Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Miksi aina, kun nauttii alkoholia, pitäisi juoda itsensä humalaan? Eräs henkilö kerran sanoi minulle näin, että se on alkoholin juomisen tarkoitus, ja jos juo esim. vain pari olutta, se on sama kuin joisi pari limonadia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä muualta kuin Katsomosta voisi nähdä Emmerdalen jaksoja? Kaipaisin nyt lähinnä syksyn 2016 jaksoja.
Ei ole tietoa, mutta kokeilisin esimerkiksi sen kanavan sivuja, joilta Emmerdale tulee "kotimaassaan". Todennäköistä kuitenkin on, että vanhoja jaksoja ei ole saatavilla, koska niiden esitysoikeus on ostettu vain tietyksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina, kun nauttii alkoholia, pitäisi juoda itsensä humalaan? Eräs henkilö kerran sanoi minulle näin, että se on alkoholin juomisen tarkoitus, ja jos juo esim. vain pari olutta, se on sama kuin joisi pari limonadia.
Jotkut ihmiset eivät ymmärrä ns. sivistynyttä juomista. Heille alkoholin nauttimisen ainut tarkoitus on humaltuminen. Se on heidän henkilökohtainen näkemyksensä, ei yleinen totuus. Aivan hyvin voi nauttia vähempiäkin määriä alkoholia. Se on jopa suositeltavampi tapa kuin humalahakuinen juominen. Olut ja limonadi eivät ole sama asia. Vaikka alkoholia joisi vain vähän, se vaikuttaa silti elimistössä eri tavalla kuin alkoholiton juoma.
Minulla oli kerran Kummikarhut-videokasetti, joka sisälsi sarjan jaksoja suomenkielisellä puheella. Siinä ei kerrottu suomenkielisiä ääniä, mutta olen kuitenkin löytänyt Wikipediasta suurimman osan hahmojen äänistä. Hahmot, joiden suomenkielistä ääntä ei kuitenkaan siellä kerrota, ovat Kimi, Terho, Voitto ja prinsessa Lilli. Mökön äänestä olen saanut ristiriitaista tietoa. Wikipediassa lukee nyt, että Petteri Summanen, mutta aiemmin, että Tom Pöysti. Tietäisikö kukaan, miten asia on? Jos teilläkin on joitakin hahmoja, joiden suomenkielisen äänen haluaisitte tietää, niin lyödään viisaat päämme yhteen ja mahdollisesti autetaan toisiamme löytämään puuttuvat tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just meinasin tehdä kokonaan uuden aloituksen "pulmastani", mutta laitankin tämän nyt sitten tähän loistavaan ketjuun;
Eli, "kuuluuko" minun, hyvien tapojen mukaisesti, antaa kaverilleni (ei mikään huippuläheinen, mutta oikein mukava kuitenkin) häälahja jälkikäteen kun seuraavan kerran näemme, häihin emme päässeet osallistumaan (oli ihan oikea syy)????? Yleensä näemme varsin harvoin, ehkä pari-kolme kertaa vuodessa, ja mietin että miten menettelen kun ensi kerran näemme....
Tähän etiketti sanoo, että häälahja kuuluu antaa jos kutsu on tullut, ja vaikka et häihin pääsisikään. Itse olen tehnyt aina noin.
Ei todellakaan tarvitse antaa häälahjaa, jos ei osallistu juhliin!
Minä olen lähettänyt korusähkeen, jos en ole päässyt häihin ja ovat niin kaukana, että en ole voinut toimittaa lahjaa etukäteen.
Mikä on korusähke?😔
Eivätkö opastusmerkit muka ole liikennemerkkejä? Eräs henkilö väittää minulle, että eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö opastusmerkit muka ole liikennemerkkejä? Eräs henkilö väittää minulle, että eivät ole.
Mitä tarkoitat opastusmerkillä? Jos tarkoitat vaikkapa tienviittaa, niin sitä ei tosiaan lasketa liikennemerkiksi. En osaa perustella, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat opastusmerkillä? Jos tarkoitat vaikkapa tienviittaa, niin sitä ei tosiaan lasketa liikennemerkiksi. En osaa perustella, miksi.
Näitä tarkoitan. http://www.laatukilpi.fi/tuotteet/liikenteenohjaus/liikennemerkit/opast…
http://www.laatukilpi.fi/tuotteet/liikenteenohjaus/liikennemerkit/palve…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just meinasin tehdä kokonaan uuden aloituksen "pulmastani", mutta laitankin tämän nyt sitten tähän loistavaan ketjuun;
Eli, "kuuluuko" minun, hyvien tapojen mukaisesti, antaa kaverilleni (ei mikään huippuläheinen, mutta oikein mukava kuitenkin) häälahja jälkikäteen kun seuraavan kerran näemme, häihin emme päässeet osallistumaan (oli ihan oikea syy)????? Yleensä näemme varsin harvoin, ehkä pari-kolme kertaa vuodessa, ja mietin että miten menettelen kun ensi kerran näemme....
Tähän etiketti sanoo, että häälahja kuuluu antaa jos kutsu on tullut, ja vaikka et häihin pääsisikään. Itse olen tehnyt aina noin.
Ei todellakaan tarvitse antaa häälahjaa, jos ei osallistu juhliin!
Minä olen lähettänyt korusähkeen, jos en ole päässyt häihin ja ovat niin kaukana, että en ole voinut toimittaa lahjaa etukäteen.
Mikä on korusähke?😔
Sanakirjamääritelmä: koristeellisella lomakkeella vastaanottajalle toimitettava sähke.
Käytännössä sellainen adressinnäköinen iso "kortti", joka lähetetään onnitteluna. Jos et tiedä, mikä on adressi, voit katsoa googlen kuvahaulla. Sitä on hieman hankala kuvailla sanallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä tarkoitan. http://www.laatukilpi.fi/tuotteet/liikenteenohjaus/liikennemerkit/opast…
http://www.laatukilpi.fi/tuotteet/liikenteenohjaus/liikennemerkit/palve…
Nuohan ovat käsitteen "liikennemerkki" alavalikkona, joten ovat siis liikennemerkkejä. Näytä tuo sivu sille epäilijälle niin voi katsoa itse.
Mihin työssäkäyvillä menee rahaa?(verrattuna opiskelijoihin) Olen tätä ihmetellyt kauan. Esimerkiksi monet n. 2000e kuussa tienaavat monesti valittaa rahapulaa. Tietenkin autoon ja työmatkoihin menee rahaa, mutta kun sitä autoa ei edes ole niin mihin se raha menee? Ja eräälläkin samantasoinen palkka ja tiedän että vuokra on alle 500. Jos itse tienaisin 2000e niin voisin joka kuukausi käydä ulkomailla :D Saan 900e kuussa josta jää yli puolet vuokran jälkeen. Tosi tyhmä kysymys enkä ole viitsinyt kysyä keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mihin työssäkäyvillä menee rahaa?(verrattuna opiskelijoihin) Olen tätä ihmetellyt kauan. Esimerkiksi monet n. 2000e kuussa tienaavat monesti valittaa rahapulaa. Tietenkin autoon ja työmatkoihin menee rahaa, mutta kun sitä autoa ei edes ole niin mihin se raha menee? Ja eräälläkin samantasoinen palkka ja tiedän että vuokra on alle 500. Jos itse tienaisin 2000e niin voisin joka kuukausi käydä ulkomailla :D Saan 900e kuussa josta jää yli puolet vuokran jälkeen. Tosi tyhmä kysymys enkä ole viitsinyt kysyä keneltäkään.
Usein käy niin, että kun tulot nousevat, myös ostaa enemmän. Uusia vaatteita useiammin, kalliimpia ruokatuotteita jne. Rahaa saa hyvinkin helposti kulumaan 2000e/kk. Eri asia onko sitten kannattavaa tuhlata joka kuukausi kaikkea tienaamaansa, kun todistetusti vähemmälläkin tulee toimeen. Mutta jokainen elää toki tavallaan.
Toinen syy voi olla, että tuollainen henkilö ei ole koskaan elänyt oikeasti pienillä tuloilla eikä ymmärrä siten mitä tarkoittaa kun rahat ovat todella tiukalla. Tai vaihtoehtoisesti hän on sinnitellyt vuosia pikkutuloilla ja nyt ostelee kaikenlaista "kun vihdoin on varaa". Sitten onkin tili helposti tyhjänä. En tarkoita tuomita ketään, mutta vain voi käydä.
Peruskulutuksella 2000e/kk riittää kyllä kevyesti yhden henkilön elämiseen oli sitten työssäkäyvä tai opiskelija tai mikä tahansa.
mitä kirjoitti:
Miten voi muuttaa toiselle paikkakunnalle jos on sen verran huonekaluja yms. ettei niitä saa yhteen pakulastilliseen mahtumaan? Miten kenelläkään voi olla varaa vuokrata autoa niin pitkäksi aikaa että saa useamman lastillisen vietyä, jos on vaikkapa useampi tunti matkaa yhteen suuntaan?
Rekallako pitäisi viedä? :D
Tilataan muuttoauto. Maksaa vähän enemmän, mutta ei tarvitse itse ajaa eikä aina edes kantaa tavaroita. Voi olla mikä tahansa iso koppiauto, johon kaikki tavarat mahtuvat eikä ole mitenkään ennennäkemätön tapaus, että muuttokuorma viedään vaikka hevosautolla. S
Miksi tässä lukee "Tauno Palo kemistinä"? Tauno Palohan toimi preparaattorina vuosien ajan Kemiallisessa koelaitoksessa, ja hänen koulutuksensa oli neljä luokkaa kansakoulua. http://www.harakansaari.fi/fi/esittely
Kun täällä nyt on sokeroinnista kyselty, niin kysynpä minäkin. Kävin viikko sitten reisien sokeroinnissa, etenkin takareisissä kasvaa tummahkoa karvaa josta halusin eroon. En ollut aiemmin käynyt. Ihmettelin, miten vähän homma sattui, ja nyt epäilen, että suurin osa karvoista vain katkesi käsittelyssä. Voiko niin käydä? Nyt on nimittäin jo monin paikoin sellaista 1 mm:n sänkeä... vai onko karvankasvuni vaan jotain ennätysnopeaa? Menin sokerointiin nimenomaan siksi, että karvat olis hiukan pidempään poissa kuin ajamalla!
Mitä eroa on iCloudilla ja Drivella? Nyt tuli sähköpostia että Cloud on kohta täynnä (5 G). No toi 5 gigaahan on ihan sikavähän kun mulla on puhelimessa tyyliin 120 gigaa. Oon siirtäny ihan kamalasti kuvia Driveen niin pitääks niitä nyt sit alkaa poisteleen sieltä? En ymmärrä tätä nyt yhtään. Jos haluan jonkun järkevän ratkaisun siihen, mihin saan kaikki kuvat ja videot säilöön, niin mikä se olisi? Pöytäkonetta en käytä, on ipad ja iphone.
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä nyt on sokeroinnista kyselty, niin kysynpä minäkin. Kävin viikko sitten reisien sokeroinnissa, etenkin takareisissä kasvaa tummahkoa karvaa josta halusin eroon. En ollut aiemmin käynyt. Ihmettelin, miten vähän homma sattui, ja nyt epäilen, että suurin osa karvoista vain katkesi käsittelyssä. Voiko niin käydä? Nyt on nimittäin jo monin paikoin sellaista 1 mm:n sänkeä... vai onko karvankasvuni vaan jotain ennätysnopeaa? Menin sokerointiin nimenomaan siksi, että karvat olis hiukan pidempään poissa kuin ajamalla!
Karvat ovat eri kasvuvaiheessa ja sokerointi poistaa vain ne, jotka ovat käsittelyn aikana tarpeeksi pitkiä tarttuakseen massaan. Tuo sänki on todennäköisesti sellaista karvaa, joka oli käsittelyn aikana liian lyhyttä. Vaatii monesti useamman käsittely kerrran ennen kuin kaikissa kasvuvaiheissa olevat karvat saadaan poistettua. Silloin tulos kestää pidempään.
Mitä eroa on seuraavilla lauseilla? "En ole tavannut häntä vuosiin" ja "En ole tavannut häntä vuosikausiin".
Pakuovelle.com oli kohtuu hintanen ja jossain vaiheessa heillä oli grouponissa viä tarjouskin. Toki viikonloput on kalliimpia mut mä sain töitä soviteltua siten että sain arkiviikon aikana ajettua 3 keikkaa suuntaansa about 200km. Rankkaa oli mut ei mahdotonta.