Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
11501/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevätkö hiilihydraatit väsyneeksi? 

Vierailija
11502/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevätkö hiilihydraatit väsyneeksi? 

Riippuu hyvin paljon määrästä ja laadusta. Hiilihydraatteja pitää saada mm. aivoille ravinnoksi (muutoin keho alkaa rakentaa ketoaineita aivoille ravinnoksi). Mikäli saat hiilihydraatteja liikaa ja etenkin mikäli ne ovat ”nopeita” eli esim. suoraa sokeria, niiden aiheuttama energiapiikki on nopea ja sen jälkeen seuraa raskas, väsynyt olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11503/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viitisen vuotta sitten rikoksesta epäiltynä. Asia ei edennyt mihinkään, eikä minulle tullut mitään seuraamuksia. Nyt mietityttää, onko tuosta jäänyt jokin tieto poliisin rekistereihin, ja voiko siitä aiheutua hankaluuksia minulle?

Rikos oli lievä, tyyliin "viestintärauhan rikkominen", enkä ole sittemmin tehnyt tyhmyyksiä.

Rikosrekisteriin ei jää merkintää, poliisin muihin järjestelmiin, joissa näkyy epäillytkin rikokset, jälki jää. Tuskin vaikuttaa elämääsi! Lähinnä varmaan jos joudut poliisin kanssa tekemisiin (esim. hälytys kotiisi), he saattavat taustatiedoissa sen nähdä.

Kiitos, näin arvelinkin. Olin tuolloin henkisesti todella pahassa jamassa ja näin jälkikäteen tuo tapahtunut nolottaa hirveästi. En ehkä ollut ihan oma itseni.

Sitä ihmettelen, kun asiasta ei ole kuulunut mitään. Edes syyttämättäjättämispäätöstä ei ole tullut...

Vierailija
11504/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ammatti selkävaivaiselle? Seisomatyö ei käy, sitä jo kokeillut. Mitä ammatteja olisi joissa pystyisi olemaan huonolla selällä? Oma ammatti oon metallialalla, mutta selkä hajosi ja niihin töihin ei pysty. Muuta seisomatyötä kokeilin mutta seisominen koskee selkään hirvittävästi. Ja jos jotain merkitystä olen nainen.

Noh, itselläni on selkärankareuma ja sen takia jouduin miettimään uudelleenkoulutusta... Käsityöammattista siis pois, koska selkä ja nivelet ei kestä.

Hakeuduin yliopistoon, minulle ainakin sopii! Luentopakkoa ei ole (yleensä mutta poikkeuksiakin on), joten voi opiskella myös kotona kunnon mukaan, eli työtä tehdään ns, päällä, joten huonoina päivinä voi lukea tai kirjoittaa kotona. Opiskelu on vapaata, eikä tarvitse olla hankalissa asennoissa, tosin luennoilla joutuu istumaan, mutta ei pitkiä aikoja kerrallaan. Mahtavaa on myös se, että saa hyvin paljon itse valita kursseja oman kiinnostuksen mukaan.

Jos kiinnostusta ja päätä on, niin suosittelen yliopisto-opintoja. Itsellä humanistinen ala. Ja alapeukkuja varmaan satelee, mutta itselläni on ainakin selvät sävelet sen jälkeen kun oon maisteriksi valmistunut... työttömäksi en jää.

Vierailija
11505/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko sinulle työ, jossa voisi tehdä puhelimessa etätyönä kotonaan? 

Voisitko tehdä läppiksellä hommia siten että makailet mahallasi sängyllä tms ja kone olisi lattialla? Tai ehkä selälläsi siten, että läppis olisi edessäsi telineeseen tms. kiinnitetyn apuvälineen varassa?

Sopiva työ voisi olla esim. työttömyyskassan etuuskäsittelijä. sitä tehdään varmasti koronan jälkeenkin paljolti etätyönä. Työnantajat perehdyttävät työhön. Oppiminen kestää n. vuoden tai puolitoista. Palkka alkaa kolmosella ( paitsi YTK:ssa) + jumppasetelit, usein rillit ja muut edut.  

Jos kiinnostaa, katso "tyj-työpaikat" - sivut ja ota yhteyttä. Kannattaa joskus tarjota työntantajalle myös palkkatukea ja aloittaessa mahdollisesti työkokeilua, jos kokee sen taktisesti viisaaksi.

Vierailija
11506/18370 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu, kun mies sattuu vilkaisemaan tai katsomaan ulkomuotojasi ja myös niitä strategisia paikkoja?

11507/18370 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko Ihmeidentekijöissä näytelleet Marjorita ja Alexis Huldén sukua toisilleen? Sarjassahan Marjoritan esittämä Onerva taisi olla Alexisin esittämän Tomin täti.

On oikeastikin hänen äitinsä.

Vierailija
11508/18370 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viitisen vuotta sitten rikoksesta epäiltynä. Asia ei edennyt mihinkään, eikä minulle tullut mitään seuraamuksia. Nyt mietityttää, onko tuosta jäänyt jokin tieto poliisin rekistereihin, ja voiko siitä aiheutua hankaluuksia minulle?

Rikos oli lievä, tyyliin "viestintärauhan rikkominen", enkä ole sittemmin tehnyt tyhmyyksiä.

Rikosrekisteriin ei jää merkintää, poliisin muihin järjestelmiin, joissa näkyy epäillytkin rikokset, jälki jää. Tuskin vaikuttaa elämääsi! Lähinnä varmaan jos joudut poliisin kanssa tekemisiin (esim. hälytys kotiisi), he saattavat taustatiedoissa sen nähdä.

Poliisi luovuttaa tuon oman muistiinpanojärjestelmänsä ”PATJA:n” otsikot suodattamattomina kysyville. Esim. adoptioprosessissa.

Luovutettavasta listasta ei käy edes ilmi, liityitkö asiaan epäiltynä vai todistajana. Voi näyttää todella pahalta. Eli kyllä voi tulla seuraamuksia.

Vierailija
11509/18370 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä koronarokotetta pitää antaa kaksi annosta?

Vierailija
11510/18370 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa lyhytkasvuisia aikuisia. Miksi he eivät hanki lääkäriltä reseptiä jolla apteekista voisi ostaa kasvuainetta että he kasvaisivat pitemmiksi?

Vierailija
11511/18370 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu, kun mies sattuu vilkaisemaan tai katsomaan ulkomuotojasi ja myös niitä strategisia paikkoja?

Ei nyt varsinaisesti tunnu miltään, mutta pidän miestä vähän tyhmänä ja vastenmielisenä.

Vierailija
11512/18370 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lopetan tapaturmavakuutuksen mitä jo maksetuille rahoille käy? Vakuutus on Lähitapiolasta vuodesta 2017 lähtien jos se vaikuttaa 

Ne rahat on vakuutusyhtiön heti, kun olet ne maksanut. Osa niistä on käytetty maksamalla vakuutuskorvauksia vahinkoja kärsineille, osa on mennyt toiminnan pyörittämiseen, ja osa on jäänyt voitoksi.

Vierailija
11513/18370 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulaketaulun yksi sulakekansi (?) näyttää olevan vähän vinossa muihin verrattuna, ja paikoilleen laittaessa tuntui, että se ei jotenkin istu siihen helposti tai ei meinaa mennä paikoilleen yhtä sujuvasti kuin muut. Sain sen kuitenkin laitettua. Kyseessä pyykinpesukoneen 16A sulake. Onko sulakepohjassa jokin vika, ja uskaltaako pesukonetta käyttää normaalisti? Onko kysymykseni ihan tyhmä?

Niin ja jos joku kysyy, tutkailin sulaketaulua muuten vain ja huomasin vinouden sattumalta.

Vierailija
11514/18370 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta esteettisistä hammashoidoista, joissa hampaiden ulkoasua parannetaan muovilla, ilman laminaatteja?

Vierailija
11515/18370 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen kanava 1:n ohjelmatiedoista 2021-03-14:

"10.00 Kirkkokahvijumalanpalvelus Puotilan kappelista"

Kuka tai mikä, ja millainen on kirkkokahvijumala?

Pitäisikö kääntyä häntä/sitä palvomaan?

Vierailija
11516/18370 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa tarkistaa sellaisen toiminimiyrityksen luottotiedot jonka rekisteröineellä on omaehtoinen luottokielto, minkä tiedon hän saa - tällaisia tarkastuksia tehdään kai myös ilman että asianomainen on ostamassa tai vuokraamassa mitään, mutta kuka niitä siinä tapauksessa tekee ja miksi, ja mitä haittaa omaehtoisesta luottokiellosta voi silloin olla? Voiko vaikkapa jokin palveluntarjoaja päättää irtisanoa sopimuksen saadessaan tietää ettei henkilölle voida myöntää luottoa? Sehän tieto ei varmaan kuitenkaan välity, että kyseessä on omaehtoinen kielto, silloin kun näitä kyselyitä tehdään kertomatta asianomaiselle itselleen.

Entä voikohan joku firma päättää tarkistaa luottotiedot jo siinä vaiheessa kun kyse on vasta alustavista neuvotteluista, kun mitään tilausta ei ole tehty eikä laskulla ostamisestakaan ole puhuttu - ja keskeyttää sen jälkeen neuvottelut kertomatta syytä. Vastausten saaminen vain loppuu tai vaikeutuu...

Vierailija
11517/18370 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisiä, jotka eivät ymmärrä sanojen vivahteita (kuten halventavaa sävyä) vaan pitävät kaikkia sanoja yhtä neutraaleina?

Vierailija
11518/18370 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko soittanut johonkin numeroon (tai jostain numerosta on soitettu sinulle), niin että välittömästi puhelun perään tulee jostain KOLMANNESTA, salaisesta numerosta tämän puhelun aiheeseen liittyvä huijaus- tai häirintäpuhelu? Minulla tätä on tapahtunut viime syksystä lähtien, esim. puhuttuani Intrumin kanssa. Mikä ihmeessä voi olla selitys? En oikein voi enää uskoa sattumaankaan.

Tuntuu oudolta, jopa pelottavalta, mutta mitään ei pääse kysymään. Toisesta päästä tulee hetken puhetta ja sitten puhelu katkeaa.

Vierailija
11519/18370 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen kanava 1:n ohjelmatiedoista 2021-03-14:

"10.00 Kirkkokahvijumalanpalvelus Puotilan kappelista"

Kuka tai mikä, ja millainen on kirkkokahvijumala?

Pitäisikö kääntyä häntä/sitä palvomaan?

Kirkonmenojen jälkeen on juotu kirkkokahvit. Mikäs sen mukavampaa. Kahvi on tietysti yksi suomalaisten palvomista jumalista joten sopii hyvin kuvioon. Mutta tosiaan kyse ei ole mistään mitä sinun pitäisi pelätä tai kammoksua.

Vierailija
11520/18370 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla vapaaehtoisesti erakkona elävät ihmiset elävät? Tekevätkö he kuitenkin lähes poikkeuksetta työtä ja jos, millaista työtä tavallisimmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi