Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lentoja varatessa ottaa erikseen noita "travel insurance" -paketteja?

Vierailija
27.06.2017 |

Olen varaamassa lufthansalta ja tarjoaa lentojen yhteyteen multirisk- (60e) tai travel insurancea (30e). Multirisk kattaa kulut esim. jos matkatavarat vahingoittuu tai jos sairastuu. Travel insurancessa on noi et jos lento myöhästyy, peruuntuu jne.

Otatteko aina nää?

Kommentit (7)

1/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jatkuva matkavakuutus kotivakuutuksessa, mutta jos ei olisi, tottakai tuollaiset kannattaa ottaa!

Vierailija
2/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota ikinä. Mutta erillisen matkavakuutuksen kyllä. Lentoyhtiöt ovat muutenkin velvollisia korvaamaan myöhästyneet lennot, vaikka tappeluksi tämä usein menee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovia hintoja tuntuvat pyytävän.

Ennen vakuutuksen ottamista pitää verrata eri vaihtoehtoja keskenään: mitä on rajattu ulkopuolelle, millaiset korvauskatot ja omavastuut jne. 

Nuo kylkiäisinä myytävät perustuvat juuri siihen, ettei siinä kohtaa ehdi ajattelemaan selvästi tai tekemään perusteltuja päätöksiä.

Minulla on siis kotimainen, jatkuva matkavakuutus. En matkustaisi ilman vakuutusta. Paljon reissaavana jatkuva tulee halvemmaksi.

Vierailija
4/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Mulla on jatkuva matkavakuutus kotivakuutuksessa, mutta jos ei olisi, tottakai tuollaiset kannattaa ottaa!

Mullakin ilmeisesti nuo matkatavarat on vakuutettu, vakuutukseni sopparissa lukee "korvaa omaisuusvahinkoja myös kodin ulkopuolella Suomessa 12 kk ja ulkomailla 6 kk" eli tarkoittaa matkalaukkua? :D Mutta sitten jos lento viivästyy niin oon pulassa.. en kyllä ymmärrä miten lentoyhtiö ei ole velvollinen korvaamaan jos ostan liput ja heillä peruuntuukin joku lento? 

Vierailija
5/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, mullakin jatkuva matkavakuutus. Se on voimassa myös kotimaassa, kun matkustan yli 50 km päähän kotoa.

Matkavakuutus kannattaa aina olla, ja ehdoista kannattaa ottaa selvää! Muuten esim. sairaalareissu ja ambulanssilento kotiin voi tulla todella kalliiksi.

Vierailija
6/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin kallista ottaisi yhtä matkaa varten. Jatkuvat matkavakuutuksenikaan ei maksa noin paljon vuosittain, kun on mukana vakuutuspaketissa yhdessä kotivakuutuksen ja autovakuutusten kanssa. 

Vierailija
7/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Omasta vakuutusyhtiöstä jatkuva matkavakuutus, joka maksaa vuodessa noin 75 euroa ja korvaa myös peruuntumisia ja myöhästymisiä. Se on voimassa joka reissulla. Ei ole mitään järkeä maksaa 30-60€ matkakohtaisesti jollekin kansainväliselle yhtiölle. Ehtoja ja omavastuita kannattaa aina muutenkin vertailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä