Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tasa-arvoa haluttaessa on edelleen kaksoisstandardeja olemassa?

Vierailija
26.06.2017 |

Eikö naisia hävetä vaatia ja haluta kaksoisstandardeja?

Miehen tulee tarjota naiselle treffeillä ja ulkona käydessä.
Miehen tulee avata ovia ja ottaa takkia naiselta
Miehen tulee tyydyttää nainen sängyssä (se, että antaa pillua miehelle ei ole miehen tyydyttämistä)
Miehen tulee tarjota naiselle paikka pelastusveneeseen tai itsensä ensin heikoille jäille
Naista ei saa lyödä, ei edes itsensä puolustukseksi jos nainen käy päälle ja läpsimään.
Naisten tulisi saada hyvät virat ja vakanssit, vaikka vastuunotto ja yritysten perustaminen ei tilastollisesti kiinnosta tai onnistu.

Silti samaan hengenvetoon huudetaan kuinka "naiset osaa kaikki ammatit siinä missä miehetkin joten sama palkka", "nykynaiset pesee vässykkämiehet 100-0" ja naiset ovat ihan seksuaalisia kuinka nykyiset munattomat miehet".

Eli kumpaa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään tasa-arvo ei tarkoita sitä että sukupuolet ovat keskenään täysin samanlaisia ja tekevät tasan samoja asioita.

Työelämässä kaikilta vaaditaan ihan sama. 

Työelämässä tottakai, jos ei ole mahdollista jakaa töitä jokaisen kykyjen mukaan ts. Teppo on tosi nopea pakkaaja, Teppo tekee sen ja pirjolla on näppärät kädet, hän tekee pikkutarkat jutut.

Kyllä kaikki tekee ne pikkutarkat jutut. Eihän työpaikalla pitäisi olla kuin nopeita pakkaajia.

Jos toinen on hidas pakkaaja niin hänelle ei pidä maksaa samaa palkkaa kuin nopealle pakkaajalle. Itseasiassa sen hitaan voisi vaikka erottaa.

Vierailija
42/49 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä ei pidä saada helpotuksia mihinkään koskaan. Ihminen tekee itse omat päätökset elämässä. Hänen pitää ITSE vastata niistä asioista mitkä hän itse valitsee.

Se että ei vaikka jaksa nostaa 40 kilon laatikkoa ei tarkoita että pitäisi saada helpotuksia että ei tarvitse nostaa kuin 20 kilon laatikon.

Jos päättää tehdä lapsia niin se ei oikeuta minkäänlaisiin helpotuksiin missään asiassa. edelleen pitää pystyä ihan samaan kuin muutkin. Pitää pystyä tekemään samat asiat kuin muutkin. Pitää pystyä tekemään yhtä kauan kuin muutkin ja tehdä sitä joka ikinen työpäivä.

Se että joku sairastuu tai tekee lapsia ei ole työnantajan eikä yhteiskunnan asia.

On se kyllä ihan työantajan etu antaa sairaalle tai raskaana olevalle niitä kevyempiä laatikoita kannettavaksi. Työnantajan etu ei ole, että kyseinen henkilö satuttaa itsensä ja jää pariksi kuukaudeksi saikulle.

Ja se on yleensä helppo valittaa siitä tasa-arvosta niin kauan kun on itse voimakas ja terve. Se tilanne ei aina vaan valitettavasti ole omasta toiminnasta kiinni.

Työnantajan ei kuuluisi sitä sairaslomaa maksaa eikä siitä kärsiä.

Kaikki työnantajat ovatkin varmaan ihan innoissaan, että pääsevät aina etsimään uuden työntekijän sen vanhan tilalle. Toisaalta jos sun työtä pystyy tekemään metsästä haettu apina, niin se on eri juttu, mutta yleensä työhön vaaditaan jotain koulutusta.

Kyllä työnantaja tietää mistä se eniten hyötyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa hyvin harva haluaisi elää täydellisen sukupuolineutraalissa maailmassa, jossa ei ole mitään eroa sillä, onko nainen vai mies. Transihmiset ehkä viihtyisivät, mutta muut tuskin. On vain niin hemmetin muodikasta ajaa sukupuolineutraaliutta. Tasa-arvo on minusta ihan eri asia kuin se, ettei sukupuolijaottelua ole lainkaan.

Tietenkin parinmuodostuksessa sukupuoli merkitsee. Sekä mm. lastenteossa koska biologia niin vaatii.

Mutta muuten sukupuoli ei saisi vaikuttaa ollenkaan.

Töissä ei saisi olla missään olosuhteissa minkäänlaisia helpotuksia kummallekkaan sukupuolelle eikä toiselta saisi vaatia tippaakaan enempää kuin toiseltakaan. Eikä kumpikaan saisi saada enempää kuin toinen jos ei kykene parempaan tulokseen

Kyllä olisi vähän helvetin heikossa hapessa tämäkin yhteiskunta, jos työelämässäkin olisi OIKEAT työt ja kriittiset infrastruktuurit naisten ja niiden fysiikan varassa. Siinä tapauksessa olisi sama vetää kuula kalloon ja ranteet auki, pääsisi itse kukanenkin paljon vähemmällä kärsimyksellä. Esim. nainen palomiehenä (mistäköhän johtuu ettei naisia huolita palo-opistoon ?! ), Puolustusvoimat, Poliisivoimat, raskaat teollisuuden työt, rakennusala, jne jne., naisillahan sitä fysiikkaa & auktoriteettia on niin että heikoimpia hirvittää :D :D :D.

Jos nyt vain lopetetaan se helvetin über-femakko haihattelu ja palataan tosielämän realiteetteihin. Että siihen on helvetin hyvät ja pätevät syyt miksi maailma on sellainen kuin se on, ja miksi miehellä ja naisella on siinä omat paikkansa. Niinkin paljon kuin se femakko-piruja ahdistaa, niin näin se vain menee vaikka kuin kitisevät. Näin se on mennyt, näin se menee nyt ja näin se tulee menemään jatkossakin, femakoiden tykkäämiset tai tykkäämättä jättämiset ei siihen ole vaikuttaneet eikä tule vaikuttamaan koskaan paskan vertaakaan.

Vierailija
44/49 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä. Itse kannatan henkeen ja vereen tasa-arvoa ja tällä hetkellä suurin epäkohta tasa-arvossa Suomessa on suhtautuminen naisiin ja äitiyteen työelämässä sekä asepalvelus. 

-Ei kyllä enää kovin usein päde. Itse ainakin olen valmis maksamaan treffeillä koko pompsin. Ekoilla treffeillä molemmat maksaa itsensä.

Tokihan tuo on söpö ele, mutta itsekin availen ovia jos satun ensimmäisenä ovelle. Takin osaan kyllä itsekin ottaa poia.

Miehen tulee tyydyttää nainen sängyssä (se, että antaa pillua miehelle ei ole miehen tyydyttämistä)

Höpöhöpö. Kyllä meillä mies nauttii lähes päivittäisestä suuseksistä ym

Miehen tulee tarjota naiselle paikka pelastusveneeseen tai itsensä ensin heikoille jäille

Höh mieluummin pelastan mieheni kuin itseni.

Naista ei saa lyödä, ei edes itsensä puolustukseksi jos nainen käy päälle ja läpsimään.

Kukaan ei saa lyödä toista

Naisten tulisi saada hyvät virat ja vakanssit, vaikka vastuunotto ja yritysten perustaminen ei tilastollisesti kiinnosta tai onnistu.

Ei. Naisilla tulee olla _samat mahdollisuudet_ virkoihin ja vakansseihin. Nykyään samantasoiselle miehelle annetaan pesti ennemmin kuin naiselle. Ihan oikeasta elämästä kyllä koettua ja todistettua. 

Musta vaan tuntuu että ap haluaa tahallaan sekoittaa asioita toisiinsa. En usko että kukaan oikeesti tasa-arvoa kannattava on asioista tätä mieltä. Tällaisen mielipiteen omaavat ihmiset ovat usein muutenkin sukupuolinormien puolella ja esimerkiksi sitä mieltä että naisen kuuluu työskennellä joko sairaanhoitajana tai lasten kanssa ja isä tuo leivän pöytään.

Vierailija
45/49 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö naisia hävetä vaatia ja haluta kaksoisstandardeja?

Silti samaan hengenvetoon huudetaan kuinka "naiset osaa kaikki ammatit siinä missä miehetkin joten sama palkka", "nykynaiset pesee vässykkämiehet 100-0" ja naiset ovat ihan seksuaalisia kuinka nykyiset munattomat miehet".

Eli kumpaa?

Tasa-arvo on tasavertaisuutta. Ihminen joka haluaa olla tasa-arvoinen toisen ihmisen kanssa niin höntä pitää kohdella samalla tavalla kuin sitä toista ihmistä mutta häneltä pitää myös vaatia samat asiat.

Jos nainen haluaa olla tasa-arvoinen miehen kanssa niin naisen pitää pystyä joka asiassa samaan kuin miesten ja naisia pitää kohdella kuin miehiä. Mutta sitä vastustaa lähes kaikki naiset maailmassa. Eli naiset haluaa naisten etuoikeudet ja samalla miesten etuoikeudet.

Se ei ole tasa-arvoa.

Vierailija
46/49 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa hyvin harva haluaisi elää täydellisen sukupuolineutraalissa maailmassa, jossa ei ole mitään eroa sillä, onko nainen vai mies. Transihmiset ehkä viihtyisivät, mutta muut tuskin. On vain niin hemmetin muodikasta ajaa sukupuolineutraaliutta. Tasa-arvo on minusta ihan eri asia kuin se, ettei sukupuolijaottelua ole lainkaan.

Tietenkin parinmuodostuksessa sukupuoli merkitsee. Sekä mm. lastenteossa koska biologia niin vaatii.

Mutta muuten sukupuoli ei saisi vaikuttaa ollenkaan.

Töissä ei saisi olla missään olosuhteissa minkäänlaisia helpotuksia kummallekkaan sukupuolelle eikä toiselta saisi vaatia tippaakaan enempää kuin toiseltakaan. Eikä kumpikaan saisi saada enempää kuin toinen jos ei kykene parempaan tulokseen

Täydellisen sukupuolineutraalissa maailmassa ei parimuodostuksessa olisi sukupuolella mitään väliä. Parasta olisi, jos kaikki olisivat niin sukupuolettoman näköisiä, ettei vaatteet päällä olisi mahdollista tietää, asioiko miehen vai naisen kanssa. Silloin rakastuttaisiin ihmiseen, ei tietyn sukupuolen edustajaan. Lapsia voi saada muuten kuin perinteisellä tavalla, esim. luovutetuilla sukusoluilla. Niiden lisäksi tarvitaan vain kohtu, ja sekin voi olla sijaiskohtu. Tällöin yhdyntää ei tarvita lainkaan.

Tuollaista ei kukaan ole koskaan halunnut

Silloin EI VOI olla tasa-arvoa. 

Vierailija
47/49 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä ei pidä saada helpotuksia mihinkään koskaan. Ihminen tekee itse omat päätökset elämässä. Hänen pitää ITSE vastata niistä asioista mitkä hän itse valitsee.

Se että ei vaikka jaksa nostaa 40 kilon laatikkoa ei tarkoita että pitäisi saada helpotuksia että ei tarvitse nostaa kuin 20 kilon laatikon.

Jos päättää tehdä lapsia niin se ei oikeuta minkäänlaisiin helpotuksiin missään asiassa. edelleen pitää pystyä ihan samaan kuin muutkin. Pitää pystyä tekemään samat asiat kuin muutkin. Pitää pystyä tekemään yhtä kauan kuin muutkin ja tehdä sitä joka ikinen työpäivä.

Se että joku sairastuu tai tekee lapsia ei ole työnantajan eikä yhteiskunnan asia.

On se kyllä ihan työantajan etu antaa sairaalle tai raskaana olevalle niitä kevyempiä laatikoita kannettavaksi. Työnantajan etu ei ole, että kyseinen henkilö satuttaa itsensä ja jää pariksi kuukaudeksi saikulle.

Ja se on yleensä helppo valittaa siitä tasa-arvosta niin kauan kun on itse voimakas ja terve. Se tilanne ei aina vaan valitettavasti ole omasta toiminnasta kiinni.

Jos hakee tasa-arvoa niin se pitää olla täydellistä ja totaallista, muuten on tekopyhä kaksinaismoralisti.

Vierailija
48/49 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan ei kuuluisi sitä sairaslomaa maksaa eikä siitä kärsiä.

Kaikki työnantajat ovatkin varmaan ihan innoissaan, että pääsevät aina etsimään uuden työntekijän sen vanhan tilalle. Toisaalta jos sun työtä pystyy tekemään metsästä haettu apina, niin se on eri juttu, mutta yleensä työhön vaaditaan jotain koulutusta.

Työnantaja toimii miten työnantaja ITSE haluaa. Jos hän haluaa etsiä uuden työntekijän niin se on hänen asiansa. Mutta ei hänen pakko ole sitä tehdä.

Yhteiskunnalle ei asia kuulu millään tavalla.

Vierailija
49/49 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä. Itse kannatan henkeen ja vereen tasa-arvoa ja tällä hetkellä suurin epäkohta tasa-arvossa Suomessa on suhtautuminen naisiin ja äitiyteen työelämässä sekä asepalvelus. 

-Ei kyllä enää kovin usein päde. Itse ainakin olen valmis maksamaan treffeillä koko pompsin. Ekoilla treffeillä molemmat maksaa itsensä.

Tokihan tuo on söpö ele, mutta itsekin availen ovia jos satun ensimmäisenä ovelle. Takin osaan kyllä itsekin ottaa poia.

Höpöhöpö. Kyllä meillä mies nauttii lähes päivittäisestä suuseksistä ym

Höh mieluummin pelastan mieheni kuin itseni.

Kukaan ei saa lyödä toista

Ei. Naisilla tulee olla _samat mahdollisuudet_ virkoihin ja vakansseihin. Nykyään samantasoiselle miehelle annetaan pesti ennemmin kuin naiselle. Ihan oikeasta elämästä kyllä koettua ja todistettua. 

Musta vaan tuntuu että ap haluaa tahallaan sekoittaa asioita toisiinsa. En usko että kukaan oikeesti tasa-arvoa kannattava on asioista tätä mieltä. Tällaisen mielipiteen omaavat ihmiset ovat usein muutenkin sukupuolinormien puolella ja esimerkiksi sitä mieltä että naisen kuuluu työskennellä joko sairaanhoitajana tai lasten kanssa ja isä tuo leivän pöytään.

Yrityksen pitää saada ITSE päättää kenet se ylentää. Yritys ITSE tietää parhaiten kenestä he saavat parhaimman hyödyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan