Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
11481/18370 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsiikö kylppärin lattialaattojen saumaukset höyrypesurin käytöstä?

Totta kai kärsii, sillä höyryn polttavan kuumuuden vuoksi saumoissa käytettävän materiaalin myötölujuus ylittyy. Vakuutus ei korvaa näitä tuhoja.

Tuskin yhden kerran jälkeen?

Muutettiin vanhaan ok-taloon ja kylppärin lattia näyttää kaipaavan tehopesua.

Vierailija
11482/18370 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häähäkki päästää peräpäästään seittiä, seitti liehuu tuulessa ja tarttuu johonkin kiinni, siitä verkon alku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11483/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopetan tapaturmavakuutuksen mitä jo maksetuille rahoille käy? Vakuutus on Lähitapiolasta vuodesta 2017 lähtien jos se vaikuttaa 

Vierailija
11484/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi tehdä paistamisen tai vaikka wokkaamisen aikana ilmaan lentelevälle öljylle? Kun antaa esim. wokkivihanneksille kunnolla lämpöä, on lattia liukas kuin pikaruokapaikassa ja silmälasitkin pitää pestä.

Kyseessä on kerrostaloasunto eli liesituuletin ei tee käytännössä yhtään mitään.

Pitääkö tässä ostaa joku kaasupoltin ja alkaa paistella ulkona?

Vierailija
11485/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lopetan tapaturmavakuutuksen mitä jo maksetuille rahoille käy? Vakuutus on Lähitapiolasta vuodesta 2017 lähtien jos se vaikuttaa 

No ne jää vakuutusyhtiölle tietysti. Et kai kuvitellut että niitä jotenkin palautettaisi jos vakuutusta ei "käytetä" :D

Vierailija
11486/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään ilmaista tekstinmuokkaus sivustoa, jossa voisi muokata esim työnhakulomaketta? 

Tarkoitatko tälläisiä kuten Google Docs ja Microsoft Word Online?

Vierailija
11487/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeasti karies etenee hampaissa? Minulla todettiin reiät kaikissa viisaudenhampaissa sekä yhdessä normihampaassa. Kahden viikon päästä toiselta puolelta poistetaan viisaudenhampaat, ja normihampaan reikä paikataan samassa puudutuksessa. Onko tuo kahden viikon väli ok, vai olisiko minun kannattanut yrittää saada aika nopeammin?

Vierailija
11488/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy

Vierailija
11489/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi tehdä paistamisen tai vaikka wokkaamisen aikana ilmaan lentelevälle öljylle? Kun antaa esim. wokkivihanneksille kunnolla lämpöä, on lattia liukas kuin pikaruokapaikassa ja silmälasitkin pitää pestä.

Kyseessä on kerrostaloasunto eli liesituuletin ei tee käytännössä yhtään mitään.

Ilmeisesti wokkia onkin alunperin Kiinassa käytetty ulkona tai asuinrakennuksesta erillään olevassa puoliavonaisessa keittokatoksessa. Ja aina avotulella.

Kiinalaisissa ravintoloissa toki kokataan sisällä ja kaasuhellalla. Se on hurjaa hommaa, ja eräs kiinalainen tuttavani, joka oli aikoinaan töissä ravintolassa täällä Suomessa, autteli kerran kokkia wokin kanssa ja hänellä oli äkkiä hiha tulessa ja toiseen käsivarteen tuli pahat palovammat. Wokin perinteinen käsittely vaati siis tietynlaiset tilat ja tekniset taidot. Aasiassa on myös käytössä tietynlainen wokille tarkoitettu metallinen teline, joka suojaa wokin reunoja alhaalta tulevalta avotulelta (näkyy videolla). Siitä huolimatta öljy syttyy palamaan usein.

Tästä voi katsella mallia ja miettiä miten sopii omaan suomalaiseen keittiöön

Wokkaamineen perinteiseen tapaan ei siis sovi nykyaikaiseen suomalaiseen asuntoon. Pitää soveltaa. Lisäksi jos käyttää teflonpinnoitettua wokkipannua, sitä ei edes saa kuumentaa kovinkaan hehkuvaksi. Öljy laitetaan pannulle heti eikä sitä laiteta liikaa. Pannun kuumettua alennetaan lämpötilaa heti. Ei toimi kuten perinteinen wokkaus, mutta eipä ole lattiat liukkaat eivätkä rillit rasvassa.

Vierailija
11490/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks Paratiisihotelli Ruotsi-ohjelmassa neitosten alastomat alapäät on "blurrattu"?

Vierailija
11491/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nopeasti karies etenee hampaissa? Minulla todettiin reiät kaikissa viisaudenhampaissa sekä yhdessä normihampaassa. Kahden viikon päästä toiselta puolelta poistetaan viisaudenhampaat, ja normihampaan reikä paikataan samassa puudutuksessa. Onko tuo kahden viikon väli ok, vai olisiko minun kannattanut yrittää saada aika nopeammin?

No ei todellakaan tunnu 2 vk väli missään. Nykyään pieniä reikiä ei välttämättä edes paikata heti, vaan tarkistetaan tilanne seuraavassa vuositarkastuksessa uudelleen. Näin voi mennä montakin vuotta.

Muista myös ksylitolin taikavoima! :)

Vierailija
11492/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan tunnu 2 vk väli missään. Nykyään pieniä reikiä ei välttämättä edes paikata heti, vaan tarkistetaan tilanne seuraavassa vuositarkastuksessa uudelleen. Näin voi mennä montakin vuotta.

Muista myös ksylitolin taikavoima! :)

Kiitos vastauksesta. Nyt vältän karkkia ja muuta sokerista, hoidan hyvin hampaitani ja pureskelen ksylitolpurkkaa ja -pastilleja. Enempää reikiä en halua. 

Vierailija
11493/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään ilmaista tekstinmuokkaus sivustoa, jossa voisi muokata esim työnhakulomaketta? 

Tarkoitatko tälläisiä kuten Google Docs ja Microsoft Word Online?

Kyllä vaan, kiitos paljon!  

Vierailija
11494/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti wokkia onkin alunperin Kiinassa käytetty ulkona tai asuinrakennuksesta erillään olevassa puoliavonaisessa keittokatoksessa. Ja aina avotulella.

Kiinalaisissa ravintoloissa toki kokataan sisällä ja kaasuhellalla. Se on hurjaa hommaa, ja eräs kiinalainen tuttavani, joka oli aikoinaan töissä ravintolassa täällä Suomessa, autteli kerran kokkia wokin kanssa ja hänellä oli äkkiä hiha tulessa ja toiseen käsivarteen tuli pahat palovammat. Wokin perinteinen käsittely vaati siis tietynlaiset tilat ja tekniset taidot. Aasiassa on myös käytössä tietynlainen wokille tarkoitettu metallinen teline, joka suojaa wokin reunoja alhaalta tulevalta avotulelta (näkyy videolla). Siitä huolimatta öljy syttyy palamaan usein.

Tästä voi katsella mallia ja miettiä miten sopii omaan suomalaiseen keittiöön

Wokkaamineen perinteiseen tapaan ei siis sovi nykyaikaiseen suomalaiseen asuntoon. Pitää soveltaa. Lisäksi jos käyttää teflonpinnoitettua wokkipannua, sitä ei edes saa kuumentaa kovinkaan hehkuvaksi. Öljy laitetaan pannulle heti eikä sitä laiteta liikaa. Pannun kuumettua alennetaan lämpötilaa heti. Ei toimi kuten perinteinen wokkaus, mutta eipä ole lattiat liukkaat eivätkä rillit rasvassa.

Kiitos perusteellisesta vastauksesta ja videolinkistä! Olen myös saanut sen käsityksen että esim. kauko-idän katukeittiöissä wokkien kanssa käytettävät kaasupolttimet ovat tolkuttoman kovatehoisia. Teflon (on toki myös muita nonstick-käsittelyjä) kestää 300 asteen lämmön ennen kuin se alkaa kärsimään. Paistamisessa käytetyt öljyt alkavat yleensä savuta pahasti hiukan yli 200 asteessa, eli ellei Teflon-pannua/wokkia kuumenna tyhjänä niin keittiön täyttävä savu kyllä varoittaa hyvissä ajoin siitä että mennään liian kuumaksi. (tämä oli pakko sanoa siitä huolimatta että en itsekään lähtisi tyrkkäämään lemppari-Telfon-pannuani tuollaiseen katukeittiö- tai ravintola-wok-kaasuinfernoon).

Vierailija
11495/18370 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta hammasaiheisesta viestistä tuli mieleen, että miltä ientaskujen mittaus tuntuu? Tekeekö hammaslääkäri sen aina tarkastuksen yhteydessä? En ole varma, tehtiinkö se minulle viime käynnillä. Ilmeisesti toimenpide on niin huomaamaton, että en ole edes huomannut sitä?

Vierailija
11496/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viitisen vuotta sitten rikoksesta epäiltynä. Asia ei edennyt mihinkään, eikä minulle tullut mitään seuraamuksia. Nyt mietityttää, onko tuosta jäänyt jokin tieto poliisin rekistereihin, ja voiko siitä aiheutua hankaluuksia minulle?

Rikos oli lievä, tyyliin "viestintärauhan rikkominen", enkä ole sittemmin tehnyt tyhmyyksiä.

Vierailija
11497/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä gynekologinen tutkimus tuntuu fyysisesti ja mitä tunteita ja ajatuksia sen aikana päässä liikkuu?

Vierailija
11498/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä gynekologinen tutkimus tuntuu fyysisesti ja mitä tunteita ja ajatuksia sen aikana päässä liikkuu?

Epämiellyttävää, voi myös olla kivuliasta. Päässä liikkuu lähinnä että koitan nyt olla niin kuin en oliskaan kun joku ronkkii pyhimpää. Jutellaan gynekologin kanssa säästä samalla kun hänellä on kädet sisällä. Ei kivaa, mutta välttämätöntä.

Vierailija
11499/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämiellyttävältä. Siinä lähinnä toivoo, että tilanne olisi nopeasti ohi.

Vierailija
11500/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viitisen vuotta sitten rikoksesta epäiltynä. Asia ei edennyt mihinkään, eikä minulle tullut mitään seuraamuksia. Nyt mietityttää, onko tuosta jäänyt jokin tieto poliisin rekistereihin, ja voiko siitä aiheutua hankaluuksia minulle?

Rikos oli lievä, tyyliin "viestintärauhan rikkominen", enkä ole sittemmin tehnyt tyhmyyksiä.

Rikosrekisteriin ei jää merkintää, poliisin muihin järjestelmiin, joissa näkyy epäillytkin rikokset, jälki jää. Tuskin vaikuttaa elämääsi! Lähinnä varmaan jos joudut poliisin kanssa tekemisiin (esim. hälytys kotiisi), he saattavat taustatiedoissa sen nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi