"Luksus-asioita" elämässäsi eli parempaa kuin keskimäärin tuttavapiirissä?
Kertokaa. Ihan materialistista asioita. Ei siis luokkaa onnellisuus tai rakkaus tai terveys.
Kommentit (261)
Saan tehdä työtä jota rakastan.
Simpukka88 kirjoitti:
Saan tehdä työtä jota rakastan.
Työ on sellaista että kaverit kuittailee ettei se ole työtä koska monet haaveilee vain siitä ilman palkkaakin. Mutta se on työtä, koska saan siitä yli 4000/kk. 😄
Niin ja mulla & perheelläni on okt Helsingissä, purjevene, uusi auto, harrastan sulellusta ja lumilautailua, mitä haluan!, olen onnellinen. Luksusta!
Talo järven rannalla, ulkona syöminen usein
Asun helsingissä 30-luvulla rakennetussa talossa, on leveät ikkunalaudat ja lautalattiat ja tiiliseinät ja hyvin keskeinen sijainti. Siihen se raha sit meneekin, muuta ei ole :D.
En joudu nostamaan opintolainaa. Aika luksusta moneen kaveriini verrattuna.
t. 20v opiskelija
Pian velaton iso okt arvostetulla alueella pk-seudulla. Toki täällä on paljon hienompiakin.
Itselläni on hevonen, lapsilla poni. Kolmanteen ei ole varaa, joten jos tyttäret alkavat aktiivisesti kilpailla, varmaan omasta täytyy luopua.
Matkustellaan pari perhelomaa vuosittain, lisäksi miehen kanssa 3-4 viikonloppureissua.
Pihassa poreallas.
Ilman hevosia elettäisiin todella leveästi. Nyt niihin uppoaa pari tonnia kuussa, joten ihan niin huoletonta arkea ei ole kuin haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus tehdä työtä vain kolme päivää viikossa, iso ja uudehko omakotitalo, kaksi uudehkoa autoa, kolme ulkomaan matkaa vuodessa (aina viiden tähden hotelleissa), mahdollisuus käydä kampaajalla, hierojalla ja kauneushoidossa aina halutessasi ja ostaa sellaisia vaatteita kun haluan itselleni ja lapsilleni. Tässä joitakin asioita, joista en puhu kaveriporukassa.
Tosiaan noista viiden tähden hotelliyöpymisistä ei kannata puhua kaveriporukassa, jos et välttämättä halua nolata itseäsi. Tähtiluokitus ei nimittäin kerro hotellin todellisesta tasosta mitään, vaan on vain mielipideasia. Voitte vängätä asiasta vaikka maailman tappiin, mutta opiskelin alaa joten tiedän.
Minä taas matkustan ja yövyn hotelleissa todella paljon. Ja kyllä vissi on niin, että kolmen ja viiden tähden hotelleilla on ero kuin maan ja taivaan välillä.
Todellakin, ja se ero tulee vastaan jo palvelussa. T. toinen matkailualan ammattilainen, joka kyllä matkoillaan yöpyy mielellään 5 tähden hotelleissa.
Ja palveluissa. Tämä ei ole mielipideasia. Kolmen tähden hotellissa ei ole esim. kuntosalia, uima-allasta, saunaa, kauneushoitolaa, pyykkipalvelua, super king size sänkyä, fine dining -ravintolaa, minibaaria tai huonepalvelua. Myös huoneen ja etenkin kylpyhuoneen tasoero on merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
t. 20v opiskelija
Sehän on sinulle epäreilua. Muut porskuttavat valtion rahalla.
Turvattu työ julkisella sektorilla. Työ on mielenkiintoista ja haastavaa, mutta ei sisällä ylitöitä.
Uusi asunto järvinäköalalla.
Luksussänky
Olen opiskelija, joten tuttavapiirini koostuu myös pääosin opiskelijoista. Mulle on luksusta hyväpalkkainen ja helppo työ opintojeni ohella (setäni omistamassa yrityksessä). Mun ei tarvitse juurikaan murehtia rahan riittämisestä. Syön hyvin ja monipuolisesti, ostelen aika usein uusia vaatteita ja asun perintökolmiossa (suurin osa kavereistani asuu solussa tai parinkymmenen neliön yksiössä). Muutaman viikon päästä lähden Tokioon ja jouluna matkustan Intian Goalle.
Paljon vapaa aikaa, sopivassa suhteessa opiskeluita ja töitä
Hyvällä alueella omistusasunto
Kallis ja hyvä sänky
Siivooja viikoittain
Sisustukseen panostettu
Mieleiset ja laadukkaat vaatteet ja kengät
Luomukosmetiikka-ja luomuruoka
Harrastuksena veneily omalla veneellä
Erittäin kallis kello ja suht hintava vihkisormus
Vapaus. Ei miestä, ei velkaa. Henkisesti kevyt olo ja hyvä elää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle luksusta on asua Helsingin ydinkeskustassa, satavuotiaassa talossa, omassa asunnossa. Tällaisesta haaveilin jo nuorena tyttönä pikkukaupungin katuja tallatessani.
Toisen unelma voi olla toisen painajainen :D Me väiteltiin joskus teineinä jo tosta millaisessa asunnossa haluaisi joskus asua; hän haaveili juuri kuvaamastasi ja itse olin taas haaveillut aina omakotitaloasunnosta isolla pihalla, jossa viljelen kaikkea kivaa :) Ja sellaisessa nykyään asunkin. En vaihtaisi, vaikka pääsisin Helsinkiin isoon asuntoon keskustaan.
- kuntosalikortti, jostain syystä tosi harvinaista muilla kuin salilla tavatuilla tuttavilla
- kengistä en ikinä pihistele, vaan ostan ne, mitkä tuntuu hyvältä jalassa ja hyvältä kävellä, maksoi mitä maksoi. Mulla on tosin aika vähän kenkiä ja melkein kaikki epämuodikkaita, mutta suurin osa niistä on hintavia alennusmyynneissäkin.
- hierojalla käynti säännölllisesti
- joka kesä mökki Lapista, viikoksi, vuokrataan myös kalastusvene ja meillä on omat uisteluvavat ja muu niihin liittyvä tarpeellinen lohen soutua varten. (Omaa venettä ei vielä ole tosin).
Minulla ja kihlatullani on yksityinen vuokrakämppä hyvällä alueella parvekkeineen ja saunoineen. Vaikka onkin uudehko, hyväkuntoinen ja jopa "hieno" asunto, ei vuokra ole kahdelle paha.
Olemme kuitenkin opiskelijoita, ja kaikki kaverimme asuvat vaatimattomammin.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskelija, joten tuttavapiirini koostuu myös pääosin opiskelijoista. Mulle on luksusta hyväpalkkainen ja helppo työ opintojeni ohella (setäni omistamassa yrityksessä). Mun ei tarvitse juurikaan murehtia rahan riittämisestä. Syön hyvin ja monipuolisesti, ostelen aika usein uusia vaatteita ja asun perintökolmiossa (suurin osa kavereistani asuu solussa tai parinkymmenen neliön yksiössä). Muutaman viikon päästä lähden Tokioon ja jouluna matkustan Intian Goalle.
Tuo olisi mun unelmani! Olen vielä opiskelija, ja haaveenani olisi löytää opintojen ohelle mukava osa-aikatyö. Vaan eipä löydy. Olisi helpottavaa, jos koko ajan ei tarvitsisi huolehtia rahan riittävyydestä. Olen usein tiukoilla, etenkin nyt tulevana syksynä, kun avosuhteen vuoksi menetän asumistukeni.
Aalto-maljakoita eri kokoisia ja värisiä useita. Käytän niitä sipsikulhoina, maljakkoina, säilytyskippoina jne. Siinä mun luksus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 20v opiskelija
Sehän on sinulle epäreilua. Muut porskuttavat valtion rahalla.
Ottaisit onneton lokki joskus itse selvää asoista, etkä vaan apinoisi kavereittesi konsensusta.
Mun tuttavapiiri on aika köyhää, joten noiden "luksus"-juttujen keksiminen ei ole kovin vaikeaa. :D Varmaan ainakin uudehko auto. Ja asunto, joka ei ole kyllä mitenkään luksus, mutta omaan tuttavapiiriin suhteutettuna kivan iso, uusi ja kivannäköinen, tarkkaan mietitty sisustus ym. Matkustelen jonkun verran, en ihan hirveästi, mutta enemmän kuin suurin osa kavereista ja tutuista. Hieno kesämökki, joka on kyllä miehen suvun, ei minun, mutta silti. Sitä käytän kuitenkin ahkerasti.
Joo. Nuo asiat on vaan sattuneet menemään kivasti, ja on tullut sitten toisissa asioissa tingittyä ihan hirveästi. On mulla ollut mukana myös paljon tuuria, minkä takia olen edes jotain "luksusta" elämääni saanut. Mutta silti: olen rahaton, on velkaa, mielenterveysongelmia, erittäin ahdistava ja epävakaa elämäntilanne... Eli tässä sitä nähdään; kaikki on suhteellista. :D Minkään irtonaisen asian perusteella ei voi toisen elämäntilanteesta paljoakaan päätellä.