Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan ymmärrä koiraihmisiä (enkä muitakaan eläinhörhöjä)

Vierailija
25.06.2017 |

Eläimen paikka on loikkia luonnossa. Eikä suinkaan ihmisen kanssa samassa asunnossa.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin söpöä ja mahtavaa omistaa olento joka on niin riippuvainen sinusta ja palvoo jonain jumalanaan. Mitä lähempänä sutta sen parempi.

Susi joka on laumassa alempana kuin johtava susi käyttäytyy alfasuden edessä suunnilleen samoin kuin koira ihmisen edessä.

Vierailija
62/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkitän koiraani irti neljä kertaa päivässä ihan laillisesti, lisäksi se saa olla vapaana pihalla. Otan hihnaan kiinni, jos tulee vieraita ihmisiä vastaan, ihan vaan kohteliaisuuden vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmistäkään ole luotu asunnossa asumaan, puolella on mielenterveysongelmia, lopuilla allergiat, astmat ja yliherkkyyksiä rakennusaineille.

Luolassa näitä ongelmia ei olisi.

Mutta koirat edelleen hengailisi ihmisten ympärillä.

Vierailija
64/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niin söpöä ja mahtavaa omistaa olento joka on niin riippuvainen sinusta ja palvoo jonain jumalanaan. Mitä lähempänä sutta sen parempi.

Susi joka on laumassa alempana kuin johtava susi käyttäytyy alfasuden edessä suunnilleen samoin kuin koira ihmisen edessä.

Ei pliis enää oteta koirakeskusteluihin susia mukaan. Kyse on eri eläinlajista, jolla on eri tavat toimia.

Ei lastenkaan piiskaamista voi perustella sillä, että simpanssit on väkivaltaisia. Vaikka meillä on saman verran yhteisiä geenejä kuin susilla ja koirilla keskenään.

Vierailija
65/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on tehty paljon tutkimuksia koiran ja ihmisen suhteesta. Ne kertovat että koiran  kiintymys omaan ihmiseensä on pyyteetöntä, koiranomistajat ovat onnellisempia ja parempikuntoisia verrattuna ei-koirallisiin. Lapselle voi koira olla parempaa seuraa kuin sisarus, joka saattaa kiusata. Koira on valikoitunut ihmisen seuralaiseksi kykyjensä takia. Loistava apu metsästyksessä koska osaa tehdä älykästä yhteistyötä, vartioi silloin kun ihminen nukkuu, superhajuaistia käytetään hyvinkin monissa kohteissa, löytää kadonneita, avustaa vammaisia, pelastaa ihmishenkiä, paimentaa karjaa, karkoittaa petoja ja hanhiparviasuojelee omistajansa henkeä ja omaisuutta, lista on loputon. Kykyjensä ja hyödyllisyytentä puolesta koira ansaitsisi kunniapaikan ihmisten keskuudessa. 

En minäkään ymmärrä esim. moottoriurheilua mutta hyväksyn, että ihmisillä voi olla erilaisia mielenkiinnon kohteita. En nimittele motoristeja hörhöiksi tai hulluiksi. 

Vierailija
66/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ihmistäkään ole luotu asunnossa asumaan, puolella on mielenterveysongelmia, lopuilla allergiat, astmat ja yliherkkyyksiä rakennusaineille.

Luolassa näitä ongelmia ei olisi.

Mutta koirat edelleen hengailisi ihmisten ympärillä.

Ihmistä ei ole luotu, mutta siinä olet oikeassa että ihmisen luontainen mielenterveydelle paras elinympäristö olisi n. 100 - 150 ihmisen heimo.

Maanviljelyksen aloittaminen oli kaiketi suurin virhe ihmisen henkisen hyvinvoinnin kannalta. Valitettavasti tämä johti kierteeseen josta ei ollut paluuta sen kerran alettua.

Nykyajan tieteen suurimpia tutkimuskohteita tulisi olla kuinka saamme ihmiset onnellsiksi taas. :)

Vierailija
67/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on tehty paljon tutkimuksia koiran ja ihmisen suhteesta. Ne kertovat että koiran  kiintymys omaan ihmiseensä on pyyteetöntä, koiranomistajat ovat onnellisempia ja parempikuntoisia verrattuna ei-koirallisiin. Lapselle voi koira olla parempaa seuraa kuin sisarus, joka saattaa kiusata. Koira on valikoitunut ihmisen seuralaiseksi kykyjensä takia. Loistava apu metsästyksessä koska osaa tehdä älykästä yhteistyötä, vartioi silloin kun ihminen nukkuu, superhajuaistia käytetään hyvinkin monissa kohteissa, löytää kadonneita, avustaa vammaisia, pelastaa ihmishenkiä, paimentaa karjaa, karkoittaa petoja ja hanhiparviasuojelee omistajansa henkeä ja omaisuutta, lista on loputon. Kykyjensä ja hyödyllisyytentä puolesta koira ansaitsisi kunniapaikan ihmisten keskuudessa. 

En minäkään ymmärrä esim. moottoriurheilua mutta hyväksyn, että ihmisillä voi olla erilaisia mielenkiinnon kohteita. En nimittele motoristeja hörhöiksi tai hulluiksi. 

Kyllä alat nimitellä, kun motoristit alkavat päristellä pitkiä aikoja seinäsi takana tai ikkunasi alla, ja levitellä päivittäin haisevaa likaa ympäristöösi (kiinteää ja nestettä).

Vierailija
68/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Luolissa ihmiset ovat harvoin asuneet. Jonkinlainen kota tai muu maja on ollut kivikauden ihmisten asunto. Jopa melko suuret hirsitalot tai muunlaiset pitkätalot ovat aivan mahdollisia kivikautisella tekniikalla, joissa on voitu asua jos lähistöltä on saatu tarpeeksi ruokaa ympäri vuoden

Vierailija
69/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee koiran,

joka on kuin ihmisen mieli,

joka ymmärtää sanoitta,

joka lukee ajatukset,

joka on kotona eikä karkaa.

Koira ansaitsee ihmisen,

jolla on vähän koiran mieli,

joka ymmärtää sanoitta,

joka lukee ajatukset,

joka on kotona eikä karkaa.

Tarvitsen koirani mielen

unohtaakseni pahat,

muistaakseni hyvät,

pysyäkseni uteliaana,

oppiakseni olemaan koirani paras ystävä.

Sinäkin tarvitset koiran

tervehtiäksesi tuttusi

tunnin eron jälkeen

kuin olisitte kumpikin

valovuoden myöhässä

kierrettyänne maailman.

Vierailija
70/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon tuon hyvin. Nyky-yhteiskunnassa kun koira on suurimmalle osalle väestöä täysin hyödytön muuten kuin mielenterveyden kohentajana, tuo osoittaa sen kuinka huonosti me ihmiset olemme sopeutuneet elämään toistemme kanssa. Olemme melko epäonnistuneita suurten laumojen eläimiä, vaikka kuitenkin elämme suurissa laumoissa.

Vierailija
71/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa mun puolesta hörhöillä minkä asian/aiheen parissa lystää, mutta varsinkin koirien omistajat eivät sitten millään ota huomioon muita. Juuri tuo, että ne kakat jätetään tielle/tien viereen, koira haukkuu asunnossa päivät ja yöt ja varsinkin vuokra-asuntoihin ei minusta koirilla (tai kissoillakaan) ole asiaa, koska ne jättää jälkestä seiniin, ovien karmeihin jne.joko hampaillaan tai kynsillään tai pissii lattiat pilalle.

Ja ei, en vihaa eläimiä, koirat ja koiranpennut varsinkin on maailman suloisimpia otuksia.

Eli jos joidenkin koirat meluaa ja kusee asunnoissa niin kaikilta pitäis kieltää lemmikit vuokra asunnoissa? Jos vuokranantaja hyväksyy lemmikit niin mikä on ongelma? Vuokralainen on korvausvastuussa jos pahempaa tuhoa syntyy. Ilmoittakaa valittajat omistajalle jos koira meluaa esim.työpäivän ajan, hän ei välttis tätä tiedä jos ei kukaan kerro.

Näin se vaan valitettavasti on. Se vuokra-asunto ei ole oma ja sitä pitää kohdella siten, ettei tuollaisia vahinkoja synny. Siihen muuttaa jossain vaiheessa taas uudet asukkaat, jotka joutuvat valitettavasti katselemaan niitä kynsittyjä ovia.  Vuokranantajat ei vaihda oven karmeja, tai ikkunan karmeja, vaikka ne olisi raavittu pilalle, eivätkä myöskään sitä laminaattia, vaikka se olisi uinut pissassa.

Vierailija
72/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran omistuslait

1. Jos pidän siitä, se on minun.

2. Jos se on suussani, se on minun.

3. Jos pystyn ottamaan sen sinulta, se on minun.

4. Jos se oli minulla juuri äsken, se on minun.

5. Jos se on minun, se ei saa koskaan näyttää olevan sinun.

6. Jos pureskelen jotain palasiksi, kaikki palaset ovat minun.

7. Jos se vain näyttääkin siltä, että se on minun, se on minun.

8. Jos näin sen ensin, se on minun.

9. Jos leikit jollakin ja laitat sen maahan, siitä tulee automaattisesti minun.

10. Jos se on rikki, se on sinun.

Vierailija
73/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistuslait

Ja pöh. Omistajan täytyy kyetä ottamaan koiransa suusta pois mitä tahansa.

Vierailija
74/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistuslait

Ja pöh. Omistajan täytyy kyetä ottamaan koiransa suusta pois mitä tahansa.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä väitettä. Miksi koiran pitäisi luopua ruuastaan, jos se on suussa? Mun mielestä ihmisellä ei ole mitään oikeutta repiä ruokaa toiselta ja se vahingoittaa koiran ja omistajan välejä, jos toinen repii ruokaa toiselta. Mikä idea siinä on taustalla ja mitä hyötyä?

Vierailija
75/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellanen ihminen ottaa koiran, joka haluaa ehdotonta ihailua ja palvontaa. Ihmisiltä sitä ei saa, joten ottavat sitten koiran, jolta sitä saa satavarmasti. Koiran mielestä omistaja on paras, oli se millainen vaan, helppoa ja palkitsevaa. Koiran kanssa ei tule Koira nuolee varpaanvälitkin. Saa olla kerrankin pomo. Ihmissuhteet ei aina onnistu, mutta koiran kanssa onnistuu kun koira ei oo eri mieltä.

Vierailija
76/81 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa mun puolesta hörhöillä minkä asian/aiheen parissa lystää, mutta varsinkin koirien omistajat eivät sitten millään ota huomioon muita. Juuri tuo, että ne kakat jätetään tielle/tien viereen, koira haukkuu asunnossa päivät ja yöt ja varsinkin vuokra-asuntoihin ei minusta koirilla (tai kissoillakaan) ole asiaa, koska ne jättää jälkestä seiniin, ovien karmeihin jne.joko hampaillaan tai kynsillään tai pissii lattiat pilalle.

Ja ei, en vihaa eläimiä, koirat ja koiranpennut varsinkin on maailman suloisimpia otuksia.

Häh? Jättää jälkiä seiniin ja ovenpieliin? Mun koira kävelee lattialla ja jos se märkää ja likaista turkkia sisällä ravistaa joskus, niin pyyhkimällä se puhdistuu. Ja mä käytän koiraa ulkona pissillä.

Ai, niin miksi koira purisi tai raapisi seinää? Mun koiralla on puruluita ja ulkona se kaivaa.

Eikä ole mitään raapimajälkiä seinissä/ovenpielissä, vaikka edelliselläkin asukkaalla oli (iso) koira. Sitä edellisistä asukkaista en tiedä.

77/81 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nämä eläinihmiset ovat kyllä kunnon eläinvihaajia. Joku elukka otetaan vangiksi johonkin 50 neliön kerrostaloloukkuun. Joo eihän se tiedä paremmasta, mutta sama oli esim. keskitysleireillä syntyneillä juutalaisilla. Ei nekään tienneet paremmasta, tai eivät olisi tienneet, jos heillä ei olisi ollut vanhempia. Eläimiltä riistetään lapset (ja vanhemmat). Ikävää katsoa näitä eläinvihaajia. Koirat haukkuu sitten kotona ihan tuskissaan päivällä, kun ovat vankilassa... tai jos ei hauku, niin ne ei hauku sen takia kun eivät uskalla haukkua... kumpi sitten oikeastaan on parempi? No naapurin kannalta jälkimmäinen, koska mielestäni viatonta naapuria ei saa kiusata eläinrääkkäyksen äänillä, koska tämä naapuri ei lain puitteissa voi asialle mitään tehdä. Joskus on vain parempi kun ei tiedä mitä naapurissa tapahtuu. Ikävä kyllä kuitenkin jos realistisesti ajattelee, niin näitä koirakiruttamoja on lähes 50%:a asunnoista.

Vierailija
78/81 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinanraivo kirjoitti:

Joo nämä eläinihmiset ovat kyllä kunnon eläinvihaajia. Joku elukka otetaan vangiksi johonkin 50 neliön kerrostaloloukkuun. Joo eihän se tiedä paremmasta, mutta sama oli esim. keskitysleireillä syntyneillä juutalaisilla. Ei nekään tienneet paremmasta, tai eivät olisi tienneet, jos heillä ei olisi ollut vanhempia. Eläimiltä riistetään lapset (ja vanhemmat). Ikävää katsoa näitä eläinvihaajia. Koirat haukkuu sitten kotona ihan tuskissaan päivällä, kun ovat vankilassa... tai jos ei hauku, niin ne ei hauku sen takia kun eivät uskalla haukkua... kumpi sitten oikeastaan on parempi? No naapurin kannalta jälkimmäinen, koska mielestäni viatonta naapuria ei saa kiusata eläinrääkkäyksen äänillä, koska tämä naapuri ei lain puitteissa voi asialle mitään tehdä. Joskus on vain parempi kun ei tiedä mitä naapurissa tapahtuu. Ikävä kyllä kuitenkin jos realistisesti ajattelee, niin näitä koirakiruttamoja on lähes 50%:a asunnoista.

No mua on arvosteltu huonoksi koiranomistajaksi kun kävelen koiran kanssa kioskille/kauppaan jos joku pikkuostos, kun koira odottaa ulkona nätisti ja saa useamman kilometrin lenkin. Oikea tapa olisi kuulemma käyttää koira pikaisesti tarpeillaan ja erikseen itse mennä kauppaan. Ei siis asuta missään kaupungin keskustassa. On myös huolestuttu kun koira on kuumina kesäpäivinä ulkona varjossa torkkumassa. Ei hauku, torkkuu ulkona. Vesikuppi toki löytyy ulkoakin. Tietty kävellään päivittäin ainakin pari kertaa ja uimassa koiraa käytän useamman kerran viikossa. Pitäisi kuulemma koira pitää ja hoitaa sisällä helteelläkin. Mun mielestä koiran pitää saada kesällä olla ulkona muutenkin kun lenkillä. Kun se mielellään ulos jää/haluaa. Talvella se ei niin ulkona viihdy muuten kun kävelyllä, kylmä sille siellä tulee, siksi ei talvella halua ulos jäädä, tai pian ainakin haluaa sisälle takaisin. Mutta kesällä saa mun puolesta olla ulkona kun kerran haluaa, sanoipa kuka mitä hyvänsä.

Vierailija
79/81 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sellanen ihminen ottaa koiran, joka haluaa ehdotonta ihailua ja palvontaa. Ihmisiltä sitä ei saa, joten ottavat sitten koiran, jolta sitä saa satavarmasti. Koiran mielestä omistaja on paras, oli se millainen vaan, helppoa ja palkitsevaa. Koiran kanssa ei tule Koira nuolee varpaanvälitkin. Saa olla kerrankin pomo. Ihmissuhteet ei aina onnistu, mutta koiran kanssa onnistuu kun koira ei oo eri mieltä.

No mun koira kyllä ei ihaile minua, ei kyllä vihaakaan. Koira on useinki eri mieltä ja osoittaa mieltään. Eikä koira palvele minua, vaan toisinpäin. Minähän sen vien ulos, yölläkin jos sen vatsa on sekaisin, ostan sapuskaa ja puruluita jne.. Enkä tarkoita että en uskalla kieltää koiraa, tai etten osaa kouluttaa. Mutta en koirasta mitään tahdotonta robottia halua, mutta tietyt säännöt on mitä sen on toteltava.

Eikä koira ole mikään "lapsen korvike", se on koira.

Vierailija
80/81 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet on ihania, paljon ihanimpia kuin ihmiset.

Siksi eläimiä rakastetaan.

Ei tule riitaa, kyttäämistä, juoruilua, pahansuopaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme