Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Laitoin yhdelle kusipäälle tällaisen kirjeen. En muista sanatarkasti sitä, mutta se oli suurin piirtein tällainen: Miks sä olit niin töykee mulle ku olin harjottelemassa? Miten mua vois vaivata se että jollakulla on lapsia? Voi vittu miten sairasta tekstiä! Ja miten se vois olla ongelma ku kysyin joskus että miks joskus tiedostonimissä on voinu olla vaan 8 kirjainta. Kyllä sä ihan selvästi väheksyit mua ja varmaan useimpia muitakin. Just tollasten sun kaltasten ihmisten takia maailmassa on niin paljon henkistä pahoinvointia.
Mitä mieltä olette tästä? Kirje oli nimetön.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin yhdelle kusipäälle tällaisen kirjeen. En muista sanatarkasti sitä, mutta se oli suurin piirtein tällainen: Miks sä olit niin töykee mulle ku olin harjottelemassa? Miten mua vois vaivata se että jollakulla on lapsia? Voi vittu miten sairasta tekstiä! Ja miten se vois olla ongelma ku kysyin joskus että miks joskus tiedostonimissä on voinu olla vaan 8 kirjainta. Kyllä sä ihan selvästi väheksyit mua ja varmaan useimpia muitakin. Just tollasten sun kaltasten ihmisten takia maailmassa on niin paljon henkistä pahoinvointia.
Konteksti voisi olla kiva tässä. Palaute esimiehille olisi myös ollut ihan hyvä jos työpaikalla on huono työilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konteksti voisi olla kiva tässä. Palaute esimiehille olisi myös ollut ihan hyvä jos työpaikalla on huono työilmapiiri.
Tämä tapahtui oppilaitoksessa, jossa opiskelin, ja tämä paikka oli sellainen, missä sai esim. harjoitella tietokoneiden purkamista. Olin menossa sellaiseen paikkaan työharjoitteluun, joten halusin vähän esimakua siitä, millaista se on, mutta nyt kun jälkeen päin mietin, niin ei sitä olisi edes tarvinnut. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Millä perusteella Lontooseen kyllästynyt on kyllästynyt elämään ja voiko Lontooseenkaan olla kyllästynyt, jos ei ole koskaan käynyt siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asuntoni parvekkeen toiselle seinälle oli ruuvattu muovinen pleksilevy(?), joka ulottui ehkä 40cm yli seinän. Korkeudeltaan se oli ehkä noin mittainen. Toisella puolella seinää naapurin parveke. Mielessä kävi, voisiko se jotenkin estää tupakan (tai pilven) hajua menemästä naapurin parvekkeelle? Oli kuitenkin aika pieni läpyskä, joten epäilen. Voiko olla mitään muuta funktiota? Ruuvasin sen juuri irti ja heitin roskiin, sillä oli ruman näköinen. Toivottavasti ei ollut tärkeä.
On voinut olla estämässä kissaa pääsemästä naapurin parvekkeelle. Tai naapuria sinun parvekkeellesi.
Nyt kun on tästä tuhkarokosta ollut puhetta. Oon sen ikäinen, että rokotusta en oo lapsena saanu, vanhemmat ei oo elossa, että voisin kysyä oonko sairastanu.
Onko jotain vaaraa ottaa rokotus, jos vaikka onkin jo sen sairastanu?
Onko terveysasemalla rokotetta valmiina? Meillä mennään siis ilman ajanvarausta.
Nää on jo sen luokan typeriä kyssäreitä, etten todellakaan kehtaa omalla nimellä kysyä terkkarista :D
Kuka voi päästä käymään Buckinghamin palatsissa? Se ei taida olla yleisölle avoin, mutta jos olisin jonkun siellä asuvan kaveri, niin sitten pääsisin, vai kuinka?
Miksi Salattujen elämien alkupuolella Seppo lauloi Elviksen kappaletta Hound Dog, mutta yhdessä jaksossa joskus olikohan 2003, kun hän mietti Ullan kanssa ulkomaille lähtemistä ja he miettivät, osaisivatko tilata ruokaa, Seppo sanoi, että hän osaa vain että "one beer, please".
Miksi vain toiset miehet ovat oikeita miehiä mutta kaikki naiset ovat naisia? Entä ketkä ovat oikeita miehiä?
Olen kuullut, että Remu Aaltonen olisi tehnyt englanninkielisiä sanoituksia. Mutta kuinka hän on voinut tehdä niitä, kun hän ei käsittääkseni osaa englantia käytännössä lainkaan? Vai onko hän kuitenkin opetellut englantia ja pystyy joten kuten sillä kommunikoimaan? Wikipedia sanoo Get On -kappaleen olevan eräänlaista rock-esperantoa; siinä on englanninkielisiä sanoja ja pitempiäkin fraaseja, mutta se ei kokonaisuutena noudata englannin kielioppia eikä sillä ole mielekästä merkitystä ja tämä johtuu siitä että Remu ei osannut englantia kyllin hyvin tehdäkseen "oikeat" sanat. Olen myös kuullut, että Remu ei tiedä, mitä hänen laulamiensa kappaleiden sanat tarkoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on tästä tuhkarokosta ollut puhetta. Oon sen ikäinen, että rokotusta en oo lapsena saanu, vanhemmat ei oo elossa, että voisin kysyä oonko sairastanu.
Onko jotain vaaraa ottaa rokotus, jos vaikka onkin jo sen sairastanu?
Onko terveysasemalla rokotetta valmiina? Meillä mennään siis ilman ajanvarausta.
Nää on jo sen luokan typeriä kyssäreitä, etten todellakaan kehtaa omalla nimellä kysyä terkkarista :D
En usko että on vaaraa ottaa rokote vaikka olisikin immuuni. Olen itse joutunut niin tekemään kun lähdin opiskelemaan USA:han: yliopisto vaati joko todistusta immuniteetista tai rokotetodistusta, ja kun Suomessa hoidettiin tuhkarokko kotona, eipä siitä ollut kuin äiskän sana, joka ei kelvannut.
Rokotuksen ottamisesta kannattaa kysyä sieltä omalta terveysasemalta, emmehän me tiedä mikä tilanne sielllä on kun et paikkakuntaakaan kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi päästä käymään Buckinghamin palatsissa? Se ei taida olla yleisölle avoin, mutta jos olisin jonkun siellä asuvan kaveri, niin sitten pääsisin, vai kuinka?
Kyllä sinne pääsee kierrokselle Elo-syyskuussa, kun Lissu ja kaverit ovat kesälomilla muissa linnoissaan.
Kuinka kauan synnytyksen jälkeinen vuoto kestää? En ole itse synnyttänyt joten kokemusta ei ole
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan synnytyksen jälkeinen vuoto kestää? En ole itse synnyttänyt joten kokemusta ei ole
Varmaan on yhtä monta vastausta kun on synnyttäjääkin. Mulla kesti kolme viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun te akateemiset olette tunnetusti analyyttisiä, niin selittäiskö mulle joku konkreettisemmin miten se analyyttinen ajattelu sitten tapahtuu? Onko kyse vain siitä, että asiaa lähestytään mahdollisimman monesta/tarkoituksenmukaisesta näkökulmasta vai jotain vielä muuta?
Tätä kysyn tosissani. Olen ymmärtänyt, että vain akateemisesti koulutettu kykenee tämän kaltaiseen ajatteluun ja olisi kiinnostavaa tietää millaista tuo analyyttinen lähestyminen voi olla.
Itse harrastan juuri tuota samaa ja se on analyyttista ajattelua. Joskus tulee analysoitua liikaakin. Ja EN ole akateemisesti koulutettu, varmaan siitä syystä etten ollut tarpeeksi hyvä koulussa kun vaan olin ajatuksissani juuri sen analysoimisen takia:D.
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläimet tuntuvat hedelmöittyvän niin helposti vs ihminen? Siis tyyliin koira astutetaan kerran ja kai useimmiten raskaus alkaa? Luonnossa eläimet parittelee kiima-aikaan ja sama homma. Ihminen taas usein joutuu kierto kierron jälkeen yrittämään ilman, että raskaus välttämättä alkaa. Onko tää ihan harhaa luulla näin, ja jos ei niin mistä tämä johtuu?
Lisääntyminen ei toimi samalla tavalla eri lajeilla. Esim. naaraskissalla tulee kiima. Parittelussa uroskissan peniksessä olevat piikit ja yhdyntä saavat aikaan ovulaation. Joka parittelussa, joka uroskissan kanssa. Kissapentueessa voi siis olla vaikkapa 6 eri kollin "lapset".
Onneksi ihmiselle ei irtoa munasolu parittelun yhteydessä :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla kesti kymmenen viikkoo!! Epäilytti jo et onks kaikki kunnossa, mut neuvolassa sanottiin että se on normaalia. Seuraavat menkat tuli lapsen ollessa jotain 10 kk.
Pystyttekö te kävelemään avokkailla/ballerinoilla normaalisti? Mulla ne tippuisivat jalasta joka askeleella, ellei hirveästi jännitä varpaita ja yritä saada niitä jotenkin pysymään jalassa. Ainoastaan sellaisia pystyn käyttämään, joissa menee jokin remmi jalkapöydän yli. Kaupat ovat noita avokkaita täynnä, joten ilmeisesti niitä on mahdollista käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun te akateemiset olette tunnetusti analyyttisiä, niin selittäiskö mulle joku konkreettisemmin miten se analyyttinen ajattelu sitten tapahtuu? Onko kyse vain siitä, että asiaa lähestytään mahdollisimman monesta/tarkoituksenmukaisesta näkökulmasta vai jotain vielä muuta?
Tätä kysyn tosissani. Olen ymmärtänyt, että vain akateemisesti koulutettu kykenee tämän kaltaiseen ajatteluun ja olisi kiinnostavaa tietää millaista tuo analyyttinen lähestyminen voi olla.
Itse harrastan juuri tuota samaa ja se on analyyttista ajattelua. Joskus tulee analysoitua liikaakin. Ja EN ole akateemisesti koulutettu, varmaan siitä syystä etten ollut tarpeeksi hyvä koulussa kun vaan olin ajatuksissani juuri sen analysoimisen takia:D.
Toiset on tottuneet ajattelemaan analyyttisesti ja kehittäneet tätä ominaisuutta, toiset vetää intuitiolla,. Analyysia voi ajatella erittelevänä tiedon käsittelyä, otetaan selvää tai tiedetään asioita ja tehdään näiden tietojen varassa johtopäätöksiä. Intuitio olisi kai lähinnä "kokonaisnäkemys" jostain asista. Lisäksi teemme paljon päätelmiä esim. vaiston varassa: "tuossapa kiinnostavan tuntuinen mies/nais" jne. En ole lukenut filosofiaa enkä hiljattain yliopistologiaa muutenkaan, niin että intuitioni on että vähän sinnepäin meni.
Mitä tuolla hyvinvoinnilla sitten tarkoitetaan? Eräs henkilö ainakin sanoo, että Suomi ei ole hyvinvointivaltio, ja hänen mielestään hyvinvointivaltiossa valtaosan väestöstä tulisi voida hyvin henkisesti. Hän on sanonut, että Suomen väestöstä valtaosa ei todellakaan voi henkisesti hyvin.