Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Luin keskustelua, jossa kyseltiin onko valmis kuolemaan lapsensa puolesta, ja kaikki vastaajat olisivat valmiita tarvittaessa. Itselläni ei ole lapsia, ja on vaikea kuvitella, että kukaan voisi olla minulle ikinä niin tärkeä, että voisin kuolla hänen vuokseen.
En aio itse hankkia lapsia, mutta rupesin miettimään, että tietääkö sen jo ennen kuin itsellä on yhtään lasta, että kuolisiko niiden puolesta vai ei. Pystyykö sellaista äidinrakkautta kuvittelemaan ennen kuin itsellä on yhtään lasta? Jos ei lapsettomana pysty yrittämälläkään kuvittelemaan, että rakastaisi lastaan yli kaiken, niin tarkoittaako se todennäköisesti sitä, että ei sitten tositilanteessakaan rakastaisi?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on laumaeläin, niin olen kuullut sanottavan, joten minua mietityttää, että pystyisikö ihminen elämään täysin ilman kontaktia muihin ihmisiin? Siis jos ihminen joutuisi yksin vaikka autiolle saarelle, josta hän löytäisi tarpeeksi ruokaa, pystyisi valmistamaan itselleen jonkinlaisen majan, pystyisi tekemään tulen, pystyisi puolustautumaan mahdollisia villieläimiä vastaan ja siellä olisi kaikki muutenkin niin, että ihminen pysyisi siellä hengissä mutta siellä ei olisi muita ihmisiä, niin pystyisikö ihminen kuitenkaan elämään siellä pitemmän päälle täysi ilman muiden ihmisten seuraa vai päätyisikö hän kuitenkin jossain vaiheessa esim. itsemurhaan yksinäisyyden vuoksi?
Onhan sitä olemassa ihmisiä, jotka ovat ihan vapaaehtoisesti erakkoja. Yhdessä viiden hengen kylässä pitäisi kipittää kaksi kilometriä sen tien varteen, jossa on postilaatikko ja odottaa postinjakajaa jos haluaisi nähdä jonkun ihmisen. Muuten kylässä saa aivan rauhassa tehdä helteellä pihallaan alasti pihatöitä jne. Toki pitää välillä käydä ostamassa jauhoja, hiivaa, säilykkeitä viidenkymmenen kilometrin päästä. Jos ei jaksa leipoa niin kannattaa ostaa näkkäriä isompi satsi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka korkealta ihmisen pitää pudota, että kuolee varmasti?
Ei tarvi pudota edes korkealta. Yksi säntäilevä sukulaiseni kompastui mattoon, kaatui ja kuoli milteinpä välittömästi.
Mistä tietää milloin synnytys alkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi pudota edes korkealta. Yksi säntäilevä sukulaiseni kompastui mattoon, kaatui ja kuoli milteinpä välittömästi.
Ei niin. Kysymyshän kuuluukin, että kuinka korkealta pudotessa kuolee varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen oli 160-senttinen ja onnistui telomaan kaatuessaan päänsä. Hän oli aina muutenkin liikkeissään liiankin vikkelä ja ennen kaikkea kärsimätön ihminen. Hän säntäsi keittämään kahvia. Ilmeisesti kaatui juuri niin, että pää otti oikein kunnolla osumaa.
Intiassa on ilmeisesti tapana, että ruoka syödään oikealla kädellä, koska vasen käsi on likainen käsi, koska sitä käytetään takamuksen puhdistamiseen ulostamisen jälkeen. Kuitenkin niin isossa maassa täytyy olla ihmisiä, joilla oikea käsi toimi tai se voi jopa puuttua. Syökö tuollainen ihminen sitten sillä vasemmalla eli likaisena pidetyllä vessakädellä vai syöttääkö joku muu häntä? Entä kuinka iso käytösrike siellä on paikallisten mielestä, jos turisti sattuu vahingossa syömään vasemmalla kädellä, jos ei tuosta tavasta tiedä tai ei muista sitä?
Onko kysessä värisokeus vai johtuuko vaan valosta ja varjosta, jos näkee violetin ja ruskean oikeina, mutta välillä violetti näyttää ruskealta tietyltä etäisyydeltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Kysymyshän kuuluukin, että kuinka korkealta pudotessa kuolee varmasti.
Ei sellaista olekaan, ainakaan maassa. Kuten jo joku aiemmin sanoi on tapauksia jossa on pudottu jopa kilometrien korkeudesta ja selvitty hengissä. Maksimaalinen putoamisnopeus joka on hieman alle 200km/h saavutetaan paljon ennen sitä. Asia on tietysti eri toisilla taivaankappaleilla jossa on eri painovoima ja kaasukehä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se toimii, kun joissain kirjekuorissa, tilauslomakkeissa ym. voi lukea esim. "Vastaanottaja maksaa postimaksun". Miten ja missä vaiheessa vastaanottaja maksaa sen?
Lähettäjä ostaa etukäteen näitä kuoria ja maksaa ne postimaksut siinä vaiheessa. Näin ainakin muutama vuosi sitten.
Onko DJ Tommi Partysen vaimo jamaikalainen? (Kuulin vanhasta radio-ohjelmassa kun hän kertoi lähtevänsä Jamaikalle "sukuloimaan".)
Vierailija kirjoitti:
Miten se perinteisen näköinen purkinavaaja oikein toimii? Olen yli 4-kymppinen ja en ole kertaakaan saanut sillä purkkia auki. En saa sitä terää uppoamaan peltipurkkiin, en sitten millään. Mies saa purkit heti sillä auki. Olen ostanut sellaisen kiertimellä varustetun tölkinavaajan, jotta saan itsekin tarvittaessa purkit auki. Mutta onko siihen perinteiseen avaajaan joku tietty tekniikka, että sen terän saisi uppoamaan?
Se ei leikkaava osa laitetaan purkin ulkopuolelle eli purkin reuna jää sen pyöreän osan väliin. Peukalolla painetaan enemmän terän puoleista päätä ja siitä se purkki lähtee sitten avautumaan. Onneksi nykyään melkein kaikissa purkeissa on se avausmekanismi jo valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se perinteisen näköinen purkinavaaja oikein toimii? Olen yli 4-kymppinen ja en ole kertaakaan saanut sillä purkkia auki. En saa sitä terää uppoamaan peltipurkkiin, en sitten millään. Mies saa purkit heti sillä auki. Olen ostanut sellaisen kiertimellä varustetun tölkinavaajan, jotta saan itsekin tarvittaessa purkit auki. Mutta onko siihen perinteiseen avaajaan joku tietty tekniikka, että sen terän saisi uppoamaan?
Se ei leikkaava osa laitetaan purkin *ulkopuolelle eli purkin reuna jää sen pyöreän osan väliin. Peukalolla painetaan enemmän terän puoleista päätä ja siitä se purkki lähtee sitten avautumaan. Onneksi nykyään melkein kaikissa purkeissa on se avausmekanismi jo valmiina.
Siis *SISÄPUOLELLE 😂
Miksi vasemmistolaiset eivät yleensä arvosta omaa kotimaataan? Ainakin Suomessa näin tuntuu olevan, mutta onko tämä ihan maailmanlaajuinen ilmiö?
Miksi oma pieru ei tunnu yhtä epämiellyttävältä kuin toisen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pään alueen iho (kasvot, päänahka) rasvoittuu yleensä enemmän kuin muu iho? Miksi nimenomaan naama voi olla tosi öljyisen tuntuinen, mutta muu osa kehosta ei juuri yhtään?
Onko tähän jokin evoluutioon liittyvä selitys?
Ei liity evoluutioon. Liittyy enemmänkin ihmisen tapaan käyttää vaatteita ja peittää keho muttei kasvojaan, sekä puunata kasvojen ihoa ja pestä hiuksia enemmän. Talin (liiallinen) eritys johtuu nimittäin siitä, että kasvojen ja päänahan iho kuivuu enemmän kuin kehon iho, koska ovat enemmän ilmojen ja sisäilman armoilla ja ihminen vielä keskittää suuren osan hygieniatoimenpiteitä juuri kasvoihin ja hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää milloin synnytys alkaa?
Ei sitä ihan aina pystykään tietämään, varsinkin, jos on ensisynnyttäjä eikä asiasta ole aiempaa kokemusta.
Synnytyksen voi kuitenkin päätellä käynnistyvän siitä, kun tulee oikeita supistuksia riittävän tiheään tai jos lapsivedet menevät. Synnytys lasketaan alkavan tästä, mutta ajan määrittäminen supistusten perusteella ei ole välttämättä kovin helppoa. Siihen hetkeen, kun vauva sitten todella syntyy, voi mennä tunti tai vuorokausi tai mitä tahansa siltä väliltä. Joskus synnytys ei ala itsestään, jolloin se täytyy käynnistää.
Onko puheäänen ja lauluäänen välillä jokin yhteys? Olen monessa yhteydessä saanut kuulla että puheääneni on miellyttävä. En kuitenkaan osaa laulaa yhtään, ja kurkkuni käheytyy jos joudun edes puhumaan vähänkään pidempään. Jos alkaisin opetella laulamaan, olisiko minulla hyvä "soundi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pään alueen iho (kasvot, päänahka) rasvoittuu yleensä enemmän kuin muu iho? Miksi nimenomaan naama voi olla tosi öljyisen tuntuinen, mutta muu osa kehosta ei juuri yhtään?
Onko tähän jokin evoluutioon liittyvä selitys?
Ei liity evoluutioon. Liittyy enemmänkin ihmisen tapaan käyttää vaatteita ja peittää keho muttei kasvojaan, sekä puunata kasvojen ihoa ja pestä hiuksia enemmän. Talin (liiallinen) eritys johtuu nimittäin siitä, että kasvojen ja päänahan iho kuivuu enemmän kuin kehon iho, koska ovat enemmän ilmojen ja sisäilman armoilla ja ihminen vielä keskittää suuren osan hygieniatoimenpiteitä juuri kasvoihin ja hiuksiin.
Väärin. Talirauhasia on eniten kasvoissa ja päänahassa, ja siksi näillä alueilla on suurin talineritys. Talin on tarkoitus suojata ja hoitaa karvoitusta (jota ihmisillä on lähinnä päässä) ja kasvojen herkkää ihoa.
Koska pussilakanat ja peitot suurenivatn 150cm levyisiksi. Outoa.