Isänä joudun kesälomallani valvomaan öisin vauvan takia, onko reilua?
Olen joutunut kesälomallani valvomaan vauvan takia kaikkina öinä, sillä vaimo ei jaksa yksin hyssytellä pientä vauvaa. Kun kävin töissä, sain nukkua yöni rauhassa alakerrassa ja vaimo ja vauva yläkerrassa. Onko nyt reilua, että joudun vuoden ainoalla pitkällä lomallani valvomaan joka yö? Vaimo olettaa, että nyt kun olen lomalla hän saa vuorostaan nukkua enemmän. Tuntuu, etten saa nauttia lomastani yhtään, vaikka olen sitä varten tehnyt koko vuoden ankarasti töitä.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut kesälomallani valvomaan vauvan takia kaikkina öinä, sillä vaimo ei jaksa yksin hyssytellä pientä vauvaa. Kun kävin töissä, sain nukkua yöni rauhassa alakerrassa ja vaimo ja vauva yläkerrassa. Onko nyt reilua, että joudun vuoden ainoalla pitkällä lomallani valvomaan joka yö? Vaimo olettaa, että nyt kun olen lomalla hän saa vuorostaan nukkua enemmän. Tuntuu, etten saa nauttia lomastani yhtään, vaikka olen sitä varten tehnyt koko vuoden ankarasti töitä.
Ei. Ei ole reilua. Nyt teet sille vastuuttoman laiskalle akallesi säännöt selväksi. Koska olet pitkän talven paiskinut töitä, olet lomasi ansainnut. Mitä akkasi on tehnyt sillä välin? No, vain maannut päivät laiskana kotona, vauva verukkeena. Jos ei puhetta usko, varaa vain itsellesi pakettimatka loman ajaksi johonkin lämpimään. Siellä palmun alla vauvan itku ja kitisevä akka ovat paha muisto vain. Tsemiä, kyllä se siitä.
Pidä puolesi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei ole reilua. Nyt teet sille vastuuttoman laiskalle akallesi säännöt selväksi. Koska olet pitkän talven paiskinut töitä, olet lomasi ansainnut. Mitä akkasi on tehnyt sillä välin? No, vain maannut päivät laiskana kotona, vauva verukkeena. Jos ei puhetta usko, varaa vain itsellesi pakettimatka loman ajaksi johonkin lämpimään. Siellä palmun alla vauvan itku ja kitisevä akka ovat paha muisto vain. Tsemiä, kyllä se siitä.
Ps. Lomalta palattuasi ala etsimään pienempää asuntoa. Poikamiehelle riittää mainiosti kompakti yksiö.
Nyt paikalla on noin 200 suomalaista ja joku 20 venäläismielistä. Poliisia odotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidat viikonloppuna päivisin? No Öö, niin mitä sitten? Eikö lapsi ole myös SINUN? Lapsen lisäksi pitää tehdä ruokaa, siivota, pyykätä, käydä kaupassa jne, se on aika minimi että hoidat edes viikonloppuna sitä teidän yhteistä lasta.
Tulen ihan pahoinvoivaksi näistä jutuista, mikä kotiorja se nainen on jonka pitäisi kaikki hoitaa ja sinulle kuuluu ihan hirveä hehkutus oman lapsesi hoidosta, viikonloppuna!
Älkää ainakaan hankkiko lisää lapsia, säälin vaimoasi.Kyllä teen kotitöitä aivan tarpeeksi, sillä vaimo ei muuta tunnu tekevän kuin imettää, kun tulen töistä kotiin. Valittaa koko ajan väsymystään, muttei ymmärrä sitä, että töissä käyminen on kyllä rankempaa kuin vauvan kanssa kotona ja siihen päälle pitäisi jaksaa tehdä ruokaa tms. Vauva on vielä niin pienikin, että sille riittää kyllä kuiva vaippa ja maito, ei tarvitse juuri mitään tehdä, että vauva olisi tyytyväinen. ap
Tämän TÄYTYY olla provo! Ei kai kukaan ole noin uuno!
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat nukkua päivät ja aamut. Onhan se niin hirmu rankkaa kun päivän suurin työ on kaupassa käynti lapsen kanssa. Miehen on lähdettävä joka päivä töihin ja siellä on tehtäväkin jotain oli väsynyt tai ei. Suomalainen nainen saa maata vuoden kotona tekemättä mitään mutta silti hän ei antaisi työssä käyvän miehen nukkua edes täysiä yöunia.
Väärin. Ei äiti nuku päiviä ja aamuja, vaan hoitaa sitä vauvaa. Et taida tajuta kuinka sitovaa vauvan kanssa on. Ei ole mahdollista samalla ottaa torkkuja. Jos yrität niin satavarmasti silloin alkaa kuulua vaativa huuto. Siihen päälle vielä kaupassa käynnit, asioiden ja kodin hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on provo ihan selvästi, mutta meillä kolme lasta ja mä olen kaikki yöt ollut se, joka lasten kanssa valvoo ja aamulla herää. Kun mies on lomalla tai vapaalla, hänen täytyy saada nukkua koska muuten on niiiiin rankkaa. Ja tämä kaikki katkeroittaa, uskokaa pois.
Ja lapsiani en kadu ja jokaisen halusin, mutta niin myös mieskin.
Sinä saat nukkua päivät ja aamut. Onhan se niin hirmu rankkaa kun päivän suurin työ on kaupassa käynti lapsen kanssa. Miehen on lähdettävä joka päivä töihin ja siellä on tehtäväkin jotain oli väsynyt tai ei. Suomalainen nainen saa maata vuoden kotona tekemättä mitään mutta silti hän ei antaisi työssä käyvän miehen nukkua edes täysiä yöunia.
miten se kotona olia voi nukkua aamut ja päivät? Kuka ne lapset siten hoitaa? Muistanpa kerran erään tuttava äidin, joka olisi halunnut käydä iltaisin töissä, kun mies olisi voinut olla silloin lapsen kanssa kotona. Mutta mitäpä teki mies? No mies todellakin nukkui sohvalla ja noin vuoden ikäinen lapsi oli oman onnensa nojassa useammankin kerran, kun äiti palasi töistä. Eli tämä mies myöskin luuli, että lasta voi hoitaa myös niin, että nukkuu itse sen lapsenhoito vuoron ja lapsi valvoo itseksen miten parhaakseen näkee. Tämä kommentoija on luultavasti samaa sarjaa. Äidin oli luovuttava työstään, koska ei uskaltanut riskeerata lapsen turvallisuutta.
Lähdin poikien kanssa Pattayalle ja jätin kesälomalla vaimon kotiin lapsen kanssa. Kyllä se nyt miehelläkin loma pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on provo ihan selvästi, mutta meillä kolme lasta ja mä olen kaikki yöt ollut se, joka lasten kanssa valvoo ja aamulla herää. Kun mies on lomalla tai vapaalla, hänen täytyy saada nukkua koska muuten on niiiiin rankkaa. Ja tämä kaikki katkeroittaa, uskokaa pois.
Sama juttu meillä. Mies kyllä on ylpeä ja onnellinen lapsista, mutta tikkua ristiin ei öisin heidän hyväkseen laittanut. Vielä nytkin joskus käy mielessä, että miten mies saattoi olla niin itsekäs silloin. Nukkui kuin porsas ja antoi minun yksin valvoa yöt toisensa jälkeen. Ja minä olin se, joka myös nousi aina aamulla ylös, kun ensimmäinen lapsi heräsi. Yritän olla ajattelematta asiaa, koska se vieläkin katkeroittaa ja se ei ole ihmiselle ollenkaan hyvä tunne. Katkeruudella pilaa vain oman elämänsä......mutta siltikään ei voi asiaa unohtaakaan .
Kuin myös. Tämä monen muun joukossa on katkeroittanut minut. Mieheni oli myös sitä mieltä että viikonloppuina hänen kuuluu saada nukkua pitkään koska hän joutuu heräämään aikaisin töihi...niin minähän se sain vain nukkua, joopa joo. Ja sitten kun menin itsekin töihin ja mies oli lomalla niin hirveä purpatus siitä kun joutuikin olemaan lapsen kanssa loman että eihän se mitään lomaa ole kuulemma. Hän olisi laittanut lapsen hoitoon loman ajaksi. No onneksi on iän myötä viisastunut ja välillä itsekin ihmetellyt kuinka typerä onkaan ollut.
Eikö työssä käyvä mies olisi saanut viikonloppuna nukkua univelkaa pois. On se kotona olevalla naisella niin hirveän rankkaa hoitaa lasta ja ehkä käydä jopa kaupassa. Voi nukkua päivälläkin kun lapsi nukkuu mutta saako mies nukkua töissä. Naisen itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.
Kyl oot joko hölmö tai sovinisti. Sääliksi käy vaimo-parkaasi.
Ensi kerralla käytä ehkäsyä, niin ei tarvitse miettiä miksi joutuu valvomaan. Kun kerran olet lapsen tehnyt niin hoida myös sitä.
Olet vuoden tehnyt putkeen töitä? Et siis pitänyt talvella lomaa tai vauvan synnyttyä isyysloma?
Jos kerta talvelta on säästynyt lomapäivä ja isyslomat pitämättä, niin jospa pitäisit ne piakkoin, että saisit vihdoin nukua. Kyllähän me äidit jaksetaan rankan raskauden ja synnytyksen jälkeen valvomaan yötäpäivää kun vain "lomailemme" kotona.
Typerää pitää itseään jalustalla kun tuo leivän pöytään. Niin vaimosiko saa laitaa koko äitiyspäivärahansa omalle säästötilileen? Argh että pistää tollainen ukko vihaksi!
Minä hoidin vauvaa koska miehellä oli työ. Itse otin päikkäreitä kun vauva kin nukku. Oli vaan yksi niin hyvin ehti tehdä kaikki hommat. Olen aina ollut itsenäinen ja miehen varaan en oo elämää suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidin vauvaa koska miehellä oli työ. Itse otin päikkäreitä kun vauva kin nukku. Oli vaan yksi niin hyvin ehti tehdä kaikki hommat. Olen aina ollut itsenäinen ja miehen varaan en oo elämää suunnitellut.
Meidän perheessä mies on ihan täysvaltainen perheenjäsen ja lapsen toinen huoltaja. Itse perustin perheen miehen kanssa yhdessä ja suunnitellaan elämää ja tulevaisuutta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu meillä. Mies kyllä on ylpeä ja onnellinen lapsista, mutta tikkua ristiin ei öisin heidän hyväkseen laittanut. Vielä nytkin joskus käy mielessä, että miten mies saattoi olla niin itsekäs silloin. Nukkui kuin porsas ja antoi minun yksin valvoa yöt toisensa jälkeen. Ja minä olin se, joka myös nousi aina aamulla ylös, kun ensimmäinen lapsi heräsi. Yritän olla ajattelematta asiaa, koska se vieläkin katkeroittaa ja se ei ole ihmiselle ollenkaan hyvä tunne. Katkeruudella pilaa vain oman elämänsä......mutta siltikään ei voi asiaa unohtaakaan .
Kuin myös. Tämä monen muun joukossa on katkeroittanut minut. Mieheni oli myös sitä mieltä että viikonloppuina hänen kuuluu saada nukkua pitkään koska hän joutuu heräämään aikaisin töihi...niin minähän se sain vain nukkua, joopa joo. Ja sitten kun menin itsekin töihin ja mies oli lomalla niin hirveä purpatus siitä kun joutuikin olemaan lapsen kanssa loman että eihän se mitään lomaa ole kuulemma. Hän olisi laittanut lapsen hoitoon loman ajaksi. No onneksi on iän myötä viisastunut ja välillä itsekin ihmetellyt kuinka typerä onkaan ollut.
Eikö työssä käyvä mies olisi saanut viikonloppuna nukkua univelkaa pois. On se kotona olevalla naisella niin hirveän rankkaa hoitaa lasta ja ehkä käydä jopa kaupassa. Voi nukkua päivälläkin kun lapsi nukkuu mutta saako mies nukkua töissä. Naisen itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.
Jokaisen miehen pitäisi kokeilla sitä mitä on olla pienen vauvan kanssa kun se kerran on niin helppoo. Veikkaaja että ääni muuttuu kellossa hyvin pian, oikeesti. Kyllä se itsellekin tuli yllätyksenä kuinka rankkaa se onkaan.
Kasva nyt kiireellä aikuiseksi. Vauva hoidetaan puoliksi eikä siitä ole mitään lomaa!!!