Onko kaupan kassaa paikalla ?
Itse olen käyttänyt kestokasseja yli 10 v. 1 ihan pieni on aina käsilaukussa, autossa on aina enemmän.
Mutta muovipusseja ostetaan todella paljon.
Osaatko lonkalta sanoa ostaako esim puolet muovipussin ? Onko tässä tullut urasi aikana mitään muutosta ?
Kommentit (9)
Ostan muovikassin tai paperikassin, ja käytän sitä sitten kotona roskapussina.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kaupassa n 3 krt vkossa. Mutta perusroskaa tulee vain pussillinen viikossa.
Meillä lajitellaan ja valtaosa menee kierrätykseen, joten se sekaroskis on viikon jälkeen vielä todella tyhjä.
Jos ostaisin 3 pussia viikossa, olisi meillä melkoinen muovipussikasa nopeasti.
Itse ostan muovikassin muutaman kerran vuodessa. Kauppareissun jälkeen viikkaan kassin olkalaukun taskuun valmiiksi seuraavaa kauppareissua varten. Roskapusseina käytän hedelmäpusseja, joita kertyy runsaasti.
Harvalla asiakkaalla on kestokassi. Työskentelen pienessä kaupassa, jossa ostoksetkin ovat pieniä. Näitä ilmaisia pikkupusseja menee aivan järjetön määrä siitäkin huolimatta, ettei niitä saa enää pitää esillä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa muovikassia voi käyttää lukuisia kertoja. Roskapussit rullana ostettuna tulee halvemmaksi.
Olin kaupan kassalla töissä 2009-2013. Ainakin silloin valtaosa asiakkaista osti muovipussin. Lisäksi tosi moni asiakas koitti varastaa muovikasseja.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupan kassalla töissä 2009-2013. Ainakin silloin valtaosa asiakkaista osti muovipussin. Lisäksi tosi moni asiakas koitti varastaa muovikasseja.
Meidän lähikaupassa muovipussi maksaa alle 0,20 e.
Ei ole varaa maksaa ? Mutta ruokaa on varaa maksaa.
Suurin osa ostaa muovipussin.