Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
441/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yths:llä suhtaudutaan nihkeästi kynekologisten tutkimusten tekemiseen ja papa-kokeiden ottamiseen, jos ei ole mitään oireita? Käsittääkseni papa pitäisi kuitenkin ottaa kahden vuoden välein ja joka lukuvuosi tulee maksettua myös yths:n terveydenhoitomaksu.

Vierailija
442/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yths:llä suhtaudutaan nihkeästi kynekologisten tutkimusten tekemiseen ja papa-kokeiden ottamiseen, jos ei ole mitään oireita? Käsittääkseni papa pitäisi kuitenkin ottaa kahden vuoden välein ja joka lukuvuosi tulee maksettua myös yths:n terveydenhoitomaksu.

Oho, siis gynekologisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sit vastannut kysymykseeni... 😒

Mikä oli sun kysymys?

No enpä kerro enää, kun ei teitä kuitenkaan kiinnosta. ☺

Minä oon ainakin vastannut tähän mennessä kaikkiin, mihin oon osannut eikä kukaan muu ollut vielä vastannut, eli se on sitten sellainen kysymys, mihin en tiedä vastausta.

Vierailija
444/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tapaan ihmisiä ja saisin kavereita?

No okei tahtoisin yhen illan sänky juttuja anonyymisti harrastella tyttöjen kaa...

Ikää 20v sosiaalisesti pikku lapsen tasolla.

työtön ja paksu ja pikku kurkku housuissa, monille naisille turnoff.

Vierailija
445/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sit vastannut kysymykseeni... 😒

Mikä oli sun kysymys?

No enpä kerro enää, kun ei teitä kuitenkaan kiinnosta. ☺

Miksi olen tällainen agressiivis-passiivinen uhriutuja-vänisijä?

Vierailija
446/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, siis gynekologisten.

Perussyy on siinä, että kysyntää terveyspalveluille on enemmän kuin on varaa tarjota. Ja nämä gynekologiset tutkimukset ovat sellaisia, että osa lääkäreistä on sitä mieltä, että perusterveiden ei pitäisi käydä tarkastuksissa niin usein kuin nykysuositukset sanovat. Eli jätettäisiin mieluummin ne tarkastuksiin menevät ajat joillekin, joilla on jo jokin sairaus.

Mutta se on tosiaan joidenkin lääkärien mielipide, osa taas ehdottomasti kannattaa sitä kahden vuoden väliä. Niukoilla resursseilla kun mennään, niin välillä törmää tähän nihkeyteen.

Vierailija
447/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poliisien virkapuku on sininen?

Vierailija
448/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa miehen mitta on se, onko käynyt armeijan, mikä se olisi silloin, jos Suomessa ei olisi asevelvollisuutta?

Vierailija
449/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä hyvinvointivaltion pitäisi tarkoittaa sitä, että valtaosa asukkaista voi hyvin. Onko maailmassa yhtään tällaista valtiota ja jos on, mitkä ne ovat?

Vierailija
450/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvassa Pahat pojat on kohtaus, jossa Vesa-Matti Loirin esittämä Jouko Takkunen ajaa autoa. Parissa kohdassa kohtauksessa on niin, että auto ajaa oikeasti tiellä. Ensimmäisessä kohdassa auto kulkee tiellä, jonka varrella on peltoja ja toisessa kohdassa menee liikenteenjakajan väärältä puolelta ja STOP-merkin takaa isommalle tielle ja poliisit lähtevät perään. Mietin vain, onkohan Loiri näissä kohtauksissa auton ratissa vai onko se joku stuntti? Kuulin jo silloin, kun elokuva oli vielä tuore, että Loirilla ei ole ajokorttia. Voihan autoa toki osata ajaa ilman korttiakin, mutta minulle selitettiin, että noissa kohdissa ratissa kuitenkin varmasti olisi joku muu, ja ne kohdat, joissa Loiri näkyy, eivät ole oikeaa autolla ajamista. Miten tällaiset autolla ajamiset tehdään ja se, että maisemat kuitenkin näyttävät taustalla vaihtuvan? Tuntuu kyllä, että ainakin Ruusun aika -sarjassa on kohtauksia, joissa autolla ajetaan ihan oikeastikin, kun autoa ja autossa olevia näytetään auton sisältä.

Vierailija
451/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Priden kakkamies oikeesti käyny monta viikkoa paskantamassa pussiin Kaisaniemen puistossa? WTF?

Eikö muita kiinnosta? En ole kummankaan ääripään puolella, mutta tämmöset selkeesti sairaat ja kriminaalit tapaukset kiehtovat kovasti.

Vierailija
452/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jonka mielestä Martina Aitolehti ja Jutta G ja muut fitness-naiset näyttää kasvoistaan miehiltä?

Vierailija
453/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Heikoin lenkki -visailussa ensimmäinen kierros aloitetaan kilpailijasta, jonka nimi on aakkosissa ensimmäinen? Miksei yksinkertaisesti kilpailijasta, joka on ensimmäisenä vasemmalla?

Vierailija
454/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten typeränä ja nolona pidätte minua: Olen 27-vuotias ja itken melkein aina hammaslääkärissä, koska pelkään niin paljon, vaikka minulla ei ole ollut elämässäni muuta kuin YKSI paikattava reikä, eikä siitä operaatiosta edes jäänyt sen pahempia traumoja kuin tarkastuskäynneistä. Silti pelkään aina niin paljon, että on pakko tuhlata rahat kalliiseen yksityiseen, jotta edes tietää, että pääsee sellaiselle hammaslääkärille, joka ymmärtää tällaisia pelkureita.

Itse pidän itseäni super tyhmänä ja nolona, hävettää kun itken jo odotushuoneessa. Pelkään joka päivä että hampailleni käy jotain ja niitä pitää korjata enemmän kuin jo tämän yhden paikatun verran. Tai että pitää poistaa! Pyörtyisin jos kuulisin sellaisen tuomion!

Ja kyllä, minulle on tapahtunut elämässä aika paljon suurempia vastoinkäymisiä. En itse ikinä vertaa kenenkään ihmisen kärsimyksiä, jokaisella on omansa.

Siis, miten typerä ja nolo?

Mikset ole pyytänyt tai miksei hammasläkäri ole märännyt esilääkitystä?? Seuraavalla kerralla pyydät reseptin, niin jatkossa käyminen on paljon helpompaa. Itse aikoinaan ilmoitin jo varausvaiheessa, että pelkään, ja haluan lääkityksen. Muutama diapam ja huomattavasti helpompaa mennä, kun ei pelkää. Muutamien käyntien jälkeen uskaksin jo mennä ilman esilääkitystä.

Oho, minä täällä, hammaslääkärikammoinen pillittäjä. Ensinnäkin kiitos asiallisista ja lohdullisista kommenteista aiemmille vastaajille! :) Ihmeellistä kommunikointia tälle palstalle, vai muutama on saanut ilkeitä vastauksia!

Vastaukseksi tähän kommenttiin: Siksi, että minulle ei siis ole yhtä paikkausta lukuunottamatta tarvinnut onneksi varsinaisesti tehdä mitään. Minua nolottaisi kysyä esilääkitystä pelkkiin tarkastuskäynteihin. Kun siirryin yksityiselle, kävin paikkauttamassa sen yhden reiän, joka tähän mennessä on pitänyt paikata, ja maailman ymmärtäväisin hammaslääkäri kyllä kysyi, haluanko sitä käyntikertaa varten rauhoittavan esilääkityksen. Päädyin sitten siihen, että kokeilen ensin uskallanko ensin ilman, koska minun olisi pitänyt kertoa miehelleni, millainen pelkuri olen, sillä lääkkeen kanssa olisi pitänyt tulla jonkun saattajan kanssa paikalle. En kehdannut. Enkä halunnut antaa periksi sille, että nuoruuden ahdistushäiriön jälkeen olen jälleen siinä pisteessä, että tarvitsen rauhoittavia. Silloin olin niin ahdistunut siitäkin, että en koskaan käyttänyt psykiatrin määräämistä lääkkeistä kuin murto-osan, sillä lääkkeiden käyttökin ahdisti. Nyt varmasti kuulostan jo vähän typerältä.

Jos minulle pitäisi tehdä joskus vielä jotain suurempia operaatioita hammaslääkärissä, ihan varmasti ensinnäkin menisin aina kalliille mutta ymmärtävälle hammaslääkärille, koska itken melkein joka kerralla, vähintään etukäteen edeltävänä yönä kotona tai odotushuoneessa, jos en sitten enää vastaanotolla varsinaisesti. Yleensä kyllä, kerran kun leukojeni liikkuvuutta tutkittiin, en saanut itkua edes loppumaan, sitä vain jatkui ja jatkui, vaikka minulle oltiin ystävällisiä. Toisekseen, jos siis pitäisi tehdä jotain hammaskiven poistoa tai toista pientä paikkaa suurempaa, varmasti kysyisin kaikkea mahdollista lääkitystä. En ymmärrä ihan omaa pelkoani, mutta onneksi edes yksi ihana vaikka kallis hammaslääkäri on ymmärtänyt - ja kaikki te, jotka vastasitte asiallisesti! :)

Itsekin pelkäsin jonkin verran hammaslääkäriä vielä muutama vuosi sitten, mutta en kyllä niin paljon että olisin itkenyt. Pelkoni johtui varmaan siitä, ettei minulle ollut tehty hammalääkärissä paljon mitään. Pelkäsin esim. puudutusta. No, sitten minulta poistettiinkin kaikki neljä viisaudenhammasta. Kaksi melkein tunnin leikkausta. Eikä se edes ollut niin kamalaa kuin luulin, oli hyvä lääkäri.

Etsi tosiaankin hyvä hammaslääkäri, joka kuuntelee pelkojasi ja puuduttaa kunnolla. Minusta voisit myös kertoa miehellesi. Melkein kaikilla on typeriä pelkoja. Ja voisit aivan hyvin ottaa jotakin rauhoittavia lääkkeitä ennen hammaslääkärikäyntejä, jos ne ahdistavat noin paljon.

Ehkä voisit myös miettiä tarkemmin, mitä pelkäät. Pelkäätkö vain hammaslääkäriä vai muitakin lääkäreitä? Pelkäätkö kipua vai jotakin muuta? Sitten voit keksiä rauhoittavia  ajatuksia pelkoja vastaan (esim. ettei sinulle oikeasti voi käydä mitenkään pahasti, että lääkäri osaa kyllä hommansa, ettei pieni kipu haittaa jne.)

Vierailija
455/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtunee siitä, että heillä on leveät leukaperät kuin Teemu Selänteellä

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa jonka mielestä Martina Aitolehti ja Jutta G ja muut fitness-naiset näyttää kasvoistaan miehiltä?

Vierailija
456/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elokuvissa / sarjoissa mainitaN / hehkutetaan OHJAAJAA? Eikös käsikirjoittaja ole tehnyt isomman työn ja ideoinut koko stoorin?

Vierailija
457/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun linnut on talven etelässä, niin pitääkö se maa myös niitä lintuja "omina" lintuinaan? Eli voiko esim meidän muuttolintu olla jonkun etelän maan kansallislintu? Vaikkapa myös joutsen :) ??

Vierailija
458/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä silikonirinnat tuntuu käteen,miehet hoi..tuntuuko erillaisilta kuin luomut?

Vierailija
459/18334 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaa lotossa, laittaa eropaperit heti vatämään ja lunastaa sitten vasta voiton, niin pitääkö puolet pulittaa tulevalle ex:lle?

Nim.merkki: ei tärpänny vielä viime kierroksella, mutta ehkäpä parempi onni ensi arvonnassa

Vierailija
460/18334 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuulleeni joskus 90-luvulla useita kertoja seuraavat kappaleet mutta en tiedä, kenen biisejä ne ovat. Yhdessä sanottiin "ilman sinua elämä on niin kuin autiomaa" ja toisessa oli jotain "Amor nuolensa ampuu". Tietäisikö kukaan?