Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan ymmärrä koiraihmisiä (enkä muitakaan eläinhörhöjä)

Vierailija
25.06.2017 |

Eläimen paikka on loikkia luonnossa. Eikä suinkaan ihmisen kanssa samassa asunnossa.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä hörhöjä jotka inhoo eläimiä.

Ap:han koittaa juuri puolustaa koiria. Eläin ei kuulu ihmisen kahlitsemaksi asuntoon ja pääsee narussa ulos vaan tekemään tarpeita. Kiva elämä ja vain siksi, että ihminen itsekkyyttään haluaa vangita eläimen itselleen. Koiran omistajat varsinkin haluavat itsetuntonsa pönkittäjää.

Jos omistaja on terve päästänsä se vie koiraa ulos muulloinkin kuin vaan tarpeilleen postilaatikon kulmaan. Esim.harrastaa sen kanssa eri koiraharrastus lajeja tms. tai käy pitkillä metsä/juoksu/pyörälenkeillä.

Vierailija
22/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä eläinhörhöjä. Perusteet mulla on kyllä vähän eri kuin ap:llä, mutta kannatan otsikkoa. Joillain ryhmillä se intohimo menee niin yli, että aivoja ei käytetä enää lainkaan. Monet eläinhörhöt eivät edes aja eläinten parasta, vaan päätavoite on kiusanteko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset on oma rotunsa, parempi kun antaa niiden olla keskenään. Mutta koirattomia asuinalueita totta vie toivoisin.

Vierailija
24/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei missään ilmoittanut inhoavansa eläimiä, päin vastoin.

No eipä tuo mikään rakkauden lausekaan ole.

Eli ihmisiäkin voisi rakastaa kaikkein eniten pitämällä heitä orjina jotka tekevät kaiken tahtosi mukaan? Hellittelisit aina välillä söpöä orjaa, lukitsisit aina asuntoosi ja kuljettaisit narun päässä ulkona.

Onhan tälläisiä tapauksia ollut joissa joku on ottanut esim. naisen vangiksi ja pitänyt tätä lukittuna jossain kellarissa.

Jos vertaat tosissas ihmisorjaa (joka pelkää orjuuttajaansa) ja koiraa (joka palvoo omistajaansa) toisiinsa niin mun on parempi vetäytyä hetimiten takavasemmalle (nauramaan) :'D

Hyvä vertaus tuo oli. Sulla vain loppui perustelut, joten päätit siirtyä ilkkumiseen. Just tää teissä hörhöissä tökkii.

Vierailija
25/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi sitä koiraa pitää pitää narussa, ettei se karkaa. Eihän se silloin ole vapaaehtoisesti ihmisen kanssa. Eläinten vangitseminen on väärin, koskee kaikkia lemmikkieläimiä.

Ei se ole narussa ettei se karkaa, vaan koska laki määrää pitämään sen narussa.

Ja sittenhän kaltaisesi eläintenvihaajat vasta kohtauksen saisivat, jos koirat kulkisivat vapaana.

Kyllä sellanen viettikoira karkaa ja painelee metsään kun jonkun eläimen hajun saa. Kyllä se kertoo siitä, että se koira tekisi mielummin luonnolleen sopivia asioita. Säälittää tuollaisen koirat sisällä.

Vierailija
26/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi sitä koiraa pitää pitää narussa, ettei se karkaa. Eihän se silloin ole vapaaehtoisesti ihmisen kanssa. Eläinten vangitseminen on väärin, koskee kaikkia lemmikkieläimiä.

Koska joku laki kieltää irti olemisen. Itsehän siis pidän koiraani vapaana aina kun tilaisuus on, eikä se karkaa. Mutta kunnioitan muita ihmisiä.

Vierailija
27/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa mun puolesta hörhöillä minkä asian/aiheen parissa lystää, mutta varsinkin koirien omistajat eivät sitten millään ota huomioon muita. Juuri tuo, että ne kakat jätetään tielle/tien viereen, koira haukkuu asunnossa päivät ja yöt ja varsinkin vuokra-asuntoihin ei minusta koirilla (tai kissoillakaan) ole asiaa, koska ne jättää jälkestä seiniin, ovien karmeihin jne.joko hampaillaan tai kynsillään tai pissii lattiat pilalle.

Ja ei, en vihaa eläimiä, koirat ja koiranpennut varsinkin on maailman suloisimpia otuksia.

Eli jos joidenkin koirat meluaa ja kusee asunnoissa niin kaikilta pitäis kieltää lemmikit vuokra asunnoissa? Jos vuokranantaja hyväksyy lemmikit niin mikä on ongelma? Vuokralainen on korvausvastuussa jos pahempaa tuhoa syntyy. Ilmoittakaa valittajat omistajalle jos koira meluaa esim.työpäivän ajan, hän ei välttis tätä tiedä jos ei kukaan kerro.

Vierailija
28/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma että ne haluaa loikkia metsässä vapaana?

Tiedän koiran, joka elää niin rauhallisessa ympäristössä että sitä voidaan pitää täysin vapaana omalla tontillaan. Sinä kuvittelet että se koira heti tajuttuaan mahdollisuuden vapauteen, ryntää metsään loikkimaan onnellisena, haistattaa omistajalleen pitkät ja elää vapaana metsässä lintujen ja peurojen keskuudessa loikkien niityllä, kaipaamatta ollenkaan ihmistä.

Mitä sitten oikeasti tapahtuu kun koira vapautetaan?

Koira kulkee vapaana pihapiirissä päivät, kiertelee tontin laitoja,  ihmettelee maailmanmenoa, haukahtaa linnuille ja haistelee jänisten jälkiä. Odottaa emäntäänsä kotiin ja palaa ruoka-aikana ovelle odottamaan annostaan.

Vierailija
29/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihmisiäkin voisi rakastaa kaikkein eniten pitämällä heitä orjina jotka tekevät kaiken tahtosi mukaan? Hellittelisit aina välillä söpöä orjaa, lukitsisit aina asuntoosi ja kuljettaisit narun päässä ulkona.

Onhan tälläisiä tapauksia ollut joissa joku on ottanut esim. naisen vangiksi ja pitänyt tätä lukittuna jossain kellarissa.

Jos vertaat tosissas ihmisorjaa (joka pelkää orjuuttajaansa) ja koiraa (joka palvoo omistajaansa) toisiinsa niin mun on parempi vetäytyä hetimiten takavasemmalle (nauramaan) :'D

Mihin joku tarvitsee "omistajaansa palvovaa" lemmikkiä??!! Sisäisen tutkiskelun paikka.

Vierailija
30/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vertaus tuo oli. Sulla vain loppui perustelut, joten päätit siirtyä ilkkumiseen. Just tää teissä hörhöissä tökkii.

Ei ollut hyvä vertaus. Miks niin monesti jos joku vetäytyy pois keskustelusta niin toinen olettaa heti että tällä loppui argumentit? :D ei loppunut, en vaan jaksa kuluttaa aikaa mielipiteistä vääntämiseen kun ei kummankaan kanta siitä mihkään muutu.

Vierailija
31/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole narussa ettei se karkaa, vaan koska laki määrää pitämään sen narussa.

Ja sittenhän kaltaisesi eläintenvihaajat vasta kohtauksen saisivat, jos koirat kulkisivat vapaana.

Kyllä sellanen viettikoira karkaa ja painelee metsään kun jonkun eläimen hajun saa. Kyllä se kertoo siitä, että se koira tekisi mielummin luonnolleen sopivia asioita. Säälittää tuollaisen koirat sisällä.

Ai niin kuin meidän koira, joka ei ilmeisesti ole "viettikoira" (mikä se sitten sinulle onkaan). Lähti juoksemaan kauriin perään ja puolessa välissä aukeata meni pupu pöksyyn ja kääntyi ympäri hölköttäen takaisin omistajansa luokse turvaan.

Vierailija
32/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin joku tarvitsee "omistajaansa palvovaa" lemmikkiä??!! Sisäisen tutkiskelun paikka.

Auts, joku otti nokkiinsa. Koska tykkää sellasesta eläimestä joka ihailee sua? Ehdoitta. Kuinka moni ihminen pystyy siihen? ja miten niin_tarvitsee_? no seuraks! Parhaaks ystäväks.

Vierailija
33/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sitä mieltä, että esimerkiksi kerrostaloasuntoon ei pidä ottaa ainakaan isokokoista koiraa. Omassa talossamme tällaisia poninkokoisia hurttia on kolme ja ulina ynnä haukkuminen päiväsaikaan sen mukaista. (Tosin kovimpia tietämiäni räksyttäjiä ovat olleet villa- ja mäyräkoira).

Havaintojeni mukaan näitä koiria käytetään pääsääntöisesti "lenkillä" about 300 metrin päässä paskomassa. Tuollaisia koiria pitäisi juoksuttaa vaikka ajamalla itse pyörällä ja antamalla koiran juosta hihnan päässä vierellä. Niitä pitäisi ulkoiluttaa ainakin kolme kertaa päivässä yhteensä parin-kolmen tunnin verran. Ellei sitä patoutunutta energiaa pääse purkamaan ja paikkoja nuuskimaan, alkaa häiriökäyttäytyminen.

Vaikuttaa myös siltä, että meillä on enenevässä määrin koiranomistajia, jotka eivät sitä koiraansa osaa kouluttaa. Tai eivät viitsi vaivautua.

Vierailija
34/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mihin kummaan tarvitaan esim. terapiaeläimiä tai opaskoiria? Luontoonhan ne kuuluu loikkimaan eikä suinkaan avustamaan näkövammaisia tai kuntouttamaan autisteja luonnottomissa ympäristöissä ihmisten itsekkäiden tarpeiden vuoksi. Kyllä se pommi- tai poliisikoirankin elämä on ihan saakelin luonnotonta.

Vai onko kenties niin, että "turhina" nähdäänkin vain nämä eläimet, jotka on puhtaasti lemmikkejä, silti tärkeitä omistajilleen? Vaikka niitä niiden luonnollisten ominaisuuksien vuoksi ammattikäytössä riistetään ja rasitetaankin enemmän?

Kyllä oikea Eläinten Ystävä mieluummin itse laukaisee sen miinan ja menettää jalkansa kuin että taitava koira tai peräti rotta olisi sen sitä ennen luonnottomasti koulutettuna löytänyt.

Vierailija
35/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mihin kummaan tarvitaan esim. terapiaeläimiä tai opaskoiria? Luontoonhan ne kuuluu loikkimaan eikä suinkaan avustamaan näkövammaisia tai kuntouttamaan autisteja luonnottomissa ympäristöissä ihmisten itsekkäiden tarpeiden vuoksi. Kyllä se pommi- tai poliisikoirankin elämä on ihan saakelin luonnotonta.

Vai onko kenties niin, että "turhina" nähdäänkin vain nämä eläimet, jotka on puhtaasti lemmikkejä, silti tärkeitä omistajilleen? Vaikka niitä niiden luonnollisten ominaisuuksien vuoksi ammattikäytössä riistetään ja rasitetaankin enemmän?

Kyllä oikea Eläinten Ystävä mieluummin itse laukaisee sen miinan ja menettää jalkansa kuin että taitava koira tai peräti rotta olisi sen sitä ennen luonnottomasti koulutettuna löytänyt.

Saivartelua. Ei kerrostalossa ympyrää kiertävän räksyttäjän olemassaolo ole perusteltua sen vuoksi, että osa sen lajitovereista on ihmiselle hyödyllisiä.

Vierailija
36/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen katsoo olevansa oikeutettu vangitsemaan muita luontokappaleita? Ostamaan, myymään ja tappamaan eläimiä.

Vierailija
37/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts, joku otti nokkiinsa. Koska tykkää sellasesta eläimestä joka ihailee sua? Ehdoitta. Kuinka moni ihminen pystyy siihen? ja miten niin_tarvitsee_? no seuraks! Parhaaks ystäväks.

Lue kommenttisi uudelleen, kun selviät. En tarvitse lemmikkisi ihailua.

Toisaalta miksi tarvitset jotain ehdotonta palvontaa ja ihailua? Persoonallisuushäiriöön viittaa tuo.

Vierailija
38/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa koirista on ihan tavallisia lemmikki-Luffeja ilman mitään erityistä osaamista.

Vierailija
39/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen paras ystävä. Justjoo. Mitä se kertoo ihmisestä, jos hänen paras ystävänsä on koira.

Vierailija
40/81 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han koittaa juuri puolustaa koiria. Eläin ei kuulu ihmisen kahlitsemaksi asuntoon ja pääsee narussa ulos vaan tekemään tarpeita. Kiva elämä ja vain siksi, että ihminen itsekkyyttään haluaa vangita eläimen itselleen. Koiran omistajat varsinkin haluavat itsetuntonsa pönkittäjää.

Koira on laumaeläin ja haluaa olla laumassaan, ei juoksentelemassa yksinään pitkiinsä. Meillä koira saa olla irti pihalla niin paljon kuin haluaa. Ei paljoakaan ole, ellei siellä  ole myös ihminen, eli hänen laumansa. Ei lähde pihasta mihinkään ja seuraa ihmistä ihan mielellään ja omasta tahdostaan.  Ei sitä koskaan vangita sisälle, mutta haluaa olla siellä, jos ihminenkin on sisällä. Kyllä koira voisi todella huonosti, jos lähetäisin sen maailmalle yksinään. Kyllähän tuolla muualla Euroopassa on katukoiria, ja saavat olla vapaasti, mutta kyllä niillä on karu kohtalo enimmäkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän