Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva väsymys sateisina päivinä

Vierailija
28.06.2017 |

En tiedä, mutta voisiko olla mahdollista, että mielialat heittelee kelin mukaan? Olen miettinyt tätä, huomatessani että aurinkoisina päivinä olen täynnä energiaa koko päivän, kun taas sateisina ja synkkinä tuntuu että kroppa painaa tonnin, mieleni valtaa jatkuva ahdistus enkä saa oikein aikaseksi tehdä mitään, ellen pakota itseäni. Onko muilla samaa, voiko tämä olla täysin mahdollista?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä on väsyttänyt poikkeuksellisen paljon näinä sateisina päivinä. En jotenkin saa mitään aikaiseksi, ihan hirveä olo. Aurinkoisina päivinä olen täynnä energiaa. Aurinkoisella kelillä ei haittaa edes tilapäiset huonot yöunetkaan. Mutta auta armias kun on sadetta ja pilvistä, ei tässä auta edes hyvät yöunetkaan. Ja mitään en tälle mahda - olen pian kolmekymppinen ja tällaista se on ollut lapsuudesta asti.

Sama mulla. Siksi talvet on vaikeita, kun on monta kuukautta pimeää ja harmaata ja aina vaan väsyttää. Jos saisin lottovoiton, muuttaisin heti jonnekin aurinkoisempaan maahan oman hyvinvoinnin takia, muuten siihen ei oikein ole mahdollisuutta.

Sama juttu, haaveilen kanssa tuosta että syksyn ja talven ajaksi pääsisi aurinkoiseen & lämpimään paikkaan. 

Vierailija
22/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on korvien välissä. Sateenkestävät kamat mukaan ja retkelle!

Samaa lääkettä satasella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Ja tuntuu pahenevan mitä enempi ikää tullut.

Vierailija
24/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadepäivät kannattaa hyödyntää. Kyllähän se vähän ärsyttää kun kesäloma ja kuljen talvikamppeissa tai sadekamppeissa. Mutta olen siivonnut ja lukenut paljon.

Nyt suunnittelen että lähden autoretkelle kun tuolla ulkona tuulee ja sataa ihan vaakatasossa. Haen kaupasta eväät tai käväisen grillillä. Illalla joku elokuva.

Vierailija
25/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin meteopaatti. Ja huomaan että vanhemmiten vain lisääntyy, huh. Ei siis ole pelkkää "tuntee tulevan sateen luissaan" vaan juuri mielialaan ja jaksamiseen liittyviä juttuja. Tästä pitäisi keskustella enemmän.

www.evermind.fi/meteopaatti-testi/

Vierailija
26/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadepäivät kannattaa hyödyntää. Kyllähän se vähän ärsyttää kun kesäloma ja kuljen talvikamppeissa tai sadekamppeissa. Mutta olen siivonnut ja lukenut paljon.

Nyt suunnittelen että lähden autoretkelle kun tuolla ulkona tuulee ja sataa ihan vaakatasossa. Haen kaupasta eväät tai käväisen grillillä. Illalla joku elokuva.

Olishan se kiva, mutta kun pointti on siinä ettei ole energiaa tehdä yhtään mitään. Ei vaikka yrittäisi. Aurinkoisella kelillä voin tehdä esim. rankan tunnin mittaisen kuntotreenin, pihahommia koko päivän ja illalla vielä kävelylenkin. Tänään, sadepäivänä, mun saavutus on ollut kalakeiton teko ja ristikon täyttely. Nyt makoilen sängyssä juuri ja juuri hereillä. Uskomatonta.

Vierailija
27/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin meteopaatti. Ja huomaan että vanhemmiten vain lisääntyy, huh. Ei siis ole pelkkää "tuntee tulevan sateen luissaan" vaan juuri mielialaan ja jaksamiseen liittyviä juttuja. Tästä pitäisi keskustella enemmän.

www.evermind.fi/meteopaatti-testi/

Kyllä!

Vierailija
28/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi nukkunut, jossain vaiheessa virkistyy vähän? Joku juoma? Matalapaine ja kosteus tietysti voi uuvuttaa. Tai ukkonen.

Vierailija
29/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutulta kuulostaa

Vierailija
30/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan se kiva, mutta kun pointti on siinä ettei ole energiaa tehdä yhtään mitään. Ei vaikka yrittäisi. Aurinkoisella kelillä voin tehdä esim. rankan tunnin mittaisen kuntotreenin, pihahommia koko päivän ja illalla vielä kävelylenkin. Tänään, sadepäivänä, mun saavutus on ollut kalakeiton teko ja ristikon täyttely. Nyt makoilen sängyssä juuri ja juuri hereillä. Uskomatonta.

Nyt keräät voimia. Ensi viikolla paistaa aurinko.

Vierailija
31/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaistun

Vierailija
32/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tehdä koko ajan jotain fyysisesti aktiivista. 

Vierailija
33/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tehdä koko ajan jotain fyysisesti aktiivista. 

Itse nautin siitä. Kun olen fyysisesti aktiivinen, voin parhaiten. Saan kunnon yöunetkin. Tällainen vetämätön olotila on ikävä.

Vierailija
34/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on korvien välissä. Sateenkestävät kamat mukaan ja retkelle!

Meteopatia on ihan tieteellisesti todistettu ilmiö, eikä mitään mielikuvituksen tuotetta. 

Vierailija
35/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnistin itseni. Tänään lisäksi outoa päänsärkyä jota yleensä vain ukkosella.

Vierailija
36/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama, mutta päinvastoin. Mitä aurinkoisempi päivä, niin sanottu "hyvä ilma", ja mitä lämpimämpi, sitä väsyneempi olen. Voin parhaiten, kun on viileää, kylmää, sateista ja lumista. Yllättäen kesä onkin ihan pahin vuodenaika ja lasken vaan päiviä elokuuhun, jolloin yleensä alkaa helpottaa. 

Vierailija
38/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hyvin olet jaksanu jankuttaa säästä koko päivän.

Vierailija
39/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla täysin päinvastoin. Aurinkoisina päivinä mielen valtaa ahdistus ja masennus, kun taas sadepäivinä muutun iloisemmaksi ja onnellisemmaksi. Siksi rakastan myöhäissyksyä ja inhoan kevättä ja kesää.

Vierailija
40/46 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin väsyttää. Kuivalla, lämpimällä ja aurinkoisella ilmalla olen iloisempi ja energisempi. Tämmönen sade ja hämäryys vaan väsyttää ja vie vähäisenkin energian nollille. Mihinkään ei huvita lähteäkään sateella. Tylsää on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi