Jatkuva väsymys sateisina päivinä
En tiedä, mutta voisiko olla mahdollista, että mielialat heittelee kelin mukaan? Olen miettinyt tätä, huomatessani että aurinkoisina päivinä olen täynnä energiaa koko päivän, kun taas sateisina ja synkkinä tuntuu että kroppa painaa tonnin, mieleni valtaa jatkuva ahdistus enkä saa oikein aikaseksi tehdä mitään, ellen pakota itseäni. Onko muilla samaa, voiko tämä olla täysin mahdollista?
Kommentit (46)
Sama täällä! Olen myös herkkä toisten ihmisten mielialoille, nekin tarttuvat. Ärsyttävää, mutta minkäs teet!
Joo, kyseessä on meteopatia, itse olen ollut lapsesta asti säiden mukaan reagoiva. Ennen sadetta olen ärtynyt, hyvin väsynyt ja kiukkuinen, pilvettömänä aurinkoisena päivänä taas täynnä energiaa ja elämäniloa. Ukkosella taas olen ylivirittyneessä tilassa, pääni ympärillä puristaa kuin vanne ja jäsenissä tuntuu vihlaisuja.
Sama. Syy miksi me suomalaiset ollaan jöröjä ja masentuneita.
Joudutaan asumaan kylmässä ja pimeässä.
Lääkkeeksi mennään etelään ja otetaan viinaa!
Mä en itse "haluaisi" uskoa sään vaikuttavan niin voimakkaasti omiin voimiini, mutta pakko se on.
Pilvisellä ja varsinkin sadesäällä olo menee lähes totaalivoimattomaksi, kuin olisi saanut annoksen jotain lihasrelaksanttia ja anestesia-ainetta. Ei siinä auta mitkään itsestään niskasta ottamiset.
Mikä ihme siinä voi fysiologisesti olla takana?
Vierailija kirjoitti:
Mä en itse "haluaisi" uskoa sään vaikuttavan niin voimakkaasti omiin voimiini, mutta pakko se on.
Pilvisellä ja varsinkin sadesäällä olo menee lähes totaalivoimattomaksi, kuin olisi saanut annoksen jotain lihasrelaksanttia ja anestesia-ainetta. Ei siinä auta mitkään itsestään niskasta ottamiset.
3 jatkaa: Kuvailit kyllä hyvin, juuri tuollaista on olo pilvisellä säällä, ikäänkuin lähtee jalat alta. Jos on muualla kuin kotona, joutuu todella taistelemaan nukahtamista vastaan, nipistelemään itseään tms. Kotona jos sattuu olemaan, niin nukahtaa väkisin ja herättyä ei muista mitään, ihan tajuttomana ja tiedottomana nukkunut.
Lisään vielä, että tuulisella ilmalla olen kärttyinen mutten saa unta, vaikka olisi ilta.
Itselläni ei ole lapsia, mutta lapsena perheessämme oli usea tällainen meteopaatti ja oli helppo joukolla elää samoilla 'aikatauluilla', kaikki painuttiin päiväunille jos sade tulossa jne.
Minulla on ihan sama juttu! Ja sama kuin 2, aistin ja imen itseeni muiden mielialat. Todella rasittavaa, varsinkin kun asuu Suomessa kun kelit on mitä on.
Oho, minulla on toisin päin. Kiireinen ja paahtava helle vetää minulta kaikki voimat pois enkä jaksa tehdä muuta kuin löhöillä sohvalla ja syödä.
Rauhallisessa ja mukavan viileässä sateenropinassa sitä tekee mieli puuhastella kaikenlaista.
Moni jollain tavalla reumasairas reagoi juuri noin matalapaineeseen. Kuten minä. Väsyttää ja koko kroppa on maitohapoilla. Ei jaksa yhtään mitään. Olen siis aika loistava sateen ennustaja...
Minulla ja tyttärelläni ihan sama. Nyt taas kun on ollut matalapainetta ja sadetta Suomessa hän on vain nukkunut 2 vrk. Hirveä hedari eikä ruokaakaan saa alas.
Itse kun saan olla pois Suomesta lämpimässä ja valossa jaksan mitä vaan näin yli 30 asteessakin. Nukun n 3-4h yössä kun en malta hukata hetkeäkään ihanasta kesästä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan sama!
Kuvailit sen niin hyvin, että alkoi naurattaa.
Minulla se vaikuttaa myös ruokahaluun niin, että pilvisellä, kulmällä ja sateella on enemmn nälkä ja aurinkoisella ja helteellä saatan unohtaa syödäkin kokonaan.
Tänää satanu koko päivän ja 10v tyttö.vasta heräs. Itekkin otin päiväunet. Aion pitkästä aikaa nyt vaan löhötä ja levätä kun on ollut koko ajan vaan menoa ja tekemistä, näin sadepäivänä nyt annan itseni levätä hyvällä omallatunnolla 😊
Kyllä matalapaine tuntuu aivan eri lailla kun korkeapaine. Mitä korkeammalla on ilmapaine, sitä korkeampi mieliala, vire ja jaksaminen.Matalapaine aiheuttaa väsymystä, joillekin jopa ahdistusta tai mielialan laskua. Aurinko on energian lähde. Sen puuttuminen voi aiheuttaa energian puutetta, väsymystä, nukuttaa enemmän . Jos on aikaa, on tosi hyvää olla joskus tekemätä mitään, löhöillä vaan ja nauttia siitä.
Tänä kesänä on väsyttänyt poikkeuksellisen paljon näinä sateisina päivinä. En jotenkin saa mitään aikaiseksi, ihan hirveä olo. Aurinkoisina päivinä olen täynnä energiaa. Aurinkoisella kelillä ei haittaa edes tilapäiset huonot yöunetkaan. Mutta auta armias kun on sadetta ja pilvistä, ei tässä auta edes hyvät yöunetkaan. Ja mitään en tälle mahda - olen pian kolmekymppinen ja tällaista se on ollut lapsuudesta asti.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Syy miksi me suomalaiset ollaan jöröjä ja masentuneita.
Joudutaan asumaan kylmässä ja pimeässä.
Lääkkeeksi mennään etelään ja otetaan viinaa!
Ei ole ihme että meillä on sellaisia kansantauteja geeneissä, mitä ei muualla juuri tavata. D-vitamiinista taatusti puutosta monilla.
Sade tai aurinko. Aina väsyttää. Loma mennyt nukkuessa.
Se on korvien välissä. Sateenkestävät kamat mukaan ja retkelle!
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä on väsyttänyt poikkeuksellisen paljon näinä sateisina päivinä. En jotenkin saa mitään aikaiseksi, ihan hirveä olo. Aurinkoisina päivinä olen täynnä energiaa. Aurinkoisella kelillä ei haittaa edes tilapäiset huonot yöunetkaan. Mutta auta armias kun on sadetta ja pilvistä, ei tässä auta edes hyvät yöunetkaan. Ja mitään en tälle mahda - olen pian kolmekymppinen ja tällaista se on ollut lapsuudesta asti.
Sama mulla. Siksi talvet on vaikeita, kun on monta kuukautta pimeää ja harmaata ja aina vaan väsyttää. Jos saisin lottovoiton, muuttaisin heti jonnekin aurinkoisempaan maahan oman hyvinvoinnin takia, muuten siihen ei oikein ole mahdollisuutta.
Harmittaa vaan lapsen puolesta, kun tuntuu etten aina pysty antaa kaikkeeni hänelle tämän väsymyksen takia.. Ap