Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkumaisimmat siivoustavat mielestäsi?

Vierailija
27.06.2017 |

Eilinen ketju poistettiin

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, voiko astianpesuaineella todella pestä about kaiken? :D mutta eikö se pidä huuhdella pois pöytätasoilta ja lattioilta?

Vierailija
62/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kuinkahan paskaisia ovia ihmisillä on, jos oven peseminen on joku uusi juttu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, voiko astianpesuaineella todella pestä about kaiken? :D mutta eikö se pidä huuhdella pois pöytätasoilta ja lattioilta?

Ei tarvitse huuhdella jos teet tarpeeksi laimean liuoksen suihkepulloon. N. teelusikallinen tiskiainetta per puolen litran suihkepullo.

Vierailija
64/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot ja seinät kahdesti vuodessa.

Vierailija
65/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla hammasharjalla jynssätään hanat.

Vierailija
66/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhteletko jotenkin ne muut pesuaineet? Astianpesuaine kuitenkin lienee yksi turvallisimpia aineita, kun sitä voi astioista päätyä suuhun. Eli ei se myrkkyä ole, eikä mitenkään haitallista jos pieni määrä jää pinnalle.

Vierailija
67/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellan nappuloiden irroitus paikoiltaan ja liottaminen Tolu-vedessä.

Tää on helpoin tapa saada ne kunnolla puhtaaksi, paljon vaivattomampaa kuin jokaisen jynssäys yksitellen jollain hammasharjalla. Itse pesen ne tiskikoneessa.

Minulla ne ovat niin pinttyneet, etteivät lähteneet puhtaiksi Tolu-kylvyssä eivätkä tiskikoneessa. Myöskään ihmesieni ei puhdistanut. Vinkkejä? Millä lähtisivät puhtaiksi?

Ja ei, en ole itse laiminlyönyt niiden puhdistamista noin pahasti, vaan on entisen asukkaan jäljiltä.

Keittiösuihketta ja anna vaikuttaa, sitten jollain karkealla sienellä.

Vierailija
68/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kämppikselläni oli valtava läjä erilaisia siivousrättejä, joille kaikille oli oma käyttötarkoitus. Yhdellä pestiin jääkaappi, toisella keittiön tasot, kolmannella ovenkahvat. Myös esimerkiksi kirjahylly, ikkunalaudat, lattialistat, lavuaari, vesihanat, hella jne jne olivat saaneet oman rätin. On kuulemman hygieenisempää näin...

Se on käynyt talouskoulun. Siellä opetettiin toi. Mietin aina vieläkin, että niin montaa eriväristä rättiä ei ole tarjollakaan, että jokaiselle kohteelle löytyy oma rätti.

Jos rätit pesee 90 asteessa niin minusta voi ihan hyvin käyttää sama rättiä joka kohteeseen. Mutta ei tietenkään niin, että käyttää tiskirättiä ruokapöydän pyyhkimiseen tai vessarättiä peilin pyyhkimiseen. Minulla on vakiintunut tapa pitää räteissä kiertokulkua puhtaasta likaiseen, eli kun ottaa puhtaan rätin niin pyyhkii sillä ensin lasipinnat ym., sitten päiväksi pariksi keittiön rätiksi ja lopuksi sillä voi putsata kylpyhuoneen ja viimeisenä vessan -> sitten kuivumaan odottamaan pesua. Kierrossa voi olla useampi rätti samaan aikaan. Ja kun minä olen ainoa joka täällä siivoaa, niin kukaan ei tule sotkemaan rättien kulkua.

Mitä eroa on tiskirätillä ja pöytien pyyhkimisrätillä? Minulla ne ovat yksi ja sama. Pyyhin tiskirätillä keittiön tasot ja kaakelit ja samalla värillä ruokapöydän.

No minä käytän tiskirättiä keittiön tason pyyhkimiseen, ja sillä keittiöntasolla on aina ruokatahroja, öljytahroja ja mitä vain. Rätti kerää myös kaikki pikku muruset ja persiljanpalat. Huuhtelen rätin vedellä, puristan kuivaksi ja jätän kuivumaan. Mutta ei se siinä puhtaammaksi muutu, vaan likaisemmaksi, ja jos sellaisella likaisella rätillä pyyhkisin ruokapöytää niin levittäisin likaa vain sinne. Kyllä minusta on mukavampaa syödä ruokapöydän ääressä joka ei haise tiskirätille ja jolle voi huoletta laskea leivän tai syödä siltä tipahtanut makaroni. Haukkukaa vaan siivousfriikiksi, en ole bakteerikammoinen vaan tämä on mielestäni vaan loogista että puhtaasta likaisempaan edetään.

Nyt jokin ei täsmää. Jos huuhtelet ja kuivatat rätin aina käytön jälkeen, niin tiskirätti ei todellakaan haise.

Vierailija
69/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppikselläni oli valtava läjä erilaisia siivousrättejä, joille kaikille oli oma käyttötarkoitus. Yhdellä pestiin jääkaappi, toisella keittiön tasot, kolmannella ovenkahvat. Myös esimerkiksi kirjahylly, ikkunalaudat, lattialistat, lavuaari, vesihanat, hella jne jne olivat saaneet oman rätin. On kuulemman hygieenisempää näin...

Hyvä kun on läjäpäin, siivotessa voi aina ottaa uuden ei välillä huuhdota.  Pölyliinoina mikrokuituiset.Keittiössä Wettex, joita liotan vadissa.  Vessan siivouksessa kuivaan kankaisella, pesen yhdessä lattialiinojen kanssa, vessanpytyn kuivaan halvoilla sieniliinoilla jotka heitän pois en pese.

Vierailija
70/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis mun mielestä tää meni vähän yli - anoppi oli meillä tekemässä kevätsiivousta ja hän rupes pesemään meidän ovia. Siis ovia... rätillä ja pesuaineilla. En mää tiedä tekeekö muut sitä mun itse en oo tehny koskaan :D

Ja sen lisäks toki jynssäs vanhal hammasharjal joka kolon mitä löys..

Mut tulipaha puhasta!! :D

Totta hitossa meillä ovet pestää. Kyllä niissäkin elämisen jäljet näkyy varsinkin näin lapsi perheessä.

Samoin lapsiperheissä.

ohis

Vierailija
71/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattialistojen imurointi jokaisen imuroinnin yhteydessä. En ymmärrä.

Miksipä ei? Jos tykkää imuroinnista niin siinähän ne menee samalla vaivalla. Minusta se on kyllä vaivalloista koska inhoan imurointia.

Mutta lattialistojen kiillotus!

Vierailija
72/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on liioittelua. Riittää 3-4 rättiä: 1 wc/kylppäri, 1 keittiö, 1 olkkari.

Vierailija
73/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tänne ole ilmaantunut kunnon siivoushullua vielä? Sitä ei voita kukaan.

Vierailija
74/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Topz puikon käyttö pikkutarkoissa kohdissa.

Milläs sitten sinä putsaat jonkun pienen välin? Voihan sinne rättiä koittaa änkeä tai vanhaa hammasharjaa, mutta topsipuikko on hyvä kun se kerää lian mukaansa.

Kerro esimerkki mitä puhdistat topzilla?

Läppärin näppäimistön välit (macbook air). Aivan lyömätön!

Pieni maalisuti parempi. 

Näppäimistön välien putsaukseen myydään luottokortin kokoisia muoviläpysköjä. Saman asian ajaa mikä tahansa kortti, siihen ohut rätti ympärille ja vedät sillä välit puhtaiksi. Nopea homma!

Vierailija
75/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuuluuko silityshullut näihin pikkumaisiin siivoojiin, mutta mielestäni oli liikaa kun ystäväni perheessä silitettiin kaikki vaatteet pikkuhousuja myöten. Itsehän en silitä ( juuri koskaan) mitään.

Atoopikkoperheissä silitetään usein kaikki vaatteet.

Oho! No enpä oo moista kuullutkaan🤔

T. Atoopikon äiti

Vierailija
76/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks mainosti irrottavansa vessansiivouksen yhteydessä aina sen kannen pöntöstä ja pesee sisäosat. Miksi?

En tod ole mikään siisteysfriiki mutta otan kannen aina kokonaan pois että saan pyyhittyä pöntön reunat kunnolla. Eniten kaiken maailmaan nöpöä kertyy just sinne nimittäin. Mutta en kyllä jää jynssäämään mitään vaan irti, pyyhintä ja kansi takaisin.

Siis puhuikohan tuo eka nyt siitä vesisäiliön kannesta?

Saattoi muuten puhua. no okei se menee ehkä nipottamisen puolelle jo 😳 en itse asiassa ole koskaan edes miettinyt sen säilön puhdistamista.

Minä päätin pestä sisäänmuuttosiivouksen yhteydessä, löysin sieltä vajaan viskipullon :D Melko... kuvottava paikka säilyttää piilopulloa :D

Se vesi siellä säiliössä on juomakelpoista, eikä säiliökään ole likainen.

Vierailija
77/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks mainosti irrottavansa vessansiivouksen yhteydessä aina sen kannen pöntöstä ja pesee sisäosat. Miksi?

En tod ole mikään siisteysfriiki mutta otan kannen aina kokonaan pois että saan pyyhittyä pöntön reunat kunnolla. Eniten kaiken maailmaan nöpöä kertyy just sinne nimittäin. Mutta en kyllä jää jynssäämään mitään vaan irti, pyyhintä ja kansi takaisin.

Siis puhuikohan tuo eka nyt siitä vesisäiliön kannesta?

Saattoi muuten puhua. no okei se menee ehkä nipottamisen puolelle jo 😳 en itse asiassa ole koskaan edes miettinyt sen säilön puhdistamista.

Minä päätin pestä sisäänmuuttosiivouksen yhteydessä, löysin sieltä vajaan viskipullon :D Melko... kuvottava paikka säilyttää piilopulloa :D

Tuo pullo ei ehkä ollut piilossa, vaan sillä tarkoituksella, että menee vähemmän vettä, kun huuhtelee.

Vierailija
78/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitin sitä vesisäiliön kantta missä se nuppi.

Vierailija
79/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tänne ole ilmaantunut kunnon siivoushullua vielä? Sitä ei voita kukaan.

Ai sitä, joka putsaa wc-pöntön nupin pimpulilla?

Vierailija
80/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen. Saa alaosan paremmin pyyhittyä, kun kansi ja istuin on irti. Lähtee helposti ylöspäin nostamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi