Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18369)

Vierailija
11521/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko VLC-ohjelmalla mitenkään toistaa kahta eri radiokanavaa yhtä aikaa ja tallettaa niitä molempia omiin tiedostoihinsa?

Yhtä olen onnistunut kuuntelemaan ja tallettamaan, mutta jos avaan toisen kappaleen ohjelmasta ja yritän käynnistää sitä toista kanavaa, niin mitään ei tapahdu.

Toiveeni johtuu tietysti siitä, että joskus mielenkiintoiset ohjelmat osuvat päällekkäin. Ongelmaa ei olisi, jos asuisin Suomessa, mutta kun Areenasta ei saa kaikkia ohjelmia kuulumaan jälkikäteen jos niissä sattuu olemaan vähän musiikkia. Siksi täytyisi pystyä äänittämään.

Olen yrittänyt etsiä neuvoja netistä, mutta ne vaikuttavat kovin sekavilta. Olisi mukava kuulla joltakin, joka on ihan itse tehnyt näin ja osaa sen perusteella neuvoa.

Vierailija
11522/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi tehdä paistamisen tai vaikka wokkaamisen aikana ilmaan lentelevälle öljylle? Kun antaa esim. wokkivihanneksille kunnolla lämpöä, on lattia liukas kuin pikaruokapaikassa ja silmälasitkin pitää pestä.

Kyseessä on kerrostaloasunto eli liesituuletin ei tee käytännössä yhtään mitään.

Pitääkö tässä ostaa joku kaasupoltin ja alkaa paistella ulkona?

On olemassa sellaisia ohuita metallisia verkkoja joita laitetaan pannun päälle jotta rasva ei roiski. En vaan oikein ymmärrä miten ne kuuluisi toimia, sillä pakkohan sitä verkkoa on nostaa kun ruokaa sekoittaa. Ehkä vähentää rasvan lentämistä kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11523/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla vapaaehtoisesti erakkona elävät ihmiset elävät? Tekevätkö he kuitenkin lähes poikkeuksetta työtä ja jos, millaista työtä tavallisimmin?

Suvussani on tällainen "erakko". Työhistoria opintojen jälkeen määräaikaisia/pätkätöitä, välillä hetken aikaa ollut työttömänä. Töissä on tekniikan parissa tällä hetkellä, työ melko itsenäistä. Tyytyy todella vähään eikä stressaa työnhausta. Hänellä on muutama tuttava, mutta harvakseltaan heitä näkee ja sukulaisia tapaa sukujuhlissa. Harrastukset yksinäisiä, tasoa lenkkeily, tietokoneet yms. Elää siis yksinäistä sinkkumiehen elämää vapaasta tahdostaan, on tämän itse tuonut esiin. Vaikuttaa ihan onnelliselta noin, tai näin olen ymmärtänyt. On kouluttautunut ihan järkevä ihminen sinällään, epäilisin hänellä olevan jonkin tasoista autismia tms. Ei vaan kaipaa toisen seuraa niinkun muut. Vähän reppana kuva kyllä väkisinkin tulee, vaikka itse hoitaa asioitaan eikä asu äidin nurkissa. Aina ollut vähän oman tiensä kulkija ja yksinään viihtyvä. Iältään noin kolmekymppinen.

Vierailija
11524/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa lyhytkasvuisia aikuisia. Miksi he eivät hanki lääkäriltä reseptiä jolla apteekista voisi ostaa kasvuainetta että he kasvaisivat pitemmiksi?

Luultavasti sivuvaikutusten takia.

Vierailija
11525/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sushit saada mahtumaan kokonaisina suuhun? Onko junttia haukata pala ja sit kastaa taas se loppupala soijaan?

Periaatteessa joo, mutta minkäs sille voi jos on pieni suu. Junttia ois arvostella siitä. Eri paikoissa on myös eri kokoisia, ravintolan vaihto voi auttaa.

Vierailija
11526/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisiä, jotka eivät ymmärrä sanojen vivahteita (kuten halventavaa sävyä) vaan pitävät kaikkia sanoja yhtä neutraaleina?

Eihän ole yhtä tahoa joka päättää mistään vivahteista. Kovaa hybristä esittää tuollainen kysymys.

Vierailija
11527/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu, kun mies sattuu vilkaisemaan tai katsomaan ulkomuotojasi ja myös niitä strategisia paikkoja?

Jos vilkaisee ystävällisen näköisenä kasvoja, eikä jää tuijottamaan, niin mikäpä siinä. Kaikki muu tuntuu epämiellyttävältä ja suututtavalta.

Vierailija
11528/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kerrostalojen muutkin ylimmät kerrokset talvella kylmiä ja kesällä kuumia kuin vain kaikista ylin kerros? Mikä on ylin kerros, jossa on lämpötila suht kohdillaan vuoden ympäri (esim. 6-kerroksisessa talossa)?

Vierailija
11529/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kerrostalojen muutkin ylimmät kerrokset talvella kylmiä ja kesällä kuumia kuin vain kaikista ylin kerros? Mikä on ylin kerros, jossa on lämpötila suht kohdillaan vuoden ympäri (esim. 6-kerroksisessa talossa)?

Tuota noin... eiköhän useimmissa kerrostaloissa ole keskuslämmitys. En tunnista tuollaisia ongelmia ollenkaan.

Vierailija
11530/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla vapaaehtoisesti erakkona elävät ihmiset elävät? Tekevätkö he kuitenkin lähes poikkeuksetta työtä ja jos, millaista työtä tavallisimmin?

Minä tunnen vain yhden vapaaehtoisen erakon. Hän on nainen, joka ei ole halunnut ”alkaa kenenkään miehen sukkia pesemään”. Hän on aina ollut päivätöissä arkistonhoitajana. Hän on tapaillut miehiä, muttei muuttanut yhteen. Matkustellut ja touhunnut kaikenlaista. Aina elänyt hyvin vaatimattomasti ja pienessä kodissa. Lämmin mutta omaperäinen henkilö.

Vierailija
11531/18369 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko korkeakoulua käydä kokonaan etänä niin ettei tarvitse muuttaa siihen kaupunkiin eikä mieluiten myöskään käydä siellä opiskeluaikana? Siis niin että koulutus olisi valmiiksi järjestetty noin eikä täydy vaatia itselleen eityiskohtelua opiskellakseen noin.

Vierailija
11532/18369 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elkein kaikki vihreitten kannattajat on jotain menninkäisiä tai seksuaalisesti kieroutuneita?

Vierailija
11533/18369 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme porukkaa kirjoitti:

Miksi elkein kaikki vihreitten kannattajat on jotain menninkäisiä tai seksuaalisesti kieroutuneita?

😂Ennemminkin voisi kysyä, miksi tutustut/liikut vain kummallisten vihreitten edustajien kanssa. Seura etsii kaltaistaan?

Vierailija
11534/18369 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kerrostalon kaikki kerrokset on samanlämpöisiä talvella, jos talotekniikka on kunnossa ja oikein säädetty eikä ole mitään lämpövuotoja.

Kesällä asuntojen lämpötila riippuu siitä mihin suuntaan ikkunat ovat. Jos kaikki ikkunat ovat etelään päin, niin kyllä siellä 1. kerroksessakin on tuskaista oltavat, jos mikään ei varjosta ikkunoita.

Lämpötila on suht kohdillaan ympäri vuoden missä tahansa kerroksessa, jos ikkunat ovat pohjoiseen päin ja talo on kunnossa ja oikein säädetty.

Vierailija
11535/18369 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus nuorena muutaman vuoden kerrostalon ylimmässä 9. kerroksessa. Voi vee niitä talvia. Ei sinne ainakaan lämpö ylettynyt, en tiedä sitten oliko koko rakennus yhtä kylmä. Omistajalla olisi takuulla ollut varaa vähän parantaa.

Vierailija
11536/18369 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten toimii nettipankin vahvistus-appi? siis kuinka voin koneelle kirjautuessani vahvistaa asian kännykästäni? Miten ne keskustelee? Mistä se kone tietää, että kännykässä olen minä? 

Vierailija
11537/18369 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu ylimmässä kerroksessa ja siellä on kylmä, niin ensimmäisenä kannattaa ilmata patterit. Jos on vieläkin kylmä sitten yhteys huoltoyhtiöön. (Toki pattereiden ilmauksenkin voi jättää huoltoyhtiölle.)

Huoltoyhtiö sitten tarkastaa patteriverkoston paineen ja veden lämpötilan. Ja tarvittaessa myös linjasäädöt.

Ja ensi talvea varten kannattaa hommata lämpömittari, jonka laittaa vaikka olohuoneen pöydälle, kun huoltomies tulee. Huoltomies tulee sinne asuntoon ulkoa toppatakki päällä, eikä todellakaan voi tehdä mitään aistinvaraisia havaintoja huoneiston lämpötilasta. Lämpömittarilla on helppo todeta onko siellä kylmä vai ei.

Se, että ollaan ylimmässä kerroksessa, ei tee asunnosta kylmää. Toki ilmaa kertyy ylimmän kerroksen pattereihin enemmän kuin muiden kerrosten ja jos patteriverkoston paine on liian pieni, niin sekin näkyy ensimmäisenä ylimmässä kerroksessa. Mutta jos kaikki toimii niin kuin pitääkin, niin ylin kerros ei ole sen kylmempi kuin muutkaan.

Vierailija
11538/18369 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko korkeakoulua käydä kokonaan etänä niin ettei tarvitse muuttaa siihen kaupunkiin eikä mieluiten myöskään käydä siellä opiskeluaikana? Siis niin että koulutus olisi valmiiksi järjestetty noin eikä täydy vaatia itselleen eityiskohtelua opiskellakseen noin.

Nyt korona aikaan ainakin on näin mennyt. Kukaan tuskin osaa sanoa jatkuuko etäluennot kuinka kauan. Tentissä voit joutua käymään paikalla, mutta eipä niitä montaa kertaa ole.

Vierailija
11539/18369 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten toimii nettipankin vahvistus-appi? siis kuinka voin koneelle kirjautuessani vahvistaa asian kännykästäni? Miten ne keskustelee? Mistä se kone tietää, että kännykässä olen minä? 

Siten, että syötät siihen vahvistus-appiin sormenjälkesi tai tunnuslukusi. Vahvistus-appia käyttöön otettaessa se pitää parittaa nettipankkiin pankkitunnuksilla.

Vierailija
11540/18369 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankki ainakin kysyy sen sinun kirjautumistunnuksen, se katsoo, että sillä samalla tunnuksella on kirjauduttu siihen appiin. Sitten se appi vielä kysyy sen sinun salasanan/koodin/minkälie.

Tärkeintä on, ettet kirjaudu kenenkään muun puhelimen appiin omilla tunnuksilla, etkä laita kenenkään muun puhelimeen sitä sinun salasanaa, etkä kerro kumpaakaan noista kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi