Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
Luku on muotoa a^b, missä a ja b ovat alkulukuja ja a eri suuri kuin b. Mikä luku on kyseessä?
Missä kappaleessa lauletaan mm. pätkä Jukka Pojan kappaleesta "Rullaan"? Tämä oli kyllä jotain räppiä, mutta en muista siitä muuta kuin tuon, että oli pätkä tuosta kappaleesta.
Miksi Aku Ankka -tarinoiden arabiankielisissä versioissa sarjakuvaruudut ovat peilikuvia? Arabiaahan kirjoitetaan oikealta vasemmalle, mutta miksi ruudut ovat peilikuvina? Näyttää mielestäni hassulta, että autoissakin näyttää ratti olevan oikealla puolella ja esim. poliisin virkamerkkikin jää väärälle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Aku Ankka -tarinoiden arabiankielisissä versioissa sarjakuvaruudut ovat peilikuvia? Arabiaahan kirjoitetaan oikealta vasemmalle, mutta miksi ruudut ovat peilikuvina? Näyttää mielestäni hassulta, että autoissakin näyttää ratti olevan oikealla puolella ja esim. poliisin virkamerkkikin jää väärälle puolelle.
Todellako? Ilmeisesti siis ne sarjikset on tehty jossain muualla kuin Arabiassa ja käännetty sitten sivut peilikuviksi?
Yksittäisten sivujen kääntäminen on toki nopeampaa kuin yksittäisten ruutujen, mutta veikkaisin tuohon omituisuuteen suuremmaksi syyksi sitä, että joidenkin ruutujen erikseen kääntäminen olisi mahdotonta, esim. epäsymmetrisen muodon takia. Erikoisemman ruudun kuvaan pitäisi siis tehdä muutoksia, jos sen haluaisi kääntää ilman, että lopputulos näyttäisi hassulta.
Esim. tämäntyyppisistä sivuista yksittäisiä ruutuja olisi varmaan vaikea kääntää peilikuvaksi erikseen:
http://1.bp.blogspot.com/-yOggiTGFfUU/TjMvJEm_-CI/AAAAAAAAJKE/zKAbF9KNP…
Miksi vastasyntyneiden poikavauvojen kivespussit ovat niin punoittavat? En tiedä, että ovatko ne sitä kaikilla pojilla, mutta ainakin joillain on, mitä olen kuvissa poikavauvoja nähnyt. En ole kehdannut kysyä tätä asiaa keneltäkään oikeassa elämässä, koska en halua, että minua pidetään pedofiilinä. Sitä en ole, mutta itsekin kivekset ja kivespussit omistavana ihmettelen asiaa ja mietin joskus, että oliko ne minullakin sellaiset syntyessäni ja jos olivat, niin miksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vessahädän pidättäminen on suoraan verrannollinen pöntön etäisyyteen? Eli mitä lähemmäksi pääset pönttöä, sen kovemmaksi hätä yltyy. Ja miksi hätä ei ole niin kova, kun et näe pönttöä? Kuinka suuri merkitys alitajunnalla on?
Mulla ainakin tulee sitä enemmän kiire, mitä lähempänä kotia olen. Kotioven aukaiseminen voi olla vaikeaa, kenkien ja housujen riisumisvaiheessa on jo melkein varma, että housuun tulee. Sitten kun pääsee pöntölle, tulee valtaisa helpotus.
Jos taas en pääsisi vessaan, pystyisin vielä pidättelemään jonkin aikaa.
Luulen, että on aika lailla henkistä laatua tuo hädän tunne. Joskus olen pystynyt saamaan vessahädän joksikin aikaa pois mielestäkin, kun tiedän, etten vain pääse vessaan. Lopulta se kuitenkin yltyy niin, ettei pysty enää ajattelemaan mitään muuta.
Mikä tästä kuvasta tekee "Kun näet sen, niin paskot tiiliä"-kuvan?
Mikä aiheuttaa halun tuhlata liikaa rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiheuttaa halun tuhlata liikaa rahaa?
Tyhmyys.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se oikeasti kaupan myyjän mielestä huvittavaa / ajatteleeko se jotenkin päänsä sisällä että "hahhah nythän toi osti kortsuja meneekö se panemaan" Kun ostaa jotain arkaluontoista? Itseäni nolottaa.mennä aina ostamaan rintsikoita yms.
olin kaupan kassalla töissä aikoinaan noin viis vuotta eikä kertaakaan tullu mieleen alkaa höröttämään ihmisten ostoksille. yleensä ne tuli vedettyä koneeseen ns. "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" -tyylillä eikä niitä tullu mietittyä yhtään sen enempää. varsinki pitkässä työvuorossa ei yhtää kiinnostanu alkaa tarkkailemaa kuka ostaa mitäkin
Jos on siamilaiset kaksoset, joilla on 1 kohtu, 1 emätin ja 2 munasarjaa, he ovat yhdynnässä miehen kanssa, tulevat raskaaksi ja synnyttävät lapsen, niin miten ratkaistaan, että kumpi heistä on lapsen äiti vai ovatko he sitä yhdessä, eli kyseisellä lapsella on tavallaan 2 äitiä ja 1 isä?
Vierailija kirjoitti:
Luku on muotoa a^b, missä a ja b ovat alkulukuja ja a eri suuri kuin b. Mikä luku on kyseessä?
Jos tarkoitetaan lukuja väliltä 2-9, vastaus on joko 8 tai 9, sillä 2^3=8 ja 3^2=9.
Vierailija kirjoitti:
Viiliä voi "tehdä itse" lisäämällä pieneen määrään viiliä maitoa. Käykö maidoksi maitojauheesta tehty maito?
Käy, mutta sitä en osaa sanoa, millaista siitä tulee. Paras kotiviili tulee omien lehmien maidosta lypsylämpimänä suoraan navetasta, toiseksi parasta homogenoimattomasta (luomu)maidosta.
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias kirjoitti:
Jos lääkäri kirjoittaa reseptin, voiko sillä reseptillä ostaa sitä lääkettä vain yhden kerran vai monta kertaa esim. tiettyyn päivään mennessä?
Reseptissä lukee minkä määrän sillä voi ostaa. Joskus se on käytännössä 1 paketillinen, joskus taas määrän voi ottaa pienempinä paketteina. Reseptillä on voimassaoloaika.
---Lisäksi on myös lääkereseptejä, jotka ovat vuoden (tai joskus kaksikin) ajan voimassa, mutta niihin ei ole määritelty ns. pakettien määrää. Siis otettava annosmäärä kyllä on ohjeistettu, mutta vaivasta riippuen lääkettä voi mennä vuoden aikana erilaisia määriä (esim. itsellä astmalääkkeet). Tämä siis, kun on joku perussairaus tai muu, joka vaatii lääkintää ja on säännöllisessä seurannassa.
Voisiko joku selittää suhteellisuusteorian?
Vierailija kirjoitti:
Apua tunnen itteni niin tyhmäks, mut pitääkö ratikka pysäyttää kädellä heiluttamalla? Ei oo kokemusta juur yhtään
Jos on sellainen pysäkki, jossa pysähtyy myös toinen linja tai joissain tilanteissa jopa bussikin (näitäkin pysäkkejä on kapeissa paikoissa, vaikka ei montaa), niin kannattaa heilauttaa, jotta kuski tietää, että joku kaikista odottavista ihmisistä on tulossa juuri hänen kyytiinsä. Aiemmin kantakaupungissa asuessa sattui pariin kertaankin eräällä pysäkillä, että kun en itse heilauttanut, niin painelivat ohi :D Opetti kyllä pysäyttämään. Siitä asti on ollut tapana huitoa aina. (Aivan sama mitä muut ajattelee siitä) :D
Vierailija kirjoitti:
Jos on kaksi "yhtä viehättävää" naista, joista toinen on hetero ja toinen lesbo, niin pitääkö se lesbo itseään hotimpana kuin mitä se hetero pitää itseään? Eli siis vaikuttaako lesbous siihen, miten ihailevasti katsoo itseään peilistä? Näkeekö itsensä tavallaan "eri silmin"?
Tai sama juttu miehillä, pitääkö komea homo ulkonäköään seksikkäämpänä kuin yhtä komea hetero omaa ulkonäköään?
Ne on kaikki ihmisiä. Ihmisiä on monenlaisia. Osa on itserakkaita, tai omaa muuten vaan vahvan itsetunnon, osa ei. Ei sitä seksuaalinen suuntautuminen määrittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, mitä vuosia "x-luvun alussa" milloinkin tarkoittaa, jos lopussa on vähintään kaksi nollaa?
Mitä vuosia tarkoittaa "2000-luvun alussa"? Voiko se joskus tulevaisuudessa tarkoittaa eri vuosia kuin nyt?
Entä mitä tarkoittaa "1900-luvun alussa"? Entä "1400-luvun alussa"?
Entä "1000-luvun alussa"? Vai käytetäänkö näin epäselvää ilmausta edes missään?
2000-luku tarkoittaa joko vuosia 2000-2009, 2000-2099 tai 2000-2999, 1900-luku vuosia 1900-1909 tai 1900-1999.
Ajattelen tätä lukujen pyöristämistotunnaisuuden kautta (milloin pyöristetään alas ja milloin ylöspäin), eli: että "alussa" = "alkupuolella". Käytän esimerkkinä 1900-lukua: esim. "1900-luvun alussa" laskisin kaiken 50-lukuun asti, ja sen jälkeen kun mennään puolenvälin yli, niin siirrytään "loppupuolelle" = "lopussa". Mutta silti tuo "alussa"-määre tuo itselleni vahvimmin mieleen vaikkapa 1900-1930-vuosikymmenet.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää suhteellisuusteorian?
Hyvin yksinkertaisettu selitys :) Suhteellisuusteorian mukaan kaikki aiak ja tila (matka) ovat suhteellisa ja valon nopeus on vakio.
Matkan suhteellisuus on helpoin selittää. Eli se kuinka pitkän matkan lentävä pallo matkaa riippuu siitä kuka tekee mittauksen. Ajattele palloa jota kaksi poikaa heittää toisilleen kymmenen metrin päästä toisistaan. Jos olet samassa tilassa näet pallon liikkuvan vain tuon 10 metriä. Mutta jos olisit auringossa ja näkisit vain pallon liikeen. Niin pallo liikkuisi sen 10 metriä + sen mitä maapallo pyörii heiton aikana + sen miten maapalllo kiertää aurinkoa heiton aikana.
Miksi vessahädän pidättäminen on suoraan verrannollinen pöntön etäisyyteen? Eli mitä lähemmäksi pääset pönttöä, sen kovemmaksi hätä yltyy. Ja miksi hätä ei ole niin kova, kun et näe pönttöä? Kuinka suuri merkitys alitajunnalla on?