Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18363)

Vierailija
12701/18363 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä muut syyt kuin diabetes voivat aiheuttaa kovan juomisen tarpeen? Diabetestä minulla ei ole koska se on tutkittu ja sitä ei todettu mutta silti minua janottaa usein. Juon mielestäni selvästi enemmän (alkoholittomia) nesteita kuin tuntemani ihmiset vaikka ei olisi edes helle joka hikoiluttaisi enkä ole tehnyt mitään mikä aiheuttaa hikoilua joten hikoilusta johtuvasta nestehukasta se ei johdu. Erityisesti energiajuoman juonnin jälkeen on pakko juoda paljon vettä kun on kova jano.

Vierailija
12702/18363 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys autotietäjille:

kannattaako autoa pitää kiinni lämpötolpassa ( 2h/pvä), kun starttaan vain pari kertaa kuukaudessa?

Siis onko "turhasta" lämmityksestä haittaa vai hyötyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12703/18363 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesettekö naiset alapäänne myös aamulla, vaikka olisitte käyneet illalla suihkussa? En oikeasti tiedä, mun äiti ei kertonut mitään ja nyt pelkään et oon tottunut omaan hajuuni. Ei pitäisi kyllä olla mitään hajuja. Menkkojen aikana toki pesen/käytän kosteuspyyhettä tarpeen mukaan. Enkä ole provo-pervo.

Vierailija
12704/18363 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys autotietäjille:

kannattaako autoa pitää kiinni lämpötolpassa ( 2h/pvä), kun starttaan vain pari kertaa kuukaudessa?

Laita lämmitys vasta 1,5-2 h ennen ajoon lähtöä. Muutoin lämmitys tyrhaa sähkön haaskausta joka tuntuu lompakossa.

Vierailija
12705/18363 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys autotietäjille:

No on se ainakin turhaa sähkönkulutusta. Jos sulla on sekä lohkolämmitin, että sisälämmitin, niin se on n. 4kWh jokaiselta turhalta lämmityskerralta. Rahassa 0.5 - 0.8€. Taloyhtiö sen maksaa ja perii maksun sinulla tavalla tai toisella.

Aikoinaan mineraaliöljyjen aikaan tuon sanottiin olevan myös haitallista moottorille. Näistä synteettisistä öljyistä en tiedä.

Vierailija
12706/18363 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesettekö naiset alapäänne myös aamulla, vaikka olisitte käyneet illalla suihkussa? En oikeasti tiedä, mun äiti ei kertonut mitään ja nyt pelkään et oon tottunut omaan hajuuni. Ei pitäisi kyllä olla mitään hajuja. Menkkojen aikana toki pesen/käytän kosteuspyyhettä tarpeen mukaan. Enkä ole provo-pervo.

Varmaan vähän yksilöllistä, mutta itse jos/kun käyn illalla pesulla, ja jos vielä seuraavana aamuna pesisin tortun, niin mulla alkaa heti jumalaton sitkeä hiivakierre. Gynekin valitti, miten ihmiset pesee alapäätä aivan liian usein ja pahimmillaan vielä pesuaineilla. Siinä on ihmisen luonnolliset bakteerit ja ph:t tiukilla.

Eli yksi kerta päivässä on tarpeeksi, kaksi ainakin itselleni jo ihan liikaa. Tarvittaessa käytän kosteuspyyhkeitä lisänä ja aina pesen alapään vain pelkällä vedellä. Mun tortulle useamman kerran pesu päivässä ei käy todellakaan. Toki puhun vain itsestäni.

Vierailija
12707/18363 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys autotietäjille:

No on se ainakin turhaa sähkönkulutusta. Jos sulla on sekä lohkolämmitin, että sisälämmitin, niin se on n. 4kWh jokaiselta turhalta lämmityskerralta. Rahassa 0.5 - 0.8€. Taloyhtiö sen maksaa ja perii maksun sinulla tavalla tai toisella.

Aikoinaan mineraaliöljyjen aikaan tuon sanottiin olevan myös haitallista moottorille. Näistä synteettisistä öljyistä en tiedä.

Kiitos vastauksista sinulle ja edelliselle.

Tottakai se on turhaa sähkönkulutusta, mutta toisaalta maksan pistokepaikasta koko vuoden. As Oy siis "tienaa" 7-8 kk vuodessa, kun lämmitystä en tarvitse.

Pointti olikin juuri se, onko siitä haittaa autolle? Joillakin piuha näyttää olevan kiinni koko ajan, vaikkeivat päivittäin aja.

Otan siis varman päälle, säästän sähköä ja lämmitän vain kun olen lähdössä kaupoille.

Hyvää Joulunodotusta ja ajakaa varovasti!

Vierailija
12708/18363 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys autotietäjille:

Tottakai se on turhaa sähkönkulutusta, mutta toisaalta maksan pistokepaikasta koko vuoden. As Oy siis "tienaa" 7-8 kk vuodessa, kun lämmitystä en tarvitse.

Pointti olikin juuri se, onko siitä haittaa autolle? Joillakin piuha näyttää olevan kiinni koko ajan, vaikkeivat päivittäin aja.

Otan siis varman päälle, säästän sähköä ja lämmitän vain kun olen lähdössä kaupoille.

Kylmäkäynnistys rikkoo moottorin nopeammin ja varmemmin kuin sen lämmittäminen ennen käynnistystä :)

Vierailija
12709/18363 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys autotietäjille:

Koska maksan niin myös kulutan ajattelu on valitettavan yleistä taloyhtiöissä, puhuttiinpa sitten autojen lämmitystolpista, asuntojen lämmöstä tai vedestä.

Mutta näistä pienistä puroista se vastike kertyy. Kun kaikki yrittävät ottaa maksimaalisen vastineen maksulleen, niin kulutus nousee, lasku kasvaa ja vastikkeen hinta nousee koko ajan.

Esim. tuo autolämmitystolpan maksu. Yleensä katsotaan tai arvioidaan paljonko niissä kuluu sähköä vuoden aikana + muut kulut (esim.korjaukset). Sitten kulu jaetaan vuoden kaikille kuukausille. Näin vaikutus on kuukausi vastikkeessa pieni. Yhtä hyvin voitaisiin periä maksu vain talvikuukausina, jolloin vastikkeessa näkyy piikki talvikuukausina. Lopputulos autopaikan haltijalle on vuositasolla sama.

Se on pieni epäkohta, että toiset tarvitsevat lämmitystä päivittäin ja toiset, kuten ap, vain kerran kuussa. Ratkaisu olisi autopaikkakohtainen mittaus, mutta se taas maksaa ( mittarit, niiden korjaus, lukeminen ja laskutus). Joten lopputulos on äkkiä kalliimpi.

Ap voi lohduttautua sillä, että hän voi lämmittää autonsa silloin kun haluaa. Mukavuudesta ja varmuudesta kannattaa maksaa 😀

Vierailija
12710/18363 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puuron sekaan piilotetaan manteli onko kyseessä kokonainen manteli vai mantelilastu ? 

Vierailija
12711/18363 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puuron sekaan piilotetaan manteli onko kyseessä kokonainen manteli vai mantelilastu ? 

Tietenkin kokonainen manteli. Ei sitä lastua huomaa puurossa kun pehmenee ja menee muusiksi. Kuka sitten pukille oven avaisi?

Vierailija
12712/18363 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talitintit käyvät syömässä tietyin ajoin noin tunniksi laittamiania linnunruokia, mutta mihin ne sitten häipyvät yhtäkkiä?

Vierailija
12713/18363 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vähän yksilöllistä, mutta itse jos/kun käyn illalla pesulla, ja jos vielä seuraavana aamuna pesisin tortun, niin mulla alkaa heti jumalaton sitkeä hiivakierre. Gynekin valitti, miten ihmiset pesee alapäätä aivan liian usein ja pahimmillaan vielä pesuaineilla. Siinä on ihmisen luonnolliset bakteerit ja ph:t tiukilla.

Eli yksi kerta päivässä on tarpeeksi, kaksi ainakin itselleni jo ihan liikaa. Tarvittaessa käytän kosteuspyyhkeitä lisänä ja aina pesen alapään vain pelkällä vedellä. Mun tortulle useamman kerran pesu päivässä ei käy todellakaan. Toki puhun vain itsestäni.

Ihmiset pelkää kuollakseen, että niiden tortun haju leviää koko huoneeseen, jollei sitä pese monta kertaa päivässä. Todennäköisemmin haarovälistä kuitenkin tuoksahtaa nivushiki, joka ei sekään useimmiten haise niin pahalta, että sitä haistaisi muut kuin itse istuma-asentoa vaihtaessa. Valkovuoto ja kuukautisveri voivat tietenkin myös haista, mutta siihen en ole havainnut pesun auttavan. Eri asia sitten, jos läheisyysharjoituksissa haluaa pestä kellaria, muuten turhat hinkkaamiset ja hajupelot joutaisivat roskikseen.

Vierailija
12714/18363 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap käyttää typerää ja noloa "veetuilu" sanaa? Eikö hävetä yhtään?

Vierailija
12715/18363 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä tarkoitetaan kun joku on "viettänyt korkean paikan leiriä"? Kun kyseessä ei ole urheilu.

Että on ollut harjoitusleirillä paikassa, joka sijaitsee korkealla merenpinnan yläpuolella, tyypillisesti vaikkapa jossain alpeilla. Korkeassa ilmassa oleskelu parantaa hapenottokykyä.

Huhutaan, että aikoinaan Suomenkin hiihtomaajoukkueet saivat viettää aikaa mm. yliopistojen tutkimuskäyttöön tarkoitetuissa paineistetuissa huoneissa, joissa ilma oli asetettu samanlaiseksi kuin korkealla vuoristossa. Siellä istuivat kaikki päivät vähähappisessa huoneessa, että kisat sujuisivat.

Vierailija
12716/18363 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talitintit käyvät syömässä tietyin ajoin noin tunniksi laittamiania linnunruokia, mutta mihin ne sitten häipyvät yhtäkkiä?

Eiköhän ne vietä väliajat hiljaiseloa jossain suojaisessa paikassa tai puunkolossa ruokaa sulatellen. Näillä keskitalven pakkasilla ne säästävät energiaa turhaan höntyilemättä. Mulla mökillä niitä lehahtaa lentoon rakennusten räystäsrakenteistaja muista koloista, kun nurkkia kolistelee.

Voi olla myös niin, että jos tarjontasi on liian yksipuolista niin ne ovat etsimässä lisäravintoa metsästä. Hyönteisiä ja hämähäkkejä yms.

Oma havaintoni on, että tähän aikaan vuotta ne käyvät syömässä aamulla ja illalla. Myöhemmin päivän pidennyttyä myös keskellä päivää.

Keväällä sitten liikutaan ja syödään enemmän, kun etsitään reviirejä ja kamppaillaan niistä ja hurmataan puolisoita ja häädetään kilpakosijoita.

Vierailija
12717/18363 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein saa lukea lehtijuttuja ihmisistä joilla on ulosotossa satojatuhansia euroja, jopa enemmänkin.

Mistä he saavat toimeentulonsa eli rahat elämiseen?. Itselläni ei velkaa, mutta työmarkkinatuki nettona 550€/kk eikä muita tuloja, niin on kyllä täysi työ pärjätä.

Vierailija
12718/18363 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ns lihansyöjä, eli jauhelihaa paistellen yleisin ateria syntyy.

Mikä olisi helpoin tie siirtyä kasvisruokiin?

Lähinnä helppoa tehdä, ei kallista ja makumaailma lähellä liharuokia, ettei heti tulisi hyi tunnetta.

Kasvisvaihtoehdoista ei ole mitään kokemusta joten hyviä neuvoja kaipailen.

Vierailija
12719/18363 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Muumikirjoissa ja esimerkiksi Muumilaakson tarinoita-televisiosarjassa esiintyvät Tiuhti ja Viuhti sukupuoleltaan tyttöjä / naisia vai poikia / miehiä? Pienempänä luulin, että he ovat kaksi naispuoleista henkilöä, mutta muistan lukeneeni vanhempana jostain, että toinen heistä olisi naispuoleinen ja toinen miespuoleinen.

Entä mikä on heidän suhde toisiinsa? Ovatko he kenties keskenään sisaruksia (kaksoset?), hyviä ystäviä vai rakastavaisia eli he eläisivät jonkinlaisessa parisuhteessa keskenään? 

Entä ovatko he lapsia, teinejä vai aikuisia?

En osaa sanoa tuohon enempää itse tarinoiden kannalta, mutta muistaakseni olen lukenut siitä, että Tove Jansson olisi kuvannut Tiuhdilla ja Viuhdilla itseään ja jotakuta rakastettuaan, minkä perusteella hahmot olisivat naisia.

Tove oli nainen joten hänen rakastettunsa olivat tietysti miehiä.

Tiuhtista ja Viuhtista en varmasti tiedä, mutta Tove Jansson oli viimeiset muutamat kymmenet vuodet homoseksuaali. Kumppaninsa oli Tuulikki Pietikäinen.

Muistan kyllä lukeneeni, että hänellä olisi ollut nuorempana miehiäkin. Oliko sitten biseksuaali?

Vierailija
12720/18363 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ns lihansyöjä, eli jauhelihaa paistellen yleisin ateria syntyy.

Mikä olisi helpoin tie siirtyä kasvisruokiin?

Lähinnä helppoa tehdä, ei kallista ja makumaailma lähellä liharuokia, ettei heti tulisi hyi tunnetta.

Kasvisvaihtoehdoista ei ole mitään kokemusta joten hyviä neuvoja kaipailen.

Teet jauhelihqruoan nyhtökaurasta tai hörkiksestä vai mikä beanie se nykyään on