Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isänä joudun kesälomallani valvomaan öisin vauvan takia, onko reilua?

Vierailija
25.06.2017 |

Olen joutunut kesälomallani valvomaan vauvan takia kaikkina öinä, sillä vaimo ei jaksa yksin hyssytellä pientä vauvaa. Kun kävin töissä, sain nukkua yöni rauhassa alakerrassa ja vaimo ja vauva yläkerrassa. Onko nyt reilua, että joudun vuoden ainoalla pitkällä lomallani valvomaan joka yö? Vaimo olettaa, että nyt kun olen lomalla hän saa vuorostaan nukkua enemmän. Tuntuu, etten saa nauttia lomastani yhtään, vaikka olen sitä varten tehnyt koko vuoden ankarasti töitä.

Kommentit (175)

Vierailija
81/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvaa täytyy yöllä hyssyttää? Yleensä ne ruokitaan, vaihdetaan vaippa ja annetaan nukkua, ei hyssytellä ja sylitellä.

Eli yöllä vauvojen annetaan vain itkeä yksinään?

Vierailija
82/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidat viikonloppuna päivisin? No Öö, niin mitä sitten? Eikö lapsi ole myös SINUN? Lapsen lisäksi pitää tehdä ruokaa, siivota, pyykätä, käydä kaupassa jne, se on aika minimi että hoidat edes viikonloppuna sitä teidän yhteistä lasta.

Tulen ihan pahoinvoivaksi näistä jutuista, mikä kotiorja se nainen on jonka pitäisi kaikki hoitaa ja sinulle kuuluu ihan hirveä hehkutus oman lapsesi hoidosta, viikonloppuna!

Älkää ainakaan hankkiko lisää lapsia, säälin vaimoasi.

Kyllä teen kotitöitä aivan tarpeeksi, sillä vaimo ei muuta tunnu tekevän kuin imettää, kun tulen töistä kotiin. Valittaa koko ajan väsymystään, muttei ymmärrä sitä, että töissä käyminen on kyllä rankempaa kuin vauvan kanssa kotona ja siihen päälle pitäisi jaksaa tehdä ruokaa tms. Vauva on vielä niin pienikin, että sille riittää kyllä kuiva vaippa ja maito, ei tarvitse juuri mitään tehdä, että vauva olisi tyytyväinen. ap

Unen puute kuukaudesta toiseen on juuri se, mikä vauvan hoidossa vie mehut. Anna sen rouvasi nukkua muutama kokonainen yö, jotta vähän palautuisi. Töissä käyminen nimenomaan ei ole rankempaa kuin vauvan kanssa kotona "oleminen". Oletko varma, ettei vaimosi kärsi synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Jos pääsee pahaksi, ei ole ollenkaan leikin asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää. Naimisiin mennään ja lapsia hankitaan ilman että kukaan pitää asetta ohimolla, mutta sitten alkaa se itku ja hammasten kiristys, ettei haluakaan hoitaa sitä lasta.

Ja se, että muutaman vuoden käyt töissä ja tuet rahallisesti vaimoasi, joka saa pieniä tukia ja menettää tärkeää aikaa työurallaan, ei tarkoita että olet edes sujut vaimosi kanssa. Koska millään rahalla et pysty korvaamaan sitä palvelusta jonka vaimosi tekee sinulle odottaessaan ja synnyttäessään teidän yhteisen lapsenne omasta kehostaan.

Vaikka nykyisin on terveydenhoito parantunut, pitää aina muistaa että periaatteessa nainen synnyttää oman henkensä uhalla. Edelleen joka päivä maailmassa kuolee synnytykseen tai raskauskomplikaatioihin 830 naista. Joo, se oli joka päivä. Eikä siitä synnytyksestä ja imetyksestä palaudu enää entiselleen vaikka henkiin jää. Se vaikuttaa naisen elämään loppuajan sekä kehon että mielen terveyteen. Puhumattakaan kuinka paljon aikaa ja vaivaa siihen lapseen menee varsinkin naiselta vuosien aikana.

Sun kitinäsi tuon rinnalla vaikuttaa itsekkäältä ja keskenkasvuiselta. "Mää, määä, määä  ja mun loma." Miksi miehet edes kehuvat olevansa vahvoja ja johtaja-aineista kun tositilanteessa kyky osallistua mihinkään on tämä?

Vierailija
84/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo saa nukkua viikonloppuisin, sillä silloin hoidan vauvaa paljon päivisin. Yölläkin yleensä auttelen, jos itkee paljon. Ei ole provo tämä. ap

Eli sinusta on ihan oikein, että vaimosi ei saa nukkua öitään ollenkaan,(noin vuoteen) mutta itse valitat, jos joudut valvomaan  yhden kuukauden ajan yöt? Miten luulet vaimon jaksavan, jos itse et jaksa valvoa edes sitä yhtä kuukautta?

Vierailija
85/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin elikkä sinä parka joudut olemaan hereillä joka yö nyt lomalla ja olet siitä väsynyt. Kuitenkin ihmettelet sitä, miten vaimosi oli väsynyt silloin kun sinä kävit töissä ja vaimosi järjesti sinulle kunnon yöunet. Miksi ihmeessä et nyt vihdoin tajua sitä väsymystä? Jos ei nuku tarpeeksi, niin väsyttää. Siksi vaimosi oli väsynyt ollessaan kaksin vauvan kanssa, vaikka vauva onkin niin "helppo".

Ja vielä erona ap.n ja vauvan äidin kanssa on se, että äidin keho tarvitsee noin vuoden toipuakseen raskaudesta&synnytyksestä..eli isällä pitäisi olla paremmat voimavarat kaiken kaikkiaan!!! Eikä sekaisin olevia hormoneja ; )

Vierailija
86/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin sinua kohtaan Ap. Tuot kuitenkin leivän pöytään. Silloin vaimon kuuluu ottaa hoitovastuu edelleen lapsesta myös yöllä. Ehkä voisitte päästä sellaiseen kompromissiin, että vaimo saa nukkua yhden yön viikossa kunnolla eli ns kuitata univelat pois. Muuten saat ottaa rennosti, jotta jaksat myös syksyllä tehdä töitä. Kyllä se äityliini jaksaa sitten syksylläkin ottaa viimeisiä aurinkosäteitä puistonpenkillä, kun vauva opettelee hiekkalaatikolla hiekkakakkujen tekoa. Sinä samaan aikaan puurraat jossain työmaalla. 

Voi %#@(:**&%

Kylläpä on yksinkertainen ihminen : (

Olen tehnyt molempia useamman kerran elämässäni ja kyllä työelämä oaljon helpompaa kuin vauvak hoito ja yövalvomiset!!

Tolla logiikalla äidille kuuluu sitä paitsi yötyökorvaukset ; )

Vierailija
87/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin sinua kohtaan Ap. Tuot kuitenkin leivän pöytään. Silloin vaimon kuuluu ottaa hoitovastuu edelleen lapsesta myös yöllä. Ehkä voisitte päästä sellaiseen kompromissiin, että vaimo saa nukkua yhden yön viikossa kunnolla eli ns kuitata univelat pois. Muuten saat ottaa rennosti, jotta jaksat myös syksyllä tehdä töitä. Kyllä se äityliini jaksaa sitten syksylläkin ottaa viimeisiä aurinkosäteitä puistonpenkillä, kun vauva opettelee hiekkalaatikolla hiekkakakkujen tekoa. Sinä samaan aikaan puurraat jossain työmaalla. 

Miten kuvittelet, että se vaimo jaksaa istua edes siellä puistonpenkillä sitä aurinkoa ottamassa, jos hän ei saa nukkua nukkua öisin. Se on kuule ihan sama, vaikka sun ei tarviis tehdä mitään päivällä, mutta jos et saa kuukausi tolkulla nukkua yöllä, et jaksa  päivällä ottamaan edes sitä aurinkoa. Miten se valvominen voi sille miehelle olla niin paljon vaikeampaa, että se ei jaksa edes töissä käydä, jos joskus joutuu vähän valvomaan? Ja siksi toiseksi, lapsen kanssa kotona olo on paljon raskaampaa (kun et saa nukkua öisin, etkä päivällä) kuin töissäkäynti, kun saa nukkua yöt . Itsellä kokemusta molemmista ja koskaan en ole ollut niin väsynyt, kuin silloin, kun lapset oli vauvoja.  Ansoityössä käyminen on lasten leikkiä sen rinnalla, kun että et saa nukkua yhtään yötä kunnolla kuukausi tolkkuihin kun vauva on pieni. Ei kukaan ihminen oikeasti jaksa, jos ei saa nukkua.

Vierailija
88/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan samanlaiselta tilanteelta kuin meillä. Minä olen siis töissä ja elätän vaimoa, koska hän on lomalla vauvan takia. Mielestäni minulla on oikeus viettää oma lyhyt lomani ihan niin kuin haluan, kun vaimo on kuitenkin ollut lomalla jo monta kuukautta ja minä raatanut töissä elättääkseni hänet ja lapsen!

Vierailija
89/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on 2-kuukautinen vauva ja jo nyt väsyttää?

*nauraa*

Mitä nauramista tuossa on? Moni, joka on katsonut illan elokuvan puolilleöin, valittaa seuraavana päivänä väsymystä. Itse nukuin vauvan ensimmäisen kuukauden vajaat 6 tuntia yössä, mutta ne oli 3-4 pätkissä. Kyllä minä olin väsynyt. Olin väsynyt siitä huolimatta vaikka tiesin, että kaveri ei ollut nukkunut kahteen vuoteen yhtään yötä kokonaisena.

En ymmärrä edellistä viestiä yläpeukuttaneita. Mikä siinä on niin hauskaa?

Vierailija
90/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan samanlaiselta tilanteelta kuin meillä. Minä olen siis töissä ja elätän vaimoa, koska hän on lomalla vauvan takia. Mielestäni minulla on oikeus viettää oma lyhyt lomani ihan niin kuin haluan, kun vaimo on kuitenkin ollut lomalla jo monta kuukautta ja minä raatanut töissä elättääkseni hänet ja lapsen!

Miksi ylipäätään halusit lapsen? Sinulle sinkkuelämä olisi ollut oikea ratkaisu.

Vierailija
91/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä niin ilmiselvä provo että älkää edes hikeentykö.

Vierailija
92/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa vaimon kanssa alkuyö ja loppuyö. Esim vaimosi voi nukkua 20-01 häiriöttä ja sen aikaa sinä hoidat lasta, sitten viet lapsen vaimolle ja nukut häiriöttä 01-06.

Mieti sitten kun lapsia on useampi...

Vierailija
93/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivon, että Kalevauva.fi tekee tästä laulun...

Vierailija
94/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että Ap:n vaimo näkee tämän ketjun ja tajuaa minä oma mies häntä pitää.

Vierailija
95/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vetoat siihen, että tuot rahaa pöytään, mutta mitä jos ajattelet tämänhetkistä työnjakoanne perheen hyvinvoinnin näkökulmasta? (Oletetaan, että työsi on sinulle ainakin kohtuullisen mieluinen.) Vaimolla on nyt pienemmät tulot, mutta hoitamalla vauvaa hän panostaa yhtä lailla perheeseen. Sekään ei ole kevyttä työtä. Vaimolla ei ole kesälomaa äitinä olemisesta, joten hän voi ajatella, että jaatte sinun lomasi aikana hoidon tasaisemmin keskenänne. Oletteko vielä keskustelleet toistenne odotuksista?

Vierailija
96/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole ihan selvää että naisenhan ne muksut tulisi hoitaa. Se on vuosituhansien evoluution tulos, että nainen hoitaa lapset.

Hienoa, että uskot evoluutioon, vaikka mielipiteesi kuulostavatkin kreationistisilta.

Vierailija
97/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä teen kotitöitä aivan tarpeeksi, sillä vaimo ei muuta tunnu tekevän kuin imettää, kun tulen töistä kotiin. Valittaa koko ajan väsymystään, muttei ymmärrä sitä, että töissä käyminen on kyllä rankempaa kuin vauvan kanssa kotona ja siihen päälle pitäisi jaksaa tehdä ruokaa tms. Vauva on vielä niin pienikin, että sille riittää kyllä kuiva vaippa ja maito, ei tarvitse juuri mitään tehdä, että vauva olisi tyytyväinen. ap"

Tässäpä sulle ehdotus. Kun äidin äitiyslomat päättyvät noin 10 kuukauden päästä, hän palaa töihin ja sinä jäät vuorostasi vuodeksi kotiin. Koska vauvanhoito ei vaadi muuta kuin imettämistä, niin sitten kun vauvaa ei enää imetetä, sulla ei ole paljon mitään tekemistä siellä kotona ja voit lomailla - mieti, koko hoitovapaan eli KAKSI VUOTTA!

Aattele, mikä autuus. Et muuta teekään siellä kotona kuin nukutte lapsen kanssa siihen asti, että se on kolme ja päivähoito vapauttaa sinut kaikesta lopustakin kotona raatamisesta.

Tämä, paitsi että äitiyslomaa on vain siihen asti, että vauva on 3 kk. Ap voi jäädä kotiin heti, kun saa työkuviot järjestettyä, yleensä on 2 kk ilmoitusaika. Voit siis jatkaa melkein suoraan kesälomaasi vanhempainvapaalla, pääset lomailemaan ihanan helpon vauvasi kanssa yöt ja päivät. Vauva tottuu kyllä pullomaitoon nopeasti.

Vierailija
98/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää..! On reilua! Milloin ajattelit vaimosi saavan ansaittua lomaa?

Vierailija
99/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ihmettelen tätä naisten vihaista käytöstä lapsen isää kohtaan. Ei ymmärretä, että vauvan saaminen vie yöunet joka äidiltä ja se vain pitää kestää, sillä vauva tarvitsee rintaa, jota miehellä ei ole. Siinä samalla nainen voi mielestäni hoitaa myös nukuttamiset ja rauhoittelut sekä mahdolliset vaipat myös yöllä. Miksi toista vanhempaa pitäisi rasittaa myös öisin, jos tämä käy vielä töissäkin ansaitsemassa leivän pöytään? Ap

Tämä 8n selvästi naisen kirjoittama provo. Näin tyhmää miestä ei voi olla.

Vierailija
100/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä perheessä näyttää tilanne siltä, että perheen parikuinen kasvaa aikaisemmin aikuiseksi, kuin tämä kitisevä isä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme