Nenäleikkaus Fin-Est
Kaikki jotka olette olleet Fin-Estillä nenäleikkauksessa, suositteletteko paikkaa?
Onko hinta laatusuhde mielestänne hyvä? Ovatko muutokset tarpeeksi isoja vai liian pieniä?
Kuunnellaanko asiakkaan toiveita tarpeeksi?
Lisäksi millaista palvelua saa paikan päällä leikkausta ennen ja sen jälkeen?
Mitä mieltä olitte kuvanmuokkauksista ja kuinka hyvin lopputulos vastasi sitä?
Olen käynyt konsultaatiossa, mutta minulle jäi suppeampi kuva mitä odotin.
En nähnyt kuin muutaman kuvan ennen ja jälkeen potilaista, koska kuulemma moni ei halua kuvaansa kansioon.
Lisäksi en saanut paljoa mitään uutta tietoa toimenpiteestä konsultaatiossa, lähinnä vain sen suorittavasta kirurgista.
Olen edelleen halukas menemään nenäleikkaukseen, mutta mietin että onko Fin-Est sitten se paikka minulle. Kuvanmuokkauksessa sain vain sivu- ja etuprofiilikuvan joissa kyömy oli poistettu, mutta nenänpäälle ei oltu tehty juuri mitään muutosta vaikka sitä pyysin. Mietinkin voinko vaikuttaa muutokseen vielä paikan päällä vai eikö kirurgi suostu tekemään isompaa muutosta. Hinnoissa meinaan oli suuri ero, pelkkä kyömyn poisto 3700€ kun taas kyömyn poisto ja nenänpään muotoilu 5000€
Olisin todella kiitollinen rehellisistä kokemuksista. Pienetkin yksityiskohdat kiinnostavat.
(Ja jos jollain on ennen ja jälkeen kuvia niin olisin enemmän kuin kiitollinen niistä)
-J
Kommentit (87)
Minuakin kiinnostaa aihe, vaikkei ole vielä leikkausrahoja säästössä. T. toinen koko aikuisikänsä kyömy-/aatelis-/noita-akan nenästä kärsinyt.
Juuri eilen katsoin Valheen vangit jossa opettaja oli rakastunut toiseen opettajaan. Ihailin pääroolin näyttelijän ulkonäköä ja erityisesti kaunista kyömynenää. Älkää hyvät naiset vaihtako valttianne tavanomaisuuteen!
Oletko ap miettinyt Saulius Viksraitis -nimisen nenäleikkauksiin erikoistuneen lääkärin klinikkaa Vilnassa? Eräs suosittu muotibloggaaja kävi siellä kohottamassa rintojaan ja kehui palvelua. Erittäin edullinen, mutta onko luotettava...?
Sama tilanne! Olisi kiva kuulla kokemuksia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:11"]Juuri eilen katsoin Valheen vangit jossa opettaja oli rakastunut toiseen opettajaan. Ihailin pääroolin näyttelijän ulkonäköä ja erityisesti kaunista kyömynenää. Älkää hyvät naiset vaihtako valttianne tavanomaisuuteen!
[/quote]
Minustakin oma nenäni näyttää aika coolilta joissakin kuvissa (ja sivuprofiiliani on haluttu kuvata johonkin taideprojektiinkin), mutta enimmäkseen sen näkeminen aiheuttaa itseinhoa ja kyynelten tulvaa. Se epäsopusuhtaisuus häiritsee. Nenäni on liian iso kasvoihini. Eikä kyse ole mistään teinin epävarmuudesta, vaan olen jo kolmekymppinen. En välttämättä edes haluaisi luopua kyömystä (koska se on persoonallisempi kuin suora nenä ja osa minua), vaan haluaisin vain hieman pienentää sitä ja/tai lyhentää nenääni/kohottaa nenänpäätä, sillä hymyillessä ja nauraessa nenäni pidentyy ja näyttää kyömyn kanssa karsealta. Jos olin mallimaisen pitkä, nuorempana tämän nenän kanssa olisi ehkä voinut tehdä omalaatuisempia editorial-kuvauksia, koska kasvoni ovat oudot/kiinnostavat.
Minä olisin tyytväinen esim. tällaiseen nenään kuin näyttelijä Troian Bellisariolla on, eli kyömy, mutta lievä. Oma kyömyni on isompi ja nenänpääni on pidempi. Haluaisin siis vain pientä fixausta, en kokonaan suoraa tai pientä nykerönenää, jolloin näyttäisin ihan eri ihmiseltä. Haluan pitää kiinni ominaispiirteistäni, mutta hioa niitä siedettävämmiksi. T.8
Itsellä alkaisi olla ajankohtainen tämä keskustelu ! Löytyykö kokemuksia ???
Minä teetin suuren operaation taannoin Fin-Estin kautta ja en voi suositella heitä. Konsultaatiossa sairaanhoitaja ei tiennyt mistään mitään, ainoastaan kertoi samat asiat kuin heidän nettisivulla on. Sitten minut ohjattiin heidän lääkärin konsultaatioon. Lääkäri oli ylimielinen ja ei ymmärtänyt kunnolla suomea tai ainakaan puhettani. Paljon lupailtiin, mutta jälkikäteen jouduin pyytämään kaikkia asioita erikseen. Firmaa ei myöskään kiinnostanut paranemiseni lainkaan. Fertilitas sairaala ja sen henkilökunta olivat järkyttävän heikkotasoisia ja kukaan ei puhunut suomea eikä juuri englantia. Onneksi leikkaus kai onnistui jollain tasolla, kun selvisin hengissä.:) Ei kannata muutaman tonnin säästön vuoksi lähteä ainakaan Viroon puoskaroitavaksi.
Olen usein kuullut, että Suomessa ei vaan meinata tehdä niin isoja muutoksia kuin ulkomailla. Esim juuri nenäleikkausta ajatellen. Onhan se totta, että ulkomailla on usein halvempaa kuin kotimaassa, mutta ei se aina tarkoita että palvelu olisi huonompaa. Suomessa on hintataso muutenkin korkeampi ihan tavaroista ja ruoasta lähtien. Ulkomailla tehdään varmasti enemmän leikkauksia kuin täällä, joten joskus ulkomaalainen kirurgi voi olla oikeasti kokeneempi ja uskaltaa tehdä enemmän.
Kiva saada vihdoin ihmisiä mukaan keskusteluun!
Olen nyt 2 vuotta säästänyt rahaa leikkausta varten. Haaveissa olisi syksyllä toteuttaa vihdoin leikkaus. Olen 99% varma että toteutan sen ainakin seuraavan vuoden sisällä.
Kipu ja toipuminen eivät pelota lainkaan. Ainut mikä jännittää on nukutus ja malttamattomuus olla nenä paketissa sen 10 päivän ajan, ennen kuin näkee lopputulosta.
Paikasta en ole vielä 100% varma. Fin-Est on edelleen harkinnassa, vaikka konsultaatiosta jäi suppea kuva. Minulle jäi kuitenkin luottavainen mieli leikkaavaa kirurgia kohtaan. Hän varmasti osaa asiansa. Konsultaatiossa ei sinällään mikään mennyt pieleen, vaan "pettymys" johtui ehkä siitä, että olin jo itse tutkinut niin laajasti nenäleikkaukseen liittyviä asioita netistä, ja katsonut jokaisen videon youtubesta, että konsultaatiolla ei ollut mitään uutta annettavaa minulle...
Harmitti kyllä kun ei päässyt katsomaan kun 3-4 ennen ja jälkeen potilas kuvaa, vaikka heidän nettisivuillaan mainostetaan että paikan päällä pääsee kuvia näkemään. Tämä on kuitenkin yksi tärkeimmistä kriteereistä paikkaa valittaessa. Olen kyllä kuullut positiivisia kokemuksia ja onnistuneita leikkauksia Fin-Estillä nenäleikkauksessa käyneiltä. Toinen asia mihin petyin oli se, että kuvanmuokkauksen yhteydessä piti saada useampi kuva lopputuloksesta, josta saa sitten valita sen joka itseä eniten miellyttää. Kuvia sain tasan kaksi = yksi ja sama lopputulos edestä ja sivusta kuvattuna. Olisin todella kovasti halunnut nähdä ns 3/4 profiilin, joka on minulle suurin tekijä miksi leikkaukseen haluan lähteä. Sivuprofiili kuvanmuokkauksessa näyttikin todella hyvälle! Nenänpään muotoilu jäi ainoastaan mietityttämään. Uskon kyllä että tulisin olemaan tyytyväinen lopputulokseen, ja se olisi huomattavasti parempi kuin nykyinen, mutta leikkauksen on kerralla onnistuttava niin että se vastaa täysin odotuksiani.
Tutkin vielä muita mahdollisia paikkoja, ja teen valinnan sitten kun olen saanut viimeiset puuttuvat rahat kasaan. Kyllähän maailmalla on monia upeita kirurgeja, mutta täytyy myös pitää mielessä, että sitä saa mihin on valmis itse sijoittamaan. Vaikka nenä on todella tärkeä ja näkyvä, en ole valmis maksamaan yli 10 000 leikkauksesta. Unelma kirurgini olisi Dr Ghavami.
Tärkeintä minulle kuitenkin on, että saan kauniin sivuprofiilin. Vaikka minulle kuinka joku väittäisi että kyömy on persoonallinen ja sitä ei kannata lähteä muuttamaan... Se ei kuitenkaan vastaa omaa kauneusihannettani ollenkaan. Minun ihanne on siro kaareva nenä. Ja tässä asiassa aion ajatella vain itseäni ja omaa mieltymystäni. Haluan olla tyytyväinen itseeni, enkä jatkuvasti harmitella nenääni vain siksi että se miellyttäisi jotain toista. :)
-J
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:12"]
Oletko ap miettinyt Saulius Viksraitis -nimisen nenäleikkauksiin erikoistuneen lääkärin klinikkaa Vilnassa? Eräs suosittu muotibloggaaja kävi siellä kohottamassa rintojaan ja kehui palvelua. Erittäin edullinen, mutta onko luotettava...?
[/quote]
Heidän nettisivuilla on ainakin useampi ennen sekä jälkeen kuva. Kuvat ovat todella selkeitä ja hyvälaatuisia! (Fin-Estillä kun on niin pieniä että hyvä kun juuri ja juuri näkee kunnolla)
Vaikuttaa ihan hyvältä, mutta näiden kuvien perusteella kirurgin kädenjälki ei vastaa omaa ihannettani. Sivuprofiilit näyttävät useimmissa kuvissa kyllä todella upeilta, mutta edestä otetuissa kuvissa muutamalla henkilöllä uusi nenänpää näyttää vinolle ja sieraimet ovat eri korkuudella.
Hinnat ovat kyllä todella edulliset! Mutta en voisi itse tehdä päätöstä hakeutua kirurgille, jonka jälki ei vastaa omaa ihannetta vain siksi että se on edullinen... Kyllä hyvästä kannattaa maksaa, ja vaikka leikkaus tuntuu kalliilta, on se pieni hinta loppuelämän tyytyväisyydestä.
En silti tuomitse ketään, joka taas pitää juuri tämän kirurgin tyylistä! Tärkeintähän on löytää se juuri itseään miellyttävä :)
-J
No minäpä olin siellä, tosin rintojen pienennysleikkauksessa, siis samassa missä 18. Olin ed syksynä ja sekä lääkäri kullanmäki että hoitajat puhuivat perin hyvää suomea. Palvelu oli loistavaa kaikkineen. Mulla oli mies mukana, leikkauksen hintaan 3600 kuului myös miehen laivaliput ja ylläpito, ruoat yms. En voi muuta kuin kehua palvelua. Leikkauksen jälkeen sain aina jonkun kiinni jos oli kysyttävää, itselle siis tehtiin iso leikkaus. Hoitaja kävi jopa kotona vaihtamassa siteet ja tuomaan lappuja lisää. Miettii että vastaava leikkaus olisi maksanut terveystalossa liki 9000 €. Siinä vaan meni mun raja, siksi viroon. Toki kannattaa aina leikata suomessa jos vaan varaa, jälkihoito mahdollisten komplikaatioiden sattuessa on hankalaa Tallinnan puolella.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:11"]Juuri eilen katsoin Valheen vangit jossa opettaja oli rakastunut toiseen opettajaan. Ihailin pääroolin näyttelijän ulkonäköä ja erityisesti kaunista kyömynenää. Älkää hyvät naiset vaihtako valttianne tavanomaisuuteen! [/quote] Minustakin oma nenäni näyttää aika coolilta joissakin kuvissa (ja sivuprofiiliani on haluttu kuvata johonkin taideprojektiinkin), mutta enimmäkseen sen näkeminen aiheuttaa itseinhoa ja kyynelten tulvaa. Se epäsopusuhtaisuus häiritsee. Nenäni on liian iso kasvoihini. Eikä kyse ole mistään teinin epävarmuudesta, vaan olen jo kolmekymppinen. En välttämättä edes haluaisi luopua kyömystä (koska se on persoonallisempi kuin suora nenä ja osa minua), vaan haluaisin vain hieman pienentää sitä ja/tai lyhentää nenääni/kohottaa nenänpäätä, sillä hymyillessä ja nauraessa nenäni pidentyy ja näyttää kyömyn kanssa karsealta. Jos olin mallimaisen pitkä, nuorempana tämän nenän kanssa olisi ehkä voinut tehdä omalaatuisempia editorial-kuvauksia, koska kasvoni ovat oudot/kiinnostavat.
[/quote]
Pääset paljon helpommalla kun laitatat leukaan silikoni-implantin tasapainottamaan mittasuhteita. Anna nenäsi olla rauhassa.
Nenäleikkaus on aika hc. En lähtisi, vaikka itsekin inhoan nenääni, ja en todellakaan lähtisi paikkaan, josta jäisi epävarma fiilis ja kysymyksiä. Eikä missään nimessä kannata vasta paikan päällä sopia viime hetken muutoksista, tuskinpa kirurgi suostuisikaan. Mitä jos säästäisit ja menisit paikkaan, johon voit luottaa 100%? En siis väitä tuota paikkaa huonoksi, ei ole mitään kokemusta, mutta tuntuu, ettei teillä ainakaan kommunikaatio aivan pelannut.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:11"]Juuri eilen katsoin Valheen vangit jossa opettaja oli rakastunut toiseen opettajaan. Ihailin pääroolin näyttelijän ulkonäköä ja erityisesti kaunista kyömynenää. Älkää hyvät naiset vaihtako valttianne tavanomaisuuteen!
[/quote]
Minustakin oma nenäni näyttää aika coolilta joissakin kuvissa (ja sivuprofiiliani on haluttu kuvata johonkin taideprojektiinkin), mutta enimmäkseen sen näkeminen aiheuttaa itseinhoa ja kyynelten tulvaa. Se epäsopusuhtaisuus häiritsee. Nenäni on liian iso kasvoihini. Eikä kyse ole mistään teinin epävarmuudesta, vaan olen jo kolmekymppinen. En välttämättä edes haluaisi luopua kyömystä (koska se on persoonallisempi kuin suora nenä ja osa minua), vaan haluaisin vain hieman pienentää sitä ja/tai lyhentää nenääni/kohottaa nenänpäätä, sillä hymyillessä ja nauraessa nenäni pidentyy ja näyttää kyömyn kanssa karsealta. Jos olin mallimaisen pitkä, nuorempana tämän nenän kanssa olisi ehkä voinut tehdä omalaatuisempia editorial-kuvauksia, koska kasvoni ovat oudot/kiinnostavat.
[/quote]
Ah, minä taas uneksin tuollaisesta nenästä koska omani on ihan hirveän pieni ja ruma!! :(
Kandee kyl satsaa tohon. Nenä on niin vaativa leikata ja vaatii kirurgilta osaamista.
up