Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Eräs henkilö on sanonut minulle, että kun Novelle Plus -vesipulloissa lukee esim. sinkki, että juomalla ei oikeasti ole mitään terveydellisiä vaikutuksia, vaan se on vain keino saada ihmiset ostamaan kyseisiä tuotteita. Onko totta?
Milloin Tauno Palo tunnusti, että hän on Esko Salmisen biologinen isä?
Vierailija kirjoitti:
Eräs henkilö on sanonut minulle, että kun Novelle Plus -vesipulloissa lukee esim. sinkki, että juomalla ei oikeasti ole mitään terveydellisiä vaikutuksia, vaan se on vain keino saada ihmiset ostamaan kyseisiä tuotteita. Onko totta?
Käytännössä terveysvaikutteet ovat tuollaisella tuotteella hyvin minimaaliset. Sinkkiä on siinä niin pieni määrä, ettei sillä ole merkittävä vaikutusta suuntaan tai toiseen. Tässä kohtaa tuo "eräs henkilö" siis on melkolailla oikessa. Muuten sinun ei kannata uskoa kaikkea mitä tuo "eräs henkilö" sanoo. Hänellä tuntuu olen melko erikoisia käsityksiä asioista.
Onko ammatteja, joiden edustajat voivat pysäköidä auton tavalla, joka olisi muun kuin näiden ammattien edustajien tehdessä niin väärin? Minulle sanottiin, että esim. eläinlääkäri voisi tehdä näin. Siis virkatehtävässä ollessaan tietenkin. Olin kerran isäni ja yhden eläinlääkärin kanssa mukana tilanteessa, jossa tämä eläinlääkäri pysäköi auton väärällä tavalla, mutta isäni sanoi minulle, että kyllä eläinlääkäri saa tehdä niin, kun huomautin asiasta. Muistaakseni hän ei kyllä silloin ollut virkatehtävää suorittamassa.
Missä ammateissa toimimiselle Aspergerin oireyhtymä on ehdoton este? Olen kuullut, että ainakin poliisin ja lentäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sellaiset noin kolmikymppiset naiset suhtautuu muhun vihamielisesti?
Tönimistä, nimittelyä, silmien pyörittelyä. Mistä on kyse?Jotta tähän voisi vastata, tarvitsisi tietää, missä tilanteissa tällaista tapahtuu ja miten itse olet toiminut ennen ko. tapahtumia.
Mikään ei toki oikeuta tönimiseen tai nimittelyyn ja aikuiselta sellainen on lapsellista käytöstä, mutta jos esimerkiksi humalassa joku tulee liian lähelle eikä ymmärrä kohteliasta poistumispyyntöä, voi olla pakko hieman "tönäistä" ettei toinen tule liian liki. Usein jos tuollaisessa tilanteessa nainenkin on humalassa saattaa se johtaa mainitsemiisi tekoihin.
Vaikea kuvitella, että kukaan aikuinen ilman syytä noin käyttäytyisi.
Siksi kysynkin, koska on todella vaikea ymmärtää mikä ajaa juuri noin kolmikymppiset naiset käyttäytymään näin. Tätä tapahtuu esimerkiksi ruokakaupassa, yliopistolla, töissä ja oikeastaan missä tahansa. Humalassa en tietenkään em. paikoissa ole, enkä käy baareissa. En töni, enkä provosoi.
Joten, ihan ilman veetuilua, onko kyse näiden naisten huonosta itsetunnosta, kollektiivisesta mielisairaudesta vai mistä?
ap
Voiko olla ihan muutasta sattumuksesta vedetty yleistys. Ehkä yksi häiriintynyt tapaus on tahallaan tönäissyt kerran pari, toinen vahingossa kaupassa (mitä tapahtuu joka päivä muillekin) sitten joku ei kolmekymppinen tai ei nainen, on niin ikään vahingossa tai tahallaan hipaissut kaupassa tai yliopiston ruokalan jonossa, ja olet tulkinnut sen ennakkokäsityksesi mukaisesti taas sellaiseksi kolmekymppiseksi naiseksi joilla on aina ja joka paikassa tapana töniä juuri sinua?
Miksi ev.lut. kirkossa rukoillaan kädet ristissä? M29 ja latino
Voinko olla raskaana? Olin monta mlnta kk syömättä pillereitä, nyt aloitin ne takaisin n. 2vkoa sitten, viikko ennen kkkierron alkamista (eli en niinkuin pitäisi: vuodon alkaessa), 2vkon aikana harrastin seksiä ensimmäisen kerran viikko aloituksen jälkeen ja viim kerran sinä päivänä kun otin viim. pillerin, 5pv sitten. Nyt menkkoja ei kuulu, eikä ole oikein tuntemuksiakaan, niin mietin vain että voisiko muka olla mahdollista että olisin pamahtanut paksuksi ja menkat ois jo loppunu ja missähän vaiheessa pitäisi huoleatua? Yleensä ne alkaa jo kolmannen päivän tienoilla..
Vierailija kirjoitti:
Miksi sellaiset noin kolmikymppiset naiset suhtautuu muhun vihamielisesti?
Tönimistä, nimittelyä, silmien pyörittelyä. Mistä on kyse?
Auttaisi paljon, jos kertoisit vaikka että miksikä he sinua esimerkiksi ovat nimitelleet?
Käveletkö käytävillä kuin euroopanomistaja, etkä koskaan väistä ketään?
Tujotatko liian avoimesti strategisia paikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Varhaisen kristinuskon aikana rukoiltiin Lähi-idässä yleiseen tapaan käsivarret levällään ylöskohotettuina, kämmenet avoinna ns. orans-asennossa.
Jossain vaiheessa kristillistyvässä Euroopassa alettiin rukoilla niin että kämmenet liitettiin yhteen kehon eteen, mutta sormet suorina. Tämä on edelleen yleinen rukousasento katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa.
Germaanipakanoilla oli tapana anoa päälliköiltään apua tms. ristimällä kädet. Jotenkin tämä rukoiluasento siirtyi kristilliseen kirkkoon, etenkin protestanttisille. Ehkä siitä tuli tapa erottautua muista kristillisistä kirkoista ns. uskonpuhdistuksen aikaan.
Pimpu kirjoitti:
Voinko olla raskaana? Olin monta mlnta kk syömättä pillereitä, nyt aloitin ne takaisin n. 2vkoa sitten, viikko ennen kkkierron alkamista (eli en niinkuin pitäisi: vuodon alkaessa), 2vkon aikana harrastin seksiä ensimmäisen kerran viikko aloituksen jälkeen ja viim kerran sinä päivänä kun otin viim. pillerin, 5pv sitten. Nyt menkkoja ei kuulu, eikä ole oikein tuntemuksiakaan, niin mietin vain että voisiko muka olla mahdollista että olisin pamahtanut paksuksi ja menkat ois jo loppunu ja missähän vaiheessa pitäisi huoleatua? Yleensä ne alkaa jo kolmannen päivän tienoilla..
En oikein koko selitystä ymmärtänyt, mutta itse huolestuisin vasta kun menkat ovat reilusti yli viikon myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ammatteja, joiden edustajat voivat pysäköidä auton tavalla, joka olisi muun kuin näiden ammattien edustajien tehdessä niin väärin? Minulle sanottiin, että esim. eläinlääkäri voisi tehdä näin. Siis virkatehtävässä ollessaan tietenkin. Olin kerran isäni ja yhden eläinlääkärin kanssa mukana tilanteessa, jossa tämä eläinlääkäri pysäköi auton väärällä tavalla, mutta isäni sanoi minulle, että kyllä eläinlääkäri saa tehdä niin, kun huomautin asiasta. Muistaakseni hän ei kyllä silloin ollut virkatehtävää suorittamassa.
Kyllä jokaisen on vapaa-ajallaan noudatettava yhteisiä pysäköintisääntöjä. Virkatehtävissä sitten asia erikseen. Silloin ollaan usein myös liikkeellä virka-autolla, joten epäselvyyksiä ei pääse syntymään. Virkatehtävissä yleisiä pysäköintisääntöjä saavat tarvittaessa jättää noudattamatta ainakin ambulanssinkuljettajat, poliisit ja palomiehet. Kerrostalojen etuovilla lisäksi he, jotka suorittavat ns. huoltoajoa eli vievät tai tuovat tavaraa ko. talosta tai käyvät siellä vain pikaisesti. Näin saa tehdä ihan kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaisen kristinuskon aikana rukoiltiin Lähi-idässä yleiseen tapaan käsivarret levällään ylöskohotettuina, kämmenet avoinna ns. orans-asennossa.
Jossain vaiheessa kristillistyvässä Euroopassa alettiin rukoilla niin että kämmenet liitettiin yhteen kehon eteen, mutta sormet suorina. Tämä on edelleen yleinen rukousasento katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa.
Germaanipakanoilla oli tapana anoa päälliköiltään apua tms. ristimällä kädet. Jotenkin tämä rukoiluasento siirtyi kristilliseen kirkkoon, etenkin protestanttisille. Ehkä siitä tuli tapa erottautua muista kristillisistä kirkoista ns. uskonpuhdistuksen aikaan.
Gracias! Tämä on paljon parempi vastaus kun mitä sain eräältä papilta. Bendiciones! M29 ja latino
Vierailija kirjoitti:
Jos voittaa lotossa, laittaa eropaperit heti vatämään ja lunastaa sitten vasta voiton, niin pitääkö puolet pulittaa tulevalle ex:lle?
Nim.merkki: ei tärpänny vielä viime kierroksella, mutta ehkäpä parempi onni ensi arvonnassa
Mäkin haluan tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voittaa lotossa, laittaa eropaperit heti vatämään ja lunastaa sitten vasta voiton, niin pitääkö puolet pulittaa tulevalle ex:lle?
Nim.merkki: ei tärpänny vielä viime kierroksella, mutta ehkäpä parempi onni ensi arvonnassa
Mäkin haluan tietää
Veikkaisin, että pitää pulittaa. Omaisuudenjakohan tehdään käsittääkseni vasta avioeron astuttua voimaan ja se tapahtuu vasta puolen vuoden harkinta-ajan jälkeen. Mutta eikös voitonlunastamista voi odottaa jopa vuoden? Eli jos ei kerro voitosta ja lunastaa sen vasta eron astuttua voimaan, ex ei saa siitä senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gracias! Tämä on paljon parempi vastaus kun mitä sain eräältä papilta. Bendiciones! M29 ja latino
De nada! Papin vastaus oli varmaan enemmän uskonnollisiin tapoihin liittyvä eli miksi rukoillaan jne...
Mun vastaus oli kulttuurihistoriallinen, useinhan eivät kirkot halua kovinkaan paljon mainostaa (jos edes tietävät) kuinka moni tapa periytyy jostain pakanallisesta kulttuuriperinteestä. Kulttuurisesti katsoen kuitenkin kansat ovat usein omaksuneet uusia tapoja juuri niin että ovat säilyttäneet samalla jotain vanhaa tuttua. Ihan kuin Suomessa on ollut tapana rukoilla kalassa "Anna Antti ahvenia, Pekka pieniä kaloja." Siinä kuulostaa siltä että anotaan Jeesuksen kalastajina toimneilta Pietarilta ja Andreakselta apua, mutta itse asiassa rukous taitaa olla vanhempi muinaisuskon tapa anoa Ahdilta saalista: "Anna AHTI ahvenia..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun maapallon väkiluku kasvaa jatkuvasti. Niin mistä kaikille syntyneille riittää "sieluja"? :/
Jokainen syntynyt ihminen on uusi sielu.
Kuka näitä sieluja luo? Jos vastaus on jumala niin kuka loi jumalan?
Jos kysytään buddhalaiselta, niin vastaus voisi olla jotain sellaista, että ei ole olemassa erillisiä "sieluja", vaan jokainen meistä on osa yhtä ja suurta "jotain". Kun valaistumme - sielumme lakkaa kehittymästä ja kiertämästä uudestaan ja uudestaan syntymällä - me palaamme yhteen ja samaan. Minusta tämä on kaunis ajatus, jokainen ihminen kantaa sisällään pientä liekkiä, joka on samasta kodista kotoisin. Jokaisen sisällä olet sinä :) Me olemme yhtä.
Kristinuskon "pyhä henki" on mielestäni samantapainen kuin tämä "yhteishenki". Kun asiaa miettii niin sama henki on kaikissa ja yhdistää. Toivottavasti tämä ajatus ei loukkaa ketään kristittyä.
Buddhalaisuuden mukaan tuo sama sielu on muuten kaikissa elävissä olennoissa, ei vain ihmisissä. Myös eläimissä :)
En tiedä, mitä tarkoittaa "pun intended" tms.
Vierailija kirjoitti:
Jakeluauton kuljettaja voi pysäköidä esimerkiksi jalkakäytävälle kuorman toimittamisen ajaksi samoin kuin voi ajaa esimerkiksi kävelykadulla.
Minun tulkintani mukaan "vuosiin" on lyhyempi aika kuin "vuosikausiin". Jokaisella lienee sitten oma tulkintansa kuinka monta vuotta nuo ovat käytännössä. Minulle "vuosikausiin" olisi yli 10 vuotta.