Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18574)

Vierailija
5381/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en löydä asunnostani sulakkeita seinien pistorasioille. sähkökaapissa on ainoastaan pienet vivut eikä muuta. mitään ei pysty irrottamaan. minulla on yksi pistorasia seinännurkassa joka ei toimi. voiko se pistorasian toimimattomuus johtua jostain muusta? eli mitä teen jos pistorasia ei toimi, ja mistä löydän sulakkeet jos niitä ei ole sähkökaapissa? asunto rakennettu 2001.

Vierailija
5382/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Aladdin-elokuvassa Aladdin tarkoittaa, kun sanoo, että joka päivä ei näe hevosta, jolla on kaksi takamusta? Siis tarkoittaako se, että joka päivä ei näe hevosta, jonka selässä on joku?

Voisin veikata, että se tarkoittaa ettei ratsailla oleva ole mitään ilman hevostaan, eli on riippuvainen siitä, tai sitten ihan vaan kuittailuna. Onhan niillä heposilla aika iso takalisto.

Mää oon aina ymmärtänyt sen niin että veeettuilisi ratsastajalle että puo on ko hevosella 🤔

Minä ymmärtäisin niin, että ratsastaja itse olisi se ...takamus. Vaikka ratsastajalla olisi kuinka iso takamus, eihän se hevosen ole. Mutta hevosen selässä olevaa "pelkkää takamusta" voi jo sanoa hevosen toiseksi takamukseksi. Eli aika isoksi loukkaukseksi tarkoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5383/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa asunnossa 22v kirjoitti:

en löydä asunnostani sulakkeita seinien pistorasioille. sähkökaapissa on ainoastaan pienet vivut eikä muuta. mitään ei pysty irrottamaan. minulla on yksi pistorasia seinännurkassa joka ei toimi. voiko se pistorasian toimimattomuus johtua jostain muusta? eli mitä teen jos pistorasia ei toimi, ja mistä löydän sulakkeet jos niitä ei ole sähkökaapissa? asunto rakennettu 2001.

Ne vivut ovat juurikin niitä sulakkeita. Niissä pitäisi jopa lukea mikä kuuluu mihinkin mutta jos ei lue niin lauenneen sulakkeen vipu on eri asennossa kuin ei-laueenneen. Väännä vipu toiseen asentoon ja kokeile tuleeko sähkö seinästä sen jälkeen. Mulla ainakin lauennut sulake roikkuu alaspäin kuin veltto sanonko mikä ja se joka ei ole lauennut sojottaa terhakkaasti ylöspäin :)

Vierailija
5384/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kaloreita kuluu, jos juoksee paikallaan tunnin?

Vierailija
5385/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elintarvike lähenee parasta ennen -päivää (muttei ole ylittänyt sitä), onko se kuitenkin yhtä terveellistä kuin ihan tuore vai ovatko ravintoarvot voineet muuttua? Esim. lohimedaljonki, kalkkunaleikkele, maito, piimä, leipä..?

Vierailija
5386/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Mitä tuo numero tarkoittaa viesteissä? 5603/5388

Ensimmäinen luku kertoo, monesko viesti on kyseisessä ketjussa.

Toinen luku kertoo, montako viestiä ketjussa on yhteensä. Eli se on kaikissa saman ketjun viesteissä sama.

Vierailija
5387/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen luku kertoo, montako viestiä ketjussa on yhteensä. Eli se on kaikissa saman ketjun viesteissä sama.

Miten niitä ei ole sitten sama määrä??

Vierailija
5388/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tuo jälkimmäinen luku pienenee, jos keskustelusta poistetaan viestejä.

Vierailija
5389/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se vihapuhe oikein koskee?

Vierailija
5390/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pyytämänsä verinäytteen saada ilman lääkärin lähetettä?

Mulla alkoi tänään aamulla kova kipu pohkeessa eikä ole vieläkään kipu kadonnut minnekään. Oireiden perusteella pelkään vainoharhaisena veritulppaa, vaikka se ei kyllä ole mikään hirveän todennäköinen mun tapauksessa. Haluaisin kuitenkin mielenrauhan. Mulla on huomiseksi varattu laboratorioaika TSH-arvojen seuraamiseksi niin mietin että kehtaisiko siinä samalla pyytää d-dimeeri-näytettä vai pitäisikö mennä verikokeen jälkeen lääkärille näyttämään jalkaa, ja sitten mennä taas verikokeeseen lähetteen kera (mikäli siis lääkäri kokee että verikoe on tarpeellinen)? 

Vierailija
5391/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä se vihapuhe oikein koskee?

Useimmiten puhujat ovat k*ntasuomalaisia ja v*hapuheen kohteena ovat m*ahanmuu*tajat. Voi myös olla k*ntasuomalaisten välistä v*hapuhetta.

Jostain syystä julkisuudessa annetaan ymmärtää, että m*ahanm*uttajat eivät ole koskaan v*hapuheen tuottajia.

Vierailija
5392/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko EKG:ssä aivan pakko ottaa rintsikat pois?

Ei sitten alapeukuttaja viittinyt vastata vaan vitt uili, vaikka ohjeessa nimenomaan se kiellettiin.

Vierailija
5393/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi tänään aamulla kova kipu pohkeessa eikä ole vieläkään kipu kadonnut minnekään. Oireiden perusteella pelkään vainoharhaisena veritulppaa, vaikka se ei kyllä ole mikään hirveän todennäköinen mun tapauksessa. Haluaisin kuitenkin mielenrauhan. Mulla on huomiseksi varattu laboratorioaika TSH-arvojen seuraamiseksi niin mietin että kehtaisiko siinä samalla pyytää d-dimeeri-näytettä vai pitäisikö mennä verikokeen jälkeen lääkärille näyttämään jalkaa, ja sitten mennä taas verikokeeseen lähetteen kera (mikäli siis lääkäri kokee että verikoe on tarpeellinen)? 

Sehän selviää, kun kysyt asiaa labrassa. Joko sinulta otetaan pyytämäsi näyte samantien tai sitten menet vielä lääkärin kautta. Veikkaan jälkimmäistä.

Vierailija
5394/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tuo jälkimmäinen luku pienenee, jos keskustelusta poistetaan viestejä.

Aivan. Ketjussa, josta ei ole poistettu viestejä, viimeisessä viestissä luvut ovat tasan, esim. 200/ 200. Tässä ketjussa viimeisin luku oli äsken 5621/ 5406, mikä tarkoittaa, että ketjusta on poistettu 215 viestiä.

Vierailija
5395/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä määrin vapaaehtoisesta pihistelystä voi olla samanlaisia henkisiä seurauksia kuin todellisesta köyhyydestä?

En usko, että vapaaehtoinen pihistely aiheuttaa samanlaista kärsimystä kuin todellinen köyhyys. Pihistelijä haluaa jostain syystä esittää köyhää, vaikka pankkitilillä olisi omaisuus. Todellinen köyhä ei voi valita, koska rahaa ei yksinkertaisesti ole. Käytännössä molemmat elävät niukasti, mutta eri syistä.

Niin, harvoinpa mikään itse valittu on yhtä tukalaa kuin sama vastoin omaa tahtoa. Mutta mietin henkisiä seurauksia yleensä.

Esimerkiksi suppeneeko ajatusmaailma, alkaako pelätä riskien ottamista, alkaako ahdistua pikkuasioista ja kokea turvattomuuden tunnetta? Vai onko pikemminkin niin päin, että vapaaehtoinen piheys johtuu noista asioista, esim. turvattomuuden tunne -> pyrkimys hallita sitä pakonomaisella "pahan päivän" varalle säästämisellä?

Sanovat että pihillä on juuri tuo pohjaton turvattomuuden tunne, mitä hän yrittää tilkitä pihistelemällä. Ikään kuin hän olisi (edelleen?) köyhä.

Se joka joutuu elämään pihin kanssa, on oikeastikin köyhä, koska hänellä ei ole edes sitä valinnanvaraa, mitä pihillä puolisolla tai vanhemmalla.

Siksi pihiys on yhtä paha kuin köyhyys. Rahaa ei ole käytössä syystä tai toisesta.

Vierailija
5396/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun elintarvike lähenee parasta ennen -päivää (muttei ole ylittänyt sitä), onko se kuitenkin yhtä terveellistä kuin ihan tuore vai ovatko ravintoarvot voineet muuttua? Esim. lohimedaljonki, kalkkunaleikkele, maito, piimä, leipä..?

Ei tuotteen ravintoarvojen pitäisi mihinkään muuttua sen vanhetessa, ainoastaan kypsennettäessä saattaa esim. joidenkin vihannesten ravintoarvot heiketä tai parantua.

Vierailija
5397/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-dimeeriin tarvitaan lääkärin lähete. Ultraääni on tehokkaampi keino poissulkea veritulppa.

Vierailija
5398/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaako linnut? Tätä olen jo useamman vuoden miettinyt.

Vierailija
5399/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasketjuikinä! kirjoitti:

Pissaako linnut? Tätä olen jo useamman vuoden miettinyt.

Linnut pissaa ja kakkaa samaan aikaan. Eritteille ei ole erikseen omia uloskäyntejä, vaan ne tulevat yhtenä könttinä ulos. 

Vierailija
5400/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soittaisin ensin tk:hon (tai mitä kautta oletkaan saanut lähetteesi) ja kysyisin sieltä, onnistuuko tämä. Jos tarvitsee lähetteen, sen voi joissakin tapauksissa saada puhelimitse.