. kirjoitti:
Miksiköhän tästä ketjusta on ainakin minun mielestäni hävinnyt kaksi kertaa viestini, jossa olen kysynyt, että mitä tarkoitetaan termillä vaikeavammainen ihminen? En kysy sitä millään pahalla.
Minultakin on hävinnyt, jos olen kysynyt Aspergerin oireyhtymään liittyviä kysymyksiä ja jopa sekin hävisi, kun kysyin, miksi siihen liittyvät kysymykset poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja yhdellä toisella oli kerran keskustelua Nico Rosbergin kielitaidosta. Nicohan ei osaa suomea, ja tämä toinen sanoi, että ei sitä tuolla suuressa maailmassa niin tarvitse. Siis mitä tarkoitetaan "suurella maailmalla", kun puhutaan siitä? Voisiko Suomikin kuulua "suureen maailmaan" jostakin muualta katsottuna?
Suuri maailma on varmaan jossain Kiinassa tai Intiassa koska molemmissa niissä on jotain 1 mrd ihmistä.
Olisiko Onnenpyörä-ohjelma mahdollinen esim. Kiinassa tai Japanissa? Kiinan ja japanin kirjoittamisessahan ei käytetä aakkosia.
Äitini, jolla on ollut jo vuosia välit poikki sisareensa ja veljeensä, on sanonut, että jos hän kuolee ennen heitä ja välit eivät siihen mennessä ole korjaantuneet, hän ei halua sisartaan ja veljeään hautajaisiinsa. Äidin sisar ja veli ovat myös tietoisia tästä. Miten minä ja sisarukseni sitten teemme, jos näin käy? Itsestäni tuntuu todella kiusalliselta tällainen, koska itse kuitenkin olen väleissä heidän kanssaan ja tuntuisi pahalta, jos he sitten suuttuvat meillekin. Äidin veli kyllä on sanonut olevansa pahoillaan siitä, että välit menivät poikki, mutta hänessä ei toistaiseksi ole ollut miestä esittämään anteeksipyyntöä.
Vierailija kirjoitti:
Äitini, jolla on ollut jo vuosia välit poikki sisareensa ja veljeensä, on sanonut, että jos hän kuolee ennen heitä ja välit eivät siihen mennessä ole korjaantuneet, hän ei halua sisartaan ja veljeään hautajaisiinsa. Äidin sisar ja veli ovat myös tietoisia tästä. Miten minä ja sisarukseni sitten teemme, jos näin käy? Itsestäni tuntuu todella kiusalliselta tällainen, koska itse kuitenkin olen väleissä heidän kanssaan ja tuntuisi pahalta, jos he sitten suuttuvat meillekin. Äidin veli kyllä on sanonut olevansa pahoillaan siitä, että välit menivät poikki, mutta hänessä ei toistaiseksi ole ollut miestä esittämään anteeksipyyntöä.
Kyllä periaate on se että kuolleen tahtoa kunnioitetaan hautajaisjärjestelyissä eikä siitä ole syytä kenenkään suuttua.
Te, jotka olette pelanneet Candy Crush Sagaa, oletteko koskaan saaneet Jackpotia, kun olette pyöräyttäneet boosteripyörää. Itse en ole koskaan saanut sitä, mutta kaikkiin muihin olen osunut. Mistä se johtuu? Onko tuota Jackpotia jostain syystä vaikeampi saada?
Oliko Bumtsibum osittain käsikirjoitettua? Tässä Marco Bjurströmin juontamassa ohjelmassahan kilpailtiin laulujen tunnistamisesta. Kilpailun vieraat yrittivät Seppo Hovin ja Esa Niemisen sekä myöhemmin myös Tuomas Kesälän johdolla arvata, minkä kappaleen sanoja monitoreihin on piilotettu. Mutta oliko siis ihan aina niin, että kilpailijat eivät tienneet, minkä kappaleen sanoja monitoreihin on piilotettu, vai tiesivätkö he ehkä osan niistä mutta esittivät tarkoituksella muitakin kappaleita? Ohjelmastahan on pyörinyt MTV3-kanavalla uusi versio, mutta sitä en ole katsonut ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina, kun nauttii alkoholia, pitäisi juoda itsensä humalaan? Eräs henkilö kerran sanoi minulle näin, että se on alkoholin juomisen tarkoitus, ja jos juo esim. vain pari olutta, se on sama kuin joisi pari limonadia.
Jotkut ihmiset eivät ymmärrä ns. sivistynyttä juomista. Heille alkoholin nauttimisen ainut tarkoitus on humaltuminen. Se on heidän henkilökohtainen näkemyksensä, ei yleinen totuus. Aivan hyvin voi nauttia vähempiäkin määriä alkoholia. Se on jopa suositeltavampi tapa kuin humalahakuinen juominen. Olut ja limonadi eivät ole sama asia. Vaikka alkoholia joisi vain vähän, se vaikuttaa silti elimistössä eri tavalla kuin alkoholiton juoma.
No mutta kun se pari olutta ei aiheuta mitään aistein havaittavaa vaikutusta mihinkään, niin miksi sitten juoda niitä ollenkaan kun voisi yhtä hyvin juoda mitä tahansa muuta? Maun takia ne juodaan? Minusta vaikkapa limsa on maultaan parempaa kuin mikään alkoholijuoma. Sen takia minäkään en juo alkoholia muuten kuin humaltumistarkoituksessa. En näe alkoholille mitään muuta tarkoitusta. Ymmärrän toki, että esimerkiksi viiniharrastajat osaavat arvostaa viinin makuominaisuuksia, mutta tuota parin kaljan tai siiderin tissuttelua en ole koskaan ymmärtänyt.
Metrolle heiluttelu ei sovi, voi käsi katketa kun juna pyyhältää asemalle. Metroa ei tarvitse siis pysäytellä.
Ratikalle ei yleensä tartte vinkata, koska aina joku jää pois. Varmuuden vuoksi voi vilauttaa kättä, jos näyttää ettei pysähdy. Yleensä ne kuljettajat näkevät jo siitä että valmistaudut nousemaan ratikkaan, että olet sinne tulossa.
Maksaminen kannattaa hoitaa aina etukäteen. Lippuja on vaikka minkälaisia, riippuu kuinka kauan aito sillä kulkea ja mihin asti.
Otetaan nyt vaikka se klassinen eli kertalippu ja sen hankkiminen Helsingin Rautatieasemalla:
1) Lipun voi ostaa automaatista metroasemalla metroon tai ratikkakuskilta noustessaan ratikkaan.
2) Lipun voi ostaa myös R-kiskalta. Niitähän on asemalla lippuhallissa ja asematunnelissa useampi.
3) Lipun voi ostaa kännykällä.
Helppoa kuin heinänteko jopa heinäkengille :D