Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
521/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läppäri ei suostu aukeamaan. Kun paina virtanapista tuuletin huutaa voimakkaasti jonku aikaa ja kone sammuu sitten. Näyttö mustana koko ajan. Missä vois olla vika?

Mun vanha läppäri teki tota, ja sinne tuulettimeen oli juuttunut pölyä, eikä se pystynyt tuulettamaan kunnolla, kuumeni heti liikaa. Imuroin tuuletusaukon suulta (en tiiä saisko niin tehdä, mutta otin riskin), siellä meni pölyt toiseen asentoon ja kone toimi taas. Kerran se ei auttanutkaan, vein huoltoon ja saivat parissa tunnissa koneen kuntoon, en tiiä mitä tekivät mutta olivat ainakin putsanneet pölyt pois...

Jos tuo tuuletin ei ole ongelma, kokeile sitten tätä:

1. Irrota laitteen virtajohto.

2. Irrota koneen akku.

3. Paina virtanäppäintä noin 1 minuutin ajan.

4. Kiinnitä laitteen virtajohto.

5. Avaa kone normaalisti.

Jos tuon jälkeen ei käynnisty, sitten joudut viemään huoltoon.

No ei varmaan käynnistykään, jos ei laita akkua takaisin :D

Vierailija
522/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi poliisien virkapuku on sininen?

Suomessa on ollut jos jonkinlaista poliisintapaista virkaa, joissa virka-asut vaihtelivat maaseudeun ja kaupungin mukaan. Jo varhain Ruotsin vallan aikaan 1800-luvun alussa oli ollut tummansininen takki jollakin kaupunkipoliisilla, mutta Venäjän vallan aikana virka-asut vaihtelivat tiheään tahtiin poliittisten kuohujen myötä. Välillä oli siis pussihousutkin venäläiseen tyylin asuna. Värit vaihteleviat paikkakunnan ja aikakauden mukaan, oli vihreää, harmaata, mustaa, punaistakin sinisen ohella.

Vasta 1900-luvun alkupuolella saatiin yksi yhteinäinen virka-asu koko maan poliiseille. Se sattui olemaan tummansininen. Itsenäisyyden ajan esnimmäinen asu oli harmaansininen ja vuoden 1923 virka-asu olikin taas tummansininen. Varmaan siitä on sitten jatkettu samalla värillä suureksi osaksi, vaikka välillä jokin osa virka-asua on voinut olla muun värinen, esim. 1930-luvulla taisi kesätakki olla harmaa tms. Toki myös sinsinen värisävyt ovat muuttuneet, niin että on ollut tummansinistä ja nykyisin taas kenttäasu on kirkkaamman sininen, suorastaan sähkönsininen.

Voi siis olla että sininen väri oli vähän sattumaa aluksi. Luultavasti asun haluttiin olevan sotilaspukuja muistuttava, joten värivälikoima tuli luonnostaan niistä sarkakankaista, joita valmistettiin armeijaa varten. Punaiset, harmaat, mustat, tummanvihreät, yms.

Varmasti itsenäisyyden aikana sininen väri vakiintui sekä tuon perinteen takia että sinisiä asuja oli ollut jo sadan vuoden ajan, mutta kenties myös sinisyys liittyi siihen että asu erottui armeijan harmaista. Lisäksi köyhällä maalla ei varmaan ollut varaa uusia kerralla koko miehistön asua, joten kannatti valita samaa väriä kuin edellinen asu, joten voitiin käyttää vanhoja ja uusia asuja limittäin. Armeijaan liittyen, pitää muistaa että poliisin virka-asuhan oli asepuvun tyylinen meillä aina 1950-luvulle asti, jolloin tuli se ensimmäinen "rennompi" asu (se missä oli se hauska suikka). Nythän kenttäasu muistuttaa enemmänkin työhaalaria tai päiväkotilaisen ulkohaalaria :) Sinistä väriä on voitu siis keventää tämän tyylimuutoksenkin takia.

Väreillä on suuri vaikutus meihin. Tummansininen herättää luottamusta. Sininen rauhoittaa.

Lieneekö sattumaa, että poliisien virkapuvun väri on mikä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sellaiset noin kolmikymppiset naiset suhtautuu muhun vihamielisesti?

Tönimistä, nimittelyä, silmien pyörittelyä. Mistä on kyse?

Vierailija
524/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastaako vanhemmat ihmiset (60-70v) seksiä? Entä onko seksi samanlaista 20veenä kuin 40veenä? Miltä synnytys tuntuu? Voiko sitä kipua verrata johonkin? Ja jos sanotaan että synnytys kesti 12 tuntia niin mitä se tarkoittaa? Vauvan pää on pillun huulilla sen 12 tuntia vai mitä ihmettä :D

Vastaan kysymyksen alkuosaan vaikka kokemusta olisi vastata myös loppuosaankin.

Olen juuri 60 v täyttänyt nainen. Olen tällä hetkellä sinkku, mutta harrastaisin tosi mielelläni seksiä, jos minulla olisi kumppani. Orgasmini on ikävä kyllä laimentunut, mutta kiihotun ihan samalla lailla kuin ennenkin ja kostumisestakaan ei ole huolta.

Halut ja nautinto olivat kiihkeimmillään 38-48 vuotiaana että hyvää tiedossa teille nuoret naiset ;)). Silloin aloin ymmärtää kaksikymppisiä miehiä kun aina teki mieli.

Vierailija
525/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta tähän voisi vastata, tarvitsisi tietää, missä tilanteissa tällaista tapahtuu ja miten itse olet toiminut ennen ko. tapahtumia.

Mikään ei toki oikeuta tönimiseen tai nimittelyyn ja aikuiselta sellainen on lapsellista käytöstä, mutta jos esimerkiksi humalassa joku tulee liian lähelle eikä ymmärrä kohteliasta poistumispyyntöä, voi olla pakko hieman "tönäistä" ettei toinen tule liian liki. Usein jos tuollaisessa tilanteessa nainenkin on humalassa saattaa se johtaa mainitsemiisi tekoihin. 

Vaikea kuvitella, että kukaan aikuinen ilman syytä noin käyttäytyisi. 

Vierailija
526/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta tähän voisi vastata, tarvitsisi tietää, missä tilanteissa tällaista tapahtuu ja miten itse olet toiminut ennen ko. tapahtumia.

Mikään ei toki oikeuta tönimiseen tai nimittelyyn ja aikuiselta sellainen on lapsellista käytöstä, mutta jos esimerkiksi humalassa joku tulee liian lähelle eikä ymmärrä kohteliasta poistumispyyntöä, voi olla pakko hieman "tönäistä" ettei toinen tule liian liki. Usein jos tuollaisessa tilanteessa nainenkin on humalassa saattaa se johtaa mainitsemiisi tekoihin. 

Siksi kysynkin, koska on todella vaikea ymmärtää mikä ajaa juuri noin kolmikymppiset naiset  käyttäytymään näin.  Tätä tapahtuu esimerkiksi ruokakaupassa, yliopistolla, töissä ja oikeastaan missä tahansa.  Humalassa en tietenkään em. paikoissa ole, enkä käy baareissa. En töni, enkä provosoi. 

Joten, ihan ilman veetuilua, onko kyse näiden naisten huonosta itsetunnosta, kollektiivisesta mielisairaudesta vai mistä? 

ap

Vierailija
527/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kysynkin, koska on todella vaikea ymmärtää mikä ajaa juuri noin kolmikymppiset naiset  käyttäytymään näin.  Tätä tapahtuu esimerkiksi ruokakaupassa, yliopistolla, töissä ja oikeastaan missä tahansa.  Humalassa en tietenkään em. paikoissa ole, enkä käy baareissa. En töni, enkä provosoi. 

Joten, ihan ilman veetuilua, onko kyse näiden naisten huonosta itsetunnosta, kollektiivisesta mielisairaudesta vai mistä? 

ap

Siis, että ihan vieraat naiset tönivät ja haukkuvat sinua lähes kaikkialla, minne menet, vaikka sinä et sano/tee heille mitään sopimatonta? Anteeksi nyt, mutta tuota on todella vaikea uskoa, oli kyseessä ihan minkä ikäiset naiset tai miehet vain. Eihän sellaista tee kuin mieleltään häiriintynyt tai päihteiden vaikutuksen alaisena oleva henkilö. Hekin aika harvoin. Kyseessä täytyy siis olla yksittäistapaus. Laajemmin otettuna sen enempää kolmikymppiset kuin muunkaan ikäiset naiset (tai miehetkään) eivät käyttäydy noin. Olen itse kolmikymppinen nainen ja tuttavapiirissäni on lukuisia samanikäisiä. Kenenkään heistä en osaisi kuvitella toimivan noin. En myöskään ole koskaan missään nähnyt tällaista toimintaa. En väitä, että valehtelisit, mutta yksittäistapauksia lukuunottamatta on omien kokemusten nojalla hyvin vaikea kuvitella tuollaista tapahtuvan jatkuvasti ilman syytä. Yksittäistapauksessa syynä on se, että tönijän mieli on syystä tai toisesta järkkynyt.

Vierailija
528/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on päivävoide? Siis joo tiedän että se on päivällä laitettava voide (toisin kuin yövoide), mutta siis niin ku tarkemmin, mihin tarkoitukseen se on? Onko se niin ku vaan joku rasva, jossa saattaa olla aurinkovoide/UV-suoja samassa? Vaiko kosteusvoide? Vai onko se samalla jotenkin ihoa "ravitseva" tuote? Vai onko se jotenkin peittävä, eli niin kuin meikkivoide? Mihin sitä siis käytetään, ja miten tarpeellinen se ois ihmiselle, joka ei mahdottomia jaksa ulkonäköönsä panostaa (ellei kyse ole myös terveydestä).

T. Yli parikymppinen nainen, joka on ihan ulkona kaikista kosmetiikka yms. naisten jutuista.

Vierailija
529/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivävoide on niinkuin kosteusvoide mutta hoitavampi koska se on tarkoitettu nimenomaan kasvojen iholle. Ehkäisee ryppyjä ja voi sisältää myös uv suojan muttei läheskään aina. Ei ole ollenkaan sama asia kuin meikkivoide, joka on värillistä ja peittää ihon virheet ennen muun meikin laittoa. On myös sävyttävää päivävoidetta, joka on vähän niinkuin näiden yhdistelmä, eli hoitava, muttei peitä niin hyvin kuin meikkivoide.

Vierailija
530/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisen ruumis oikeasti yhtä kankea kuin ihminenkin? Siis kun ihminen ei ole kovin notkea, niin ihminen ei pääse sellaisiin vaikeisiin asentoihin, mutta johtuuko se vain kivusta vai siitä, että se ei oikeasti ole mahdollista? Että lihakset ja muut systeemit eivät anna periksi, vaikka kivusta ei välittäisikään? Siis jos kankea ihminen söisi paljon särkylääkettä tai kuolisi, niin taipuisiko hän vaikka miten?

Ymmärsiköhän kukaan? Olen miettinyt tätä kun olen yrittänyt notkeuttaa itseäni, että olisiko mahdollista olla notkeampi, jos ei vain tuntisi kipua.

No ainakaan kuolleena ei olisi mahdollista, kun kuolleelle tulee kuolonkankeus varsin pian kuoleman jälkeen. Silloin ei liikuttaa edes sormea, vaikka kuinka vääntäisi, murtamatta sitä.

Mutta noin muuten - lähtisin siitä että kipu on varoitusmekanismi. Kivulle on aina joku syy ja se pyrkii estämään ihmistä satuttamasta itseään. Luulen että jonkin verran kipupisteen yli olisi mahdollista mennä, mutta ei kovin paljoa. Väittäisin että väkisin vääntämällä jotain menisi rikki.

Itseasiassa tuo aiempi vastaus jossa kerrottiin nivelten rakenteista ja lihasten lyhenemisistä puoltaa tätä - jos nivelen rakenne ei salli venytys, ei se onnistu kivuttakaan, tai jos lihas on lyhyempi kuin sen pitäisi olla, se tietysti repeää jos sitä venyttää yli oman pituutensa.

Näin minä tulkitsisin.

Kuolonkankeus häviää kyllä ajallaan. Wikipedian mukaan: "Käytännössä ihmisruumiilla on 'kuuden tunnin nyrkkisääntö' eli kuolonkankeus alkaa ilmestyä ensimmäisen kuuden tunnin aikana, kehittyy täydelliseksi seuraavan kuuden tunnin aikana, pysyy seuraavat 12 tuntia ja alkaa hävitä seuraavan 12 tunnin aikana."

Sinällään olen samaa mieltä, että kyllä "löysässäkin" ruumiissa/kehossa helposti menee paikat rikki, jos väkisin vääntää. Venyttelyhän pitäisi tehdä vähitellen niin että tuntuu, mutta että ei satu.

Toki voi olla jotain akrobaattisia asentoja, joihin kaikkien keho ei veny millään harjoittelulla, mutta siis käytännössä lähes kaikki ihmisasennot, joita arkiympäristössä tavallisesti näkee, pitäisi olla toisillekin mahdollisia, ellei ole vammautunut tai muuten poikkeava. Mutta jokin helpolta näyttävä notkea asento voi olla todella pitkän ja monipuolisen harjoittelun tulos.

Vierailija
531/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivävoide on kasvoille tarkoitettua kosteusvoidetta, ei sen kummallisempaa.

Päivävoide ja yövoide ovat osittain markkinointimielessä kehitettyjä termejä, mutta osittain vastaavat myös eri tarpeisiin. Monessa päivävoiteessa on myös aurinkosuojakerroin, mutta ei kaikissa. Lähes missään yövoiteessa ei ole suojakerrointa, tai ainakaan sitä ei mainosteta.

Yleensä päivävoiteet ovat vähän kevyempiä, jotta ne imeytyvät hyvin iholle ja niiden päälle saa levitettyä meikin. Osassa päivävoiteista voi olla mattainen pinta, jotta ihon rasvoittuminen ei niin selkeästi näkyisi. Vastaavasti yövoiteet ovat paksumpia, koska yöllä rasvan ei tarvitse täydellisesti imeytyä, vaan jämät voi aamulla pyyhkiä pois.

Mutta ei iho tiedä, että minkä nimisestä purkista sille voiteen levittää. Jos tuote toimii itsellä, niin päivävoidetta voi käyttää yöllä tai yövoidetta päivällä, tai sitten ostaa voiteen, jossa ei ole tätä päivä-yö-jaottelua lainkaan.

Vierailija
532/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö MACin irtoluomivärejä taviksille? Siis sillä tavalla, että saisi sen pelkän luomivärin, ilman sitä muovipakkausta, laitettavaksi itse palettiin.

Vierailija
533/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tankkaa huoltoasemalla jossa pitää maksaa sisällä niin mitä sille myyjälle pitää kertoa? Riittääkö pelkkä mittarin numero vai pitääkö kertoa myös litramäärä ja mitä polttoainetta tankkasi?

Mittarin numero yleensä riittää, ja kassa näkee kyllä autosi valvontakamerasta. Jos on ruuhkaa ja paljon tankkaajia, kannattaa katsoa myös litramäärä, jotta ei joudu vahingossa maksamaan jonkun toisen tankkausta.

Vierailija
534/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi papukaijaa sanotaan papukaijaksi?

Vierailija
535/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Priden kakkamies oikeesti käyny monta viikkoa paskantamassa pussiin Kaisaniemen puistossa? WTF?

Eikö muita kiinnosta? En ole kummankaan ääripään puolella, mutta tämmöset selkeesti sairaat ja kriminaalit tapaukset kiehtovat kovasti.

Eikö kukaan mukaan tiedä? Palstalla kuitenkin pyörii monta kakkamiehen aatetoveria. Eikait tämä nyt mikään salaisuus voi olla, vai eikö uskalleta kertoa syytteiden pelossa. Kiehtova tapaus eniveissii. Onko täällä muita jotka kerää kakkaa talteen jotain tärkeää vastustamaansa asiaa varte? Itse voisin käydä kippaamassa kakkaa naapurin postiluukusta, kun en jaksa sen iänikuista Ultra Bran kuuntelua.

Vierailija
536/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi useimmilla ihmisillä on ainakin täällä Suomessa 2 tai jopa 3 etunimeä sukunimen lisäksi, kun yleensä kuitenkin käytetään vain sitä ensimmäistä nimeä tai yhtä niistä kahdesta tai kolmesta nimestä ihmisestä puhuttaessa (siis jos hän vaikka haluaa, että käytetään hänen toista tai kolmatta nimeä kutsumanimenä)? Minullakin on kolme etunimeä ja käytännössä koskaan kukaan ei sano koko nimiyhdistelmääni puhuessaan minulle tai minusta. Ne kaksi seuraavaa nimeä usein vain roikkuvat siellä nimiyhdistelmässä mukana ja joskus ne näkee kirjoitetun vaikka johonkin postissa tulleeseen laskuun etunimen ja sukunimen lisäksi, joskus vain pelkkä etunimi sukunimen lisäksi.

Tosin en mistään näistä kolmesta etunimestäni luopuisi, koska olen tottunut tähän nimiyhdistelmään niin, että olisi vaikea kuvitella, että jättäisin kaksi seuraavaa etunimeä pois vain siksi, että minua kutsutaan vain yhdellä etunimellä, siis ensimmäisellä nimellä.

Vierailija
537/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin koiraa sanotaan koiraksi ja kissaa kissaksi. Papukaija on kyseisen eläinlajin suomenkielinen nimi.

Vierailija
538/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läppäri ei suostu aukeamaan. Kun paina virtanapista tuuletin huutaa voimakkaasti jonku aikaa ja kone sammuu sitten. Näyttö mustana koko ajan. Missä vois olla vika?

Mun vanha läppäri teki tota, ja sinne tuulettimeen oli juuttunut pölyä, eikä se pystynyt tuulettamaan kunnolla, kuumeni heti liikaa. Imuroin tuuletusaukon suulta (en tiiä saisko niin tehdä, mutta otin riskin), siellä meni pölyt toiseen asentoon ja kone toimi taas. Kerran se ei auttanutkaan, vein huoltoon ja saivat parissa tunnissa koneen kuntoon, en tiiä mitä tekivät mutta olivat ainakin putsanneet pölyt pois...

Jos tuo tuuletin ei ole ongelma, kokeile sitten tätä:

1. Irrota laitteen virtajohto.

2. Irrota koneen akku.

3. Paina virtanäppäintä noin 1 minuutin ajan.

4. Kiinnitä laitteen virtajohto.

5. Avaa kone normaalisti.

Jos tuon jälkeen ei käynnisty, sitten joudut viemään huoltoon.

No ei varmaan käynnistykään, jos ei laita akkua takaisin :D

Ei siinä akkua tarvise, jos kone on verkkovirrassa.

Vierailija
539/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papukaija on lainaa ruotsin sanasta papegoja, joka taas juontuu saksan välityksellä ranskasta. Sana saattaa olla peräisin jostakin Länsi-Afrikan kielestä. Linnun nimi on muodostunut onomatopoeettisesti eli linnun ääntelyä jäljitellen. Suomen kielessä sanaa on kansanetymologisesti muunneltu niin, että sanan osat muistuttavat kielessä ennestään olleita sanoja: papu ja kaija (Kaija, kajava on lokki, yhdyssanana kalakaija = kalalokki) Näin on tehty myös monissa muissa kielissä, Esimerkiksi italiassa pappagallo (gallo = kukko)

Lähde: http://www.kysy.fi/kysymys/tervehdyksenimieltani-alkoi-naivertaa-kysymy…

Vierailija
540/18334 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko itse ommeltuihin paitapuseroihin yhden vai enemmän napinläpiä rannekkeisiin?  Alkoi mietityttää kun aina valmisvaatteissa on kaksi napinläpeä, usein vielä kaitaleessakin yksi,  aina itse tehden laitan vain yhden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi