Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Mistä tietää onko joku oikeasti kiinnostunut vai vaan pelleilee?
Juon alkoholia lähes joka perjantai-ilta ja pääsääntöisesti melko paljon, niin paljon että muisti katkeaa.
Mutta en juo pisaraakaan koskaan muulloin, ei mitään krapularyyppyjä enkä edes yhtä saunakaljaa.
No kesälomalla joskus muulloinkin kuin perjantaina mutta ei koskaan mitään isoja määriä.
Kysymys kuuluu että kumpi on elimistölle haitallisempaa, varsinkin aivoille haitallisempaa:
Vetää kunnon perjantai-lärvit vai tissutella pitkin viikkoa noin sama määrä alkoholia?
Perjantaina paljon alkoa kirjoitti:
Juon alkoholia lähes joka perjantai-ilta ja pääsääntöisesti melko paljon, niin paljon että muisti katkeaa.
Mutta en juo pisaraakaan koskaan muulloin, ei mitään krapularyyppyjä enkä edes yhtä saunakaljaa.
No kesälomalla joskus muulloinkin kuin perjantaina mutta ei koskaan mitään isoja määriä.
Kysymys kuuluu että kumpi on elimistölle haitallisempaa, varsinkin aivoille haitallisempaa:
Vetää kunnon perjantai-lärvit vai tissutella pitkin viikkoa noin sama määrä alkoholia?
Ensin mainittu on haitallisempi tapa.
Jatkuvalla juomisella kehittyy alkoholin sietokyky. Ei ole yhtä paha isku elimistölle juoda useana päivänä viikossa kuin on juoda sama määrä kerrallaan.
En kyllä ihan allekirjoittaisi tuota. Nimittäin kyllä viikottaisella juomisellakin aika hyvät toleranssit saa.
Tapaturmariski on sitten oma lukunsa.
Alkoholista puheenollen, olettekos muut huomanneet että nousuhumalassa hajuaisti herkistyy valtavasti?
Kaikki hajut tuoksut tuntuvat nenässä paljon herkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen joka ei pysty edes elättämään itseään hankkii lapsia?
Ai että vaan rikkaat saavat lisääntyä niinkö? Kuule se lisääntyminen on ihmisoikeus!
Jos lisääntyminen on ihmisoikeus, niin miksi sitten lapsettomuushoidot ovat maksullisia?
Kuten julkisen puolen erikoissairaanhoidossa käynti minkä tahansa sairauden yhteydessä maksetaan polikliiniikkamaksu ja lääkkeet maksetaan itse.
Jos menee yksityiselle hoitoon, Kela korvaa osan.
Maksullisuus ei siis kerro siitä ovatko ihmisoikeus vai ei, vaan maksut määrätään kuten julkisessa sairaanhoidossa minkä tahansa erikoissairaanhoidon käytöstä.
Perjantaina paljon alkoa kirjoitti:
Jos alkoholin määrä kummassakin tapauksessa on sama, haitat menevät periaatteessa yksiin. Kuitenkin lärvi-tilanteessa maksan sietokyky on lyhyellä tähtäimellä suuremmassa vaarassa, mutta tissutelukin pilaa maksan loppupeleissä.
Jos henkilö A yrittää soittaa tavallisen puhelun henkilölle B jonka puhelin on suljettuna niin kuuluu ilmoitus ettei
B:n liittymään saada yhteyttä, tai vähintäänkin erilainen hälytysääni.
Mutta jos soittoyritys tehdään käyttäen Whatsapp-sovellusta niin henkilölle A kuuluu normaali hälytysääni vaikka B:n puhelin on siis suljettuna.
Voisiko joku datanomi tai muu vastaava elektroniikka-asentaja selventää asiaa?
Mitä se tarkoittaa, että joku tai jokin on varsinainen simpsoni ja mistä tuo sana tulee?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko joku oikeasti kiinnostunut vai vaan pelleilee?
Alussa ei oikeastaan mistään. Harva jaksaa kuitenkaan pelleillä kovin kauaa, joten jos toinen vaikuttaa kiinnostuneelta pidempään, se on yleensä oikeaa kiinnostusta. Olettaen, että nyt puhutaan aikuisista ihmisistä, teinit saattaa jaksaa pelleillä ja vedättää kauankin.
Miten se perinteisen näköinen purkinavaaja oikein toimii? Olen yli 4-kymppinen ja en ole kertaakaan saanut sillä purkkia auki. En saa sitä terää uppoamaan peltipurkkiin, en sitten millään. Mies saa purkit heti sillä auki. Olen ostanut sellaisen kiertimellä varustetun tölkinavaajan, jotta saan itsekin tarvittaessa purkit auki. Mutta onko siihen perinteiseen avaajaan joku tietty tekniikka, että sen terän saisi uppoamaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten se perinteisen näköinen purkinavaaja oikein toimii? Olen yli 4-kymppinen ja en ole kertaakaan saanut sillä purkkia auki. En saa sitä terää uppoamaan peltipurkkiin, en sitten millään. Mies saa purkit heti sillä auki. Olen ostanut sellaisen kiertimellä varustetun tölkinavaajan, jotta saan itsekin tarvittaessa purkit auki. Mutta onko siihen perinteiseen avaajaan joku tietty tekniikka, että sen terän saisi uppoamaan?
Ratkaisevaa on tukeva ote ja se että työnnät terän oikeaan kohtaan. Purkin kannessa on jäykkyyttä lisääviä muotoja ja jos yrität läpi sellaisen kohdalta, homma ei toimi. Aseta avaajan kärki hyvin lähelle reunaa. Tämä video on aika hyvä:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli joskus (lapsena) vaikeuksia, en heti hokannut avaajan toimintatapaa.
Terään tulisi kohdistaa tarpeeksi suuri voima, jotta se uppoaa tölkkiin. Siihen ei riitä, että yrittää vain painaa terää alas, vaan sitä pitäisi painaa samalla alapuolelta ylös. En tiedä millainen tekniikka sulla on, mutta itselläni virhe taisi olla se, että keskityin enemmän siihen alaspäin painamiseen. Kun oikeasti pitäisi tehdä pikemminkin sellaista heilumaliikettä siihen avaajan keskikohtaan nähden.
Jos aurinkoisellä säällä ei ole aikaa odottaa aurinkovoiteen imeytymistä ennen kuin menee ulos, niin onko parempi silti laittaa aurinkovoidetta vai mennä ulos kokonaan ilman aurinkovoidetta?
Noinhan Koraani sanoo, mutta täällä meillä sivistysvaltioissa on hieman erilaiset arvot.
Vierailija kirjoitti:
Jos aurinkoisellä säällä ei ole aikaa odottaa aurinkovoiteen imeytymistä ennen kuin menee ulos, niin onko parempi silti laittaa aurinkovoidetta vai mennä ulos kokonaan ilman aurinkovoidetta?
Jos palat herkästi, suosittelen laittamaan aurinkovoidetta mieluummin kuin olla ilman, imeytymisajoista riippumatta. Tähän aikaan vuodesta aurinko ei Suomessa polta, mutta etelässä toki. Itse palan niin herkästi, että kuljen pihalla kesäisin suurinpiirtein aurinkorasvapurkki kädessä ja lisäilen sitä pitkin ulkoilua.
Mies 37v kirjoitti:
Miksi naiset luulevat, että heillä on oikeus kieltäytyä tekemästä mitä miehet käskevät heidät tekemään ja että he muka olisivat yhtä arvokkaita kuin miehet? Naisten kuuluu ymmärtää, että miehet ovat ylempiarvoisia kuin naiset ja että miehellä on oikeus komentaa, lyödä ja rakastella naista aina niin halutessaan.
Mitäs Porvooseen kuuluu?
Miltä ADHD-ihmisestä tuntuisi, jos hän voisi elää päivän ilman ADHD:tä? Ja miltä ihmisestä, jolla ei ole ADHD:tä, tuntuisi jos hän saisi päivän kokeilla elää ADHD:n kanssa?
(Haluan hahmottaa miten erilainen kokemus ADHD:llä ja ei-ADHD:llä on maailmasta, enkä oikein tiedä miten muuten kysymyksen esittäisin. Se että luen jostain mitä ADHD on, ei auta yhtään.)
Tietääkö kukaan onko kirjailija Tommi Kinnusen puoliso naispuolinen?
Heillä voi olla siveyteen liittyviä säännöksiä, eli seksi on heidän mielestään likaista tai syntistä. Tämä voi johtua uskonnollisesta kotikasvatuksesta.
Joidenkin mielestä seksi taas on yliarvostettua tai jopa turhaa. He eivät ymmärrä, miksi muut siitä kohkaavat. Seksi on heidän prioriteettilistansa häntäpäässä, joten siitä puhuminen on yksinkertaisesti joutavaa.