Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18365)
Jääkö jokin isoista jääkiekkomaista puolivälierien ulkopuolelle?
Peukku ylös: Kyllä
Peukku alas: Ei
Vierailija kirjoitti:
Onko nimipäivänä pakko onnitella? Myönnän että en muista monesti edes omien lasteni nimipäiviä.. Oonko siis huono äiti ja huono ystävä?
Tämä vaihtelee tosi vahvasti sukujen välillä. Joillain suvuilla on perinteenä huomioida myös nimipäivät, toisilla taas niistä ei oikeastaan tiedetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko allergialääke parantaa flunssan. Tarkoitan siis, että jos minulla on flunssan oireita ja otan allergialääkkeen ja oireet katoaa, niin onko se silloin varmasti allergiaa eikä flunssaa tai vaikka koronaa.
Jotkut allergialääkkeeksi laskettavat lääkkeet voivat esim. vähentää nenäontelon limakalvojen turvotusta niin paljon että hengittäminen helpottuu ratkaisevasti, oli sitten kyseessä flunssa = suomeksi nuhakuume, influenssa tai allergia. Flunssa eli nuhakuume, tai influenssa, tai koronaviruksen aiheuttama tauti, ovat silti oma tautinsa. Etenkin nyt kun on ollut puhetta tuoreimmasta koronaviruksesta niin täytyy pitää mielessä että jotkut sairastavat sen täysin huomaamatta, jotkut kuin tavallisen nuhakuumeen, jotkut taas sairastavat sen äärimmäisen vakavana, jopa siihen asti että ko. taudin kuolleisuus on merkittävä.
Jos joku saa luottokortin työssäkäyvänä tai opiskelijana, niin mitä kortille tapahtuu jos hän joutuu työttömäksi, jos korttia ei myönnetä ikinä työttömille? Olettaen että maksuvaikeuksia ei ilmene. Muutetaanko luottorajaa tai poistetaanko kortti kokonaan?
Mutta ei siis sula itsestään pois milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku saa luottokortin työssäkäyvänä tai opiskelijana, niin mitä kortille tapahtuu jos hän joutuu työttömäksi, jos korttia ei myönnetä ikinä työttömille? Olettaen että maksuvaikeuksia ei ilmene. Muutetaanko luottorajaa tai poistetaanko kortti kokonaan?
Ei kai sille mitään tehdä vai onko korttia hakiessa sitoutunut ilmoittamaan työttömyydestä - en muista että siinä olisi ollut sellaista kohtaa, tuskin on.
Vierailija kirjoitti:
jos taulun koko on 30x40cm niin tarkoitetaanko tällä läpinäkyvää aluetta vai lasketaanko siihen kehyksen reunatkin?
En tiedä mitä tarkoitat läpinäkyvällä alueella. Normaalisti kehyksiä ei lasketa mutta voisin kuvitella että jos myydään jotain ns. sisustustauluja joissa on kehys valmiina niin varmaan lasketaan se kehyskin mutta ei esim. öljyväritöissä, joissa on kyse taideteoksesta koriste-esineen sijaan. Tosin jos kehys on aivan olennainen osa sitä taideteosta voin kuvitella että silloin saatetaan kehyskin laskea.
Mistä johtuu, että lihakseni nytkähtelevät nukahtaessani? Olen siis kuullut, että nytkähtely johtuu siitä, että lihakset rentoutuvat tai siitä, kun menee kevyemmästä univaiheesta syvempään uneen. Ihmettelen nyt, että minulla ei yleensä ole tuollaista kuin harvoin, niin miksi nykyään säpsähtelen tosi usein. Voiko tuohon vaikuttaa stressi tai vitamiinien puutos tai joku. Olen nykyään jonkin verran stressaantunut, nukun huonosti yöllä ja siksi olen usein väsynyt ja otan päiväunia ja erityisesti päivisin säpsähtelen.
Onko kaikissa ruohonleikkureissa kaasuvipu? Kysyn siksi että vuosia sitten olin äitini kanssa ruohonleikkuriostoksilla ja meille myytiin myymälässä esillä ollut leikkuri ja siinä ei ollut minkäänlaista vipua. Myös käyntiääni vaikutti epäilyttävän matalalta. Huijattiinko meidät ostamaan vehje jolle ei pystynyt antamaan tyhjäkäyntiä kovempaa kaasua vai onko myös tällaisia leikkureita olemassa?
1. Voiko vanhan pesukoneen metallikoriosa singota kovan linkouksen aikana ulos koneesta? Jos käy samaan aikaan kylpyhuoneessa. 2. Miten estää popcornien teon aikana kattilan öljyä syttymästä palamaan? Mikä on sopiva säätö hellan säätimistä. 3. Mitä pitää tehdä jos pöytäkynttilä sulaa vain keskeltä ja sydänlanka on sisäosissa, voiko steariini leimahtaa? Miten kynttilä sytytetään steariinin sisältä? 4. Voiko 25 000 asukkaan kunnassa asua, vaikkei ole kaikkia palveluja saatavilla ja isoon kaupunkiin on 60 km matkaa? Onko se liikaa?
Tuosta aiemmasta kommentista tuli mieleeni, en ole koskaan ymmärtänyt mikä on flunssan ja influenssan ero. Miten influenssa siis eroaa nuhakuumeesta?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta aiemmasta kommentista tuli mieleeni, en ole koskaan ymmärtänyt mikä on flunssan ja influenssan ero. Miten influenssa siis eroaa nuhakuumeesta?
Mä en oo ikinä flunssassa. Olin lapsenakin aina terve ja todistuksessa luki ollut pois 0 päivää. Olen syntynyt 1970 alussa. Influenssan olen sairastanut aikuisena 2 kertaa. Aivan poissa pelissä 1 viikon. Niin väsynyt ja kuumeessa, että hädin tuskin jaksoin juomalasiksi yöpöydältä nostaa. Kun kuume vähän hellitti, niin kuiva yskä ja keuhkoputkentulehdus. Labrat osoittivat influenssan. Nykyään olen ottanut influenssarokotuksen.
Mulla on älyttömän pitkät häpyhuulet, jotka roikkua lerpattavat haarovälistäni. Joskus kun on löysää kakkaa, niin pyyhkiessä häpyhuuliin jää helposti kakkaa. Nyt tietenkin saan käsisuihkulla hyvin pesaistua pyllyni, mutta olen alkanut murehtia miten pysyn siistinä kun olen vanha höppänä tai vanha ja kankea tak vanha ja vapiseva tai vanha ja hoitokodissa. Pelkään, että joudun kärsimään tulehduksista ja kutinasta, kun kakkaa jää. Tai jos olen itse dementoitunut niin en edes osaa sanoa millainen pöpöpesä pyllyni on.
Pitäisikö mun käydä häpyhuulien pienennyksessä ihan vain vanhuuden varalle?
Onen tosissani.
No, onhan se pienennysleikkaus ihan mahdollinen toimenpide jos tarpeelliselta tuntuu.
"Huhtikuussa 2021 päivitetty Traficomin Ajokortti-info kertoo, että kaikki ennen vuotta 2013 myönnetyt ajokortit vanhenevat 18.1.2033 mennessä, toisin kuin korteissa lukee."
Eli.. olen saanut kakkosvaiheen ajokortin (B) keväällä 2012. Kortissa on voimassaoloaika vuoteen 2059. Oikeasti korttini on siis voimassa vain 18.1.2033 saakka? Entä mitä jos en uusi korttia, mitä siitä seuraisi? En ajaisi voimassaolevalla ajokortilla, eli ajaisin ajo-oikeudetta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on älyttömän pitkät häpyhuulet, jotka roikkua lerpattavat haarovälistäni. Joskus kun on löysää kakkaa, niin pyyhkiessä häpyhuuliin jää helposti kakkaa. Nyt tietenkin saan käsisuihkulla hyvin pesaistua pyllyni, mutta olen alkanut murehtia miten pysyn siistinä kun olen vanha höppänä tai vanha ja kankea tak vanha ja vapiseva tai vanha ja hoitokodissa. Pelkään, että joudun kärsimään tulehduksista ja kutinasta, kun kakkaa jää. Tai jos olen itse dementoitunut niin en edes osaa sanoa millainen pöpöpesä pyllyni on.
Pitäisikö mun käydä häpyhuulien pienennyksessä ihan vain vanhuuden varalle?
Onen tosissani.
Vau, kuulostaa todella kiihottavalta!
Vierailija kirjoitti:
1. Voiko vanhan pesukoneen metallikoriosa singota kovan linkouksen aikana ulos koneesta? Jos käy samaan aikaan kylpyhuoneessa. 2. Miten estää popcornien teon aikana kattilan öljyä syttymästä palamaan? Mikä on sopiva säätö hellan säätimistä. 3. Mitä pitää tehdä jos pöytäkynttilä sulaa vain keskeltä ja sydänlanka on sisäosissa, voiko steariini leimahtaa? Miten kynttilä sytytetään steariinin sisältä? 4. Voiko 25 000 asukkaan kunnassa asua, vaikkei ole kaikkia palveluja saatavilla ja isoon kaupunkiin on 60 km matkaa? Onko se liikaa?
1. Ei voi
2. Älä kuumenna liian kuumaksi
3. Ei leimahda. Jos sydän on jäänyt steariinin sisään niin leikkaa steariinia pois sen verran että sydän tulee näkyviin.
4. Kyllä voi asua.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikissa ruohonleikkureissa kaasuvipu? Kysyn siksi että vuosia sitten olin äitini kanssa ruohonleikkuriostoksilla ja meille myytiin myymälässä esillä ollut leikkuri ja siinä ei ollut minkäänlaista vipua. Myös käyntiääni vaikutti epäilyttävän matalalta. Huijattiinko meidät ostamaan vehje jolle ei pystynyt antamaan tyhjäkäyntiä kovempaa kaasua vai onko myös tällaisia leikkureita olemassa?
On olemassa. Minulla on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
"Huhtikuussa 2021 päivitetty Traficomin Ajokortti-info kertoo, että kaikki ennen vuotta 2013 myönnetyt ajokortit vanhenevat 18.1.2033 mennessä, toisin kuin korteissa lukee."
Eli.. olen saanut kakkosvaiheen ajokortin (B) keväällä 2012. Kortissa on voimassaoloaika vuoteen 2059. Oikeasti korttini on siis voimassa vain 18.1.2033 saakka? Entä mitä jos en uusi korttia, mitä siitä seuraisi? En ajaisi voimassaolevalla ajokortilla, eli ajaisin ajo-oikeudetta?
Korttisi on voimassa vain 2033 asti. Sen jälkeen sinulla ei ole ajo-oikeutta jos et uudista ajokorttiasi.
Voiko allergialääke parantaa flunssan. Tarkoitan siis, että jos minulla on flunssan oireita ja otan allergialääkkeen ja oireet katoaa, niin onko se silloin varmasti allergiaa eikä flunssaa tai vaikka koronaa.