"Luksus-asioita" elämässäsi eli parempaa kuin keskimäärin tuttavapiirissä?
Kertokaa. Ihan materialistista asioita. Ei siis luokkaa onnellisuus tai rakkaus tai terveys.
Kommentit (261)
Se, etten ikinä leuhki tuollaisilla asioilla.
Keskustassa asuminen. Oma huone (yllättävän monella tutullani ei ole) jossa lukollinen ovi. Mielen kodinkoneet. Aina silitetyt ja valmiiksi pehmeäksi kulutetut puuvillasatiiniset lakanat (ihoni ei kestä muuta, oikeasti). Oikea leivos joka päivä, ei mitään markettien kestoleivoksia. Syön lähes joka päivä ulkona päivällisen, paitsi silloin kun haluan kokata itse hartaudella jotain erityisen hyvää. Juhlavaatteet teetän ompelijalla.
En ole varakas, yllämainitut asiat ovat valintoja jotka kustannan karsimalla jostain vähemmän tärkeästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan mitään muuta kuin että käyn kerran viikossa kampaajalla. Muuten tuttavapiirini tekee samanlaisia - joidenkin mielestä "luksusasioita" kuten lauantaibrunssit, viikonloppumatkat jne.
Miten voi jaksaa käydä kampaajalla joka viikko? Työstähän se käy? Kampaajalla istuminen on tylsää. Mitä ihmettä ne siellä tekevät joka viikko?
Mina kayn kaksi kertaa viikossa kampaajalla, pestaan ja foonataan. Olen kaynyt jo kauan, ainakaan viiteen vuoteen en ole itse pessyt tukkaani.
Lisaksi kayn saannollisin valein jalkahoidossa ja kaytan vain hyvia parfyymeja. Niita minulla onkin aina lipaston laatikossa monta kerrallaan (on pakko ostaa pienia pulloja, etteivat mene vanhaksi).
Asutaan isossa kattohuoneistossa Etela-Euroopassa.
Voin nukkua niin pitkaan kuin haluan.
Tuo kaikki on minun luksustani.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös kallis vihkisormus ja vielä kalliimpi kello. Edellinen
Et kai ole tosissasi?
Miehen kautta edullinen työsuhdeasunto Helsingin keskustassa, ylimmässä kerroksessa. Muuten ollaan aika keskiluokkaisia, jos sitäkään.
Asun maan kauneimmassa kaupungissa tosi hienossa asunnossa. Vuokralla kylläkin, mutta mulle tää on luksusta. En saisi ikinä niin paljoa asuntolainaa, että voisin asua yhtä upeassa talossa kuin nyt jonkun muun omistaessa sen.
Pystyin jäämään pois työelämästä, tulemme toimeen säästöillä eikä silti tarvitse tinkiä elämänlaadusta.
Asumme isossa omakotitalossa. Ostamme usein taidetta ja ne kirjat jotka haluamme.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus osa-aikatyöhön ja väitöskirjan tekoon "harrastuksena". Mahdollisuus olla kesälomalla kuusi viikkoa, osin palkattomana. Meillä ei kuitenkaan ole mitään erityistä luksuselämää muuten, priorisoin aina oman ajan tavaroiden, palveluiden ym sijaan. Henkilökohtainen luksukseni on mies joka ymmärtää tämän.
Tuo sinun luksuksesi, väikkärin teko harrastuksena sekä toisen kirjoittajan marjapensaat ja omenapuut ovat ainoita tämän ketjun luksuksia, jotka itselleni haluaisin. Tietty niiden lisäksi, jotka minulla jo on.
Voi miksi miksi en saa omaa puutarhaa ja harrastusväikkäriä! Vääryyttä :-)
Verrattain pienet tulot, mutta myös pienet menot, koska ei omakotitaloa, autoa tai lapsia. Voidaan käydä ulkona syömässä milloin vain ja nauttia elämästä. Ei myöskään tarvitse kysellä lapsenvahtia tai tehdä pihatöitä. Luksusta!
Oma talo ja puutarha Hgissä. Kauneushoidot, esteettiset hoidot, säännölliset hieronnat ja jalkahoidot. Vähintään neljä luksusmatkaa vuodessa. Voi nukkua pitkään tai ainakin päiväunet.
250t lainaa, Volvo ja Nissan, töitä 50 h/vko ja viikko palkatonta kesälomaa. En ole ikinä käynyt kosmetologilla, hiukset leikkaan itse. Lento ja meripelko joten ei matkustella. Se on ihan miltä kantilta katsoo :)
Mulle luksusta on asua Helsingin ydinkeskustassa, satavuotiaassa talossa, omassa asunnossa. Tällaisesta haaveilin jo nuorena tyttönä pikkukaupungin katuja tallatessani.
Nautin niin pienestä, vaatimattomasta elämästäni. Ei ole enää tarve matkustella, en ole kiinnostunut tavaroista tai autoista enkä ulkonäöllisistä asioista. Liikun luonnossa ja hoidan puutarhaa. Ruokaan panostan.
Tulen toimeen mukavasti tekemällä vain 15 h / viikko töitä, eli vapaa-aika on mun luksus.
- Meillä käy siivooja
- Ostin juuri monen sadan euron lakanat
Velaton asunto pk-seudulla, oma mökki Uudellamaalla, mahdollisuus osa-aikatyöhön.
Minulla on myös kallis vihkisormus ja vielä kalliimpi kello. Edellinen