Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isänä joudun kesälomallani valvomaan öisin vauvan takia, onko reilua?

Vierailija
25.06.2017 |

Olen joutunut kesälomallani valvomaan vauvan takia kaikkina öinä, sillä vaimo ei jaksa yksin hyssytellä pientä vauvaa. Kun kävin töissä, sain nukkua yöni rauhassa alakerrassa ja vaimo ja vauva yläkerrassa. Onko nyt reilua, että joudun vuoden ainoalla pitkällä lomallani valvomaan joka yö? Vaimo olettaa, että nyt kun olen lomalla hän saa vuorostaan nukkua enemmän. Tuntuu, etten saa nauttia lomastani yhtään, vaikka olen sitä varten tehnyt koko vuoden ankarasti töitä.

Kommentit (175)

Vierailija
121/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä toiselle :

Nousin töiden lomassakin yöllä hoitamaan, ottamaan pienen nyytin syliini, vaihtamaan vaipan ja hoivaamaan viemään tissille tai lämmittämään maidon kuumalla vedellä.

Viikonloppuna myös ja lomalla. Äiti on väsynyt joka yö heräämään pikkuisen itkuun sinunkin kuuluu ymmärtää se , äiti ei jaksa hoitaa ja voi masentua.

Nautin kun pikkuinen nukahti ja pistin sänkyynsä itse nukahdin naiseni viereen heti.

Mielestäni ihaninta kun pikkuinen nukahtaa syliin. Lapsenihan hän on.

Pienenä hän ei kauaa pysynyt , 5kk iässä nukkui täysin yönsä.

3 pienokaista hoisin . Enkä hetkeäkään kadu.

Sama täällä. Totta kai hoidin vauvaa myös työaikana öisin. Sitten silmät ristissä haamuilin läpi työpäivistä. Päikkäreitä otin arkena töistä tultua ja viikonloppuna aina kuin mahdollista, jotta jaksaa silppu-unen ja valvomiskaudet.

Omituinen ajatus että lomalla olisi jotenkin vapautettu perheestään ja lapsestaan. Minusta enemmänkin päin vastoin.

Vierailija
122/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onk nää nykyajan isät ruvennu imettämäänki? Järkyttävää luettavaa, tasaarvo menny päälaelleen, ei ihme että tulee eroja ja syntyvyys laskee ku kaikesta tehdään nii vaikeeta.!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 6 lasta ja olen ollut työelämässä nyt nelisen vuotta. Teen ihan fyysistä työtä, herään 05 ja kotona kolmen maissa, jonka jälkeen menen vielä pariksi tunniksi toiseen työhön.

Ja täytyy vaan sanoa, että kyllä minulla on ollut helpompaa töissä kuin kotona. Kun on ruokatunti tai kahvitauko, se todellakin on sitä. Saan istua rauhassa jutellen aikuisten ihmisten kanssa eikä tarvitse hyppiä pöydästä hakien sitä sun tätä.

Meillä oli esikoinen valvottavaa tyyppiä, kannoin vauvaa pitkin yötä ja tämä parkui kurkku suorana. Päivisinkin nukkui vain 10min-1h pätkissä. Maitoallergia oli syynä itkuun. Kyllä siinä yli vuosi meni, että sain nukkua ensimmäisen yöni putkeen.

Ymmärrän kyllä, että sitä kesälomaa odotetaan pitkin vuotta juurikin sen levon kannalta, mutta otahan nyt aapee huomioon, että vaimosi antaa sinun nukkua rauhassa työviikot. Siinä ei univajetta paljoa kerry, jos viikonloppuisin autat hoitamisessa. Jos haluat tosiaan viettää lomaa nukkuen, annathan sitten lomastasi puolet vaimollesi samaan tarkoitukseen.

Vähän tuossa kirjoituksessasi häiritsi ristiriita, kun kirjoitit, että vaimollasi on helppoa lapsen hoitaminen, mutta samaan aikaan valitat, ettet halua valvoa, kun pitäisi saada levätä.

Eli kumpaa tuo lapsen hoito nyt sitten on, helppoa vai rankkaa?

Vierailija
124/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö mukuloi ku ootte ittekki täysiä mukloi molemmat!

Vierailija
125/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että olen sovinisti, mutta tuo on jo törkeää vaimoasi kohtaan. Hänkin on paiskinut töitä yöt/päivät vauvan kanssa ja on uupunut. Nyt vuorottelette.

Vierailija
126/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele, mä menen töihin kun miehen kesäloma alkaa. Mies viettää siis koko kesälomansa lasten kanssa ja hoitaa kotihommat siinä sivussa. Eikö olekin kauheaa, varsinkin kun meillä on kolme lasta :) 

Vierailija
127/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valvoo, joka on vähemmän väsynyt. Kaikesta. Toisille unenpuute aiheuttaa todella vakavia oireita. Ei kesäloma ole mutään vapaata perheestä ja siihen liittyvistä velvollisuuksista. Vaimo tuskin huvikseen sanoo olevansa väsynyt. Kannattaa ottaa tosissaan. Ehkä sun ei koko lomaa kuitenkaan kannata hoitaa yöheräilyjä vaan ensin annat vaimon nukkua univelkoja pois ja sen jälkeen vuorottelette. Ja töihin paluun jälkeen annat muls vaimon nukkua pari täyttä yötä viikossa. Nimittäin ei se vauvan kanssa kotona olo lomasta käy, varsinkin jos päiväunet ovat epäsäännöllisiä. Lisäksi pitää muistaa että nukkuminen on fysiologinen tarve ja nopeat päikkärit ei paikkaa katkonaista yötä.

Vierailija
128/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa unikoulua, ohjeita löytyy netistä ja neuvolasta saa apua. Nuku päivällä tai valvokaa vuoro öin.

Vierailija
129/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ap olet vaan ruikkaissut siemenet sisään, mutta nainen on kantanut yhdeksän kuukautta lasta, synnyttänyt jne. Ja sä ruikutat jostain kesäloman unista. Meillä kolme lasta ns. joka toinen vuosi syntyneinä ja oli aikanani vuosia kotona, ennen kuin palasin töihin. Siellä ei keskeytä kuin toinen työkaveri, saat syödä rauhassa toisen aikuisen seurassa jne. Suorastaan lepoa kotona olon sijaan. Pian se vauva kasvaa ja nukkuu kunnon yöt. Miksi te hyssytätte öisin? Sylttö, vaipanvaihto ja takaisin sänkyyn. Itse olette vauvanne opettaneet moisiin juttuihin, jos tarvitsee toimia huvitoimikuntana öisin.

Vierailija
130/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla kannattaa miettiä, onko paljaalla parempi?

Ihan oma syys.

Vierailija
131/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ap hoida sitä vauvaa yksin edes silloin, kun sanoo "valvovansa"! Vaimo nousee silloinkin imettämään. Anna ap vainosi nukkua edes _yksi_ yö siten, että hoidat sen kokonaan, syöttöineen kaikkineen. Rintamaitoa voi pumpata yötä varten.

Vierailija
132/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

t. Toinen isä

Vierailija
133/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on 2-kuukautinen vauva ja jo nyt väsyttää?

*nauraa*

Mitä nauramista tuossa on? Moni, joka on katsonut illan elokuvan puolilleöin, valittaa seuraavana päivänä väsymystä. Itse nukuin vauvan ensimmäisen kuukauden vajaat 6 tuntia yössä, mutta ne oli 3-4 pätkissä. Kyllä minä olin väsynyt. Olin väsynyt siitä huolimatta vaikka tiesin, että kaveri ei ollut nukkunut kahteen vuoteen yhtään yötä kokonaisena.

En ymmärrä edellistä viestiä yläpeukuttaneita. Mikä siinä on niin hauskaa?

Taidat olla niin väsynyt että et ymmärrä lukemaasi.

Tässä rautalangasta: Meitä vähän - mutta hyväntahtoisesti - naurattaa se, että ap on väsynyt vauvasta, joka on vasta kaksi kuukautta vanha. Koska me, joilla on isompia lapsia, tiedämme hyvin, että voi mennä vuosia ennen kuin vanhemmat saavat nukkua hyvin, jos koskaan. Ap voi tulla kitisemään väsymystään sitten, kun se on joutunut valvomaan öitä esimerkiksi viisi vuotta.

Vierailija
134/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos provossa esiintyy miehenä kannattaa opetella kirjoittamaan kuin mies.

Ei jatkoon!

Vierailija
135/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*nauraa*

Mitä nauramista tuossa on? Moni, joka on katsonut illan elokuvan puolilleöin, valittaa seuraavana päivänä väsymystä. Itse nukuin vauvan ensimmäisen kuukauden vajaat 6 tuntia yössä, mutta ne oli 3-4 pätkissä. Kyllä minä olin väsynyt. Olin väsynyt siitä huolimatta vaikka tiesin, että kaveri ei ollut nukkunut kahteen vuoteen yhtään yötä kokonaisena.

Tässä rautalangasta: Meitä vähän - mutta hyväntahtoisesti - naurattaa se, että ap on väsynyt vauvasta, joka on vasta kaksi kuukautta vanha. Koska me, joilla on isompia lapsia, tiedämme hyvin, että voi mennä vuosia ennen kuin vanhemmat saavat nukkua hyvin, jos koskaan. Ap voi tulla kitisemään väsymystään sitten, kun se on joutunut valvomaan öitä esimerkiksi viisi vuotta.

Itselläni meni viisi vuotta ennen kuin nukuin ensimmäisen kokonaisen yön. Lapsia on kolme ja kaikki syntyivät peräkkäin. Siitä huolimatta 2kk jakso on piiiiitkä aika jos vauva herättelee tunnin välein joka yö. Itse olin ainakin vastaavassa tilanteessa aivan kuollut kahden kuukauden jälkeen. Heti helpotti, kun vauva alkoi heräilemään yli 2h välein. Itse pidän sitä aika kriittisenä rajana eli jos ei saa nukutuksi yli kahta tuntia putkeen, on ihan eri tavalla väsynyt kuin tilanteessa, jossa joutuu heräämään vain esimerkiksi kolmesti. 

Kysyin viime viikolla eräältä äidiltä, miten heillä menee paljon heräilevän lapsen kanssa. Hän vastasi, että tosi hyvin, koska herätyksiä tulee öisin enää noin viisi kertaa. Ymmärsin häntä kyllä hyvin, kun itsellä vastaava kokemus. 

Vierailija
136/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo ihan selvästi, mutta meillä kolme lasta ja mä olen kaikki yöt ollut se, joka lasten kanssa valvoo ja aamulla herää. Kun mies on lomalla tai vapaalla, hänen täytyy saada nukkua koska muuten on niiiiin rankkaa. Ja tämä kaikki katkeroittaa, uskokaa pois.

Ja lapsiani en kadu ja jokaisen halusin, mutta niin myös mieskin.

Vierailija
137/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*nauraa*

Niin? Ei voi väsyttää jos on valvonut VAIN 2kk? Vasta sitten voi väsyttää oikeasti kun on valvonut 5 vuotta?

Vierailija
138/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis... Olis vissii kannattanu miettiä ennenkuin hommaa niitä pentuja.

Vierailija
139/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, onni on mies joka erikseen pyytämättä ymmärsi nousta yöllä tarvittaessa vaikka 45 min. välein auttamaan vauvan rinnalle kun vauva parahti hereille ja huonosti parantunut sektiohaava nosti minulla kyynelet silmiin jos jouduin itse lähtemään liikkeelle etanaa nopeammin.

Vierailija
140/175 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manchild :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä