Haluaisin mahdollisimman luonnollisen syntymän esikoisellemme, vaimoni taas on sitä mieltä
että ottaa kaikki mahdolliset kipulääkkeet mitä niitä onkin, en edes tiedä. Miten saisin hänet taivuteltua synnyttämään luonnollisesti? Miljardit naiset ovat synnyttäneet ilman kemikaaleja vuosituhansien ajan, miksi hän ei kykenisi siihen? Uskon häneen enemmän kuin hän itse ilmeisesti. :(
M28
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekästä.
Eikös se ole tärkeämpää, että synnytyksestä tehdään mahdollisimman " hyvä " kokemus sille, joka synnyttää?
Sinun pitäisi olla tukena, eikä yrittää taivutella tekemään jotain mitä ei halua.
En ikinä synnyttäisi niinkuin joku toinen haluaa.. Toivon, että vaimosi pitää päänsä.Täähän oli provo, mutta noin teoriassa, ei kai se nyt _itsekästä_ ole toivoa lapselleen parasta (puudutuksissa on haittansa ja riskinä vauvalle vaikkei niistä saa puhua) ja ei kai nyt synnytyksen ensisijainen tavoite ole olla synnyttäjälle mahdollisimman kiva (vaan esim. molemmille turvallinen).
Miehellä ei kyllä ole mitään todellista sanavaltaa synnytykseen eikä kuulukaan olla, vaan tehtävä on tajuta pitää suunsa sopivassa kohdassa kiinni ja tukea synnyttäjää. Koska se on synnyttäjän keho. Mutta ei se itsekästä ole toivoa että puoliso haluaisi ja voisi synnyttää luomuna, hyvin sujuessaan se on vauvalle paras (ja huonosti sujuessa kuuluu saada apua, mutta kannattaako sitä etukäteen päättää että en kuitenkaan kestä).
Lapselle paras on sektio. Ei hapenpuutetta, ei luumurtumia. ADHD-lapsi on harvoin sektiolla syntynyt.
Ei lapselle ole paras sektio vaan se _hyvä_ alatiesynnytys. Sektiossa tarjolla on huono adaptaatio, surkea suolistofloora, todennäköisemmin rysähtähtänyt imetys, astma, allergiat, ylipaino, infektiokierre, jonka seurauksena dm1 jne.
Molemmat omani ovat syntyneet sektiolla ja sille on paikkansa, mutta ei se lähtäkohtaisesti ole vauvalla paras, vaan tietyissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekästä.
Eikös se ole tärkeämpää, että synnytyksestä tehdään mahdollisimman " hyvä " kokemus sille, joka synnyttää?
Sinun pitäisi olla tukena, eikä yrittää taivutella tekemään jotain mitä ei halua.
En ikinä synnyttäisi niinkuin joku toinen haluaa.. Toivon, että vaimosi pitää päänsä.Täähän oli provo, mutta noin teoriassa, ei kai se nyt _itsekästä_ ole toivoa lapselleen parasta (puudutuksissa on haittansa ja riskinä vauvalle vaikkei niistä saa puhua) ja ei kai nyt synnytyksen ensisijainen tavoite ole olla synnyttäjälle mahdollisimman kiva (vaan esim. molemmille turvallinen).
Miehellä ei kyllä ole mitään todellista sanavaltaa synnytykseen eikä kuulukaan olla, vaan tehtävä on tajuta pitää suunsa sopivassa kohdassa kiinni ja tukea synnyttäjää. Koska se on synnyttäjän keho. Mutta ei se itsekästä ole toivoa että puoliso haluaisi ja voisi synnyttää luomuna, hyvin sujuessaan se on vauvalle paras (ja huonosti sujuessa kuuluu saada apua, mutta kannattaako sitä etukäteen päättää että en kuitenkaan kestä).
Lapselle paras on sektio. Ei hapenpuutetta, ei luumurtumia. ADHD-lapsi on harvoin sektiolla syntynyt.
Meidän nuorempi adhd syntyi sektiolla ja vanhempi alakautta, isällään adhd, joten en jaksa uskoa synnytystavan merkitykseen.
Vierailija kirjoitti:
No, joittenkin mielestä synnytyksen kuuluu olla steriiliä, kivutonta ja siistiä. Ei se ihan niin ole, vaan raadollista pusaamista hiki naamalla ja kaikkea mahdollista eritettä vääntyy ulos.
Kaksi vauvaa olen synnyttänyt ilman kivunlievitystä, yhden kanssa oli paracervikaalipuudutus, seuraava olisi tarkoitus taas luomuna. Upeita kokemuksia jokainen ja ei mitään traumaa jäänyt.
Yhden olen synnyttänyt ja kaikenlaista kivunlievitystä sain, mutta ei se muuttanut synnytystä kyllä steriiliksi, kivuttomaksi ja siistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikä aivoverenvuotoa, hartiapunosvaurioita / erbin pareesia, cp-vammaa, autismia.......
Keisarileikkaus kiistatta paras jos lapsen parhaasta puhutaan, NKL synnärin ylilääkäri Mika Nuutilakin on sen sanonut!
Vaikka tämä palsta aina demonisoi luomusynnyttäjät täysin, niin itse 100% luomusynnyttäjänä sanon sinulle Ap, että sitten kun itse kestät vastaavan kivun voit tulla huutelemaan. Vaikka provo tämä onkin, ja vaikka pidän myös luomusynnytystä parempana vaihtoehtona, niin jokaine nainen valitsee itse mihin pystyy ja mihin ei, et sinä. Jos oikeasti olet tuon kaliiberin idiootti niin tee vaimollesi palvelus ja jää kotiin kun synnytys alkaa.
Synnytys on ikimuistoinen asia ja hyvähän se olisi, että synnyttäjäkin muistaisi sen hyvällä. Joillain se vaatii koko lääkearsenaalin, toisilla vähän ja jotkut pärjäävät luomuna.
Isällä (tai toisella äidillä) saa olla omat mielipiteensä, mutta synnyttäjää on tuettava ratkaisussaan.
Mulkku jätkä. Noinko sä tuet vaimoasi. Pidä mölyt mahassasi jos todella ajattelet noin, vaimosi muistaa ikuisesti miten isä tulee synnytyksessä. Mulla on yksi lapsi miehen kanssa joka ei tukenut mua sektioon päätyneessä synnytyksessä niin kuin miehen kuuluisi, en ole ikinä pystynyt unohtamaan. Se aiheutti katkeruutta. Onneksi löysin paremman miehen ja sain myös ihanan synnytyskokemuksen, joka sekin tosin päätyi sektioon kun aina se alatiesynnytys ei vaan suju niinkuin luonto sen on suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä aivoverenvuotoa, hartiapunosvaurioita / erbin pareesia, cp-vammaa, autismia.......
Keisarileikkaus kiistatta paras jos lapsen parhaasta puhutaan, NKL synnärin ylilääkäri Mika Nuutilakin on sen sanonut!
Mitäh! Vihdoinko on löydetty yksiselitteinen syy autismille, ja se syy on siis alatiesynnytys?
Vierailija kirjoitti:
miten isä tulee synnytyksessä.
Miten isä TUKEE synnytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäh! Vihdoinko on löydetty yksiselitteinen syy autismille, ja se syy on siis alatiesynnytys?
No ei ihan nyt näinkään. Uusimpien tutkimusten mukaan ilmansaasteet ovat todella merkittävä riski autismin kehittymiselle. Kohdussa oleva lapsi on kaikkein herkin saasteiden vaikutukselle raskauden viimeisellä kolmanneksella. Tarkkoja mekanismeja ja vaikutuksia ei vielä tunneta, mutta tiedemiesten mukaan tämä voi olla ratkaisu tähän autismikysymykseen.
No, joittenkin mielestä synnytyksen kuuluu olla steriiliä, kivutonta ja siistiä. Ei se ihan niin ole, vaan raadollista pusaamista hiki naamalla ja kaikkea mahdollista eritettä vääntyy ulos.
Kaksi vauvaa olen synnyttänyt ilman kivunlievitystä, yhden kanssa oli paracervikaalipuudutus, seuraava olisi tarkoitus taas luomuna. Upeita kokemuksia jokainen ja ei mitään traumaa jäänyt.