Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18570)

Vierailija
5261/18570 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päihdeongelmaiset ovat niin kovaäänisiä? Huomasin juuri kun piti käydä metrolla Tallinnanaukion apteekissa. Muut ihmiset keskustelivat normaalisti ja nämä tapaukset kailottivat huomionhakuisesti suureen ääneen, jopa naiset.

Ei tarvi olla päihdeongelmainen että kännissä aistimukset muuttuu, ääni nousee ja alkaa kailottaa.

Vierailija
5262/18570 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mahtaa johtua, että henkilö puhui lapsena usein ja paljon melko kovallakin äänellä, mutta aikuisena hän on lähes täysin mykkä niin, että hän puhuu vain kun on aivan pakko ja silloinkin niin hiljaa, että siitä on vaikea saada selvää? Kuitenkin hän kommunikoi esim. kirjoittamalla todella hyvin niin, että hänestä huomaa, että puheen puuttuminen ei voi johtua ainakaan älykkyyden puutteesta eikä siitä, etteikö hänellä olisi ajatuksia tai tunteita, joista hän voisi kertoa muille.

Tuohon voi olla monta syytä. Joten mä voin puhua vaan mun omasta puolesta sillä mä olen tollainen. Tosin ainekirjotuksesta en mene takuuseen.😄

Syy on se, ettei aikuisena ole ollut kiinnostusta jutella tai aihetta mistä puhua, kun ei koe niitä sellaisina mikä muita voisi kiinnostaa. Kun taas pienenä on ollut niin innokas kertomaan kaikki mitä on tapahtunut, että hyvä jos muistaa hengittää. Varsinkin jos se on jotain uutta ja/tai omasta mielestä hienoa.

Siiten voi olla, että jossain vaiheessa elämää on käynyt niin ettei kukaan ole halunnut kuunnella tai ylipäätään jutella. Minkä seurauksena ihminen voi vetäytyä kuoreen. Kun kukaan ei kerran halua olla tekemisissä, niin mikä pointti siinä on olla sosiaalinen, jos ei ole pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5263/18570 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päihdeongelmaiset ovat niin kovaäänisiä? Huomasin juuri kun piti käydä metrolla Tallinnanaukion apteekissa. Muut ihmiset keskustelivat normaalisti ja nämä tapaukset kailottivat huomionhakuisesti suureen ääneen, jopa naiset.

Päihteet saavat ihmisen käyttäytymään eri tavalla, mutta muista että sinulta saattoi jäädä hiljaiset päihdeongelmaiset huomaamatta / tunnistamatta päihdeongelmaisiksi. Äänekäs ja haitallinen käytös herättää enemmän huomiota kuin päinvastainen. Kaikki päihdeongelmaiset eivät häiriköi.

Vierailija
5264/18570 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoasiaa.

Miksi sanotaan etuvetoinen auto, mutta myös takaVETOINEN? Eihän se voi vetää takaa, silloinhan se peruuttaisi, jos vetäisi  taaksepäin. Miksi se ei ole etuvetoinen ja takaTYÖNTÖINEN auto? Keskellä on auton massa, joita vedetään tai työnnetään.

Ärsyttää tällainen semanttinen virhe.

Koska ei ole sellaista kuin "työntöpyörästö" ja juuri tuo vetopyörästön sijainti määrittää sen, kumpaa auto on; etu- vai takavetoinen.

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Minä jatkan silti tätä oman "takatyöntöinen"-sanani käyttöä, koska suomen kielessä se kertoo paremmin, millainen autoni on. Tai tuota "takatuuppari"-sanaa; se on hyvä!

Vierailija
5265/18570 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mahtaa johtua, että henkilö puhui lapsena usein ja paljon melko kovallakin äänellä, mutta aikuisena hän on lähes täysin mykkä niin, että hän puhuu vain kun on aivan pakko ja silloinkin niin hiljaa, että siitä on vaikea saada selvää? Kuitenkin hän kommunikoi esim. kirjoittamalla todella hyvin niin, että hänestä huomaa, että puheen puuttuminen ei voi johtua ainakaan älykkyyden puutteesta eikä siitä, etteikö hänellä olisi ajatuksia tai tunteita, joista hän voisi kertoa muille.

Lapsen itsesensuuri on yleensä melko vähäistä verrattuna aikuiseen. Aikuinen miettii enemmän mitä sanoo ja missä tilanteessa. Korostunut äänekkyys ja hiljaisuus voivat viitata sosiaalisiin vaikeuksiin. Lapsena ei ole ollut sosiaalista pelisilmää olla hiljaa, ja aikuisena tiedostaa ongelmansa liiankin hyvin, jolloin ei uskalla sanoa juuri mitään.

Vierailija
5266/18570 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoasiaa.

Miksi sanotaan etuvetoinen auto, mutta myös takaVETOINEN? Eihän se voi vetää takaa, silloinhan se peruuttaisi, jos vetäisi  taaksepäin. Miksi se ei ole etuvetoinen ja takaTYÖNTÖINEN auto? Keskellä on auton massa, joita vedetään tai työnnetään.

Koska ei ole sellaista kuin "työntöpyörästö" ja juuri tuo vetopyörästön sijainti määrittää sen, kumpaa auto on; etu- vai takavetoinen.

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Minä jatkan silti tätä oman "takatyöntöinen"-sanani käyttöä, koska suomen kielessä se kertoo paremmin, millainen autoni on. Tai tuota "takatuuppari"-sanaa; se on hyvä!

Takatuuppari saatetaan tulkita halventavaksi nimitykseksi homoseksuaalille miehelle.

Vierailija
5267/18570 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoasiaa.

Takatuuppari saatetaan tulkita halventavaksi nimitykseksi homoseksuaalille miehelle.

Näin minäkin sen sivumerkityksen tulkitsen. Käyttöön siis: Takatyöntöinen autoni!

Vierailija
5268/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko terveellisyyden kannalta eroa, syökö tuoreen porkkanan kokonaisena vai raastettuna?

Vierailija
5269/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kokonainen ”raastuu” suussasi ennen nielemistä. Hampaille pureskelu hyväksi kyllä.

Vierailija
5270/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyppii karvan tuppineen pois, kasvaako siihen enää uutta karvaa? Ts. uusiutuvatko karvatupet?

Kyllä kasvaa, ei niitä pysty nyppimään lopullisesti pois.

Jos karvan nyppii (ei siis lähde itsestään), karvatuppi voi vahingoittua. Tämä varsinkin, jos kyseessä on jatkuva toiminto kuten esim. trikotillomaniassa. Trikotillomaniaa sairastavilla voi olla laajoja karvattomia alueita esim.päänahassa tai ripsissä, kun karvat eivät enää kasva tavallisesti. En tosin tiedä, onko tämä kuinka lopullista ja voivatko ne pitkän ajan kuluessa kasvaa takaisin. Enkä tiedä pitääkö paikkansa ja onko virallista tietoa, että karvatuppi on musta, jos sen nyppii tarpeeksi monta kertaa. Vastasin, siltä varalta, että joku kärsii kyseisestä sairaudesta ja tajuaa hakea apua ajoissa, ettei joudu kärsimään kaljuista kohdista.

Vierailija
5271/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus 2000-luvun alussa erään moottoritiesillan vieressä ja vieritin lunta alas, koska se oli niin hauskaa. Kohta ohi ajoi auto, joka hidasti ja jonka kuljettaja heristi sormeaan minulle. En ymmärtänyt, miksi hän teki niin. Kohta ohi ajoi toinen auto, jonka kuljettaja huusi minulle: Lopeta se lumen pudottaminen ja heti! Lähdin sitten melkein heti pois paikalta, koska otti päähän tuon kuljettajan käytös. Ihmettelin, että mitä pahaa siinä lumen vierittämisessä on, koska siitä ei ollut mitään haittaa kenellekään, mutta he ilmeisesti luulivat, että vieritin lunta moottoritielle, vaikka olin aivan selvästi sellaisessa kohdassa, josta ei olisi mitenkään voinut mennä lunta sinne. Vai olisiko muuta selitystä?

Varmaan nyt aikuisena olet lukenut tapauksista, joissa silloilta pudotetut esineet/jää ovat lävistäneet alla ajaneen ajoneuvon tuulilasin, aiheuttaen vakavia vammoja/kuoleman kyydissä istuvalle.

Hienoa, että sinua tuolloin varoiteltiin tekemästä mitään peruuttamatonta.

Vierailija
5272/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkö jonkun mielest hyvälle kun nykyisin mallit taikka muut ketä kuvataan seisovat sillä tavalla että toinen jalkaterä on kääntyneenä sisään päin. Mnun mielestä näyttää todella pahalalta ja luonnottomalta.

Poseerauksella, jossa suu on hieman auki ja jalat sisäänpäin haetaan sellaista lapsen ja Lolita-tyylistä ilmaisua. Eli aikuinen leikkii esimurrosikäisen ja tarhalapsen risteytystä.

Vierailija
5273/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Nokia-taustaisia henkilöitä sorsitaan työn hakemisessa?

Vierailija
5274/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko outo kun olen luonnostani ystävällinen tuntemattomillekin ihmisille?

Vierailija
5275/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko outo kun olen luonnostani ystävällinen tuntemattomillekin ihmisille?

Et

Vierailija
5276/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidän vanhempia miehiä seksikkäinä

Vierailija
5277/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkö jonkun mielest hyvälle kun nykyisin mallit taikka muut ketä kuvataan seisovat sillä tavalla että toinen jalkaterä on kääntyneenä sisään päin. Mnun mielestä näyttää todella pahalalta ja luonnottomalta.

Poseerauksella, jossa suu on hieman auki ja jalat sisäänpäin haetaan sellaista lapsen ja Lolita-tyylistä ilmaisua. Eli aikuinen leikkii esimurrosikäisen ja tarhalapsen risteytystä.

Huippumalli haussa -ohjelmaa seuranneena opin Tyra Banksilta joitain vinkkejä: Mallin täytyy aina muistaa, ketkä ovat hänen kohderyhmänsä. Mallit myyvät kuvassa olevia vaatteita, kenkiä tai koruja. He edustavat brandia. Heidän tulee olla myyviä, mutta ei tyrkkyjä. Mainoskuvat tulevat naistenlehtiin, ei miestenlehtiin. Siksi asento saa olla sisäänpäinkääntyvä, hartiat lysyssä tms.

Hyvin helposti asennosta tulee liikaa miehiä miellyttävä eli halvan seksikäs. Sitä taas asiakkaat eivät halua. Tuo jalkaterät sisäänpäin on hyvin mallimainen asento, samoin kuin hieman välinpitämättömät kasvot tai hieman raollaan oleva suu. Tavoitteena on siis saada katsoja kiinnostumaan kuvassa olevista tuotteista, ei ihailemaan mallin seksikästä ulkomuotoa.

Vierailija
5278/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosi noloa. Onko muita, jotka ovat kalkkiviivoilla peruneet asuntokauppansa?

Elämän suurin hankinta, -jos vähänkään epävarma, niin parempi perua, kuin katua ostostaan jopa lopunikäänsä.

Vierailija
5279/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mielestäni Matti Näsä on kuuma? Onko muita, jotka ovat samaa mieltä?

Vierailija
5280/18570 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus 2000-luvun alussa erään moottoritiesillan vieressä ja vieritin lunta alas, koska se oli niin hauskaa. Kohta ohi ajoi auto, joka hidasti ja jonka kuljettaja heristi sormeaan minulle. En ymmärtänyt, miksi hän teki niin. Kohta ohi ajoi toinen auto, jonka kuljettaja huusi minulle: Lopeta se lumen pudottaminen ja heti! Lähdin sitten melkein heti pois paikalta, koska otti päähän tuon kuljettajan käytös. Ihmettelin, että mitä pahaa siinä lumen vierittämisessä on, koska siitä ei ollut mitään haittaa kenellekään, mutta he ilmeisesti luulivat, että vieritin lunta moottoritielle, vaikka olin aivan selvästi sellaisessa kohdassa, josta ei olisi mitenkään voinut mennä lunta sinne. Vai olisiko muuta selitystä?

Varmaan nyt aikuisena olet lukenut tapauksista, joissa silloilta pudotetut esineet/jää ovat lävistäneet alla ajaneen ajoneuvon tuulilasin, aiheuttaen vakavia vammoja/kuoleman kyydissä istuvalle.

Hienoa, että sinua tuolloin varoiteltiin tekemästä mitään peruuttamatonta.

En ollut aikeissa tehdä mitään tuollaista. Totta kai tiesin, että noin voi käydä, mutta kun lumi ei olisi voinut mitenkään osua autoihin. Aloituksessakin lukee, että olin sellaisessa kohdassa, josta ei olisi mitenkään voinut mennä lunta autoihin. Uskoisit kyllä, jos tietäisit, missä kyseinen paikka on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän