Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18365)

Vierailija
11981/18365 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomalaisessa realityohjelmassa oli nainen joka oli raskaana ja isäehdokkaita oli neljä? Hänen oma isä sanoi ettei koskaan ole ollut tyttärelleen niin vihainen.

Yksi ohjelma tuli mieleen, mutta siinä oli kolme ehdokasta.

Ylen Teiniäidit-sarjan toisella tuotantokaudella oli Roosa, jonka lapsella oli kolme isäehdokasta. Ja hänen oma isänsä kertoi oleensa ”pahalla päällä Roosalle”.

Oisko se tuo ohjelma mitä tarkoitit?

on!!

Vierailija
11982/18365 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merenrantamökki Suomessa ja kantovesi: Merivettä ilmeisesti käytetään siis peseytymiseen, tiskaukseen ja siivoukseen. Miten suolaveden jäämät saa pois vai onko suolapitoisuus niin pieni ettei siitä ole haittaa?

Kyselee järvisuomalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11983/18365 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keinoa päästä eroon nieluun ilmestyvistä propuista?

Kammottavan hajuisia kovia palleroita.

Pitkästä aikaa ilmaantuneet, pesen hampaat aamuin illoin kyllä.

Vierailija
11984/18365 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun me käytiin mökkeilemässä Suomenlahden rannalla, niin pesut hoidettiin tosiaan merivedellä, mutta aina viimeiseksi huuhtaistiin makealla vedellä niin astiat kuin ihmisetkin. Muuten siitä suolasta tuppasi kyllä jäämään vähän tahmea kerros päällimmäiseksi.

Vierailija
11985/18365 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuotteen, jossa lukee ei lisättyä sokeria. Huomasin kuitenkin, että ainesosissa lukee karamellisiirappi. Miten se käytännössä eroaa sokerista?

Vierailija
11986/18365 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin tuotteen, jossa lukee ei lisättyä sokeria. Huomasin kuitenkin, että ainesosissa lukee karamellisiirappi. Miten se käytännössä eroaa sokerista?

Ei lisättyä sokeria lätkä on ovela huijaus johon monet menee. Se saa ihmiset ajattelee tuotteen olevan sokeriton tai väkäsokerinen. Todellisuudessa sokeria on yhtä paljon tai jopa enemän. Ihmisten tulisi juuri lukea pakkausseloste kunnolla.

Ei lisättyä sokeria tarkottaa ettei siihen ole eriksee lisätty sokeria, mut sitä on silti jossain raaka-aineessa.

Vierailija
11987/18365 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forsytein taru -sarjassa on henkilö nimeltä Irene, ja hänelle on tehty laulukin.

Youtubesta löysin sen englanniksi, Bryn Terfel laulaa.

Mutta olen nähnyt ainakin osan käännettynä suomeksi:

Voi elämän hurmoksen löytää

yön puoleen ken kääntyvä on.

Aika laulumme saloja kätkee,

hetket tulevat, haipuvat pois.

Tule tanssihin kanssain oi armain

kiidä käsilläin sarastukseen.

Yö nähköön kuinka sua lemmin

kuu päivälle sen kertokoon,

kuu päivälle sen kertokoon.

Laulu on alunperin Geoffrey Burgonin ja Jacqueline Kroft,

mutta kukahan on tehnyt nuo suomalaiset sanat, ja löytyykö

laulu jostain suomeksi esitettynä?

Vierailija
11988/18365 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tiputtautuu juuri tekemänsä seitin varassa, voi roikkua pitkäänkin, ja sopivan tuulahduksen käydessä tarttuu kiinni johonkin sopivalla eteisyydellä olevaan pintaan, sitten köpöttää toiseen kohtaan josta pudottautuu juuri tekemälleen langalle. Alku on vaikein, mutta uurastuksen tuloksena tulee valmis pyydys. Sitten vain saalista odottamaan.

Vierailija
11989/18365 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä kiinni kannata pitää.aina auki vaan vaihtuu ilma paremmin

Vierailija
11990/18365 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen kkouvan oikeanlainen s pankin käteiskortti: https://is.mediadelivery.fi/img/468/d16f56597eda4aa8b70cc8344d1fe46b.jpg

Sinne on nyt kertynyt rahaa, miten tätä korttia käytetään? Voinko nostaa sen rahan kassalla tai käyttää sitä ostosten maksuun? Ei ole tiliä tms., pelkästään tuo käteiskortti. Ohjeita sen käyttöön en löytänyt...

Näyttää samanlaiselta kortilta, kuin minun S-tiliin liitetty korttini. Eiköhän sinullakin tili ole olemassa, uskoisin. Onko sinulla tunnusluku tallessa? Jos on tunnusluku, voit nostaa automaatilta rahaa tai maksaa kassalla. Toki alle 50€ ostos pitäisi mennä lähimaksunakin, mutta jos et ole käyttänyt, vaatii se ehkä ensimmäisellä kerralla tunnusluvun näppäilyn. Voithan aina selvittää asian s-pankista.

Itse olen miettinyt, että voiko ko. kortilla maksaa muuallakin, kuin s-ryhmän kaupoissa. Tietääkö joku?

Kyseessä on ns. "bonuskortti", siinä ei ole mitään tunnuslukua koskaan ollutkaan. Se kerää vain bonukset kyllä erilliselle s-tilille (tilinron löysin s-sovelluksesta ihan vahingossa), jota en ole kuitenkaan avannut vielä. Kortilla ei voi nostaa rahaa automaatista. Ei ole sirua, ei lähimaksuominaisuuksia, vain se musta juova. Pelkkä ns. perinteinen bonuskortti, vaikka vuosi sitten tilasin.  Ei ole lähellä sitä s-pankin infoa tms., niin hieman venähtänyt tuo tilin avaus tai ylipäätään tarkempien tietojen kysyminen. Googlettamalla en löytänyt tietoa.

Vierailija
11991/18365 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen kkouvan oikeanlainen s pankin käteiskortti: https://is.mediadelivery.fi/img/468/d16f56597eda4aa8b70cc8344d1fe46b.jpg

Sinne on nyt kertynyt rahaa, miten tätä korttia käytetään? Voinko nostaa sen rahan kassalla tai käyttää sitä ostosten maksuun? Ei ole tiliä tms., pelkästään tuo käteiskortti. Ohjeita sen käyttöön en löytänyt...

Näyttää samanlaiselta kortilta, kuin minun S-tiliin liitetty korttini. Eiköhän sinullakin tili ole olemassa, uskoisin. Onko sinulla tunnusluku tallessa? Jos on tunnusluku, voit nostaa automaatilta rahaa tai maksaa kassalla. Toki alle 50€ ostos pitäisi mennä lähimaksunakin, mutta jos et ole käyttänyt, vaatii se ehkä ensimmäisellä kerralla tunnusluvun näppäilyn. Voithan aina selvittää asian s-pankista.

Itse olen miettinyt, että voiko ko. kortilla maksaa muuallakin, kuin s-ryhmän kaupoissa. Tietääkö joku?

Kyseessä on ns. "bonuskortti", siinä ei ole mitään tunnuslukua koskaan ollutkaan. Se kerää vain bonukset kyllä erilliselle s-tilille (tilinron löysin s-sovelluksesta ihan vahingossa), jota en ole kuitenkaan avannut vielä. Kortilla ei voi nostaa rahaa automaatista. Ei ole sirua, ei lähimaksuominaisuuksia, vain se musta juova. Pelkkä ns. perinteinen bonuskortti, vaikka vuosi sitten tilasin.  Ei ole lähellä sitä s-pankin infoa tms., niin hieman venähtänyt tuo tilin avaus tai ylipäätään tarkempien tietojen kysyminen. Googlettamalla en löytänyt tietoa.

Mulla ei siis lue "Anna Asiakasomistaja" ja numerorimpsua kortissa, pelkästään s etukortti ja käteinen, muutoin näyttää kuvan oikean kortilta. Ei siis voi edes tietää, kenen kortti on, kun ei ole mitään tunnistetietoja. Ihmettelen, miksi korttia tilatessa tuli tuollainen kortti mikä minulla on, kun en ole ikinä nähnyt kellään muulla samanlaista, ja se on tosiaan viime vuonna tilattu, eikä siten ns. vanhaa tuotantoa edes :D

Vierailija
11992/18365 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko keinoa päästä eroon nieluun ilmestyvistä propuista?

Kammottavan hajuisia kovia palleroita.

Pitkästä aikaa ilmaantuneet, pesen hampaat aamuin illoin kyllä.

Viimeksi kun minulle ilmestyi tällainen, onnistuin tökkäämään sen irti sormella/hammasharjalla/syömäpuikolla (en oikeasti muista millä, enkä uskalla suositella mitään näistä keinoista muille!).

Vierailija
11993/18365 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko erilaisille näyttelemistyyleille nimiä tms.? Tai onko jotain koulukuntia?

Yritän selittää: esim. uusintoina näytettävässä Kaikenkarvaiset ystäväni -sarjassa on mielestäni aikamoista ylinäyttelemistä. Kun näyttelijä voitelee leipää, koko kroppa hytkyy ja keinuu kuin korostaakseen että minä en voitele leipää vaan näyttelen liioitellen ihmistä joka voitelee leipää.

Vierailija
11994/18365 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kuvaa instagramiin kannattaa laittaa liittyessä etteivät sukulaiset ja ystävät ajattele minun tehneen tunnusta vain stalkatakseni heitä kun alan seuraamaan heitä, pitääkö heidän ensin hyväksyä seuraaminen?

Vierailija
11995/18365 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun ottamaan minulla olevien kipujen takia melko usein Panadol Fortr 1g särkylääkkeitä. Voiko siinä oleva vaikuttava aine aiheuttaa minulla aina joskus olevaa alavatsan kipua ja ripulia, joka saattaa tulla melko yllättäenkin? Parasentamoli se aine taitaa olla.

Vierailija
11996/18365 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutan ruokavaliota vähemmän nesteitä kerryttävään suuntaan (esim. vähentämällä hiilareita, mutta syömällä muuten ruokahalun mukaan kaloreita laskematta) ja paino laskee, voinko "oikeasti" kuitenkin samalla lihoa? Siis että rasvaa kertyisi lisää, mutta se ei näkyisi vaa'assa "nestelaihtumisen" takia.

Vierailija
11997/18365 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verkkopankista katsoo, paljonko rahaa on tilillä ja siellä lukee esim 10,00, käytettävissä 8,00, niin voiko silti ostaa esim 9 euron arvoisen tuotteen, jos rahaa tulee lisää seuraavana päivänä. Kyseessä Danskebankin Master card.

Vierailija
11998/18365 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kuvaa instagramiin kannattaa laittaa liittyessä etteivät sukulaiset ja ystävät ajattele minun tehneen tunnusta vain stalkatakseni heitä kun alan seuraamaan heitä, pitääkö heidän ensin hyväksyä seuraaminen?

Tosi moni ei laita yhtään ikinä joten just go for it. Voit alkaa seurata suoraan jos on julkinen tili, jos yksityinen joudut pyytämään seuraamista.

Vierailija
11999/18365 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko melatoniinivalmistetta käyttää nukahtamisen helpottamiseen pitemmän aikaa, esim. useita kuukausia yhteen menoon vai onko se tarjoitettu vain lyhytaikaiseen käyttöön?

Vierailija
12000/18365 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää. Tietääkseni tutkimuksissa ei ole löydetty mitään haittavaikutuksia. Jotkut sanoo, että siihen tottuisi, mutta itse olen käyttänyt 1,5 mg annosta nyt 8 vuotta putkeen ja yhä vain nukun kuin tukki ja ero niiden iltojen välillä, jolloin otan ja en ota, on kuin yö ja päivä. Jos en ota, en nukahda. Jos aiot käyttää pitkäaikaisesti niin pyydä lääkäriltä resepti ja osta YA:n itsetekemää tuotetta, saat halvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan