Miksi kaksi kruununperillistä ei saa lentää samalla lennolla? Esim Charles ja William?
https://www.seiska.fi/kuninkaalliset/karmea-kohtalo-prinssi-george-ja-p…
Onko syy se, että jos toiselle lentokoneelle käy jotain, ainakin toinen perillinen jää sitten eloon? Samassa koneessa molemmat menehtyisivät?
Kommentit (19)
Juuri tuon takia. Osa firmoista noudattaa samaa ajatusta ja esim. johtoryhmä ei matkusta yhdessä kulkuvälineessä.
No just siksi että ei mene kahta kerralla.
George on aikas nuori vielä kuninkaaksi.
Siksi ettei molemmat kuole jos tulee onnettomuus. Puola ei tätä säännöstä noudattanut ja Smolenskin lento-onnettomuudessa kuoli 2010 monia Puolan valtionjohtoon kuuluvia.
Suomessakin kuoli v. 1978 suuri määrä korkeita johtajia Rissalan lentoturmassa. Mm. 4 kansanedustajaa. Myös Tarja Halosen piti olla koneessa, mutta raskaus pelasti hänet.
Vierailija kirjoitti:
Siksi ettei molemmat kuole jos tulee onnettomuus. Puola ei tätä säännöstä noudattanut ja Smolenskin lento-onnettomuudessa kuoli 2010 monia Puolan valtionjohtoon kuuluvia.
Uskotko että menivät sinne vapaaehtoisesti ja että oli onnettomuus?
Charles on kuningas. Ei kruununperillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ettei molemmat kuole jos tulee onnettomuus. Puola ei tätä säännöstä noudattanut ja Smolenskin lento-onnettomuudessa kuoli 2010 monia Puolan valtionjohtoon kuuluvia.
Uskotko että menivät sinne vapaaehtoisesti ja että oli onnettomuus?
Silloin oli huono sää ja äänitteistä tiedetään että ohjaamossa oli kolmansia henkilöitä jotka todennäköisesti häiritsi lentäjien keskittymistä.
Monessa (isommassa) yrityksessä on sama käytäntö, että johtoporras ei lennä samalla lennolla juurikik tuon takia ettei johdosta onnettomuuden sattuessa lähde liikaa väkeä.
Isossa yrityksessä tuon ymmärtää, mutta eihän nykyajan kuninkaalliset ole noin olennaisia. Vanhentunut perinne.
Vierailija kirjoitti:
Isossa yrityksessä tuon ymmärtää, mutta eihän nykyajan kuninkaalliset ole noin olennaisia. Vanhentunut perinne.
Yritysjohtajia saa helposti uusia, mutta kuninkaallisia ei.
Jutussa puhuttiin lähinnä Williamista ja Georgesta. Charles ei ole kruununperillinen vaan kuningas.
Itse äitinä en ymmärrä, että miksei toinen vanhemmista matkusta toisessa koneessa. Nyt kun William on kruununprinssi niin vaimonsa voisi lentää Georgen kanssa ja jos taas olisikin kruununprinsessa niin isä lentäisi heidän vanhimman lapsensa kanssa. Aika kovaa olisi sekin, jos toinen kone putoaisi, ja se yksin matkustanut menettäisi koko perheensä kun kerran vaihtoehtokin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ettei molemmat kuole jos tulee onnettomuus. Puola ei tätä säännöstä noudattanut ja Smolenskin lento-onnettomuudessa kuoli 2010 monia Puolan valtionjohtoon kuuluvia.
Uskotko että menivät sinne vapaaehtoisesti ja että oli onnettomuus?
Asia on tutkittu, kyseessä oli onnettomuus, joka oli useamman tekijän summa, kuten lento-onnettomuudetvuleensäkin.
Toki aihetta sabotaasiepäilyille oli, mutta ne osoittautuivat vääriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isossa yrityksessä tuon ymmärtää, mutta eihän nykyajan kuninkaalliset ole noin olennaisia. Vanhentunut perinne.
Yritysjohtajia saa helposti uusia, mutta kuninkaallisia ei.
Kyllä yritykselle voi olla kohtalokasta, jos koko johtoryhmä kuolee kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isossa yrityksessä tuon ymmärtää, mutta eihän nykyajan kuninkaalliset ole noin olennaisia. Vanhentunut perinne.
Yritysjohtajia saa helposti uusia, mutta kuninkaallisia ei.
No heidän tapauksessa kyse ei ole korvattavuudessa vaan muutoksen vaikutuksesta toiminnan jatkuvuuteen. Eikä se uusi toimari välttämättä löydy sormien napsautuksella vaan on helposti kuukausien prosessi, kun kuvaan astuu erinäiset työsopimusehdot joita isommissa yrityksissä on johtotason tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin kuoli v. 1978 suuri määrä korkeita johtajia Rissalan lentoturmassa. Mm. 4 kansanedustajaa. Myös Tarja Halosen piti olla koneessa, mutta raskaus pelasti hänet.
Kansanedustajat ovat korvattavissa helposti. Jos kruununperillisiä ei ole, kestää uuden saanti vähintään 9 kuukautta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin kuoli v. 1978 suuri määrä korkeita johtajia Rissalan lentoturmassa. Mm. 4 kansanedustajaa. Myös Tarja Halosen piti olla koneessa, mutta raskaus pelasti hänet.
Kansanedustajat ovat korvattavissa helposti. Jos kruununperillisiä ei ole, kestää uuden saanti vähintään 9 kuukautta :)
Kruunupäillä on perijöitä kymmenittäin jonossa, jollei satoja. Kruununperijöitä on 1 kerrallaan, mutta uuden saaminen kestää pienen hetken (minkä byrokratia vie). Jos kruununperijä kuolee niin perimyslistalta nostetaan seuraava tälle tittelille. Esimerkiksi Charlesin sisko Anne on perimysjärjestyksessä 16. sijalla. Jos häntä ennen olevat 15 kuolee niin hänestä tulisi kuningatar Charlesin jälkeen.
Niille tulisi riitaa siitä, kumpi pääsee ohjaamoon katselemaan maisemia. Molemmat ei mahdu yhtäaikaa.
No mietippä sitä, seiskahan onkin tooosi luotettava....