Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18331)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa Norwegian Airlinesilla yksi ruumaan menevä matkalaukku Euroopan sisäisillä lennoilla? Olen yrittänyt etsiä vastausta heidän nettisivuiltaan, mutta en ole onnistunut löytämään.
https://www.norwegian.com/fi/varaus/hyodyllista-tietoa-varauksista/lisa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yleistä se on, että synnytyksessä lentää myös paskat? Onko tästä jotain tilastoja?
Tuskinpa asiasta tilastoja on... Ponnistusvaiheessa vauva saattaa matkallaan samalla "työntää" peräsuolen sisältöä ulos, mikäli siellä ulostetta on. Tämä on normaalia ja tästä ei äidin tarvitse murehtia itse missään vaiheessa. Varsinaisesta ulosteen lentämisestä en ehkä puhuisi... Kätilö siivoa sitten ulosteen huomaamattomasti pois. T. Kätilö :)
Olen myös lukenut, että syntyvälle vauvalle on suorastaan hyvä asia altistua äidin ulosteelle. Saa hyvän "kylvyn" oman perheen bakteereista ja vastustuskyky kehittyy paremmaksi.
Yhtään sitä ei ainakaan tarvitse nolostella kätilöiden takia, kätilöt ovat nähneet sen lukemattomia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Mun varvas näyttää siltä kuin siinä olisi sieni, mutta tutkimuksen mukaan ei ole. Lääkäri jätti asian sikseen, sanoi vain, että toisille noita tulee syystä tai toisesta. Mitäs mun nyt pitäisi tehdä vai elänkö vain tämän kanssa? Hävettää mennä mihinkään jumppaankaan, missä pitäisi olla paljasjaloin.
Hei kokeile soodaa! Sekoita vaikka perusvoiteeseen ja levitä 3 kertaa vuorokaudessa. Saattaa auttaa :)
Vierailija kirjoitti:
Perin isältäni Makita-merkkisen iskuporakoneen, mutta ilman käyttöohjetta. Osaan käyttää tavallista AEG-porakonetta, mutta en tätä isku-versiota. Mikä ero on pikaistukalla ja tavallisella? Mistä kehtaisin kysyä käyttöohjeita? Pitäisi laittaa taulu seinään ja koukku kattoon. Ei ole semmoisia tuttuja että kehtaisin kysyä.
Entä mitä eroa on nauhahiomakoneella ja pyöröhiomakoneella? Mitä niillä voi hioa? Voiko hioa itse parkettia ja millä vempeleellä? Vai asennanko mieluummin uuden? Eteisen parketti on edellisen omistajan lastenvaunujen jäljiltä tummunut laikuille ja tahroille.
terv. yh-äiti 45 v. (juu pienet pintarempat sujuu, kuten maalaus, laminaatin laitto ja tapetointi)
Google, hakusanat makita iskuporakone käyttöohje
https://www.kayttooppaat.fi/makita/6319dwfe/käyttöopas
Parkettia ei voi hioa itse, tai siis voi, mutta jälki on kamalaa. Älä nyt ainakaan millään pyöröhiomakoneella. Ammattilaiset hinnat kunnon laitteilla. Maksaa about 20€/m2. Toinen vaihtoehto on uusia eteisen lattia kokonaan.
Tirlittan kirjoitti:
Toka kuukaus alkamassa omassa kämpässä ja eilen oli kahen laskun eräpäivä mutta tulin matkalta niin, että sain ne laskut maksettua pari minuuttia yli kello kahentoista (eli siis tän päivän puolella) periikö ne nyt multa hirveet viivästymismaksut?
Eivät peri päivän myöhästymisestä mitään maksuja. Täytyy olla useamman päivän myöhässä, ennen kuin tulee muistutuslasku, jossa yleensä ihan vain muutaman euron myöhästymismaksu. Ei hätää siis.
Tirlittan kirjoitti:
Toka kuukaus alkamassa omassa kämpässä ja eilen oli kahen laskun eräpäivä mutta tulin matkalta niin, että sain ne laskut maksettua pari minuuttia yli kello kahentoista (eli siis tän päivän puolella) periikö ne nyt multa hirveet viivästymismaksut?
:DDDDD sori...
Voit maksaa laskun vaikka pari päivää myöhässä, ei ketään kiinnosta oikeasti. Paitsi ehkä pankkia joskus, jos haet jotain mitä ikinä lainaa ja maksat säännöllisesti laskut milloin sattuu.
Ps. Itse maksoin juuri vastikkeen noin 15 päivää myöhässä, koska rahan matka tilille kesti liian kauan syistä joita en lähde tähän erittelemään (ei sossuraha). Lisäsin suoraan 5 euron myöhästymismaksun vastikkeeseen, enkä ole vielä saanut edes maksumuistutusta. Lienee tänään tulossa?
Negis kirjoitti:
Ps. Itse maksoin juuri vastikkeen noin 15 päivää myöhässä, koska rahan matka tilille kesti liian kauan syistä joita en lähde tähän erittelemään (ei sossuraha). Lisäsin suoraan 5 euron myöhästymismaksun vastikkeeseen, enkä ole vielä saanut edes maksumuistutusta. Lienee tänään tulossa?
Maksan aina vastikkeen myöhässä, koska eräpäivä on typerästi kuun 5. päivä ja palkkapäivä 15. Eikä ole koira perään haukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ihmiset on sellaisesta ,jolla on pakko-oireinen häiriö?
En tiedä kaikista ihmisistä, mutta yleisesti ottaen ihmiset ovat hirveän kiinnostuneita tällaisista suhteellisen harvinaisista oireilevista ihmisistä ja muutenkin mielenterveysjutuista. Osa saattaa vähän pelätä. Riippuu varmaan oakko-oireista, ne saattavat antaa huvittavan, ärsyttävän tai jopa vähän sääliä herättävän kuvan "kantajastaan". Tunnen itse erään, jonka pakko-oireena on ollut jatkuva käsien pesu. Ensin kauhistuin haljenneita kuivia käsiä ja vimmaa, sitten tunsin myötätuntoa ja harmitti oireiden puolesta. Ajattelen, että pakko-oireinen on erikoinen, arvokas ja ainutlaatuinen ihminen, kuten me kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun varvas näyttää siltä kuin siinä olisi sieni, mutta tutkimuksen mukaan ei ole. Lääkäri jätti asian sikseen, sanoi vain, että toisille noita tulee syystä tai toisesta. Mitäs mun nyt pitäisi tehdä vai elänkö vain tämän kanssa? Hävettää mennä mihinkään jumppaankaan, missä pitäisi olla paljasjaloin.
Siis kynnessä vai ihossa? Mulla on näyttänyt siltä, että olisi kynsisieni, ollut n. 8 vuotta. Voin kertoa oman kokemuksen.
1. tutkimuskerta: Ihan sama juttu kuin sulla. Olin tosi nuori tällöin (melkein lapsi), enkä jaksanut alkaa vääntämään oletetun ammattilaisen kanssa.
2.tutkimuskerta: Muutama vuosi myöhemmin, otettiin uudet kokeet (ajattelin, että aiemmissa kokeissa oli täytynyt olla jotain vialla - niin selvä kynsisieni). Edelleen negatiivinen. Tällakertaa koko kynsi otettiin irti, lääkäri sanoi, että se kasvaa ennalleen. No niinhän se kasvoikin. Mutta ei normaalina, kuten ois pitänyt. Aluks näytti normaalilta, mutta n. vuoden jälkeen täysin samanlainen (hirveän näköinen) kuin ennen poistoa.
Oon nyt joitain vuosia antanut sen vaan olla. Kokoajan kynsi kasvaa "alempana" kerroksittain, näyttäisi siltä, ettei sitä kannata hioakaan, kun sitten vaan lähtee koko kynsi irti. Taitaa lähteä jokatapauksessa irti jossain vaiheessa, eikä taida kasvaa takaisin. Kyllä tän kanssa on elänyt, kun ei muutakaan voi. Itsellä on ollut tapana laittaa laastari kynnen peitoksi aina kun on jossain näkyvällä paikalla paljasjaloin. Näin kukaan ei ole ikinä kysynyt mitään, eikä paria poikkeusta (perhe ym.) lukuunottamatta kukaan ihminen tiedä, että mulla on tämä.
Kengän hankaaminen voi vaurioittaa kynttä. Juoksijoiden kesken puhutaan juoksijan kynnestä. Usein syynä väärän kokoiset tai vääränlainen kenkä. Voisiko kyse olla siitä?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ldk00…
Vierailija kirjoitti:
Voiko muovia sisältävät kirjekuoret (siis ne joiden "osoitereiän ikkuna" on muovia) heittää huoletta sellaisenaan paperinkeräykseen vai pitäisikö muoviosa ensin irrottaa?
Ikkuna ei ole muovia vaan sellofaania, joka on lähellä selluloosaa, josta paperikin valmistetaan. Eli ei tarvi irrottaa.
Miten typeränä ja nolona pidätte minua: Olen 27-vuotias ja itken melkein aina hammaslääkärissä, koska pelkään niin paljon, vaikka minulla ei ole ollut elämässäni muuta kuin YKSI paikattava reikä, eikä siitä operaatiosta edes jäänyt sen pahempia traumoja kuin tarkastuskäynneistä. Silti pelkään aina niin paljon, että on pakko tuhlata rahat kalliiseen yksityiseen, jotta edes tietää, että pääsee sellaiselle hammaslääkärille, joka ymmärtää tällaisia pelkureita.
Itse pidän itseäni super tyhmänä ja nolona, hävettää kun itken jo odotushuoneessa. Pelkään joka päivä että hampailleni käy jotain ja niitä pitää korjata enemmän kuin jo tämän yhden paikatun verran. Tai että pitää poistaa! Pyörtyisin jos kuulisin sellaisen tuomion!
Ja kyllä, minulle on tapahtunut elämässä aika paljon suurempia vastoinkäymisiä. En itse ikinä vertaa kenenkään ihmisen kärsimyksiä, jokaisella on omansa.
Siis, miten typerä ja nolo?
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhdynnässä , voiko samalla kortsulla ottaa suihin? Vai pitääkö se vaihtaa siinä välissä? Vai voiko edes samalla seksikerralla olla yhdynnässä ja ottaa suihin? T. Neitsyt
Kannattaa vaihtaa, koska suuseksistä voi saada sukupuolitaudin. Joten samaa kumia ei kannata suukontaktin jälkeen tai ennen laittaa toiseen limakalvokontaktiin.
Vierailija kirjoitti:
Paneeko linnut?
Linnuilla ei ole ulkoisia sukupuolielimiä (joillakin lajeilla mm. sorsalintukoirailla on kuitenkin penis). Lintukoirailla ja -naarailla on kloaakki eli yhteissuoli, jonka kautta siittiöt kulkeutuvat koiraasta naaraaseen. Saman kloaakin kautta poistuvat myös linnun ulosteet. Paritellessaan linnut laittavat kloaakkien aukot vastakkain ja samalla siittiöt siirtyvät. Lintujen parittelu on nopeasti ohi, mutta se toistuu useasti.
(lähde: kirjatot.fi)
Hei hammaslääkärikammoinen, et ole yksin! Itse asiassa voit olla vähän jopa ylpeä itsestäsi, koska olet kuitenkin silti mennyt h-lääkäriin voimakkaasta pelostasi huolimatta. Meitä on näet sellaisiakin, jotka eivät uskalla mennä hammaslääkäriin, vaan joko jättävät ajan varaamatta vaikka tarpeen tulisi, tai sitten peruuttavat ajan viime hetkellä kammoineen.
Ainakin menemällä hoitoon voit välttää tuon pahimman kauhukuvasi ja voit tosiaan käydä juuri sillä yksityisellä, joka ymmärtää. Pelot ovat nykyään tosi hyvin ymmärrettyjä ja otettu huomioon jopa esim. Yths:llä eikä niitä enää väheksytä, kuten joskus aiemmin.
Monelle tähän liittyy lisäksi vielä häpeää siitä oman hammaskaluston huonosta kunnosta, johon sitten joudutaan, kun tarpeeksi kauan vältellään tärkeitä käyntejä (vaikka tiedossa on reikä, vihlontaa, lohkeamisia yms.), ja sitten on vain pakko kivun edessä mennä kuitenkin.
Eli iloitse pienistä voitoista joka kerta, kun vastaanotolle asti pääset. :) Ja aina selviät sieltä hengissä pois.
Vierailija kirjoitti:
Miten typeränä ja nolona pidätte minua: Olen 27-vuotias ja itken melkein aina hammaslääkärissä, koska pelkään niin paljon, vaikka minulla ei ole ollut elämässäni muuta kuin YKSI paikattava reikä, eikä siitä operaatiosta edes jäänyt sen pahempia traumoja kuin tarkastuskäynneistä. Silti pelkään aina niin paljon, että on pakko tuhlata rahat kalliiseen yksityiseen, jotta edes tietää, että pääsee sellaiselle hammaslääkärille, joka ymmärtää tällaisia pelkureita.
Itse pidän itseäni super tyhmänä ja nolona, hävettää kun itken jo odotushuoneessa. Pelkään joka päivä että hampailleni käy jotain ja niitä pitää korjata enemmän kuin jo tämän yhden paikatun verran. Tai että pitää poistaa! Pyörtyisin jos kuulisin sellaisen tuomion!Ja kyllä, minulle on tapahtunut elämässä aika paljon suurempia vastoinkäymisiä. En itse ikinä vertaa kenenkään ihmisen kärsimyksiä, jokaisella on omansa.
Siis, miten typerä ja nolo?
En pidä yhtään typeränä tai nolona. Ihmiset reagoi vaan niin eri tavalla asioihin. Mä itken aina ns. tavallisella lääkärillä ja oon nyt hyväksynyt sen että sellasta se vaan on. Lääkärit näkee niin monenlaista työssään ettei omia inhimillisiä reaktioita tarvii senkään takia hävetä.
Harrastaako vanhemmat ihmiset (60-70v) seksiä? Entä onko seksi samanlaista 20veenä kuin 40veenä? Miltä synnytys tuntuu? Voiko sitä kipua verrata johonkin? Ja jos sanotaan että synnytys kesti 12 tuntia niin mitä se tarkoittaa? Vauvan pää on pillun huulilla sen 12 tuntia vai mitä ihmettä :D
Mihin aikaan provinssin leirintäalueelle voi mennä huomenna jos minulla on loppu huomiselle?