Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkumaisimmat siivoustavat mielestäsi?

Vierailija
27.06.2017 |

Eilinen ketju poistettiin

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erillinen pesuaine jokaikiselle pinnalle. Ikkunat, lattiat, peilit, vessa, kaakelit, peilit... Kaikki niistä voi pestä astianpesuaineella. Se irrottaa kalkin ja rasvan eikä jätä kalvoa, eikä vahingoita pintoja.

Desinfioiko se myös keittiön ja vessan?

Vierailija
42/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuuluuko silityshullut näihin pikkumaisiin siivoojiin, mutta mielestäni oli liikaa kun ystäväni perheessä silitettiin kaikki vaatteet pikkuhousuja myöten. Itsehän en silitä ( juuri koskaan) mitään.

Atoopikkoperheissä silitetään usein kaikki vaatteet.

Lapsuudenkodissani silitettiin neuleet. Tosi lämmin sellainen pahviksi litattu neule. :( Mutta oli siisti näky äitini mielestä, kun näkyi se silitysprässi kaikissa hihoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessan kaakeleiden saumojen jynssäys hammasharjalla.

Milläs sitten sinä putsaat saumat? Vai annatko lian kertyä ja levän kasvaa?

Tiskiharjalla. Tekee kerralla puhdasta isommalta alueelta.

Mikäs siinä, toimii tuokin. Tiskiharja on hyvä kylppärissä, kun sillä saa lavuaarin pestyä ja viemärinkin. Hammasharjaa sitten sellaiseen saumaan missä ei halua naarmuttaa kaunista kaakelia harmaaksi

Tiskiharja naarmuttaa kaakelia tasan yhtä paljon kuin lautasia. Eli ei yhtään. Höpökki.

Itse pesen kaakelit juuriharjalla ja pinttyneet välit ihmesienellä.

Vierailija
44/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erillinen pesuaine jokaikiselle pinnalle. Ikkunat, lattiat, peilit, vessa, kaakelit, peilit... Kaikki niistä voi pestä astianpesuaineella. Se irrottaa kalkin ja rasvan eikä jätä kalvoa, eikä vahingoita pintoja.

Kotona ei pintoja tarvitse eikä kannata desinfioida. Desinfioinnilla petaat kasvutilaa vaarallisille bakteereille. Bakteerit kilpailevat elinalueesta, joten on hyvä jos hyviä bakteereja on pinnoilla estämässä vaarallisen bakteerin leviämistä.

Vierailija
45/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis mun mielestä tää meni vähän yli - anoppi oli meillä tekemässä kevätsiivousta ja hän rupes pesemään meidän ovia. Siis ovia... rätillä ja pesuaineilla. En mää tiedä tekeekö muut sitä mun itse en oo tehny koskaan :D

Ja sen lisäks toki jynssäs vanhal hammasharjal joka kolon mitä löys..

Mut tulipaha puhasta!! :D

Teitenkin ovet pestään, kuten muutkin paikat. Itse pesen ovenrivat n. kerran viikossa, niihin tartutaan likaisin käsin kymmeniä kertoja päivässä, joten ajatelkaapa millainen bakteeripesä!

Vierailija
46/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppikselläni oli valtava läjä erilaisia siivousrättejä, joille kaikille oli oma käyttötarkoitus. Yhdellä pestiin jääkaappi, toisella keittiön tasot, kolmannella ovenkahvat. Myös esimerkiksi kirjahylly, ikkunalaudat, lattialistat, lavuaari, vesihanat, hella jne jne olivat saaneet oman rätin. On kuulemman hygieenisempää näin...

Mulla on noita mikrokuituliinoja pino ja pesukoneeseen sitämukaa kun on käytetty (muutaman kerran) ja pesukoneessa 60 asteen pesu. Ei tarvii olla erikseen jokakohteeseen omaa rättiä. Jos pesee keraamisen lieden kunnolla roiskeiden jälkeen, niin on selvää, että se liina menee suoraan pesuun. Pelkkiä vesiroiskeita pyyhkiessä kestää pidempään...

Mä en kyllä enää muita halua käyttääkään kuin  mikrokuituliinoja, lika irtoaa helpoiten ja kestävät. Tosin ostin niitä nipun jenkeistä, kun tuntuivat olevan siellä parempia....

Vierailija
47/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks mainosti irrottavansa vessansiivouksen yhteydessä aina sen kannen pöntöstä ja pesee sisäosat. Miksi?

En tod ole mikään siisteysfriiki mutta otan kannen aina kokonaan pois että saan pyyhittyä pöntön reunat kunnolla. Eniten kaiken maailmaan nöpöä kertyy just sinne nimittäin. Mutta en kyllä jää jynssäämään mitään vaan irti, pyyhintä ja kansi takaisin.

Siis puhuikohan tuo eka nyt siitä vesisäiliön kannesta?

Vierailija
48/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellan nappuloiden irroitus paikoiltaan ja liottaminen Tolu-vedessä.

Vierailija
49/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona ei pintoja tarvitse eikä kannata desinfioida. Desinfioinnilla petaat kasvutilaa vaarallisille bakteereille. Bakteerit kilpailevat elinalueesta, joten on hyvä jos hyviä bakteereja on pinnoilla estämässä vaarallisen bakteerin leviämistä.

Kyllä hygieenaosaamiseen kotonakin kuuluu desinfiointi säännöllisesti sellaisilla pinnoilla , joita koskettelee useampi kuin yksi henkilö  varsinkin silloin, jos joku perheestä käy töissä, koulussa tai on ollut sairaana.

Vierailija
50/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hygieenaosaamiseen kotonakin kuuluu desinfiointi säännöllisesti sellaisilla pinnoilla , joita koskettelee useampi kuin yksi henkilö  varsinkin silloin, jos joku perheestä käy töissä, koulussa tai on ollut sairaana.

Höpön löpön. Saippualla peseminen riittää ja omasta käsienpesusta huolehtiminen (saippualla myös, ei desinfiointiaineella).

Vierailija
51/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkien silitys.

Vierailija
52/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan kotona desinfioida, itse henkkoht en edes sitä vessaa. Tavallinen pesu on pinnoille kaikista parasta ja ihmisille terveellisintä. Niitä bakteereja tarvitaan!

Vierailija
53/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis mun mielestä tää meni vähän yli - anoppi oli meillä tekemässä kevätsiivousta ja hän rupes pesemään meidän ovia. Siis ovia... rätillä ja pesuaineilla. En mää tiedä tekeekö muut sitä mun itse en oo tehny koskaan :D

Ja sen lisäks toki jynssäs vanhal hammasharjal joka kolon mitä löys..

Mut tulipaha puhasta!! :D

Ikkunalasta ovien pyyhinnässä helpottaa.

Vierailija
54/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä ketju. Sain viimeinkin aikaiseksi pestä ovet :)

Vierailija
55/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, miksi meillä on niin paljon suolistosairauksia? Koska elämme liian puhtaassa ympäristössä, tolloimmat jopa käyttävät desifiointiainetta kotonaan. Vastustuskyky heikkenee pakosti. Jos et tätä aiemmin ole tiennyt, niin ihan lähipäivien Hesarissa (oliko peräti tämän päivän lehti?) oli taas kerran juttua tästä.

Vierailija
56/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Topz puikon käyttö pikkutarkoissa kohdissa.

Milläs sitten sinä putsaat jonkun pienen välin? Voihan sinne rättiä koittaa änkeä tai vanhaa hammasharjaa, mutta topsipuikko on hyvä kun se kerää lian mukaansa.

Kerro esimerkki mitä puhdistat topzilla?

Läppärin näppäimistön välit (macbook air). Aivan lyömätön!

Pieni maalisuti parempi. 

Vierailija
57/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on helpoin tapa saada ne kunnolla puhtaaksi, paljon vaivattomampaa kuin jokaisen jynssäys yksitellen jollain hammasharjalla. Itse pesen ne tiskikoneessa.

Vierailija
58/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks mainosti irrottavansa vessansiivouksen yhteydessä aina sen kannen pöntöstä ja pesee sisäosat. Miksi?

En tod ole mikään siisteysfriiki mutta otan kannen aina kokonaan pois että saan pyyhittyä pöntön reunat kunnolla. Eniten kaiken maailmaan nöpöä kertyy just sinne nimittäin. Mutta en kyllä jää jynssäämään mitään vaan irti, pyyhintä ja kansi takaisin.

Saattoi muuten puhua. no okei se menee ehkä nipottamisen puolelle jo 😳 en itse asiassa ole koskaan edes miettinyt sen säilön puhdistamista.

Vierailija
59/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on helpoin tapa saada ne kunnolla puhtaaksi, paljon vaivattomampaa kuin jokaisen jynssäys yksitellen jollain hammasharjalla. Itse pesen ne tiskikoneessa.

Minulla ne ovat niin pinttyneet, etteivät lähteneet puhtaiksi Tolu-kylvyssä eivätkä tiskikoneessa. Myöskään ihmesieni ei puhdistanut. Vinkkejä? Millä lähtisivät puhtaiksi?

Ja ei, en ole itse laiminlyönyt niiden puhdistamista noin pahasti, vaan on entisen asukkaan jäljiltä.

Vierailija
60/83 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi muuten puhua. no okei se menee ehkä nipottamisen puolelle jo 😳 en itse asiassa ole koskaan edes miettinyt sen säilön puhdistamista.

Minä päätin pestä sisäänmuuttosiivouksen yhteydessä, löysin sieltä vajaan viskipullon :D Melko... kuvottava paikka säilyttää piilopulloa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän