Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin mammat, suursiivoupäivä, antakaa mulle soveliaat kellonajat kerrostalopuuhiin

Vierailija
28.06.2017 |

Olen nyt tunnin verran järjestellyt tavaroita ja pyyhkinyt pölyjä ja pidän tässä nyt aamukahvitauon. Näyttää siltä, että moni on lomalla, koska parkkipaikalla on useita autoja, jotka ovat yleensä tähän aikaan jo lähteneet. Ainakin alapuolella ollaan lomalla. Ihan oikeasti, en halua häiritä liikaa. Pyykkiä ei ole kuin koneellinen pestäväksi, lakanat, joten ne ehtii myöhemminkin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa taloissa te asutte tai kuinka kovaäänisesti te siivoatte jos kaikki kuuluu naapuriin? Eihän pesukoneistakaan nykyään juuri ääntä lähde, edes lingotessa.

Vierailija
22/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne äänet valitettavasti kuuluvat monessa taloyhtiössä. Huonoa rakaentamista kovallakin rahalla. Joskus kuulee naapurin aivastuksenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa taloissa te asutte tai kuinka kovaäänisesti te siivoatte jos kaikki kuuluu naapuriin? Eihän pesukoneistakaan nykyään juuri ääntä lähde, edes lingotessa.

Itsekään en kuule juurikaan naapureiden siivoamista. Rappukäytävään on kuulunut joskus pesukoneen ääni, luultavasti noista asunnoista, joissa kylppäri on rappukäytävää vasten. Edellisessä asunnossa kuului aina yläkerrasta imurointi, 2 koiraa heillä, joten imuroivat aika paljon. Mutta täältä olen oppinut, että ei ole sovelista siivota kuin tiettyinä rajattuina kellonaikoina keskellä päivää, joten ajattelin kysyä. Tiskasin aamupala-astiat tässä välissä, tiskikonetta meillä ei ole tällä hetkellä. Mutta taidan nyt jatkaa, enköhän jotain pientä vähemmän meluisaa keksi ennen yhdeksää. Sitten alan imuroida kyllä. Ap. 

Vierailija
24/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naapureiden kanssa joku keittiöjuttu. Heti kun toinen alkaa laittaa ruokaa, havahtuu toinenkin keittiöhommiin. Kyllä kuuluu ja ihan hyvässä hengessä.

Vierailija
25/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse kuulen hädin tuskin oman pesukoneen käyvän. Enkä kyllä tajua miten imuroidessakaan voi saada meteliä aikaan.

Vierailija
26/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2010 rakennettu kerrostalo. Meillä naapurin kanssa kylppärit vierekkäin, kyllä kuuluu linkous ja kuivurin humina puolin ja toisin. Tosin ei se minua itseä häiritse, ei ne nyt niin kovia ääniä ole.

Vierailija
27/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon järjestyssääntöjen mukaan, meillä on hiljaisuus klo 7-22. Itse rajoitan imuroinnin, pesukoneet, suihkut ja saunomiset klo 9-21 välille. Suihkussa käyminen menee eniten tarpeen mukaan, ei kellon mukaan.

Vierailija
28/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse kuulen hädin tuskin oman pesukoneen käyvän. Enkä kyllä tajua miten imuroidessakaan voi saada meteliä aikaan.

Kuuluu alakertaan kun suulake menee lattiaa pitkin/kolisee nurkkiin tai jos ja kun huonekalua siirretään tieltä. Kokemusta kolmesta 2010 jälkeen rakennetusta kerrostalosta...

Vierailija
29/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi kyllä myyntivaltti. Naapurista ei kuulu mitään.

Vierailija
30/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tietää aina minuutin tarkkuudella, milloin lähdetään töihin. Ensin jääkaappi, aamiainaen, tuoli eteen ja taakse ruokapöydässä, sitten ovi ja autoon. Kaikki kuuluu.

Vierailija
31/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ensimmäinen suursiivouksesi kerrostalossa? Olet sosiaalinen ja kiva, kun otat kotona lomailevat naapurit huomioon. Tuskin kuitenkaan proppaat seiniin tai hakkaat siivotessasi vasaralla ympäriinsä, joten siivoa kaikessa rauhassa omaan tahtiisi. Aamu-uniset ja aamuvirkut tietävät, että erilaisten ihmisten kanssa on tultava toimeen, ja tuleekin, ihan hyvin.  

Vanhemmissa elementtitaloissa tietysti kaikki kuuluu, uusissa ei kuulu mitään (paitsi poraaminen ja vasarointi). 

Toivottavasti huomenna on suotuisa matonpesusää. :)

Vierailija
32/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talon järjestyssääntöjen mukaan, meillä on hiljaisuus klo 7-22. Itse rajoitan imuroinnin, pesukoneet, suihkut ja saunomiset klo 9-21 välille. Suihkussa käyminen menee eniten tarpeen mukaan, ei kellon mukaan.

Hiljaisuus päivällä? Yöllä saa siis remuta.

Vierailija
33/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2010 rakennettu kerrostalo. Meillä naapurin kanssa kylppärit vierekkäin, kyllä kuuluu linkous ja kuivurin humina puolin ja toisin. Tosin ei se minua itseä häiritse, ei ne nyt niin kovia ääniä ole.

Niin, kuuluu sinne sun kylppäriin. Et kai sä siellä huvikseen aikaa vietä?

Vierailija
34/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Onko tämä ensimmäinen suursiivouksesi kerrostalossa? Olet sosiaalinen ja kiva, kun otat kotona lomailevat naapurit huomioon. Tuskin kuitenkaan proppaat seiniin tai hakkaat siivotessasi vasaralla ympäriinsä, joten siivoa kaikessa rauhassa omaan tahtiisi. Aamu-uniset ja aamuvirkut tietävät, että erilaisten ihmisten kanssa on tultava toimeen, ja tuleekin, ihan hyvin.  

Vanhemmissa elementtitaloissa tietysti kaikki kuuluu, uusissa ei kuulu mitään (paitsi poraaminen ja vasarointi). 

Ei ole eka, mutta aiemmin on asuttu sellaisissa asunnoissa, ettei alapuolella asu ketään, vaan on julkisia tiloja. Vieressä asui lapsiperhe ja koska tiesin, että heillä on makuuhuone kylppäriämme vastapäätä, en koskaan laittanut pesukonetta aikaisin aamulla päälle, mutta kun meiltä näki hiekkalaatikolle, saattoi heidät nähdä siellä jo lauantaiaamuna kahdeksalta ja silloin pystyi laittamaan. 

Vierailija
35/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen puolta päivää että koko yön valvoneet saa nukkua rauhassa, ei 12-16 koska lasten päiväunet, ei neljän ja seitsemän välillä että töissäkäyvät saa levätä, eikä seitsemän jälkeen koska pienet lapset nukkuu.

Vierailija
36/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imurointi klo 10-18 kiitos! Huomioi myös lasten päiväuniajat. Pesukone ei haittaa, kunhan et hiljaisuuden aikaan pese. Ei tavaroiden siirtelyä enää kahdeksan jälkeen.

Älä myöskään ravaa rapussa yhdeksän jälkeen.

"huomioi lasten päiväuniajat" joo. Minun naapurien tulee myös huomioida minun Torkkuni, sekä sen että pidän hiljaisuudesta. Klo 12-13 olen kaupassa, silloin saatte Siivota. Mutta jos en joskus olekkaan niin ette saa.

Vierailija
37/45 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä ihmettelin, että mikä outo ääni kuuluu, ennenkuin tajusin, että yläkerrassa ollaan saunassa.

Noh. Ei kova meteli. Klo 7 laitoin kostoksi pyykkikoneen päälle.

Vierailija
38/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran erehdyin pesemään pyykkiä hiljaisuuden jälkeen. Siivous oli kesken. Naapuri soitti heti palautetta. Sen jälkeen muutettiin numerot salaiseksi.

Vierailija
39/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista lasten päiväunivaatijoista tulee lähinnä mieleen syvä huokaus. Mitähän materiaalia sieltäkin kasvaa. Lapset kuuluu opettaa nukkumaan melussa. Muuten on isoja ongelmia tiedossa, kun jokaista risausta pitää pelätä.

Vierailija
40/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Ei ole eka, mutta aiemmin on asuttu sellaisissa asunnoissa, ettei alapuolella asu ketään, vaan on julkisia tiloja. Vieressä asui lapsiperhe ja koska tiesin, että heillä on makuuhuone kylppäriämme vastapäätä, en koskaan laittanut pesukonetta aikaisin aamulla päälle, mutta kun meiltä näki hiekkalaatikolle, saattoi heidät nähdä siellä jo lauantaiaamuna kahdeksalta ja silloin pystyi laittamaan. 

Meillä ei ole lapsia, emmekä todellakaan siedä muitten metelöintiä tai elä niiden rytmin mukaan. Järjestyssääntöjen mukaan mennään, ei vanhempien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi