Jatkuva väsymys sateisina päivinä
En tiedä, mutta voisiko olla mahdollista, että mielialat heittelee kelin mukaan? Olen miettinyt tätä, huomatessani että aurinkoisina päivinä olen täynnä energiaa koko päivän, kun taas sateisina ja synkkinä tuntuu että kroppa painaa tonnin, mieleni valtaa jatkuva ahdistus enkä saa oikein aikaseksi tehdä mitään, ellen pakota itseäni. Onko muilla samaa, voiko tämä olla täysin mahdollista?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Se on korvien välissä. Sateenkestävät kamat mukaan ja retkelle!
Samaa lääkettä satasella
Kyllä.
Ja tuntuu pahenevan mitä enempi ikää tullut.
Sadepäivät kannattaa hyödyntää. Kyllähän se vähän ärsyttää kun kesäloma ja kuljen talvikamppeissa tai sadekamppeissa. Mutta olen siivonnut ja lukenut paljon.
Nyt suunnittelen että lähden autoretkelle kun tuolla ulkona tuulee ja sataa ihan vaakatasossa. Haen kaupasta eväät tai käväisen grillillä. Illalla joku elokuva.
Itsekin meteopaatti. Ja huomaan että vanhemmiten vain lisääntyy, huh. Ei siis ole pelkkää "tuntee tulevan sateen luissaan" vaan juuri mielialaan ja jaksamiseen liittyviä juttuja. Tästä pitäisi keskustella enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sadepäivät kannattaa hyödyntää. Kyllähän se vähän ärsyttää kun kesäloma ja kuljen talvikamppeissa tai sadekamppeissa. Mutta olen siivonnut ja lukenut paljon.
Nyt suunnittelen että lähden autoretkelle kun tuolla ulkona tuulee ja sataa ihan vaakatasossa. Haen kaupasta eväät tai käväisen grillillä. Illalla joku elokuva.
Olishan se kiva, mutta kun pointti on siinä ettei ole energiaa tehdä yhtään mitään. Ei vaikka yrittäisi. Aurinkoisella kelillä voin tehdä esim. rankan tunnin mittaisen kuntotreenin, pihahommia koko päivän ja illalla vielä kävelylenkin. Tänään, sadepäivänä, mun saavutus on ollut kalakeiton teko ja ristikon täyttely. Nyt makoilen sängyssä juuri ja juuri hereillä. Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin meteopaatti. Ja huomaan että vanhemmiten vain lisääntyy, huh. Ei siis ole pelkkää "tuntee tulevan sateen luissaan" vaan juuri mielialaan ja jaksamiseen liittyviä juttuja. Tästä pitäisi keskustella enemmän.
Kyllä!
Jos on tarpeeksi nukkunut, jossain vaiheessa virkistyy vähän? Joku juoma? Matalapaine ja kosteus tietysti voi uuvuttaa. Tai ukkonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olishan se kiva, mutta kun pointti on siinä ettei ole energiaa tehdä yhtään mitään. Ei vaikka yrittäisi. Aurinkoisella kelillä voin tehdä esim. rankan tunnin mittaisen kuntotreenin, pihahommia koko päivän ja illalla vielä kävelylenkin. Tänään, sadepäivänä, mun saavutus on ollut kalakeiton teko ja ristikon täyttely. Nyt makoilen sängyssä juuri ja juuri hereillä. Uskomatonta.
Nyt keräät voimia. Ensi viikolla paistaa aurinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tehdä koko ajan jotain fyysisesti aktiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tehdä koko ajan jotain fyysisesti aktiivista.
Itse nautin siitä. Kun olen fyysisesti aktiivinen, voin parhaiten. Saan kunnon yöunetkin. Tällainen vetämätön olotila on ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Se on korvien välissä. Sateenkestävät kamat mukaan ja retkelle!
Meteopatia on ihan tieteellisesti todistettu ilmiö, eikä mitään mielikuvituksen tuotetta.
Kyllä tunnistin itseni. Tänään lisäksi outoa päänsärkyä jota yleensä vain ukkosella.
Minulla on sama, mutta päinvastoin. Mitä aurinkoisempi päivä, niin sanottu "hyvä ilma", ja mitä lämpimämpi, sitä väsyneempi olen. Voin parhaiten, kun on viileää, kylmää, sateista ja lumista. Yllättäen kesä onkin ihan pahin vuodenaika ja lasken vaan päiviä elokuuhun, jolloin yleensä alkaa helpottaa.
Mut hyvin olet jaksanu jankuttaa säästä koko päivän.
Minulla täysin päinvastoin. Aurinkoisina päivinä mielen valtaa ahdistus ja masennus, kun taas sadepäivinä muutun iloisemmaksi ja onnellisemmaksi. Siksi rakastan myöhäissyksyä ja inhoan kevättä ja kesää.
Muakin väsyttää. Kuivalla, lämpimällä ja aurinkoisella ilmalla olen iloisempi ja energisempi. Tämmönen sade ja hämäryys vaan väsyttää ja vie vähäisenkin energian nollille. Mihinkään ei huvita lähteäkään sateella. Tylsää on ollut.
Sama juttu, haaveilen kanssa tuosta että syksyn ja talven ajaksi pääsisi aurinkoiseen & lämpimään paikkaan.