Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
561/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut vuosia joka yö tulpat korvissa ja herään kyllä kellon soittoon ihan hyvin.

Minkälainen herätyskello pitää olla että sen ääni kantaa tulppien yli, vaikka tulppien pitäisu blokata äänet?

Vierailija
562/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimpsu kirjoitti:

Minulla oli tismalleen samanlainen tilanne! Sieni viljely oli negatiivinen ja lääkärit eivät osanneet sanoa joten asia jäi sikseen, kunnes hakeuduin jalkahoitajalle. Sain sellaisiin kysymyksiin vastauksia joista lääkäritkään eivät tienneet ja selvisi sekin että isovarpaissani on onokolyysi, joka oli aiheutunut varpaiden yhteenhankaamisesta. Jotta se paranee, on sitä hoidettava oikein. Suosittelen sinua ehdottomasti hakeutumaan jalkahoitajalle. Olin, aiemmin käynyt vain kosmetologilla jalkahoidossa, mutta he kun keskittyvät vain jalan ulkonäköön. Jalkahoitajat keskittyvät jalkoihisi terveyden näkökulmasta ja tietävät usein enemmän kuin lääkärit.

Itse suosittelen mieluummin menemään ihotautilääkärille. Tietävät tasan, mikä siinä kynnessä on. Pidän epätodennäköisenä, että jalkahoitaja tietäisi asioita, joita dermatologi tietää, ja dermatologilta saa ainakin pätevän hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ostaa uudet parveketuolit, mutta minne vien entiset (käyttökelvottomat) tuolit? En usko, että niitä saa jättää taloyhtiön roskakatokseen, koska ovat liian isot. Pitääkö mun paloitella ne sahalla ja pistää pussissa roskiin vai voiko ne heittää jonnekin kokonaisena? Lähiaikoina ei ole tulossa taloyhtiön pihalle roskakatosta, eikä mulla ole autoa, jolla viedä tuolit kaatopaikalle. Ne on sellaista korituolimateriaalia.

Jäteasema.

Vierailija
564/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi muuttaa toiselle paikkakunnalle jos on sen verran huonekaluja yms. ettei niitä saa yhteen pakulastilliseen mahtumaan? Miten kenelläkään voi olla varaa vuokrata autoa niin pitkäksi aikaa että saa useamman lastillisen vietyä, jos on vaikkapa useampi tunti matkaa yhteen suuntaan?

Rekallako pitäisi viedä? :D

Vierailija
565/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi lelujen, leikkipuistolaitteiden tai huvipuistolaitteiden suunnittelu. Missä voin opiskella alalle?

Teollinen muotoilu? Opiskellaan yliopistossa.

Vierailija
566/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaako mennä kampaajalle, jos päänahassa, korvien taustoilla ja niskassa on psoriasis?

Nim. vuosia olen leikannut ja värjännyt hiukseni itse tuosta syystä

Mulla kokovartalopsori. En ole voinut värjätä hiuksia väriaineiden johdosta (jouduin sairaalaan viimeksi siitä 6 v sitten). Käyn ekokampaamossa värjäyttää hiukset ja päänahka parani täysin. Maksaa ja kestää hieman enemmän, mutta suosittelen.

F

Miten hyvin väri pysyy?

Vierailija
567/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä järjestyksessä kuuluu lähteä pois vessasta:

a) ensin vetää vessan ja sen jälkeen vetää housut jalkaan ja asettelee paidanhelman oikein jne.

b) ensin pukee ja sitten vasta vetää

Tuntuu, että toimin tässäkin asiassa jotenkin eri tavalla kuin kaikki muut.

Oletan, että housut vedetään ylös samalla kun pytyltä nousee seisomaan. Olisi hassua seistä siinä pylly paljaana ja housut nilkoissa, sulkea kantta ja vetää vessaa ja sitten vasta vetää housut ylös.

Vierailija
568/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta hierojajutusta mieleen, että mites tuo sokerointi. Kehtaako sinne mennä, jos paikat rehottaa ja on peräpukamat ja pakaratkaan eivät ole kovin timmit? Vai käykö niissä vain jotkut mallitytöt?

Ei ne sinun peräaukkoasi hiero. Alushousut on tapana pitää jalassa. Ja jos hierojilla kävisi vain mallitytöt, olisi asiakaskunta liian pieni. Mene vain.

Tyyppi kysyy sokeroinnista ja vastaat veetuillen (tämä oli kielletty jo otsikossa) että "ei ne hierojat sun peräaukkoa hiero".

Sokeroinnissa kyllä ollaan haarat esillä ja rakoja raotellaan, jos asiakas tahtoo että koko tussu perävakoa myöten sokeroidaan.

Vierailija
569/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi johtua, että sain muutama päivä sitten pelottavan kovat kivut molempien keuhkojen tai rintalihasten alueelle? Sattui mm. kävellessä ja kyljellään nukkuessa häiritsevän paljon. Oli myös hieman alilämpöä. En ollut tehnyt mitään rajuja urheilusuorituksia tai ollut muussakaan rasitustilassa. Aivan yllättäen tuli kivut. Kesti n. 2 vrk, lähti pois yhtä yllättäen kuin tulikin.

Ainoan minkä keksin, oli se, että olen syönyt pari vuotta pääsääntöisesti kasvisruokaa, mutta viikonloppuna ja alkuviikosta söin pitkän tauon jälkeen suuret määrät lihaa. Onko se liharavinto voinut vaikuttaa noin? Jos on, miksi kivut tuntui juuri pelkästään kehon yläosassa eikä vaikuttanut ollenkaan esim. mahaan tai suoliston toimintaan..?

Ihmisen normaalilämpötila on keskimäärin 37º C, mutta se voi vaihdella 35,8–37,8 asteeseen. Lämpö vaihtelee eri vuorokaudenaikoina noin 0,5º. Se on alimmillaan aikaisin aamulla ja korkeimmillaan iltapäivällä klo 16–18 tienoilla. Naisilla kehon lämpö vaihtelee noin 0,5º kuukautiskierron mukaan, korkeimmillaan lämpö on kuukautiskierron keskivaiheella, kun munasolu irtoaa.

Käsite hypotermia eli vaarallisesti liian alhainen kehon lämpötila liittyy tilanteeseen, jossa ihminen on ollut pitkään kylmässä ja sen vuoksi ruumiinlämpö reilusti laskee (ks. «Hypotermia (ruumiinlämmön lasku)»1). Normaalioloissa esiintyvää alilämpöä ei lääketiede tunne lainkaan.

Jos lämpö on tavallista matalampi, yleensä syynä ovat mittausolosuhteet. Kainalolämpö on 0,6º alhaisempi kuin tarkempi peräsuolesta tai suusta mitattu lämpötila. Ero voi olla suurempi, jos kainalo on hikinen tai mittari ei laihuuden tai muun syyn vuoksi ole tiiviisti kainalossa.

Alilämpöä tavataan vaikeassa kilpirauhasen vajaatoiminnassa (ks. «Kilpirauhasen vajaatoiminta (hypotyreoosi)»2) ja pitkälle edenneessä anoreksiassa (ks. «Laihuushäiriö (anoreksia nervosa)»3), joissa kummassakin ihmisen perusaineenvaihdunta hidastuu. Näihin tiloihin liittyy aina samanaikaisia muita oireita, jotka ohjaavat menemään lääkäriin.

Jos tavallista alhaisempi lämpötila on todettu moitteettomalla mittauksella, terveeksi itsensä tuntevan ihmisen ei pelkästään sen vuoksi tarvitse hakeutua lääkäriin. Hoitoon hakeutumisen määräävät mahdolliset muut samanaikaiset oireet.

Vierailija
570/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko hernekeiton herneisiin aamulla vaihtaa vesi vai keitetäänkö soppa liotusveteen?

Vierailija
571/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kirjoitti:

Miten voi muuttaa toiselle paikkakunnalle jos on sen verran huonekaluja yms. ettei niitä saa yhteen pakulastilliseen mahtumaan? Miten kenelläkään voi olla varaa vuokrata autoa niin pitkäksi aikaa että saa useamman lastillisen vietyä, jos on vaikkapa useampi tunti matkaa yhteen suuntaan?

Rekallako pitäisi viedä? :D

Kauemmas muuttaessa kannattaa ehdottomasti vuokrata niin iso auto, että kaikki tavarat mahtuvat kerralla. Esimerkiksi muuttofirmoilla on isoja kontillisia autoja (en tiedä virallista nimikettä), joihin mahtuu PALJON tavaraa. Eihän siinä edes olisi mitään järkeä, että ajelisi vaikkapa 200 kilometrin matkaa pikkupakulla monta kertaa ees taas, kun isommalla autolla sama matka hoituu kerralla. Säästää huomattavasti aikaa, vaivaa ja jopa rahaa vuokrata isompi auto. Jos oma kortti ei riitä isomman auton ajamiseen tai se ei muusta syystä onnistu, auton mukaan voi tilata myös kuskin (tai useammankin kaverin, jos vaikka kantoapua tarvitsee).

Vierailija
572/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko hernekeiton herneisiin aamulla vaihtaa vesi vai keitetäänkö soppa liotusveteen?

Itse olen tehnyt niin, että liotusvedesksi laitan puolet reseptin vesimäärästä ja ennen keittämistä vain lisään sen lopun määrä. Esimerkiksi, jos reseptissä on 2l vettä, laitan liotukseen 1 litran ja lisään ennen keittämistä toisen litran. Näin tekee myös äitini. Hyvää soppaa on tullut. Ennen liotusta olen huuhdellut herneet kylmällä vedellä, jotta mahdolliset roskat ym lähtevät pois. 

Vierailija
573/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nukkunut vuosikaudet korvatulpat päässä ja aina olen herännyt herätyskelloon. Ei ne tulpat kaikkea ääntä blokkaa, vaimentaa vaan niin ettei naapurin kolinat valvota.

Vierailija
574/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on maidolla ja maitojuomalla? Muuta kuin hinta ja säilyvyys. Jälkimmäiseen lisätty vettä?

Maitojuomaa on käsitelty, esim poistettu laktoosi, niin sitä ei saa enää kutsua maidoksi. Siinä on jotain rajoja mitä maidolle saa tehdä (pastoröida, lisätä d-vitamiinia) että se on edelleen pelkkää maitoa.

Maitojuoma on maitoa, jossa proteiinille on tehty jotain. En muista mitä. Selviää googlaamalla. Ihan sekin on maitoa, mutta oisko proteiinimäärä jotenkin vakioitu tms.

Vierailija
575/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on maidolla ja maitojuomalla? Muuta kuin hinta ja säilyvyys. Jälkimmäiseen lisätty vettä?

Maitojuomaa on käsitelty, esim poistettu laktoosi, niin sitä ei saa enää kutsua maidoksi. Siinä on jotain rajoja mitä maidolle saa tehdä (pastoröida, lisätä d-vitamiinia) että se on edelleen pelkkää maitoa.

Maitojuoma on maitoa, jossa proteiinille on tehty jotain. En muista mitä. Selviää googlaamalla. Ihan sekin on maitoa, mutta oisko proteiinimäärä jotenkin vakioitu tms.

Maitojuoma on maitoa, josta on poistettu osa laktoosista kokonaan ja loppu laktoosi pilkottu entsymaattisesti. Maitojuoma sopii kaikkein herkimmillekin laktoosi-intoleranteille, jotka eivät pysty käyttämään edes vähälaktoosisia tuotteita. Maitojuoma maistuu aivan tavalliselta maidolta (ei niin makealta kuin vähälaktoosinen maito) ja sitä voi käyttää tavallisen maidon tapaan. Maitojuoma ei kuitenkaan sovi maitoallergisille eli henkilöille, jotka ovat allergisia maidon sisältämille proteiineille.

Maitojuomaa ei saa kutsua maidoksi, koska EU:n maitoa koskevat säädökset tuntevat toistaiseksi vain entsymaattisesti tapahtuvan laktoosin poiston.

Lähde: http://www.kysy.fi/kysymys/mita-eroa-marketeissa-myytavalla-maitojuomal…

Vierailija
576/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli taas eteen kun ostin venekauluksisen t-paidan. Sisäpuolella olkapään kohdalla on pitkät renksut, miksi? Joskus ajattelin, että ovat hengaria varten, mutta noi on niin pitkät, että ei vaikuta loogiselta. Pitäiskö kädet pujottaa niihin?

(-tajuskohan tätä sepustusta kukaan)

Vierailija
577/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli taas eteen kun ostin venekauluksisen t-paidan. Sisäpuolella olkapään kohdalla on pitkät renksut, miksi? Joskus ajattelin, että ovat hengaria varten, mutta noi on niin pitkät, että ei vaikuta loogiselta. Pitäiskö kädet pujottaa niihin?

(-tajuskohan tätä sepustusta kukaan)

Luulen, että tajusin. Niillä renksuilla paita tosiaan saadaan paremmin pysymään henkarissa. Joissain tapauksissa renksut kiepautetaan henkarin "koukun" juuren ympärille, jolloin pidemmät renksut ovat tarpeen. Käsiä varten ne eivät ole. Voit siis huoletta leikata ne pois, jos et koe henkaria varten niitä tarvitsevasi. 

Vierailija
578/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just meinasin tehdä kokonaan uuden aloituksen "pulmastani", mutta laitankin tämän nyt sitten tähän loistavaan ketjuun;

Eli, "kuuluuko" minun, hyvien tapojen mukaisesti, antaa kaverilleni (ei mikään huippuläheinen, mutta oikein mukava kuitenkin) häälahja jälkikäteen kun seuraavan kerran näemme, häihin emme päässeet osallistumaan (oli ihan oikea syy)????? Yleensä näemme varsin harvoin, ehkä pari-kolme kertaa vuodessa, ja mietin että miten menettelen kun ensi kerran näemme....

Tähän etiketti sanoo, että häälahja kuuluu antaa jos kutsu on tullut, ja vaikka et häihin pääsisikään. Itse olen tehnyt aina noin.

Ei todellakaan tarvitse antaa häälahjaa, jos ei osallistu juhliin!

Minä olen lähettänyt korusähkeen, jos en ole päässyt häihin ja ovat niin kaukana, että en ole voinut toimittaa lahjaa etukäteen.

Vierailija
579/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muualta kuin Katsomosta voisi nähdä Emmerdalen jaksoja? Kaipaisin nyt lähinnä syksyn 2016 jaksoja.

Vierailija
580/18334 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko mennä papa-kokeeseen, jos ei ikinä harrasta seksiä? Tai yleensäkään gynekologille?

Ei toki, koska syöpää ei voi tulla jos ei harrasta seksiä. AHAHHAHAHAHAHAH!

Vastaajalle: väärä ketju ilkeilyllesi. Luepa otsikossa olevat ohjeet uudelleen ja vastaa sitten - jos siis tiedät vastauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi