Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Kuinka hillitysti voi käyttäytyä tulematta leimatuksi kylmäkiskoiseksi? Esimerkkitapauksena sukujuhlat, joissa on mukana henkilöitä, joiden kanssa välit ovat käytännössä poikki. En ole ikinään ollut mikään small talkin taitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ihmiset on sellaisesta ,jolla on pakko-oireinen häiriö?
En tiedä kaikista ihmisistä, mutta yleisesti ottaen ihmiset ovat hirveän kiinnostuneita tällaisista suhteellisen harvinaisista oireilevista ihmisistä ja muutenkin mielenterveysjutuista. Osa saattaa vähän pelätä. Riippuu varmaan oakko-oireista, ne saattavat antaa huvittavan, ärsyttävän tai jopa vähän sääliä herättävän kuvan "kantajastaan". Tunnen itse erään, jonka pakko-oireena on ollut jatkuva käsien pesu. Ensin kauhistuin haljenneita kuivia käsiä ja vimmaa, sitten tunsin myötätuntoa ja harmitti oireiden puolesta. Ajattelen, että pakko-oireinen on erikoinen, arvokas ja ainutlaatuinen ihminen, kuten me kaikki.
Riippuu pakko-oireista. Käsienpesu ei kuullosta vielä kovin kamalalta, mutta eräs sukulaiseni sai päähänsä, että häntä tarkkaillaan.Vei jopa roskat ulos salkussa, jotta "tarkkailijat" eivät olisi tienneet hänen vievän roskia taloyhtiön roskikseen. Ei voinut kulkea suoraan, koska "tarkkailijoita" piti harhauttaa. Täytyy kyllä sanoa, että hän oli erittäin rasittavaa seuraa. Säälin häntä, koska mahtoi olla hermostuttavaa jatkuvasti pelätä "tarkkailua".
Pakko-oireinen häiriö ja pakko-oireet ovat ihan eru asia kuin vainoharhaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hillitysti voi käyttäytyä tulematta leimatuksi kylmäkiskoiseksi? Esimerkkitapauksena sukujuhlat, joissa on mukana henkilöitä, joiden kanssa välit ovat käytännössä poikki. En ole ikinään ollut mikään small talkin taitaja.
Sanoisin, että riittää jos tervehtii ja vastaa jos puhutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voittaa lotossa, laittaa eropaperit heti vatämään ja lunastaa sitten vasta voiton, niin pitääkö puolet pulittaa tulevalle ex:lle?
Nim.merkki: ei tärpänny vielä viime kierroksella, mutta ehkäpä parempi onni ensi arvonnassa
Mäkin haluan tietää
Amerikassahan joku koetti tätä voittaessaan kymmeniä miljoonia paikallisesta lotosta. Juttu meni oikeuteen niin tuomari päätti, että "huijattu" osapuoli saa koko voiton itselleen. :DDD
Amerikassa tosin kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on iCloudilla ja Drivella? Nyt tuli sähköpostia että Cloud on kohta täynnä (5 G). No toi 5 gigaahan on ihan sikavähän kun mulla on puhelimessa tyyliin 120 gigaa. Oon siirtäny ihan kamalasti kuvia Driveen niin pitääks niitä nyt sit alkaa poisteleen sieltä? En ymmärrä tätä nyt yhtään. Jos haluan jonkun järkevän ratkaisun siihen, mihin saan kaikki kuvat ja videot säilöön, niin mikä se olisi? Pöytäkonetta en käytä, on ipad ja iphone.
Oletan että Drivellä tarkoitat Google Driveä?
Kumpikin on eri firman pilvipalvelu. iCloud tietysti Applen, Drive on Googlen ja OneDrive Microsoftin.
Eli kun ostat tietokoneen (ml. älypuhelimen), saat laitteesta riippuen oman pilvipalvelun joko iCloudiin tai OneDriveen. Driven saa kun rekisteröityy Googlen asiakkaaksi. Myös Microsoft Office 365:n mukana on OneDrive palvelu.
Tarkista kummankin käyttämäsi pilvipalvelun tallennuskapasiteetti. Yleensä ilmaiseksi saa tietyn määrän, vaihtelee firmasta ja asiakkuudesta. Lisätilaa voi sitten ostaa rahalla.
Kun saat selville paljonko tilaa on noissa sun pilvipalveluissa on, voit miettiä mikä säilytystapa olisi järkevä. iPadin ongelma on se että siinä ei ole USB-porttia, joten et voi käyttää suoraan muistitikkua. Sitä varten tarvitset pari lisävälinettä. Toinen mahdollisuus tehdä ulkoinen varmuuskopio/säilytys on käyttää jonkun muun tietokonetta ja tehdä USB-tikulle kopio kuvistasi.
Kannattaa myös miettiä kuvien läpikäymistä, eli poistat turhat kuvat. Ja sitten kuvia voi myös pakata tilan säästämiksesi. En tunne Appleja hyvin, mutta oletan että ipadissä olisi joku sovellus joka pakkaa kuvia. Ja niitä varmaan löytyy Applen kaupasta.
Ihanne olisi että sulla olisi tärkeistä kuvista varmuuskopio vähintään 2 paikassa eli pilvipalvelun lisäksi ulkoisessa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just meinasin tehdä kokonaan uuden aloituksen "pulmastani", mutta laitankin tämän nyt sitten tähän loistavaan ketjuun;
Eli, "kuuluuko" minun, hyvien tapojen mukaisesti, antaa kaverilleni (ei mikään huippuläheinen, mutta oikein mukava kuitenkin) häälahja jälkikäteen kun seuraavan kerran näemme, häihin emme päässeet osallistumaan (oli ihan oikea syy)????? Yleensä näemme varsin harvoin, ehkä pari-kolme kertaa vuodessa, ja mietin että miten menettelen kun ensi kerran näemme....
Tähän etiketti sanoo, että häälahja kuuluu antaa jos kutsu on tullut, ja vaikka et häihin pääsisikään. Itse olen tehnyt aina noin.
Ei todellakaan tarvitse antaa häälahjaa, jos ei osallistu juhliin!
Minä olen lähettänyt korusähkeen, jos en ole päässyt häihin ja ovat niin kaukana, että en ole voinut toimittaa lahjaa etukäteen.
Mikä on korusähke?😔
Sanakirjamääritelmä: koristeellisella lomakkeella vastaanottajalle toimitettava sähke.
Käytännössä sellainen adressinnäköinen iso "kortti", joka lähetetään onnitteluna. Jos et tiedä, mikä on adressi, voit katsoa googlen kuvahaulla. Sitä on hieman hankala kuvailla sanallisesti.
Okei.Tiedän kyllä mikä ja millainen on adressi. Korusähkettä en tiennyt mutta nyt tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisen iän pystyy päättelemään äänestä? Eli miksi 30-vuotiaan ääni on erilainen kuin 70-vuotiaan?
Äänihuulet heikkenee vanhetessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä tarkoittaa "pun intended" tms.
Sanaleikki. Eli sama juttu voi tarkoittaa jotain muutakin, siksi mainitaan onko pun intended tai not.
Kyllä ja ei. Kikkaillaan sanoilla, ja tuota käytetään aina muodossa pun intended kun halutaan korostaa, että tahallinen verbaalijippo/pila/isku eikä vahingossa käytetty.
Jos joku englanninkielinen termi tai sanonta ei aukea niin googlen avulla kyllä löytää nopeasti apuja ja selityksiä.
Kuinka kauan Frödinge-mutakakkua pitäisi pitää mikrossa?
Miten kovien tacokuorien kanssa tulisi menetellä? Ärsyttää kun täytteet tippuvat rinnuksille ja kuori hajoaa ensimmäisen puraisun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Saako synnyttäessä orgasmin? Kun kyllähän se vauvan pää G-pisteeseen osuu ja ite voi vähän klitorista hierasta jos tarvii klitorisstimulaatota.
Olen kuullut, että se voisi olla mahdollista. Itselläni orgasmi oli kyllä viimeinen asia, mikä siinä tilanteessa oli mielessä :D Mitä tulee g-pisteeseen osumiseen, ei varmasti ole kovinkaan montaa naista jotka pelkästään siitä saisivat orgasmin. Varsinkaan jos samaan aikaan paikat venyy äärimmilleen ja tuntuu että halkeaa. Orgasmin saaminen vaatii yleensä myös rentoutumista ja sekin on hyvin kaukana synnytytilanteessa. Klitoristakaan ei tule mieleenkään hieraista kun ponnistaessa puristaa käsillä miehen kättä, sängynlaitaa tai mitä nyt sattuu olemaan siinä hollilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristinuskoa (tai ylipäätään uskonnollisuutta) ja vasemmistolaisuutta pidetään aina toistensa poissulkevina maailmankatsomuksina? Siis usein tunnutaan ajattelevan, että jos joku on poliittiselta kannaltaan vasemmistolainen tai vihreä, hän on myös uskonnoton. Jeesushan oli sanomaltaan hyvinkin vasemmistolainen, jos näin voi sanoa: tasa-arvo, köyhien ja syrjään työnnettyjen puolustaminen, heikomman puolustaminen...
T: kristitty vihreä, joka ei ole koskaan kehdannut kysyä, miksi ihmiset aina niin ihmettelevät tätä yhdistelmää
Vasemmistolaisuutta on monenlaista. Itse olen sosialisti ja aika lailla äärivasemmalla. Uskon jumalaan ja jeesukseen, mutta kirkkoa instituutiona en kaipaa lainkaan. Kirkot ovat minulle ok, mutta valtio tulisi pitää kirkosta erillään. Toisaalta, ymmärrän marxin näkemykset uskonnosta. Oopiumia kansalle, jep.
Onko sukkahousuja pidettäessä aina se riski, että ne kutittaisivat tai hiostaisivat?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan Frödinge-mutakakkua pitäisi pitää mikrossa?
Riippuu mikron tehosta ja siitä sulatatko koko kakkua vai vain palasta. Kannattaa laittaa ensin vähän aikaa, tarkistaa tilanne ja laittaa sitten uudestaan jos on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sukkahousuja pidettäessä aina se riski, että ne kutittaisivat tai hiostaisivat?
Kyllä.
Mikä on lentokoneissa (laadukkailla lentoyhtiöillä) jaettavan kuuman pyyhkeen ("hot towel)" tarkoitus? Useimmiten ne ovat vielä jaettassa niin kuumia, että hyvä kun pystyy käsissä pitämään.
Miten sellaisia voi käyttää etenkään naiset, joilla meikkiä naamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi johtua, että sain muutama päivä sitten pelottavan kovat kivut molempien keuhkojen tai rintalihasten alueelle? Sattui mm. kävellessä ja kyljellään nukkuessa häiritsevän paljon. Oli myös hieman alilämpöä. En ollut tehnyt mitään rajuja urheilusuorituksia tai ollut muussakaan rasitustilassa. Aivan yllättäen tuli kivut. Kesti n. 2 vrk, lähti pois yhtä yllättäen kuin tulikin.
Ainoan minkä keksin, oli se, että olen syönyt pari vuotta pääsääntöisesti kasvisruokaa, mutta viikonloppuna ja alkuviikosta söin pitkän tauon jälkeen suuret määrät lihaa. Onko se liharavinto voinut vaikuttaa noin? Jos on, miksi kivut tuntui juuri pelkästään kehon yläosassa eikä vaikuttanut ollenkaan esim. mahaan tai suoliston toimintaan..?
Ihmisen normaalilämpötila on keskimäärin 37º C, mutta se voi vaihdella 35,8–37,8 asteeseen. Lämpö vaihtelee eri vuorokaudenaikoina noin 0,5º. Se on alimmillaan aikaisin aamulla ja korkeimmillaan iltapäivällä klo 16–18 tienoilla. Naisilla kehon lämpö vaihtelee noin 0,5º kuukautiskierron mukaan, korkeimmillaan lämpö on kuukautiskierron keskivaiheella, kun munasolu irtoaa.
Käsite hypotermia eli vaarallisesti liian alhainen kehon lämpötila liittyy tilanteeseen, jossa ihminen on ollut pitkään kylmässä ja sen vuoksi ruumiinlämpö reilusti laskee (ks. «Hypotermia (ruumiinlämmön lasku)»1). Normaalioloissa esiintyvää alilämpöä ei lääketiede tunne lainkaan.
Jos lämpö on tavallista matalampi, yleensä syynä ovat mittausolosuhteet. Kainalolämpö on 0,6º alhaisempi kuin tarkempi peräsuolesta tai suusta mitattu lämpötila. Ero voi olla suurempi, jos kainalo on hikinen tai mittari ei laihuuden tai muun syyn vuoksi ole tiiviisti kainalossa.
Alilämpöä tavataan vaikeassa kilpirauhasen vajaatoiminnassa (ks. «Kilpirauhasen vajaatoiminta (hypotyreoosi)»2) ja pitkälle edenneessä anoreksiassa (ks. «Laihuushäiriö (anoreksia nervosa)»3), joissa kummassakin ihmisen perusaineenvaihdunta hidastuu. Näihin tiloihin liittyy aina samanaikaisia muita oireita, jotka ohjaavat menemään lääkäriin.
Jos tavallista alhaisempi lämpötila on todettu moitteettomalla mittauksella, terveeksi itsensä tuntevan ihmisen ei pelkästään sen vuoksi tarvitse hakeutua lääkäriin. Hoitoon hakeutumisen määräävät mahdolliset muut samanaikaiset oireet.
Onkohan olemassa tutkimuksia siitä kuinka paljon vaihdevuosien kuumissa aalloissa kehon lämpötila vaihtelee? Itse hämmennyin, kun lasit menivät hurjimmillaan huuruun kuumien aaltojen aikana. 😳 Tapahtui kuitenkin niin yllättäen ja nopeasti, ettei mittaria ehtinyt ottaa esiin.
Sittemmin liikuntaharrastuksen uudelleenviriämisen myötä (tai ihan vaan aika teki tehtävänsä) noin rajut kohtaukset ovat väistyneet.
Sanaleikki. Eli sama juttu voi tarkoittaa jotain muutakin, siksi mainitaan onko pun intended tai not.