Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18362)
Vierailija kirjoitti:
Minulle kertoi yksi kaveri kerran, että kun hän oli alaikäisenä mennyt ostamaan muistaakseni tupakkaa, ja kun myyjä oli kysynyt häneltä papereita, hän oli sanonut, että ne jäivät nyt kotiin ja myyjä oli uskonut ja antanut ostaa tupakat. Minua ihmetyttää, että miksi myyjä antoi hänen silti ostaa tupakat. Tämä kaveri sanoi syyksi sen, että hän osasi niin hyvin esittää, että on täysi-ikäinen, eli myyjä ei nähnyt hänestä, että hän valehtelee. Eikö myyjän olisi tästäkin huolimatta pitänyt olla antamatta tupakkaa, kun ei nähnyt papereita?
Olet oikeassa. Myyjä teki väärin.
Mitä ns. Pulutunnelin paikalla nykyään on ja miksi sitä sanottiin Pulutunneliksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten taksi tilataan ja kauanko siinä suunnilleen menee, että se on kotiovella? Sanonko vain puhelimessa "Moi, tarvitsen taksin osoitteeseen Kissatie 2B 13"? Ja mistä numerosta se edes tilataan (asun Vantaalla, jos sillä on nyt mitään merkitystä)?
Hävettää jo nyt tämä kyseleminen...
Kannattaa tallentaa kännykkään sen kaupungin taksinumero, jossa olet. Tai sitten vain googlaat esim. taksi vantaa, niin eiköhän joku numero tule vastaan. Esim. tuolla Vantaan taksiasemien numeroita:
https://www.lahitaksi.fi/fi/taksin-tilaus/taksiasemat/vantaa
Taksin tilaus on tosi nopeaa! Kun soittoosi vastataan, voit sanoa esim. "saisko taksin osoitteeseen x" eli juuri kuten olisit tehnytkin, sitten siellä vastataan myöntävästi ja voit sanoa kiitokset/heipat.
Vaihtelee miten nopeasti taksi tulee, esim. tavallisena arkipäivänä, kun asiakkaita ei ole paljon, kaupungissa voi mennä alle 10 minsaakin (mutta varaisin varmuuden vuoksi enemmän aikaa), mutta esim. maaseudulle tilaamisesta kokemusta ei itselläni ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos kommentoin videota Youtubessa mutta jossain vaiheessa poistan kommentin, pystyykö videon lataaja jostain näkemään, ketkä käyttäjät ovat videota joskus kommentoineet vaikka kommentti poistettaisiinkin? Eli jos sitten kommentoisin videota uudelleen, tietääkö videon lataaja varmasti, että olen kommentoinut joskus aiemminkin?
Olen joskus saanut ilmoituksen, että videotani oli muka kommentoitu, mutta kun menin katsomaan, niin mitään viestiä ei näkynytkään. Eli ilmoitus (jossa näkyy kommentti tai alkuosa sitä, jos se on pitkä) videon tekijälle ilmeisesti tulee, mutta en tiedä kauanko ilmoitus säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Järjestääkö mikään taho sellaisia ryhmämatkoja ulkomaille (lentokoneella), joissa ei tarvitse olla itsellä tiedossa mitään ryhmää vaan voi ilmoittautua yksin mutta lopulliseen matkaan kuuluu ryhmä ja joku opas, joka ohjaa ryhmän kulkua? Parasta olisi että ryhmä ja opas olisi mukana ihan koko matkan ajan (ottaisi osallistujat bussilla kyytiin matkan varrelta ja lopuksi paluumatkalla jättäisi samalla tavalla kyydistä) tai viimeistään lentokentältä alkaen, ennen kuin noustaan koneeseen. Onko tällaisia edes olemassa? Olen mennyt joskus laivalle näin, mutta onko tällaisia matkustustapoja olemassa lentomatkoille?
Ilmeisesti näitä ei juurikaan ole tarjolla nykyään, mutta olen nähnyt muutamien ammattiliittojen, seurojen tai vastaavien järjestävän sellaisia, ehkä jonkun lehden lukijamatkoilla voisi myös olla mahdollisuus vastaavaan. Voit ihan reippaasti soittaa johonkin matkatoimistoon ja kysyä, onko tällä hetkellä tarjolla matkoja, joihin voisi ostaa nais- tai miespaikan. He ovat asiakaspalveljijoita, voit ihan hyvin sanoa syynkin (esim. että olet tottumaton matkustaja ja jännität matkustamista, tai että et haluaisi matkustaa yksin, vaan haluat mieluummin jakaa huoneen tai mikä se syy nyt onkaan), niin osaavat neuvoa parhaiten ja ehdottaa sopivaa matkaa, jos sellaisia on tarjolla.
Hyvää ja turvallista matkaa!
Pakko kysyä täälläkin siinä toivossa, että joku tämän joskus näkee ja tietää. Tein tästä aloituksen, mutta en jaksa nostella sitä. Olen kysynyt kerran aiemminkin tätä, mutta silloin ei selvinnyt joten kysynpä uudestaan muistaako joku tällaista musiikkivideota 2000-luvun alkupuolelta.
Videolla mies on parkkihallissa ja sinne tulee jostain kaksi naispuoleista demonia tai muuta vastaavaa, jotka sitten tanssivat ja ahdistelevat miestä. Lopuksi ne demoninaiset katoavat johonkin lätäkköön. Mahtoivatko tullakin sieltä lätäköstä, en muista. Video oli mahdollisesti mustavalkoinen.
Vaivaa suunnattomasti, kun en muista esittäjää enkä biisiä, vain sen että video oli minusta pelottava. Se kuitenkin pyöri jossain vaiheessa MTV:llä säännöllisesti.
Kun sanotaan, että näkee pikku-ukkoja, niin miltä se käytännössä näyttää? Itselleni ei tietääkseni koskaan ole käynyt näin.
Käyttävätkö ihmiset huumausaineita Suomessa entistä enemmän?
Tiedän mikä on palindromi, mutta onko sille jotain hienoa nimeä, kun sanotaan esim:"Hapankorppu Kopanharppu"??
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mikä on palindromi, mutta onko sille jotain hienoa nimeä, kun sanotaan esim:"Hapankorppu Kopanharppu"??
Se on sananmuunnos eli munansaannos
Kyllä kyselemäsi tyyppisiä ryhmämatkoja järjestetää ainakinTema-matkat ja Olympia-matkatoimisto. Olympia järjestää kiertomatkoja kaukomaille ja myös Eurooppaan. Ei tarvitse olla ryhmää omasta takaa, ja opas on koko ajan mukana. Ryhmä kokoontuu lentokentällä. Yksin matkustaville myydään nais-tai miespaikkoja. Ennen matkalle lähtöä saat hyvät toimintaohjeet.
Yksin matkustavalle ihan ok matkustusmuoto, seuraa löytyy aina, eikä mistään ( hotellit, siirtymiset, juomarahat ym.) tarvitse huolehtia itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtaa sähköliittymää tai purkaa sopimuksen, edellyttääkö se itseltä jotain lisätoimia kuten jonkun työmiehen näkemistä? Luin jostain mittarin poistamisesta tms., mutta koskeeko se minua mitenkään? Asun kerrostalossa vuokralla.
Ei meillä ainakaan, etänä hoitavat jopa sähkön katkaisun jos ei ole uutta sopimusta. Helsingissä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestääkö mikään taho sellaisia ryhmämatkoja ulkomaille (lentokoneella), joissa ei tarvitse olla itsellä tiedossa mitään ryhmää vaan voi ilmoittautua yksin mutta lopulliseen matkaan kuuluu ryhmä ja joku opas, joka ohjaa ryhmän kulkua? Parasta olisi että ryhmä ja opas olisi mukana ihan koko matkan ajan (ottaisi osallistujat bussilla kyytiin matkan varrelta ja lopuksi paluumatkalla jättäisi samalla tavalla kyydistä) tai viimeistään lentokentältä alkaen, ennen kuin noustaan koneeseen. Onko tällaisia edes olemassa? Olen mennyt joskus laivalle näin, mutta onko tällaisia matkustustapoja olemassa lentomatkoille?
Ilmeisesti näitä ei juurikaan ole tarjolla nykyään, mutta olen nähnyt muutamien ammattiliittojen, seurojen tai vastaavien järjestävän sellaisia, ehkä jonkun lehden lukijamatkoilla voisi myös olla mahdollisuus vastaavaan. Voit ihan reippaasti soittaa johonkin matkatoimistoon ja kysyä, onko tällä hetkellä tarjolla matkoja, joihin voisi ostaa nais- tai miespaikan. He ovat asiakaspalveljijoita, voit ihan hyvin sanoa syynkin (esim. että olet tottumaton matkustaja ja jännität matkustamista, tai että et haluaisi matkustaa yksin, vaan haluat mieluummin jakaa huoneen tai mikä se syy nyt onkaan), niin osaavat neuvoa parhaiten ja ehdottaa sopivaa matkaa, jos sellaisia on tarjolla.
Hyvää ja turvallista matkaa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyselemäsi tyyppisiä ryhmämatkoja järjestetää ainakinTema-matkat ja Olympia-matkatoimisto. Olympia järjestää kiertomatkoja kaukomaille ja myös Eurooppaan. Ei tarvitse olla ryhmää omasta takaa, ja opas on koko ajan mukana. Ryhmä kokoontuu lentokentällä. Yksin matkustaville myydään nais-tai miespaikkoja. Ennen matkalle lähtöä saat hyvät toimintaohjeet.
Yksin matkustavalle ihan ok matkustusmuoto, seuraa löytyy aina, eikä mistään ( hotellit, siirtymiset, juomarahat ym.) tarvitse huolehtia itse.
Kiitos vastauksista! :)
Vierailija kirjoitti:
Spoonerismi.
menemällä joukkueeseen idiootti
Imeytyykö D-vitamiini rasvattomasta maidosta, kun D on rasvaliukoinen vitamiini?
Vierailija kirjoitti:
Imeytyykö D-vitamiini rasvattomasta maidosta, kun D on rasvaliukoinen vitamiini?
Kehosi ei tiedä, mistä vitamiini on tullut. Eli jos syöt normaalia ruokaa saat rasvaa kaikista muistakin lähteistä.
Tämä on ihan sama, kuin että kehosi ei tiedä saitko c-vitamiinin pilleristä vai kasviksista. Kasvisten syönti on muuten terveydelle hyväksi, esim. saat kuituja ja muut huonommat syömiset vähenee .
Vierailija kirjoitti:
Kun sanotaan, että näkee pikku-ukkoja, niin miltä se käytännössä näyttää? Itselleni ei tietääkseni koskaan ole käynyt näin.
Termiä nähdä-pikkuukkoja käytetään kuvaamaan liiallaisen alkoholinkäytön aiheuttamia aistiharhoja. Ja tämä vaatii sitten aika kovaa alkoholinkäyttöä. Eri henkilöt näkevät erilaisia aistiharhoja, joten alkuperäiseen kysymykseen ei ole yksiselitteistä vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä virkaa on raatihuoneella?
Raatihuone on rakennus joita rakennettiin ennenvanhaan kaupungin hallinon sijoituspaikaksi.
Tänä päivänä lähin vastine on kaupungintalo. Tosin ennen vanhaan raatihuoneella oli kaikki kaupungin hallinto, mukaanlukien vankila.
Jos kommentoin videota Youtubessa mutta jossain vaiheessa poistan kommentin, pystyykö videon lataaja jostain näkemään, ketkä käyttäjät ovat videota joskus kommentoineet vaikka kommentti poistettaisiinkin? Eli jos sitten kommentoisin videota uudelleen, tietääkö videon lataaja varmasti, että olen kommentoinut joskus aiemminkin?