Mielipiteenne nimestä Liisa Lydia?
Teininä Liisa oli mielestäni tappavan tylsä nimi, ja koska omassa ikäluokassani kaikilla oli jokin tylsä persoonaton nimi, suunnittelin antavani aikuisena omalle lapselleni nimen tyyliin Taika, Aada tai Minea.
Jostain syystä aikuisena nimimaku onkin muuttunut. Nyt kun leikkipuistot ja tarhat ovat pullollaan mineoita ja aadoja, Liisa alkaa tuntua raikkaalta poikkeukselta nykynimien joukossa. Siksi elokuussa nimensä saava tyttömme saattaa todella saada nimen Liisa.
Mutta onko se kuitenkin hajuton ja mauton mummonimi, jota lapsi inhoaisi myöhemmin? En välttämättä itse haluaisi olla Liisa, koska se on omassa ikäluokassani paljon yleisempi.
Mutta joo, Liisa on jotenkin herttainen ja tulee positiivisia mielikuvia, esim. ysärisarjan Blondi tuli taloon Liisa Tähtinen, ja Melukylän Liisa.
Ja toki teemme itse valinnan, mutta mielipiteet kiinnostavat silti, koska nimeä ei kuitenkaan voi lähipiirille paljastaa vielä, eli siitä ei voi keskustella tuttujen kanssa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tosi kaunis nimi! Liisa on tyylikäs valinta.
Oma tyttäreni on Lyydia. Mulla on joku päähänpinttymä siitä, että jos ensimmäinen nimi on kahdella vokaalilla kirjoitettu, esim. Liisa, Iida, Miina, niin sitten toinen nimikin kahdella vokaalilla mikäli mahdollista. Mutta Lydia yhdellä vokaalilla sopii toki myös! Ymmärsiköhän tästä mun sepustuksesta nyt mitään. :D
Lyydia on myös ihana nimi :) Itse asiassa mietin itsekin, tulisiko Lydian kuitenkin olla muodossa Lyydia...
ap
Liisa ja Lyydia ovat ihania nimiä, ja sopivat ihanasti yhteen!
Tänään aloin pohtia myös nimeä Aliisa - sekin on kiva. Olisiko kuitenkin Liisaa raikkaampi ja kivempi?
ap
Mielestäni Liisa ei ole kiva nimi... on sitten tyttösi kavereiden äitien ja isovanhempien nimi. Aliisa ehdottomasti parempi!
Aliisa Lydia on hyvä!!
Täältä ääni Aliisalle. Myös Ilona voisi olla kivan raikas nimi.
Lydia parempi kirjoitusasu kuin Lyydia.. en pidä lainkaan Lyydiasta, mutta makuasioitahan nämä ovat. Aliisa Lydia!
Ehdottomasti Liisa! Aivan ihana nimi, eikä tarvitse selitellä oikeinkirjoitusta (kuten esim sekä Alisan/Aliisan ja Lydian/Lyydian kanssa joutuu tekemään).
Itse vierastan hieman Lydiaa/Lyydiaa, mutta kumpi vaan sopii kyllä Liisan kanssa. Mitenkäs esim Liisa Loviisa tai Liisa Ilona tai Liisa Linnea?
En jaksa lukea aloitusta, mutta sen pitäisi sitten olla Liisa Lyydia. Liisa Lydian kanssa tulisi ongelmia.
Minä taas tykkäisin nimestä Liina Lyydia :)
Liisa on hyvä valinta ja tosiaan nykyään raikas poikkeus. Lydiasta en niin pidä, kuten en muutenkaan d-kirjaimen sisältävistä nimistä, ja ehkä Liisan kanssa yhdessä vähän pliisu. Mutta eipä se toisena nimenä niin haittaa.
Parempi Lisa Lyydia, näin lausuttuna.
Jotenkin Lydiasta tulee mieleen klamydia
Loviisa Lyydia olisi ihana!! Tai Lovisa Lydia
Minä tunnen erään ihanan vanhan rouvan,jonka nimi on Lidia. Mielestäni tosi kaunis nimi
Meidän viime syksynä syntynyt Liisa on saanut paljon kehuja nimestään! Ja me vanhemmatkin pidetään siitä edelleen valtavasti :)
Liisa sen olla pitää, ei Ali(i)sa tai Lovi(i)sa. Eikä Lisa. Toinen nimi ei ole niin tärkeä.
Pidän nimestä Lyydia. Siis kahdella y:llä.
Liisa-nimi on kai vähän liian tuore. En muista tavanneeni sen nimistä lasta. Lasta voisi se harmittaa. Että on vanhanaikainen ja ei ole kenelläkään toisella .
Tosi kaunis nimi! Liisa on tyylikäs valinta.
Oma tyttäreni on Lyydia. Mulla on joku päähänpinttymä siitä, että jos ensimmäinen nimi on kahdella vokaalilla kirjoitettu, esim. Liisa, Iida, Miina, niin sitten toinen nimikin kahdella vokaalilla mikäli mahdollista. Mutta Lydia yhdellä vokaalilla sopii toki myös! Ymmärsiköhän tästä mun sepustuksesta nyt mitään. :D