Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18363)

Vierailija
12681/18363 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa varoitellaan kirjautumasta vahvaa tunnistautumista vaativille sivustoille Googlen tarjoamista linkeistä. Eipä niitä linkkejä oikein muualtakaan löydä, useinkaan, useimmat linkit on pakko googlettaa. Ei auta sekään että on kirjanmerkeissä, koska linkit vanhenevat ja uuden saa selville vain googlettamalla.

Vierailija
12682/18363 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos (öljytäyte)patterissa lukee "Tämä tuote soveltuu ainoastaan hyvin eristettyihin tiloihin tai satunnaiseen käyttöön. " niin sitäkö ei voi käyttää esim. jossain perus mökillä pitämässä pientä peruslämpöä? Vai mitä tämä meinaa?

Taitaa olla jotain konekääntäjän tuotosta.

"Hyvin eristettyihin". Erikoinen ja epämääräinen ilmaisu.

Tää vois tarkoittaa kuivia tiloja. Ei siis ulkokäyttöön ja ns. kosteisiin tiloihin.

Tai sitten paikan pitää olla lämmön puolesta eristetty, eli ei siedä jäätymistä tai käynnistystä pakkasen puolella.

"Ei jatkuvaan käyttöön": tarkoittaa sitä, että ei sovellu kesämökin peruslämmön ylläpitämiseen, koska sehän on jatkuvaa käyttöä.

Epäilyttävä tuote, joska kestävyyteen ei edes valmistaja itse usko. Mikä mahtanee olla heikko kohta? Öljyt pihalle ja tulipaloriski? Lopettaa vaan toimintansa ja valmistaja vapautuu vastuusta, kun paikat jäätyy ja putket halkeaa, koska käytit jatkuvasti, siis vastoin käyttöohjetta. Tota voit vain arvailla. Voi kestää tai olla kestämättä.

Osta mökille laadukkaampi lämmitin, joka kestää jatkuvaa käyttöä ja ehkä myös kosteutta ja jäätymisen ilman riskiä valuttaa öljyt lattialle.

Selailin erilaisia öljypattereita eri firmoilta ja itseasiassa ihan jokaisessa luki tarkemmissa tiedoissa, että ei jatkuvaan käyttöön ja tosiaan vain hyvin eristettyyn tilaan. Mikähän voisi olla sellainen hyvä pientä peruslämpöä pitävä lämmönlähde? Viikottain, jopa useammin, mökillä käydään (kyseessä siis noin 25m2 saunatupa-tyyppinen tavallinen lautamökki), eli patteri ei jäisi talveksi yksinään tyhjänä vahtimatta. Nyt en kuitenkaan uskalla tuota öljypatteria hommata, vaikka usein käytäisiin paikan päällä.

Mikä tahansa ilmakiertoinen tai umpinainen kiinteästi asennettava tai pistotulpallinen radiaattori ( = sähköpatteri).

Ensto, yali ... Kato verkkokaupoista.

Minulla on mökillä Ensto Betaa ja jotain toista, olisko Nöbo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12683/18363 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa varoitellaan kirjautumasta vahvaa tunnistautumista vaativille sivustoille Googlen tarjoamista linkeistä. Eipä niitä linkkejä oikein muualtakaan löydä, useinkaan, useimmat linkit on pakko googlettaa. Ei auta sekään että on kirjanmerkeissä, koska linkit vanhenevat ja uuden saa selville vain googlettamalla.

Nyt on aika itse aiheutetun kuuloinen ongelma. - Useimmat sivustot eivät päivitä sivujaan niin usein tai ainakaan vaihda kirjautumissivun osoitetta niin usein, että tämä olisi ongelma.

-Mahdollisesti linkkaat väärän sivun kirjanmerkkeihin, esim jo sen jälkeen kun olet kirjautunut.

-Toisaalta, 90% sivuista pääsee myös takaisin sinne oikealla kirjautumissivulle, vaikka menikin vanhasta linkistä.

-Jos vanha linkki ei nyt kuitenkaan toimi, eikä sieltä pääse takaisin sivustolle, olisi tarkoitus, että kirjoitat itse osoitepalkkiin www. nordea. fi, etkä seuraa jotain linkkiä, googlesta tai muualta. Sieltä sitten etsit sen kirjautumispainikkeen, harvoin sitä halutaan piilottaa usein on aika näkyvällä paikalla.

-Toki jos osoite kirjautumaan on helppo, voit kirjoittaa sen suoraan www. nordea. fi. / kirjaudu (en käytä nordeaa, niin ei hajuakaan onko osoite oikeasti mitään tuollaista).

-Samalla sen voi taas päivittää kirjanmerkkeihin ja pärjäät taas useamman vuoden.

-Jos olet asiakkaana jossain, missä kirjautuminen on hankalaa, osoitteet vaihtuvat jatkuvasti, pääsivulta ei löydy kirjautumispainiketta, vanhoista linkeistä ei pääse mihinkään ja joutuisit googlettamaan asiaa, niin anna palautetta ja vaihda palveluntarjoajaa.

Vierailija
12684/18363 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen kuninkaallinen perhe tarvitsee kylpyhuoneita niin paljon? Esimerkiksi Madeleinen kotona niitä on kahdeksan, vaikka on viisihenkinen perhe.

Isoissa uusissa taloissa (tai isolla rahalla korjatussa) on usein jokaisen makuuhuoneen yhteydessä oma kylppäri. Uusi on siis 1970 -luvun jälkeen rakennettu. Tämä siksi, ettei tule vessajonoa. Näiden lisäksi on usein vessa jokaisessa kerroksessa joissa on muutakin kuin pelkkiä makuuhuoneita, eli oleskelutiloja. Joten jos jokaiselle on oma makkaria + vaikka pari työhuonetta, jotka talon arvon vuoksi halutaan laskea makuuhuoneiksi =niissäkin kylppäri ja vaikka pari vierashuonetta (tai hulppeammissa jopa vierasmökki) ja kolmessa kerroksessa oleskelutiloja tulee 8 kylppäriä ja 3 vessaa.

Joissain ulkomaisissa ilmoituksissa tai väärin suomennetuissa on voitu laskea vessat myös kylppäreiksi, eli olisikin vaikka 5 kylppäriä ja 3 vessaa, kun tarkemmin tutustuu. Toki jotkut ovat voineet myös rakentaa vessojen tilalle turhaan kylppärit, vaikka jokaisessa makuuhuoneessa on jo oma kylppäri.

Isommissa kartanoissa, myös vanhoissa, on sitten niin paljon tilaa, että vaikka suurin osa kylpyhuoneista ei olisikaan makkarien yhteydessä, vaan ihan käytävällä, on huoneita sen verran paljon. Myös henkilökunnalle (ennen olisi sanottu palvelusväelle) myös omia tiloja missä kylppäreitä. Samoin on myös muita rakennuksia, joissa omia pesutiloja.

Iso kylppärien määrä selittyy siis sen yhdistelmällä, miten iso talo on ja kuinka lähiaikoina remontoitu/rakennettu. Myöskään hienompaa taloa, jossa kylppäreitä ei olisi hirvittävän paljon on aika vaikea löytää, koska se on luksus mistä ihminen ensimmäisenä haluaa maksaa, ettei joudu jonottamaan vessaan. Todennäköisesti Madeleinilla olisi siis saman verran kylppäreitä, vaikka olisi vain yksi lapsi tai viisi lasta.

Vierailija
12685/18363 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin vahingossa vetää terveyssiteen vessanpöntöstä. :( Onko kovinkin todennäköistä että putket menevät tukkoon yhdestä siteestä?

Vierailija
12686/18363 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on nimeltään väline, jolla raavitaan pinttynyttä likaa? Näyttää vähän maalauksessa käytettävältä "tasoituslastalta", mutta kyse on kai eri tuotteesta?

Sikli

Vierailija
12687/18363 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä eka kerta ja neitsyyden menetys tuntuu? Sattuuko se, vuotaako kaikki naiset aina verta ja voiko ekalla kerralla saada orgasmin? Haluaisin kuulla asiallisia vastauksia.

Kuten s*ksissä yleensäkin, jos jännittää tai ei ole k**hottunut, sattuu helpommin kuin jos on rento ja kuumana. Pitkä lämmittely ilman paineita parantaa kokemusta.

Ei kaikki vuoda verta eikä edes satu. On yksilökohtaista, millainen rakenne on siellä päin. Sitähän voi kokeilla etukäteen itse sormella tai s*ksilelulla, että paljonko sinne saa mahtumaan, jos mitään. Jos on kovin ahdasta, varmaan sattuu jonkun verran. Ahtaimpia on jouduttu jopa auttamaan leikkauksella.

Monella naisella or*gasmia ei edes saa ikinä penetraatiossa, vaikka olisi sadas kerta. Monella siihen tarvitaan enemmänkin kl*ito*riskiihotusta suulla, lelulla, tms. Jos tietää miten itse tehden sen parhaiten saa, niin parhaiten voi neuvoa kumppania sitten kun sellainen on.

Kaiken kaikkiaan neitsyyden menetys on kovin ylimainostettu juttu. S*ksi on parasta kun on rento, tietää mitä tekee, ja on luottavainen suhde kumppaniin. Mikään näistä ei yleensä toteudu ekakerralla uuden kumppanin kanssa, saati jos on itse ihan ekaa kertaa kokeilemassa.

Vierailija
12688/18363 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aika itse aiheutetun kuuloinen ongelma. - Useimmat sivustot eivät päivitä sivujaan niin usein tai ainakaan vaihda kirjautumissivun osoitetta niin usein, että tämä olisi ongelma.

-Mahdollisesti linkkaat väärän sivun kirjanmerkkeihin, esim jo sen jälkeen kun olet kirjautunut.

-Toisaalta, 90% sivuista pääsee myös takaisin sinne oikealla kirjautumissivulle, vaikka menikin vanhasta linkistä.

-Jos vanha linkki ei nyt kuitenkaan toimi, eikä sieltä pääse takaisin sivustolle, olisi tarkoitus, että kirjoitat itse osoitepalkkiin www. nordea. fi, etkä seuraa jotain linkkiä, googlesta tai muualta. Sieltä sitten etsit sen kirjautumispainikkeen, harvoin sitä halutaan piilottaa usein on aika näkyvällä paikalla.

-Toki jos osoite kirjautumaan on helppo, voit kirjoittaa sen suoraan www. nordea. fi. / kirjaudu (en käytä nordeaa, niin ei hajuakaan onko osoite oikeasti mitään tuollaista).

-Samalla sen voi taas päivittää kirjanmerkkeihin ja pärjäät taas useamman vuoden.

-Jos olet asiakkaana jossain, missä kirjautuminen on hankalaa, osoitteet vaihtuvat jatkuvasti, pääsivulta ei löydy kirjautumispainiketta, vanhoista linkeistä ei pääse mihinkään ja joutuisit googlettamaan asiaa, niin anna palautetta ja vaihda palveluntarjoajaa.

Kiitos!

Tarkoitin myös ja ennen kaikkea, vaikka olin ehkä epäselvä, että alun perin en useinkaan tiedä koko osoitetta vaan joudun selvittämään sen googlettamalla. Yleensä olen luottanut siihen että ensimmäinen osuma on oikea, mutta tiettävästi nykyään huijarit tekevät valesivustoja ja vieläpä niin, että ne saattavat näkyä hakutuloksissa ylimpänä. Jos vielä on kyse sivustosta jolla vaaditaan pankkitunnuksia, kuten nykyään useinkin, arveluttaa syöttää niitä. Miten voi nopeasti varmistua, että osoite on varmasti oikea.

Tähän mennessä en ole tietääkseni sortunut yhteenkään huijaussivustoon, ainakaan kirjautumaan sellaiseen, mutta tuntuu että sen riski kasvaa koko ajan. Pahin skenaario on että tulisi syötettyä pankkitunnukset jollekin valesivustolle. Itse tarvitsen pankkitunnuksia nykyään jo hyvin moniin toimintoihin lähes päivittäin, muuhun kuin varsinainen pankkiasiointiin.

Vierailija
12689/18363 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Tarkoitin myös ja ennen kaikkea, vaikka olin ehkä epäselvä, että alun perin en useinkaan tiedä koko osoitetta vaan joudun selvittämään sen googlettamalla. Yleensä olen luottanut siihen että ensimmäinen osuma on oikea, mutta tiettävästi nykyään huijarit tekevät valesivustoja ja vieläpä niin, että ne saattavat näkyä hakutuloksissa ylimpänä. Jos vielä on kyse sivustosta jolla vaaditaan pankkitunnuksia, kuten nykyään useinkin, arveluttaa syöttää niitä. Miten voi nopeasti varmistua, että osoite on varmasti oikea.

Tähän mennessä en ole tietääkseni sortunut yhteenkään huijaussivustoon, ainakaan kirjautumaan sellaiseen, mutta tuntuu että sen riski kasvaa koko ajan. Pahin skenaario on että tulisi syötettyä pankkitunnukset jollekin valesivustolle. Itse tarvitsen pankkitunnuksia nykyään jo hyvin moniin toimintoihin lähes päivittäin, muuhun kuin varsinainen pankkiasiointiin.

Mitä sivuja käytät, mihin tarvitset vahvaa tunnistautumista, mutta osoite muuttuu koko ajan? En itse keksi nyt mitään, olen hieman hämilläni kysymyksestäsi. Muuttuva pankkitunnukset vaativa osoite kuulostaa enemminkin huijaukselta kuin luotettavalta sivulta...

Aina kun sivu (ja se tunnistautumissivu tietysti myös!) on turvallinen, osoitepalkkiin tulee kiinni olevan lukon kuva.  Jos osoitteen alusta puuttuu lukossa olevan lukon kuva, älä ikinä anna sellaiselle sivulle tunnuksia. Ainakin siis selaimella, nyt en muista onko puhelimessakin.

Vierailija
12690/18363 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä ostaa asunto jonka vastikemaksut ovat kuukaudessa huomattavasti kalliimmat kuin samankokoisten asuntojen vuokrat samalla alueella?

Vierailija
12691/18363 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä tarkoitetaan kun joku on "viettänyt korkean paikan leiriä"? Kun kyseessä ei ole urheilu.

Vierailija
12692/18363 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako "puhelimitse" pelkästään soittamista, vai lasketaanko myös tekstiviestin tai vaikka WhatsApp-viestin lähettäminen puhelimitse yhteyden ottamiseksi?

Vierailija
12693/18363 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikkien vakiintuneesti asuvien mielestä oma koti kaikista kaunein?

Vierailija
12694/18363 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, ah miksi ihmiset on niin aikaansaamattomia ja elävät pitäs sitä ja pitäs tätä -elämää? t. toimeen heti tarttuva

Vierailija
12695/18363 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako "puhelimitse" pelkästään soittamista, vai lasketaanko myös tekstiviestin tai vaikka WhatsApp-viestin lähettäminen puhelimitse yhteyden ottamiseksi?

Minusta tällä tarkoitetaan soittamista pelkästään.

Vierailija
12696/18363 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä eka kerta ja neitsyyden menetys tuntuu? Sattuuko se, vuotaako kaikki naiset aina verta ja voiko ekalla kerralla saada orgasmin? Haluaisin kuulla asiallisia vastauksia.

No, kyllä se sattuu. Ja kyllä siinä vuotaa. Jotain poikkeuksia saattaa olla mutta yleisesti näin.

Se tuntuu vähän samalta kun synnyttämisen jälkeen, siltä että joku väkisin yrittää tunkeutua läpi. Lämmittely toki auttaa ja jos poika/mies fiksu niin niin tehdäänkin.

Itse tuntuma oli itsellä ainakin melko vieras, ei siinä ollut mistään orgasmista tietoakaan :D

Vähemmän tajunnan räjäyttävä kokemus siis :)

Vierailija
12697/18363 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Muumikirjoissa ja esimerkiksi Muumilaakson tarinoita-televisiosarjassa esiintyvät Tiuhti ja Viuhti sukupuoleltaan tyttöjä / naisia vai poikia / miehiä? Pienempänä luulin, että he ovat kaksi naispuoleista henkilöä, mutta muistan lukeneeni vanhempana jostain, että toinen heistä olisi naispuoleinen ja toinen miespuoleinen.

Entä mikä on heidän suhde toisiinsa? Ovatko he kenties keskenään sisaruksia (kaksoset?), hyviä ystäviä vai rakastavaisia eli he eläisivät jonkinlaisessa parisuhteessa keskenään? 

Entä ovatko he lapsia, teinejä vai aikuisia?

En osaa sanoa tuohon enempää itse tarinoiden kannalta, mutta muistaakseni olen lukenut siitä, että Tove Jansson olisi kuvannut Tiuhdilla ja Viuhdilla itseään ja jotakuta rakastettuaan, minkä perusteella hahmot olisivat naisia.

Vierailija
12698/18363 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneet ovat tuolla korkealla taivaalla lentäessään niin kovin pieniä, että minua on pienestä pojasta asti ihmetyttänyt, että miten ne siellä olevat ihmiset mahtuvat sinne sisälle?

Vierailija
12699/18363 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Muumikirjoissa ja esimerkiksi Muumilaakson tarinoita-televisiosarjassa esiintyvät Tiuhti ja Viuhti sukupuoleltaan tyttöjä / naisia vai poikia / miehiä? Pienempänä luulin, että he ovat kaksi naispuoleista henkilöä, mutta muistan lukeneeni vanhempana jostain, että toinen heistä olisi naispuoleinen ja toinen miespuoleinen.

Entä mikä on heidän suhde toisiinsa? Ovatko he kenties keskenään sisaruksia (kaksoset?), hyviä ystäviä vai rakastavaisia eli he eläisivät jonkinlaisessa parisuhteessa keskenään? 

Entä ovatko he lapsia, teinejä vai aikuisia?

En osaa sanoa tuohon enempää itse tarinoiden kannalta, mutta muistaakseni olen lukenut siitä, että Tove Jansson olisi kuvannut Tiuhdilla ja Viuhdilla itseään ja jotakuta rakastettuaan, minkä perusteella hahmot olisivat naisia.

Tove oli nainen joten hänen rakastettunsa olivat tietysti miehiä.

Vierailija
12700/18363 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikkien vakiintuneesti asuvien mielestä oma koti kaikista kaunein?

Ei ainakaan minun. Vuosia asumani koti olisi pintaremontin tarpeessa mutta rahat menevät elämiseen. Ja toisaalta minulla ei ole silmää tehdä hienoa sisustusta vaikka tunnistankin kyllä mistä pidän kun näen esim. asuntoilmoituksissa hienoja sisustuksia.