Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18353)

Vierailija
2441/18353 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ns. virallinen termi kuvaamaan sitä vuosikymmentä, joka oli vuodet 2000-2009? Onko se nollaluku, ensikymmen, 2000-luku vai mikä? Jos sanon vaikkapa, että lapseni ovat syntyneet vuosina 2006 ja 2008, niin millä vuosikymmenellä he ovat syntyneet?

He ovat syntyneet 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmennellä.

Vierailija
2442/18353 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on säästötilillä ja sijoitustilillä?

No vaihtelee vähän pankkien mukaan.

Yleisesti idea on se, että säästötili on semmoinen, jolta nostat rahaa ehkä kerran pari kuussa tarvittaessa eli tukee sun päivittäistä taloutta, jos joku yllättävä meno pitää maksaa. Yleensä näiden tilien korko on mitätön.

Sijoitustili on useimmiten sellainen jonka korko on vähän korkeampi, voi olla riippuvainen summasta jonka talletat tms. Idea on lisätä rahaa tilille säännöllisesti ja nostaa enintään muutama kertaa vuodessa. Josnostaa nostaa enemmän, joutuu maksamaan. Tilillä on tarkoitus siis pitää melko hyvä summa tietyn ajan. Usein sijoitustilit ovat määräaikaisia.

Sijoitustilejä on siis korosta riippuen sellaisia joilla vaan säilytät rahaa tietyn ajan niin ettei sen arvo alene tai sitten sellaisia, joissa on vähän parempi korko tai bonuksia, ja idea on säästää jotain tavoitetta varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys tankkauksesta: onko siinä tankkauspistoolissa joku vipu, millä saa sen liipasimen pysymään tankkausasennossa? Tosi raskasta pitää liipasinta pohjassa yhdellä kädellä enkä ole edes voimattomimmasta päästä..

Vierailija
2444/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan sukanvarteen säästämisestä, tarkoitetaanko sillä kirjaimellisesti sitä, että laittaa rahaa talteen sukkaan, vai tarkoittaako se yleisesti käteisen säästämistä huolimatta sijainnista?

Vierailija
2445/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?

Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/09/04/kuinka-hamahakinseitti-syntyy

Vierailija
2446/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan sukanvarteen säästämisestä, tarkoitetaanko sillä kirjaimellisesti sitä, että laittaa rahaa talteen sukkaan, vai tarkoittaako se yleisesti käteisen säästämistä huolimatta sijainnista?

Sanonnalla tarkoitetaan yleistä käteisen säästämistä. Tutuin tapa tänäpäivänä taitaa olla se, että laitetaan pikkukolikot purkkiin tai säästöpossuun. Aniharva säästää enää isompia seteleitä kotiinsa. 

Vierailija
2447/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan isoista ja pienistä maista asukasluvun perusteella, paljonko maassa pitää vähintään olla asukkaita, että se olisi iso?

Tähän ei ole olemassa yksiselitteistä vastausta. Maapallolla on noin 200 valtiota. 

Jos asukasluvultaan isoiksi maiksi lasketaan 20 isointa valtiota, niin silloin ison raja on siellä 70 miljoonan asukkaan kohdalla. 

Mediaani valtioiden asukasluvussa kulkee 7 miljoonan tienoilla. Onko viisi kertaa mediaania isompi sitten iso? Jos on niin ison raja olisi tuolla 35 miljoonan asukkaan paikkeilla.

Toisaalta voi katsoa niin, että puolet maapallon asukkaista asuu seitsemässä väkirikkamaissa vasltiossa. Jos vain nämä valtiot lasketaan väkiluvultaan isoiksi niin luku on noin 190 miljoonaa.

Vierailija
2448/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kehä I ruotsiksi Ring en vai Ring ett? Vai jotain muuta?

Vierailija
2449/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneeko vanhat eurosetelit koskaan (siis niin kauan kuin uudetkin toimii)? Tuleeko kassojen setelintarkistuslaite (mikä lie viralliselta nimeltään) aina tunnistamaan myös vanhan 50-eurosen?

Jostain luin, ettei bensa-automaatit välttämättä hyväksy vanhaa 5 euron seteliä.

Jos on tallessa vielä noita vanhoja euroseteleitä, kannattaako ne käyttää pois vaihtaen samalla uusia tilalle?

Vierailija
2450/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo sanamuoto. Siis kannattaako päivitellä uusiin.

Vierailija
2451/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle, joka kärsii ilmavaivoista:

Minulta vaivat loppuivat yrttiteekuurin avulla. Join n. kolmen viikon ajan päivittäin useita kupillisia teetä, jota haudutin mausteyrteistä. Monissa kasvilääkintäkirjoissa mainitaan, että mausteyrteillä on ilmavaivoja vähentävä vaikutus.

Käytin vaihtelevina sekoituksina kaapista löytyneitä yrttejä , esim. meiramia, rosmariinia, basilikaa, kynteliä, kirveliä ym.

Vähitellen kuurin aikana ilmavaivat vähenivät ja lopulta loppuivat käytännössä kokonaan. Eivätkä ole vuosienkaan jälkeen palanneet.

Vierailija
2452/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ahdistava tilanne tai henkinen ahdistus yleensä aiheuttaa itselle mahakipuja ja ripulia? Siis kun minä olin edellisessä työpaikassani, niin minulla oli siellä lähes aina maha kipeä ja ripulilla. Pohdin, että johtuiko se siitä, että en pitänyt siitä työstä, työpaikan ilmapiiristä ja muista työntekijöistä eli reagoinko minä siihen ahdistukseen mahallani vai mistä se on voinut johtua? Vai olisiko siellä voinut olla vaikka vesiputkissa jotain sellaista vikaa, että veteen liukeni putkista jotain ylimääräisiä aineita, joita ei yleensä liukene juomaveteen ja ne aiheuttivat minulle tuon oireen? Minä tosin olin ainoa, jolla tuota ilmeisesti esiintyi siellä ja nyt kun olen ollut sieltä vajaa puoli vuotta pois ottamani lopputilin jälkeen, niin näitä oireita on enää todella harvoin, ehkä kerran kahdessa viikossa, kun ennen oli joka työpäivä. Ainakaan verikokeiden tuloksissa ei ole ollut mitään muutoksia vaan kaikki arvot ovat kunnossa, kun verikokeita on otettu, että ainakaan niissä ei ole selvinnyt mitään fyysistä tautia, joka olisi voinut nämä oireet aiheuttaa enkä ole huomannut, että mikään tietty ruoka-ainekaan niitä aiheuttaisi. Entä voiko ripuli tulla siitä, että syö liikaa ruokaa lähes joka aterialla? Minulla on siihen taipumusta.

Vierailija
2453/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa WT? Entä minkälainen ihminen on pissis?

Vierailija
2454/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pissis on slangin tai puhekielen sana, jota käytetään korostetun itsetietoisesti käyttäytyvistä ja provosoivasti pukeutuvista teini-ikäisistä tytöistä. Pissis eli pissaliisa liitetään stereotyyppisesti erityisesti pinnallisiin teinityttöihin, joiden elämäntapaan kuuluvat suosittu listamusiikki, merkkivaatteet ja itsetietoinen käytös."

-Wikipedia-

Toisesta en tiiä :D

Vierailija
2455/18353 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pissis on slangin tai puhekielen sana, jota käytetään korostetun itsetietoisesti käyttäytyvistä ja provosoivasti pukeutuvista teini-ikäisistä tytöistä. Pissis eli pissaliisa liitetään stereotyyppisesti erityisesti pinnallisiin teinityttöihin, joiden elämäntapaan kuuluvat suosittu listamusiikki, merkkivaatteet ja itsetietoinen käytös."

-Wikipedia-

Toisesta en tiiä :D

WT = White Trash. Käsityksen saat vaikkapa googlen kuvahausta. Suomessa ovat usein sellaisia elämäntapatyöttömiä, alkoholia kittaavia ja lukemattomia lapsia tekeviä, kiroilevia, tatuoituja, shokkivärjätyllä tukalla, ylipainoa, sotkuinen ja överi meikki, yms. Isoja tappelijarotuisia koiria, leijonakoruja, yms.

Vierailija
2456/18353 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkiin pelkoihin ei suhtauduta yhtä ymmärtävästi? Jos ihminen pelkää esiintymistä, häntä kannustetaan ja sanotaan "sinussa ei ole mitään vikaa, saat elää miten parhaaksi näet". Johonkin toiseen pelkoon suhtaudutaan haukkumalla aloitusta provoksi ja vitsaillaan aloittajan kustannuksella. Miksi näin? Silti yhtäaikaisesti täällä on ketjuja joissa kysytään "miksei ihmiset tajua ettei kaikilla on tukiverkkoa?". Ja koko ketju täynnä hyväksyviä kommentteja. Miksi ihmiset eivät voi suhtautua erilaisuuteen (en tarkoita väkivaltaa yms tuomittavia tekoja) hyväksyvästi? Miksi valikoidaan esim että "kasvissyönti on siistiä mutta absolutismi erikoista"?

Vierailija
2457/18353 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkapylly ov. kirjoitti:

Voiko ahdistava tilanne tai henkinen ahdistus yleensä aiheuttaa itselle mahakipuja ja ripulia? Siis kun minä olin edellisessä työpaikassani, niin minulla oli siellä lähes aina maha kipeä ja ripulilla. Pohdin, että johtuiko se siitä, että en pitänyt siitä työstä, työpaikan ilmapiiristä ja muista työntekijöistä eli reagoinko minä siihen ahdistukseen mahallani vai mistä se on voinut johtua? Vai olisiko siellä voinut olla vaikka vesiputkissa jotain sellaista vikaa, että veteen liukeni putkista jotain ylimääräisiä aineita, joita ei yleensä liukene juomaveteen ja ne aiheuttivat minulle tuon oireen? Minä tosin olin ainoa, jolla tuota ilmeisesti esiintyi siellä ja nyt kun olen ollut sieltä vajaa puoli vuotta pois ottamani lopputilin jälkeen, niin näitä oireita on enää todella harvoin, ehkä kerran kahdessa viikossa, kun ennen oli joka työpäivä. Ainakaan verikokeiden tuloksissa ei ole ollut mitään muutoksia vaan kaikki arvot ovat kunnossa, kun verikokeita on otettu, että ainakaan niissä ei ole selvinnyt mitään fyysistä tautia, joka olisi voinut nämä oireet aiheuttaa enkä ole huomannut, että mikään tietty ruoka-ainekaan niitä aiheuttaisi. Entä voiko ripuli tulla siitä, että syö liikaa ruokaa lähes joka aterialla? Minulla on siihen taipumusta.

Ahdistus ja jännitys usein aiheuttavat vatsavaivoja. Itselläni tulee vaikeuksia ilman pidättämisen kanssa töissä ruokatauolla istuessa (koulussa oli pahempana kun piti istua 45min putkeen). Kun kotona istun koneella kauan , ei silti tule ongelmia.

Vierailija
2458/18353 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa jotkut tykkäämään myös negatiivisesta huomiosta?

(En tarkoita esim. myynninedistämismielessä vaan henkilökohtaisesti itseen kohdistuvana.)

Vierailija
2459/18353 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, kun matkan pituus on esim "8 km suuntaansa": 8 km per suunta vai 8 km yhteensä?

Vierailija
2460/18353 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa, kun matkan pituus on esim "8 km suuntaansa": 8 km per suunta vai 8 km yhteensä?

8 km per suunta. Takaisin toiset 8 km.