Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Vierailija kirjoitti:
Miten saan autocorrectin pois käytöstä ? Kyseessä on iPad.
Asetukset > Yleiset > Näppäimistö ja laittaa Ennakoiva tekstinsyöttö-asetuksen päälle tai pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähin paketin tänään asiamiespostissa noin klo 13, niin jääkö se makaamaan asiamiespostiin maanantaihin asti, vai lähtikö vielä tänään liikkumaan jakelukeskusta kohti? Unohdin kysyä lähettäessä... mietin, että kerkeääkö ennen joulun pyhiä.
Ah, automaattinen korjaus on kyllä helveetistä.. siis KUN LÄHETIN tänään, niin lähtikö matkaan vai kulkeeko minnekään :)
No riippuu minkä palvelun valitsit ja minne maailman maahan paketti on menossa.
Jos tavispaketti vain Suomeen, pitäisi vielä ehtiä jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
mitä tulee tuplan ja triplan jälkeen kun puhutaan matemaattisesti?
Ei matemaattisesti tai muutenkaan virallisesti suomeksi käytetä noita termejä. Ne on matkittu englanninkielestä.
Suomeksi sanotaan kaksin-, kolminkertainen, nelinkertainen, viisinkertainen, kuusinkertainen, seitsenkertainen, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähin paketin tänään asiamiespostissa noin klo 13, niin jääkö se makaamaan asiamiespostiin maanantaihin asti, vai lähtikö vielä tänään liikkumaan jakelukeskusta kohti? Unohdin kysyä lähettäessä... mietin, että kerkeääkö ennen joulun pyhiä.
Ah, automaattinen korjaus on kyllä helveetistä.. siis KUN LÄHETIN tänään, niin lähtikö matkaan vai kulkeeko minnekään :)
Kotipaketti, eli kotiinkuljetus ja Suomeen siis. Rannikolta jonnekin Itä-Suomeen päin.
Vierailija kirjoitti:
Jos muuttaisin vanhempieni omistamaan asuntoon vuokralle, josta on asuntolainaa, mutta vanhempani kuolisivat vaikka auto-, onnettomuudessa, miten minulle kävisi? Vanhemmat asuisi muualla vuokralla. Heidän vuokrakämppää tietty pitää tyhjentää, mutta joudunko minä lähtemään myös "omasta vuokra-asunnostani"? Jos minulla olisi sisar, joka asuu toisaalla, muuttaako se tilannetta jotenkin?
Et heti joutuisi mihinkään lähtemään. Asunto varmaan pitäisi myydä jos sitä jäljellä olevaa lainaa ei vanhempiesi muulla omaisuudella voisi maksaa pois. Jos perillisiä olisitte sinä ja sisar, niin se asunto olisi osa perintöä, jonka jakaisitte keskenänne eli mahdollisen voiton, joka jäisi sen myynnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko kestää S-verkkopankkitunnusten hankkiminen? Siis kauanko siihen asiointiin menee? Jos on S-kortti ennestään.
Normaalin asioinnin aika menee. Menet sinne palvelupisteeseen vaan. Itse aikoinaan hain ilman ajanvarausta (ehkä nykyään pitää varata aika). Prismassa yleensä on se pankkipalvelupiste ja perusinfosta todennäköisesti osaavat kertoa tarvitseeko varata vai voiko vaan jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa jonkinlaista "terapeuttista hierontaa", jossa ainoa pointti olisi ihokosketus? Pohdin vaan sitä että olen itse koskenut ihmistä helmikuussa ja on alkanut tuntua siltä että hinku ihokontaktiin edes jollain tavalla alkaa olla aika kova.
Anteeksi, tulee mieleen vaan BB Hennan exmies ja pimperohieronta kosketuksen puutteeseen 🙈🙈
Tuommoinen pelkkä ihokosketushieronta olisi kyllä kiva. Käsittääkseni kalevalaisessa jäsenkorjauksessa ei varsinaisesti hierota, kävisikö tämä? Isäni kävi aikoinaan syöpäpotilaana sellaisella, käytännössä kuulema vaan "hiplasi" eli kosketteli ja tunnusteli ja jäsenkorjaaja ihan sanoi, että hierontahieronta ei tule kysymykseen hänen tapauksessa, vaan tulee kuulostella asiakasta eikä vain runnoa paikkoja läpi. Isä kyllä kehui.
Tuota jäsenkorjausta en itse suosittelisi jos vain kosketusta kaipaa. Kaksi kertaa kävin ja vaikka mitään vikaa ei löytynyt (oli siis polvi kipeä ja työkaveri suositteli tuota), niin kyllä ripsivärit jäi siihen liinaan ja mietin vain, että kuinka paljon olisi sattunut jos jotain vikaa olisi ollut 😂.
Myös minun isäni käytyään sanoi, että oli hiplailua vaan, samoin sanoi kyllä jostain toisestakin jonka nimeä en nyt muista 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muuttaisin vanhempieni omistamaan asuntoon vuokralle, josta on asuntolainaa, mutta vanhempani kuolisivat vaikka auto-, onnettomuudessa, miten minulle kävisi? Vanhemmat asuisi muualla vuokralla. Heidän vuokrakämppää tietty pitää tyhjentää, mutta joudunko minä lähtemään myös "omasta vuokra-asunnostani"? Jos minulla olisi sisar, joka asuu toisaalla, muuttaako se tilannetta jotenkin?
Et heti joutuisi mihinkään lähtemään. Asunto varmaan pitäisi myydä jos sitä jäljellä olevaa lainaa ei vanhempiesi muulla omaisuudella voisi maksaa pois. Jos perillisiä olisitte sinä ja sisar, niin se asunto olisi osa perintöä, jonka jakaisitte keskenänne eli mahdollisen voiton, joka jäisi sen myynnin jälkeen.
Eikai se pankki ilmaiseksi anna asua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muita perijöitä ei ole niin omaisuus jaetaan sinun ja sisaresi kesken. Joudutte maksamaan toki perintöveroa.
Tuossa on sitten useampi vaihtoehto. Joko sovit sisaresi kanssa, että myytte asunnon myöhemmin, jatkat asumista siinä ja maksat hänelle vuokraa hänen osuudestaan. Tai sitten otat asuntolainan, ostat asunnon osuuden sisareltasi ja maksat vuokran sijasta lyhennyksiä lainasta pankillesi. Jos olet jo asunut asunnossa yli 2 vuotta, et joudu edes maksamaan siitä myyntiveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotipaketti, eli kotiinkuljetus ja Suomeen siis. Rannikolta jonnekin Itä-Suomeen päin.
Vastaanpa nyt itselleni esittämääni kysymykseen kulkeeko paketit lauantaisin, niin ainakaan seurantakoodin perusteella ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muita perijöitä ei ole niin omaisuus jaetaan sinun ja sisaresi kesken. Joudutte maksamaan toki perintöveroa.
Tuossa on sitten useampi vaihtoehto. Joko sovit sisaresi kanssa, että myytte asunnon myöhemmin, jatkat asumista siinä ja maksat hänelle vuokraa hänen osuudestaan. Tai sitten otat asuntolainan, ostat asunnon osuuden sisareltasi ja maksat vuokran sijasta lyhennyksiä lainasta pankillesi. Jos olet jo asunut asunnossa yli 2 vuotta, et joudu edes maksamaan siitä myyntiveroa.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta jos siis kysyjä asuu vanhempien omistamassa asunnossa vuokralla, josta on vaikka 50 te lainaa. Vanhemmat kuolee. Vaihtoehtona kysyjälle on asua edelleen asunnossa ja maksaa sisarukselle asunnon arvosta osuutta..... ok. Mutta mihin tässä vaihtoehdossa hävisi vanhempien asuntolaina yhtäkkiä? Mitä sille käy?
Mitäköhän se Joulupukki tuo minulle lahjaksi? Minä olen ollut kiltti tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko kestää S-verkkopankkitunnusten hankkiminen? Siis kauanko siihen asiointiin menee? Jos on S-kortti ennestään.
Vastaan omaan kysymykseeni: siinä meni noin vartti (yli 10 min, alle 20 min).
Vierailija kirjoitti:
Selailin netissä hauskoja lausahduksia, ja tällainen tuli vastaan:
"Olen juuri muuttanut kaupunkiin. Voitko siis neuvoa tien kotiisi?"
Mitä tuo tarkoittaa? Mikä vitsi tuossa on?
Oisko tuo joku iskurepliikki?
Miten kääntäisitte englanniksi Arttu Wiskarin Tuntematon potilas -kappaleen nimen? Ei kai tässä voi käyttää sanaa "unknown", koska kappaleen nimihän ei tarkoita potilasta, jota ei tunneta vaan potilasta, joka ei tunne.
Vierailija kirjoitti:
Miten kääntäisitte englanniksi Arttu Wiskarin Tuntematon potilas -kappaleen nimen? Ei kai tässä voi käyttää sanaa "unknown", koska kappaleen nimihän ei tarkoita potilasta, jota ei tunneta vaan potilasta, joka ei tunne.
https://lyricstranslate.com/en/tuntematon-potilas-unknown-patient.html-0 tuolla on ainakin kolmessa versiossa käytetty tuota unkown sanaa, mutta voisiko olla unknowing
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://lyricstranslate.com/en/tuntematon-potilas-unknown-patient.html-0 tuolla on ainakin kolmessa versiossa käytetty tuota unkown sanaa, mutta voisiko olla unknowing
Taitaa olla sellainen tilanne jossa pitää joko a) selittää asia tai b) hyväksyä että suomenkielinen sanaleikki jää pois. Sanapari tuntematon potilas itsessään tuo varmasti tosi monille suomalaisille mieleen tuntemattoman sotilaan, ei sitä että potilas ei tuntisi mitään. Jos tämä on kuitenkin sanoitusten merkitys, niin ehkä voisin laittaa tilalle sanan numb.
Tiedättekö mitä tapahtuu jos krokotiili eksyy virtahepojen allasbileisiin?
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mitä tapahtuu jos krokotiili eksyy virtahepojen allasbileisiin?
Kaipa tässä pitää joulun hengessä todeta että en osaa arvata yhtään, kerro sinä minulle! :D
mitä tulee tuplan ja triplan jälkeen kun puhutaan matemaattisesti?