Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isänä joudun kesälomallani valvomaan öisin vauvan takia, onko reilua?

Vierailija
25.06.2017 |

Olen joutunut kesälomallani valvomaan vauvan takia kaikkina öinä, sillä vaimo ei jaksa yksin hyssytellä pientä vauvaa. Kun kävin töissä, sain nukkua yöni rauhassa alakerrassa ja vaimo ja vauva yläkerrassa. Onko nyt reilua, että joudun vuoden ainoalla pitkällä lomallani valvomaan joka yö? Vaimo olettaa, että nyt kun olen lomalla hän saa vuorostaan nukkua enemmän. Tuntuu, etten saa nauttia lomastani yhtään, vaikka olen sitä varten tehnyt koko vuoden ankarasti töitä.

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin tuossa vaiheessa niin, että pumppasin maitovarastoa pakastimeen. Sieltä mies pystyi ruokkimaan silloin, kun tarvitsin pidempää unta tai mun piti käydä jossain.

Meillä oli vkl/lomaöinä hoitovuorot niin, että toinen hoiti iltayön ja toinen aamuyön. Yleensä siis mä menin väsyneempänä nukkumaan imetettyäni n. klo 20, mies antoi pullosta maitoa klo 22-02. Sitten heräsin 03-04 imettämään ja jatkoin vauvan kanssa aamun ja mies sai nukkua aamulla pitkään. Näin molemmat sai tavallaan kokonaisen yön! T:43

Vierailija
62/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin sinua kohtaan Ap. Tuot kuitenkin leivän pöytään. Silloin vaimon kuuluu ottaa hoitovastuu edelleen lapsesta myös yöllä. Ehkä voisitte päästä sellaiseen kompromissiin, että vaimo saa nukkua yhden yön viikossa kunnolla eli ns kuitata univelat pois. Muuten saat ottaa rennosti, jotta jaksat myös syksyllä tehdä töitä. Kyllä se äityliini jaksaa sitten syksylläkin ottaa viimeisiä aurinkosäteitä puistonpenkillä, kun vauva opettelee hiekkalaatikolla hiekkakakkujen tekoa. Sinä samaan aikaan puurraat jossain työmaalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Lapsi on siis vaimosi pelkästään eikä sinulla ole vastuuta lapsestasi?

Kiitän luojaa että en ole itse lisääntynyt tuollaisen vätyksen kanssa.

Vaimollasi ei ole oikeus nukkua ja levätä? Tämän on pakko olla provo, oikeasti. Älä ihmettele kun eroatte vuoden sisään eikä ole seksiä.

Yksi syy siihen miksi en halua lapsia on juuri tämä. Pelkään että tilanne ajautuu kyseiseen pisteeseen, eli miehestä kuoriutuu vässykkä ja mieslapsi.

Vierailija
64/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä ihmettelen tätä naisten vihaista käytöstä lapsen isää kohtaan. Ei ymmärretä, että vauvan saaminen vie yöunet joka äidiltä ja se vain pitää kestää, sillä vauva tarvitsee rintaa, jota miehellä ei ole. Siinä samalla nainen voi mielestäni hoitaa myös nukuttamiset ja rauhoittelut sekä mahdolliset vaipat myös yöllä. Miksi toista vanhempaa pitäisi rasittaa myös öisin, jos tämä käy vielä töissäkin ansaitsemassa leivän pöytään? Ap

No mutta tämähän ratkesi kivasti, vaimo siis lypsää illalla maitoa pulloon, menee toiseen huoneeseen yöksi ja sinä puolestasi nukut vauvan kanssa. Samalla ne vaipatkin hoituu kun rauhoittelet ja työnnät pulloa vauvan suuhun. :)

Vierailija
65/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa naapurinne joutuvat valvomaan vauvanne takia sekä arkena että lomalla. Itse asiassa, siinäkään ei ole mitään erityisen epäreilua, vaan uusien ihmisten tuottaminen aiheuttaa vaivaa koko ihmiskunnalle. Joten mitä jos pitäisit sällipoika ihan vaan pääsi kiinni. Vauvalta sitä ei vielä voi edellyttää, kuulutko sinä samaan sarjaan?

Vierailija
66/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin sinua kohtaan Ap. Tuot kuitenkin leivän pöytään. Silloin vaimon kuuluu ottaa hoitovastuu edelleen lapsesta myös yöllä. Ehkä voisitte päästä sellaiseen kompromissiin, että vaimo saa nukkua yhden yön viikossa kunnolla eli ns kuitata univelat pois. Muuten saat ottaa rennosti, jotta jaksat myös syksyllä tehdä töitä. Kyllä se äityliini jaksaa sitten syksylläkin ottaa viimeisiä aurinkosäteitä puistonpenkillä, kun vauva opettelee hiekkalaatikolla hiekkakakkujen tekoa. Sinä samaan aikaan puurraat jossain työmaalla. 

Juupa juu. Syksyllä se lapsi on edelleen vauva, ja jos sen vie hiekkikselle niin se lähinnä syö sen tyhjäksi. T:43.

Vierailija
67/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ongelma on ratkaistu. Pistä vaimo töihin sekä pyydä häntä ottamaan myös toinen työ, jotta perheelle riittää massia, kun jäät kotiin hoitamaan vauvaa. Äiti saa sitten kahvitauoilla, aamuisin ja iltaisin laittaa maitoa pulloon tai siirrytty suoraan vaan korvikemaitoon. Käsittääkseni alkuun maidosta saa niitä hyviä vasta-aineita ja sitten ne siitä hiipuvat pois. Eli ihan sama vaikka korvikemaitoa sitten.

Vaimo saa siis tehdä pitkää päivää töissä ja illalla kakkostöihin + kotityöt puoliksi. Sinä hömpsöttelet vauvan kanssa jäätelökioskilla ja annat maistaa vähän jäätelöä. Illalla äiti saa ottaa hoitovastuuta, kun käyt kavereiden kanssa terassilla ottamassa ansaitut bisukat. Yöllä jos vauva sattuu kerran tai kaksi heräämään, niin ei muuta kuin pistät tuttipullon suuhun ja jatkat unia.

Sitten muistat myös valittaa täällä, että vaimo ei anna seksiä, vaikka hoidat puolet kotitöistä ja vauvankin öisin. Niinhän muutkin äipät tällä palstalla tekee. 

Vierailija
68/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuoden verran sitä jatkuu. Mutta voit hankkia vasektomian, niin vältyt varmasti loppuelämäsi ajaksi moiselta.

69/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Syvä huokaus_

Ihan yllätyksenä sitten tuli, että sitä lasta joudut myös sinä hoitamaan?

Ihan vinkkinä vaan, että teidän kaikkien elämä on PALJON helpompaa, kun hoidat teidän lastanne ihan oma-aloitteisesti myös muulloinkin kuin loman aikana.

Vierailija
70/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole ikinä herännyt lapsen takia öisin ja loma-aamuisin häntä ei saanut herättää ennen kello kymmentä. Vanhin lapsi kerkesi kouluikäiseksi, kun meille tuli ero.

Vierailija
71/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut kesälomallani valvomaan vauvan takia kaikkina öinä, sillä vaimo ei jaksa yksin hyssytellä pientä vauvaa. Kun kävin töissä, sain nukkua yöni rauhassa alakerrassa ja vaimo ja vauva yläkerrassa. Onko nyt reilua, että joudun vuoden ainoalla pitkällä lomallani valvomaan joka yö? Vaimo olettaa, että nyt kun olen lomalla hän saa vuorostaan nukkua enemmän. Tuntuu, etten saa nauttia lomastani yhtään, vaikka olen sitä varten tehnyt koko vuoden ankarasti töitä.

On oikein. Mikset käyttäny kondomia?

Vierailija
72/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin helppoa vauvan hoito niin ei kun mamma duuniin ja isukki hoitovapaalle 🙂

Vierailija
73/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mielestäni on reilua että lomasi ajan jaatte yöt. Ei ole reilua että jompikumpi hoitaa koko loman.

Vierailija
74/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka ikävää,et tiedä kuinka monta kesälomaa joudut valmomaan lapsen takia ennen kuin on aikuinen.

Vierailija
75/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se oikein. Sinua ja vauvaa kohtaan. Ole onnellinen. Tämä vaihe ei kestä kauan.

Vierailija
76/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies voi sille tehdä, jos vauva rauhoittuu helpoiten rinnalle? Eikö ole helpompi molemmille, jos vaimo antaa vain sitä rintaa kuin se että jompikumpi kävelee vauva sylissä ympäri kämppää keskellä yötä? ap

Vierailija
77/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies voi sille tehdä, jos vauva rauhoittuu helpoiten rinnalle? Eikö ole helpompi molemmille, jos vaimo antaa vain sitä rintaa kuin se että jompikumpi kävelee vauva sylissä ympäri kämppää keskellä yötä? ap

Silloin kun on sinun vuorosi valvoa, se on ihan sinun ongelmasi miten vauvan rauhoitat.

Vierailija
78/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala vaihe toki. Jos lapsi ei rauhoitu, niin hänellä on varmaan (vieläkin) nälkä tai sitten maha kipeä. Pumpattua maitoa pullosta voi isä antaa. Minusta on tärkeää, että lapsi oppii rauhoittumaan myös isänsä syliin. Siitä alkaa tärkeä suhde myös toisen vanhemman kanssa. Teidän vauva on kaikkein pienimmillään vielä, mutta ihan pian hän oppii monia taitoja, joilla hän kiittää ja palkitsee teidän vaivannäköä.

Vierailija
79/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit keksimällä keksiä syitä itsekkyydellesi, mutta se ei poista sitä tosi asiaa että olet samallalailla vastuussa lapsesta. Pidän huolestuttavana että isänä sinulle ei ole oma-aloitteisesti tähän halua. Tietääkö vaimosi näistä mielipiteistä?

Vierailija
80/175 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sulla ainakin viikonloput olla vapaata valvomisesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän