Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18362)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kumman kaa -kysymys tarkoittaa tarkalleen: että kumman kanssa mieluummin seurustelisi vai kumman kanssa mieluummin harrastaisi seksiä?
Seksiä tarkoittaa.
Onko Helsingissä kaikki ratikoiden radat käytössä, vai onko siellä myös sellaisia ratoja, joista ei kulje koskaan ratikoita?
Vierailija kirjoitti:
Onko Helsingissä kaikki ratikoiden radat käytössä, vai onko siellä myös sellaisia ratoja, joista ei kulje koskaan ratikoita?
Pari vuotta sitten meni koko ratikkaverkosto uusiksi, joten eiköhän silloin poistettu kaikki vanhat raiteet. Ratikkakiskot kun ovat ikäviä siinä keskellä tietä, jos pelkästään autoille ja busseille tarkoitettu ajorata.
Junaratoja tiedän olleen pitkään joitakin, joilla kulki juna todella harvoin ja sitten ei ollenkaan. Esim- Sörnaisten satamarata, joka kulki Sörnaisten (entisestä) satamasta Vallilanlaakson kautta Pasilaan. Siitähän erkani kai jotain pikkuratoja jonnekin tehtaille ja Pasilassa juna-asemalla. Purettiin vähitellen siinä 7-8 vuotta sitten. Muistan vielä että joskus 2000-luvun alussa kuuli joskus yöllä junan huutavan vienosti yössä tuolla radalla kulkiessaan. Mutta rataosuus taidetaan nyt elvyttää, jos siihen tulee suunniteltu ratikkareitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten meni koko ratikkaverkosto uusiksi, joten eiköhän silloin poistettu kaikki vanhat raiteet. Ratikkakiskot kun ovat ikäviä siinä keskellä tietä, jos pelkästään autoille ja busseille tarkoitettu ajorata.
Junaratoja tiedän olleen pitkään joitakin, joilla kulki juna todella harvoin ja sitten ei ollenkaan. Esim- Sörnaisten satamarata, joka kulki Sörnaisten (entisestä) satamasta Vallilanlaakson kautta Pasilaan. Siitähän erkani kai jotain pikkuratoja jonnekin tehtaille ja Pasilassa juna-asemalla. Purettiin vähitellen siinä 7-8 vuotta sitten. Muistan vielä että joskus 2000-luvun alussa kuuli joskus yöllä junan huutavan vienosti yössä tuolla radalla kulkiessaan. Mutta rataosuus taidetaan nyt elvyttää, jos siihen tulee suunniteltu ratikkareitti.
Kiitoksia vastauksesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistuuko ihmisiltä taivaaseen mennessä tunteet, vai miten ne siellä tulevat keskenään toimeen?
Missä on sanottu, että he tulevat toimeen siellä keskenään?
En tiedä. Malliikkona käsitän, että paratiisissa olisi iänkaikkinen elämä, enkä ymmärrä mitä elämää sellainen on, ettei olisi tunteita? Ehkä tunteettomina "tulevatkin toimeen" keskenään.
Miten silloin kun Suomessa on ollut nälänhätiä vaikka joskus 1860-luvulla ja ruokana on ollut monella luultavasti lähinnä jotain pettuleipää, niin miten yleensä kukaan pysyi elossa ja miten sitten ainakin osa ihmisistä pystyi jopa lisääntymään, kun syntyihän silloinkin lapsia? Tai miten jossain kehitysmaassa ihmiset pysyvät elossa ja pystyvät saamaan lapsia, koska monella ruoka koostuu varmasti lähinnä riisistä, polenta puurosta tms. melko ravintoköyhästä ruoasta? Tämä ihmetyttää minua, kun ainakin minä olen saanut sen käsityksen, että ruoan pitäisi olla mahdollisimman monipuolista, että saa varmasti kaikki ravintoaineet. Ainakin minulle muistutetaan usein, että kuinka ruokavalioni on usein melko yksipuolinen ja pitää muistaa syödä monipuolisesti kasviksia, hedelmiä, marjoja, papuja, siemeniä, pähkinöitä, sieniä, täysjyväviljaa, kasvirasvaa, kalaa, vähärasvaista lihaa, maitotuotteita, kananmunia, linssejä, d-vitamiinia purkista talviaikaan ja kaloista täytyisi syödä erityisesti rasvaisia kaloja, koska kalan rasva on terveellistä ja niin edelleen. Ei kuuleman mukaan todellakaan riitä, jos syön esim. eineksiä, pakastepizzoja, kalapuikkoja, ranskanperunoita, hedelmärahkaa, ruisleipää, kaurapuuroa, jauhelihaa, pastaa, joitakin kasviksia ja hedelmiä ja juo kahvia, energiajuomia, juotavaa jogurttia ja vettä. Kuitenkin syön arkisin työpaikan ruokalassa lähinnä kasvikunnan tuotteita ja kalaa sisältävän aterian noiden edellä mainittujen ruokien lisäksi joten ruokavalioni on varmasti monipuolisempi kuin vaikka joskus 1860-luvun nälkävuosina ihmisillä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räjähtääkö tamponi jos vetää narusta?
Niinku sokka irti? Ei räjähä :D
Paitsi jos on liikaa kusta päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa seksiin kysymys 'tulitko sä jo?' Nolottaa myöntää, mutta neitsyeenä en tiedä. :O Kuulin jostain, että miehet kysyvät tuota usein naisilta seksin jälkeen.
Tässä yhteydessä "tuleminen" tarkoittaa orgasmin saamista. Jos rakastelu on jo takana päin, taitaa olla vähän turha kyselläkään =)
Varmaan kovin kokemattomat ja nuoret miehet voivat kysyä noin, että "tulitko sä jo" tarkoittaen, "saitko orgasmin". Tarkoittaa todennäköisesti, että tietää aika vähän sekä seksistä, naisista yleensä, että myös siitä naisesta erityisesti.
Itsekin luulin naisena että tiedän millainen orgasmi on, ja että se ei ole kovin kummoinen ulospäin. Luulin, että kaikki saavat orgasmin seksissä. Tosiasiassa sain ensimmäisen orgasmini vasta melkein 50-vuotiaana, koska oli ensimmäinen mies, jota kiinnosti tarpeeksi kauan ja paljon yrittää tehdä minulle sellainen.
Todellista orgasmia on todella vaikea peittää, väistämättä se laittaa jollain lailla ääntelemään ja jännittymään, ehkä aika rajustikin. Ei se sattumalta ole "laukeaminen". Osa miehistä vain ei ole nähnyt koskaan (aidon tosielämän) naisen laukeavan.
Sillon ennen, kun kaikki oli hyvin, Jeesuksen tulemisesta ilmoitettii lyhtypylväässä. Ennen oli paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen kuolee outoon asentoon, esimerkiksi niin, että kädet jäävät pään päälle suoraksi, miten ruumis saadaan laitettua arkkuun? Ruumishan jäykistyy kuoleman jälkeen.
Ne kyllä taivutellaan suoriksi.
Onko Instagramissa jokin viestittelytoiminto? Tarkoitan reaaliaikaista "chattailua", "mesettämistä" tms toisen käyttäjän kanssa. En siis sellaista viestin lähettämistä, joka on sähköpostin tapainen. Anteeksi, en tiedä ymmärsikö kukaan, mutta täällä uskallan kysyä, kun otsikossa on veetuilu kielletty...
t. Ei-diginatiivi
Vierailija kirjoitti:
Onko Instagramissa jokin viestittelytoiminto? Tarkoitan reaaliaikaista "chattailua", "mesettämistä" tms toisen käyttäjän kanssa. En siis sellaista viestin lähettämistä, joka on sähköpostin tapainen. Anteeksi, en tiedä ymmärsikö kukaan, mutta täällä uskallan kysyä, kun otsikossa on veetuilu kielletty...
t. Ei-diginatiivi
On
Miksi broilerintuotannossa ne vääränlaiset tiput murskataan kuoliaiksi?
Onko jotenkin oleellista lihan maun kannalta, että kana tai kukko jo tipuna seisoo suorassa ja sillä on hyvä pörheä höyhenpeite?
Tätä jäin miettimään, kun näin dokumentin broilerin tuotannosta. Kauheasti menee hukkaan tipuja, kun kaikista ei tehdä ruokaa.
Ja en ole itse mikään viherpiipertäjä, vaan syön edelleen broileria hyvällä omalla tunnolla. Jäi vain mietityttämään. Mihin ne murskatut tiput pannaan? Käytetäänkö ne edes ruokana joillekin muille eläimille?
Vierailija kirjoitti:
Miksi broilerintuotannossa ne vääränlaiset tiput murskataan kuoliaiksi?
Onko jotenkin oleellista lihan maun kannalta, että kana tai kukko jo tipuna seisoo suorassa ja sillä on hyvä pörheä höyhenpeite?
Tätä jäin miettimään, kun näin dokumentin broilerin tuotannosta. Kauheasti menee hukkaan tipuja, kun kaikista ei tehdä ruokaa.Ja en ole itse mikään viherpiipertäjä, vaan syön edelleen broileria hyvällä omalla tunnolla. Jäi vain mietityttämään. Mihin ne murskatut tiput pannaan? Käytetäänkö ne edes ruokana joillekin muille eläimille?
Oleellista tuotannon = nopean kasvun kannalta on sukupuoli. Kukkotipuista kasvaa broilereita ruuaksi, kanatipuista munivia kanoja. Liharotuisiin ei tarvita yhtä paljon munijoita kuin munarotuisiin. Tämä se varsinaista sukupuolisyrjintää on.
En ymmärrä. kirjoitti:
Miten silloin kun Suomessa on ollut nälänhätiä vaikka joskus 1860-luvulla ja ruokana on ollut monella luultavasti lähinnä jotain pettuleipää, niin miten yleensä kukaan pysyi elossa ja miten sitten ainakin osa ihmisistä pystyi jopa lisääntymään, kun syntyihän silloinkin lapsia? Tai miten jossain kehitysmaassa ihmiset pysyvät elossa ja pystyvät saamaan lapsia, koska monella ruoka koostuu varmasti lähinnä riisistä, polenta puurosta tms. melko ravintoköyhästä ruoasta? Tämä ihmetyttää minua, kun ainakin minä olen saanut sen käsityksen, että ruoan pitäisi olla mahdollisimman monipuolista, että saa varmasti kaikki ravintoaineet. ...
Afrikkalaiset ja nälkävuosien suomalaiset todistavat, että ihmiset pysyvät hengissä ja jopa lisääntyvät hyvinkin yksipuolisella ja huonolla ravinnolla. Tai no, "lisääntyminen" ei ehkä ole oikea sana, vaikka lapsia syntyi, sillä kansaa kuitenkin kuoli paljon eli väkiluku ei varsinaisesti lisääntynyt.
Eri asia sitten se, kuinka terveitä he olivat.
Ostin kaupasta mintturuukun, mutta siinä ei lue erikseen, mitä minttua se on. Onko se tällöin viherminttua? Vai onko olemassa pelkkä minttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen kuolee outoon asentoon, esimerkiksi niin, että kädet jäävät pään päälle suoraksi, miten ruumis saadaan laitettua arkkuun? Ruumishan jäykistyy kuoleman jälkeen.
Ne kyllä taivutellaan suoriksi.
Kuolonkankeus alkaa häviämään noin 12 tuntia kuoleman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys miehille: voiko seksin perusteella tietää, onko nainen synnyttänyt?
Ei voi. Tuntemukseen vaikuttaa rakenne, lihasten kunto ja naisen kiihoittumisen määrä. Eli mitä kiihkeämmässä tilassa naonen sitä enempi naisen alapäässä on verta ja sitä tiukempi nainen on. Eli esileikki kannattaa :)
Miksihän mulla tulee kurkku kipeäksi tosi usein nukkuessani jossain uudessa paikassa eli muualla kuin kotona? Esim. yökylässä tai hotellissa.