Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyvin toimeentulevat eivät ole lihavia?

Vierailija
25.06.2017 |

Joku juuri totesi, ettei koskaan näe lihavia hyvin toimeentulevilla alueilla.

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin toimeentuleva ja lihava. Syön tosin vain terveellistä luomuruokaa kasvispainotuksella, mutta olen toimintakykyinen alkoholisti. Käytän alkoholia, koska kärsin pitkäaikaisesta traumaperäisestä stressihäiriöstä (PTSD), jota terapia ei auta, vaan pahentaa.

Mitä siis syöt?  Luomu ja kasvikset eivät takaa terveellisyyttä.

Vierailija
162/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Hessu Hesburger olekaan enää lihava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin toimeentuleva ja lihava. Syön tosin vain terveellistä luomuruokaa kasvispainotuksella, mutta olen toimintakykyinen alkoholisti. Käytän alkoholia, koska kärsin pitkäaikaisesta traumaperäisestä stressihäiriöstä (PTSD), jota terapia ei auta, vaan pahentaa.

Mitä siis syöt?  Luomu ja kasvikset eivät takaa terveellisyyttä.

Eilen söin aamiaiseksi palan täysjyväleipää juustolla ja kasviksilla, lounaaksi kesäkurpitsasta tehtyä pastaa paahdetuilla tomaateilla ja puolikkaalla mozzarella-pallolla, välipalaksi punaherukoita, illalliseksi salaatin jossa oli vihreitä papuja, perunaa, paprikaa, tomaattia ja retiisiä vinagretten kanssa. Join myös viisi isoa kaljaa ja kaksi pientä, eli join noin 1300 kaloria.

Vierailija
164/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäsuuruista on alkoholinkäyttösi?

Viinipullollinen menee huomaamattaan illassa tai kaljaa. Viikonloppuisin enemmän. Määrät eivät ehkä näytä kovin isoilta, mutta neljässä isossa kaljassa on jo noin 800 kaloria. En juo ollakseni kännissä, vaan ollakseni vähän turta. Painoni nousi hiljalleen, kilon pari kuussa. Painoindeksini on tosin "vain" 33, mutta lihavuuden raja menee 30:ssä. Koitan vähentää ja lopettaa, mutta aina välillä tulee huonompia kausia.

Ok, kyl se lihottaa. Koita vähentää vaikka neljään nollapäivään.

Vierailija
165/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis poikkeus kun elän köyhyysrajalla ja olen hoikka ja hyväkuntoinen, en tupakoi enkä juo. Naapurini ovat aika hyvätuloisia, mutta lihavia, alkoholisteja. Tämä on naurettava ketju ihan aikuisen oikeasti.

Vierailija
166/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis poikkeus kun elän köyhyysrajalla ja olen hoikka ja hyväkuntoinen, en tupakoi enkä juo. Naapurini ovat aika hyvätuloisia, mutta lihavia, alkoholisteja. Tämä on naurettava ketju ihan aikuisen oikeasti.

Ei, kyllä tää keskimäärin pitää paikkaansa. Ei tietenkään yksilötasolla.

Vierailija
167/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas tekosyyt löydetty. Vaikka todellisuudessa kyse on vain älykkyyden ja elämän hallinnan eroista. 

Juuri näin. Varsinkin kun nämä hyvin toimeentulevat ovat olleet hoikkia ja terveitä jo opiskeluaikana vaikka rahaa ja aikaa oli vielä vähemmän kuin työttömällä. 

Vierailija
168/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa, kun minulle on epäselvää, että miksi pitäisi muka olla varakas syödäkseen terveellisesti? Tätä en kyllä allekirjoita eikä kukaan sitä mieltä varmaankaan oikeasti ole. Eineksethän ne vasta maksaakin ja niitä kansalla on muka varaa vetää. Entä porkkanapussi, paprika, kesäkurpitsa ja kanankoipipaketti sen muutaman eineslaatikon sijasta? Kyse on helppoudesta ja velttoudesta, joka epäterveelliseen ruokaan liittyy. Eipä laiskoille niitä tulojakaan pahemmin kerry.

älä puhu paskaa.Perheelle saa ostaa melko monta kanankoipi pakettia ja kasvispussia jos meinaa mahat saada täyteen.

Teeppä huvikses laskelma montako makaroni pussia noilla porkkanoilla,kesäkurpitsoilla ja paprikoilla saa ja montako sika-nauta jauheliha pakettia saa noiden koipien hinnalla ja tule sitten kertomaan onko ongelmana laiskuus vai raha tilanne.

Enpä usko, että kukaan on lihonut palloksi makaronilla ja sikanaudalla. Ihan perusruokaa jota nämä "paremmat ihmisetkin" syövät monta kertaa viikossa. Käsittämättömiä harhaluuloja ihmisillä... Että rikkaat ja hoikat söisivät jotain eksoottista ja kallista itua jatkuvasti. 

Vierailija
169/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen aloitin yhden asian lisää elämäntapamuutoksessani nimittäin (suurin osa) hiilihydraateista pois ruokavaliosta. Ei ole siis todettu keliakiaa tms., mutta olen huomannut jo vuosien ajan miten hiilihydraattien syöminen ja hiilihapollisten juomien käyttäminen saa minut näyttämään kuin olisin valmiina synnyttämään hetkenä koska tahansa.

Olen siis köyhä, mutta halusin hemmotella itseäni gefilus mehulla ja rasiallisella mansikoita. Myöhemmin join myös smoothien. Aamulla herätessä ei ollut "tunkkainen ja tönkköinen" olo, vaan jopa näytti että suoraan vyötäröltä olisi lähtenyt pari kiloa! (tietenkään näin ei ole, vaan pelkkää turvotusta, mutta silminnähden hurjasta erosta jo päivän jälkeen voi päätellä että minä ja hiilihydraatit ei sovita yhteen).

Alkoholinkäytön lopetin viime kesänä, mutta tästä ei ole tullut muutosta painoon. Johtunee siitä että olen sittemmin juonut kalorini mehujen ja energiajuoman muodossa. Kesän alussa vähensin hurjasti tupakointia, ja nikotiinikorvaustuotteet maksavat enemmän kuin tupakka, mutta ilmankaan en osaa vähentää/lopettaa (se itsekurin puute) joten maksetaan siitä.

Yksi minkä tajusin on että sairastaminen tosiaan lisää mm.painoa ja aiheuttaa ylipainoa. Toki homma ei ole aina näin yksiselitteinen mutta omalla kohdallani näin. Julkisella puolella on tutkittu (=ei resursseja) yli vuoden ajan mistä oireeni voisivat johtua, ja nyt yhden, yksinkertaisen verikokeen avulla todettiin autoimnuunisairaus (oireiden perusteella pääpainotteisesti + tietysti se labra, tutkimukset jatkuvat erikoissairaanhoidon puolella). Saatuani lääkkityksen tähän vointini on kohentunut huomattavaati ja pääsin pois sairauslomalta. Jos rahaa olisi ollut enemmän, olisin marssinut jo yli vuosi sitten yksityiselle selvittämään asiaa. Sen verran invalidisoivaa ollut tämä aika :( Ihan kuin fyyisessä sairastamisessa ei olisi ollut tarpeeksi, masennus paheni tänä aikana vaikea-asteiseksi. Koska on ikäviä kokemuksia neurolepteistä ja ssri -lääkkeistä, toivoin pääasiallisesti lääkkeetöntä hoitoa. No toivoa aina saa, ja sitä voi vain arvailla kuinka julkisella puolella on resursseja tarjota lääkkeettömiä hoitomuotoja. Onneksi sain avun dkt-pohjaisesta ryhmäterapiasta alkukesästä. Sinä aikana masennus oli kerennyt tehdä tuhojaan monella elämän osa-alueella josta maksan kovaa hintaa nyt (ja toivon ettei uusiudu). Sairasvakuutusta en enää voi saada ja ennestään pelkästään tapaturmavakuutus joten näillä mennään.

Edellämainitut syyt ovat vaikuttaneet siihen että kyllä; ei ole ollut itsehillintää tai -hallintaa tai elämänhallintaakaan. Paljon muutakin on mahtunut tähän vuoteen, mutta tässä omat päätelmäni siitä miksi minulla on ylipainoa. Ikää 36-vuotta, enkä todellakaan voi sanoa päässeeni vielä yli edellämainituista. Olen myös ollut suurimman osan elämästäni todella hoikka, mutta toisaalta silloin ollut parempi rahatilanne ja tarvittaessa työterveyshuolto. Uskon että näillä on ollut suuri vaikutus, koska sairasteluja ja masennusta ollut ennenkin, muttei koskaan aiemmin nämä eivät ole aiheuttaneet ylipainoa (tai no minä itsehän sen aiheutan).

Vierailija
170/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä lihavia hyvin toimeentulevia.

Juu. Tk-lääkäreitä ja silmälääkäreitä on tullut vastaan joissa valistus ei ole löytänyt tarttumapintaa.

Vierailija
171/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eeppine kirjoitti:

Onhan se varakkaan kiva harrastaa kun voi kokeilla eri lajeja hinnasta piittaamatta.

Köyhän on tyydyttävä niihin käytettyihin kirpparilenkkareihin ja lähdettävä törmäilemään muihin köyhiin lenkkipolulla. Vähemmästäkin masentuu ja menee suorinta tietä Saleen ostamaan punasilla lapuilla varustettuja eineksiä yms. herkkuja. Porkkanapussin hinnalla saa taatusti myös ison pussin X-tra sipsiä.

Voin lohduttaa sinua. Todennäköisesti et törmäile lenkkipolulla köyhiin, vaan ylimmän desiilin tuloluokkien edustajiin. Hyvätuloiset harrastavat juoksua. Eli sinne sekaan vain rohkeasti.

Juuri näin. Ja vein juuri kirpparille kerran käytetyt Nimbukset, kun ostin vahingossa liian isot eli kirppislenkkarit ei välttämättä ole huonoja.

Vierailija
172/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tietyissä piireissä juostaan vaikka tosiaan aamuviideltä, että pysytään hoikkina ja edustavina. Se saattaakin sitten olla ainoa pätevyys keskitason johtajaksi.

Tämä on muuten niin totta. Luodaan illuusiota pätevyydestä, joka on bluffia, mutta menee toisiin vastaaviin täydestä.

Vierailija
173/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin voisi kysyä miksi lihavat eivät ole hyvin toimeentulevia? Varsinkin lihavilla naisilla uramahdollisuudet ovat aika rajoittuneita, ei heitä huolita/palkata parempiin tehtäviin.

Vierailija
174/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä lihavia hyvin toimeentulevia.

Juu. Tk-lääkäreitä ja silmälääkäreitä on tullut vastaan joissa valistus ei ole löytänyt tarttumapintaa.

Tai sitten on. Suositusruokahan on ravinnotonta keinoruokaa, joka ei pidä kylläisenä ja sitä sitten joutuu syömään yhtenään.

Vierailija
175/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa syödä terveellisesti. Köyhille syötetään epäterveellinen moska.

Vierailija
176/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varaa syödä terveellisesti. Köyhille syötetään epäterveellinen moska.

Ei köyhyys tarkoita, että pitäisi syödä ravinnotonta ruokaa. Terveellinen ei tarkoita samaa kuin kallis.

Vierailija
177/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuudella ei ole mitään yhteyttä tulotasoon. Kaikissa yhteiskuntaluokissa on lihavia, laihoja ja siltä väliltä. Joku tolkku nyt näihin yksinkertaisiin päätelmiin. Jos olette nähneet lihavia ns alemmissa toimeentuloluokissa ja ns rikkaissa vain hoikkia, niin suppeasti olette sitten ihmisiä nähneet.

Vierailija
178/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa käydä rasvaimussa ja muissa hoidoissa useammin, joillakin ei varaa koskaan.

Vierailija
179/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudella ei ole mitään yhteyttä tulotasoon. Kaikissa yhteiskuntaluokissa on lihavia, laihoja ja siltä väliltä. Joku tolkku nyt näihin yksinkertaisiin päätelmiin. Jos olette nähneet lihavia ns alemmissa toimeentuloluokissa ja ns rikkaissa vain hoikkia, niin suppeasti olette sitten ihmisiä nähneet.

On toki yhteys, joka on vielä vahvistumassa.

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/148286

Tutkimuksia löydät esim THL:n sivulta.

Vierailija
180/202 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ruumiinrakenteeltaan pitkät ja hoikat ovat myös älykkäämpiä (tilastollisesti, ei yksilötasolla). Tosin älykkäät ihmiset pysyvät hoikkina pienilläkin tuloilla, joten älykkyys lienee se olennainen tekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme