Mitä n. 1000 eurolla lahjaksi 7-vuotiaalle
Olen kummisetä ja lähdössä vuodeksi vähän kauemmas joten en pääse juhlimaan ajattelin nyt kerralla ostaa pojalle vähän enemmän mitähän sitä ostais?
Kommentit (22)
Jotain pojan harrastuksiin liittyvää. Esim lätkäkamoja ja lahjakortti urheiluliikkeeseen. Tai jos on musikaalinen, niin joku soitin.
Osakkkeita. Vaikka Disneyn, Coca colan, mcDonaldsin tms muun lapselle tutun firman.
Mitäpä, jos kysyisit vanhemmilta. Heillä olisi varmaan hyvä ehdotus tuohon. Tuntevat lapsensa kumminkin parhaiten.
Itse vaikkapa kustantaisin lapselle jonkun kivan harrastuksen tai ostaisin hänelle polkupyörän ja hyvän kypärän. Mutta tässäkin: vanhemmat osaavat sanoa, mikä olisi tarpeen ja mistä poika tykkäisi.
Jos poika on aloittamassa koulun, ainakin hyvä ja kestävä kännykkä laitevakuutuksineen voisi olla tarpeen, mutta älä tässäkään nyt övereiksi vedä, ei tarvita mitään tonnin älykännyä ekaluokkalaiselle.
Konservatiivinen vaihtoehto on laittaa rahat tilille, mutta siitä ei paljon lahjanantajan glooriaa saa, etä lapselle vanhemmat vähitellen ostelisivat tilillä olevilla rahoilla jotain/rahat saisi vasta täysi-ikäisenä.
Kirja Provo-opas. Siitä on paljon iloa elämässä.
Riittääkö tonni nyt kovin pitkälle?
Ehkä yhden puhelimen tai rupuläppärin saa tuolla hinnalla.
Itse annoin skidille 10th € 12v. lahjaksi.
Teet hälle tulevaisuutta varten oman säästötilin
Taas oletuksia että lapsi harrastaa lätkää! Kaikki eivät ole wt:ä!!!
Mun lapset sai noihin aikoihin iPadit ja on ollut varmaan paras ja käytetyin lahja ikinä. Huvia ja hyötyä. Ja helppo käyttää.
Vähän myöhemmin ostimme molemmille halvat läppärit koulukäyttöön. Ja halvat siksi, että jos jotain tapahtuu koulussa, niin ei ole katastrofi. Kyllä ne halvatkin näin ala- ja yläasteen alun käyttöön on riittäneet.
Käyttäjã6086 kirjoitti:
Kirja Provo-opas. Siitä on paljon iloa elämässä.
Mikä tuossa nyt niin provoa on... Tonni veljentyttöön ei taida edes riittää vuodessa: synttäri- ja joululahja, leffakäynti hampurilaisineen, kesän ja tammikuun alennusmyynneistä jotain tarpeellista, kesälomapäivä jossain toimintalandiassa tai huvipuistossa, pari kertaa vuodessa uimaan, koulunalkajaisiksi jotain tarpeellista, muutama vkl yökylässä..... Lasken siihen ruuat ja bensat mukaan, en mä mihinkään muumimaailmaan tai hoploppiin yksinäni olisi mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Taas oletuksia että lapsi harrastaa lätkää! Kaikki eivät ole wt:ä!!!
Suomessa kun ollaan niin pelaa lätkää vain piilohomot potkii palloa Suomessa
No mun likat (7) ei harrasta lätkää.
Menee ihan perusasioihin jo tonni.
Viikossa,
Hyvä LP-soitin ja joitakin hyviä vinyyleitä 60-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Osakkkeita. Vaikka Disneyn, Coca colan, mcDonaldsin tms muun lapselle tutun firman.
Komppaan tätä. Summa kasvaa hyvissa olosuhteissa ihan kivasti jos pyydät vanhempia sijoittamaan myös tuotot.
sähkökitara, pelikonsoli, kallein mahdollinen ipad, mopo.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin suosisin tätä. Ja varsinkin kun saisi osinkoja jo pienenä niin tajuaisi kuinka rahaa kannattaa käyttää järkevästi, jotta tulevaisuudessa saa jopa enemmän kuin sen hetken hyöty. Mutta tätähän on tutkittu apinoilla ja ihmisillä että valtaosa valitsee sen juuri sen hetken mielihyvän, vaikka 100% olisi tiedossa parempi palkinto hetken päästä.
Kiitos vaan huonoista vinkeistä mutta aion panna vähän lisää ja ostaa lapselle nojatuolin. Äiti saa sitten heittää romuja vähän pois.
Tuo on aika vähän. Itse ostin 7-vuotiaalle auton. Audi A4:n.
pelikäyttöön tarkoitettu kannettava. tonni ei tuollaiseen riitä, muttei taida raha olla esteenä, kun pystyt ulkomaille menemään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aika vähän. Itse ostin 7-vuotiaalle auton. Audi A4:n.
tuo on kyllä huono lahja, kun eivoi julkisella paikalla ajaa ilman ajokortia. auton valintakaan ei välttämättä ollut paras mahdollinen.
Rahat tilille