Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelle terveyssiteet on suunniteltu?

Vierailija
25.06.2017 |

Käytin kymmeniä vuosia tamponia, mutta nyt on iän myötä ja kolmen synnytyksen jälkeen ollut pakko siirtyä siteiden käyttöön. Mutta on todella vaikea löytää siteitä, jotka eivät falskaa jostain suunnasta. Olen yrittänyt etsiä suurimpia kokoja, mutta saisivat ne olla vieläkin isompia. Pikkukokoja on vaikka kuinka, tarpeeksi isoja ei. Vai enkö vain ole löytänyt?

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella imukykyisempiä siteitä kauppoihin. Nämä ohuet jotenkin kovat ja tiiviit siteet ei ime nestettä riittävän nopeasti vaan vuoto ja mahdolliset hyytymä valuu sitten pintaa pitkin taakse ja istuessa myös sivuille. Ohivuotoja kahtena ekana päivänä. Pakko pitää tamponia lisäsuojaa. Yhtä tuskaa yöllä. Lakanat veressä petauspatjaa myöten. Ärsyttää ja turhauttaa vaikka menkat ei ole erityisen runsaat.

Vierailija
122/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka pystytte käyttämään tamponia, niin niitä voi käyttää öisinkin :) Lidlistä löytyy todella edullisesti isoja ja imukykyisiä pakkauksia, jotka ovat jopa puolet halvempia entä muuallakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siteet on tehty oikeasti pientä vuotoa varten mutta itsellä holvaa pari päivää oikein reilusti. Olisi hyvä, että olisi kunnollisia pitkiä yösiteitä, kuten ennen oli Vuokkosilla mutta nykyään kaikki on ohuita siivellisiä, joita joutuu laittamaan ainakin kaksi peräjälkeen. Totta kai myynti kasvaa, kun joutuu ostamaan pakettitolkulla, ettei housut kastu!!

Miksette käytä isointa tamponia yöllä? Itse käytän O.b.:n suurinta tamponia yöllä(kin) ja tavallista yösidettä. Koskaan ei oo näin tullut ohivuotoja. Eikä oo koskaan tarttenu useampaa yösidettä pöksyihin tunkea. 😯

Vierailija
124/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yösiteet ei pidä mulla kuin max 2 tuntia. Koska en jaksa nousta parin tunnin välein vaihtamaan niin keskikokoinen froteinen paksu käsipyyhe taiteltuna napakoihin mummopikkareihin on osoittautunut parhaaksi. Pystyn nukkumaan koko yön kun pyyhe ulottuu navasta ristiselkään ja imee hyvin. Aamulla pyyhe roskiin. Illalla uusi tilalle. Päivät pärjään tamponi yöside yhdistelmällä jos vaan pääsen vaihtamaan tamponin parin tunnin välein.

Miksi pyyhe roskiin? Eikö niitä menkkapyyhkeitä voi pestä 90 asteessa koneessa? Eikö tuu kalliiksi ostaa aina joka kuukausi uudet pyyhkeet?

Vierailija
125/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka pystytte käyttämään tamponia, niin niitä voi käyttää öisinkin :) Lidlistä löytyy todella edullisesti isoja ja imukykyisiä pakkauksia, jotka ovat jopa puolet halvempia entä muuallakin. 

Liian pieniä ja ohuita tamponeja. Ne ei kestä kyllä kenelläkään runsasvuotoisella edes tuntia täyttymättä verellä. Pitäs olla kokoajan vaihtamassa.

Vierailija
126/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunlaskeumalle on syytä tehdä jotain, ei se itsestään parane. Myös runsaille kuukautisille löytyy kuri. Gynekologin pakeille.

Vierailija
127/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siteet on tehty oikeasti pientä vuotoa varten mutta itsellä holvaa pari päivää oikein reilusti. Olisi hyvä, että olisi kunnollisia pitkiä yösiteitä, kuten ennen oli Vuokkosilla mutta nykyään kaikki on ohuita siivellisiä, joita joutuu laittamaan ainakin kaksi peräjälkeen. Totta kai myynti kasvaa, kun joutuu ostamaan pakettitolkulla, ettei housut kastu!!

Miksette käytä isointa tamponia yöllä? Itse käytän O.b.:n suurinta tamponia yöllä(kin) ja tavallista yösidettä. Koskaan ei oo näin tullut ohivuotoja. Eikä oo koskaan tarttenu useampaa yösidettä pöksyihin tunkea. 😯

Sä et tiedä mitään oikeasti runsaasta vuodosta, sitä ei paljon tamponit pidättele.

Vierailija
128/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule pyyhkeet kalliiksi. Muutamalla eurolla löytää cittarista tokmannilta Ikeasta. En ala verisiä pyyhkeitä pesemään. 90ohjelma jauhaa tuntitolkulla. Pari ekaa yötä on pahimmat eli kaks-kolme pyyhettä per menkat riittää. Menee rahaa paljon turhempaankin.

Vierailija
129/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin Thinx -merkkiset kuukautissuojapikkuhousut ("period pants") eikä yhtäkään ohivuotoa ole niiden kanssa tullut. Ovat hyvännäköiset pikkuhousut, joissa on sisäosa imukykyistä kangasta ja päälliosa jotain läpäisemätöntä kangasta. Saattaa kuulostaa ällöltä tai epämukavalta, mutta mulle ovat aivan mullistava juttu, eivät tunnu märiltä eivätkä edes pahemmin hiosta. Eikä ole enää veritahroja patjassa. Näiden kanssa voi käyttää sidettä tai tamponia. Suosittelen googlaamaan!

Vierailija
130/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
131/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on todella runsas vuoto ekoina päivinä ja öinä. Oon yli kymmenen vuotta käyttänyt erilaisia tamponeita ja siteitä ja harmitellut ohivuotoja.

Sitten luin jostain netistä, että monet suositteli sitä O.b.-tamponien suurinta kokoa, vihreä paketti, viisi pisaraa. Ostin ja kokeilin. Helpotuksen huokaus tuli, vihdoinkin löytyi tamponi joka oikeasti toimii.

Sorry. Kuusi pisaraahan siinä oli. Super plus-koko. En oo vielä kenelläkään muulla valmistajalla nähnyt niin isokokoisia tamponeja. Täydellisiä ekoihin vuotopäiviin.

Ja minä taas olen ihmetellyt, miksei O.b. tee vieläkin imukykyisempiä tamponeja! Itsellä pahimpina vuotopäivinä tuo vihreän pakkauksen tamponi riittää ehkä pariksi tunniksi, ja aina on oltava myös Alwaysin yöside varmistamassa. Ei tulisi mieleenkään jättää jompaa kumpaa pois...

Nyt olen miettinyt tosiaan jotain Tenan supervaippaa tulevaan jälkivuotokoitokseen. Viimeksi joka kerta sairaalasängystä noustessa holahti verilammikot lattialle, vaikka olin pakkautunut kolmeen sairaalan vaippaan.

Vierailija
132/147 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän Libressen ultrathin good night-sidettä. Ainoa, joka kestää kuukautisieni pari ekaa päivää. Ohut, mutta imee hyvin. Ja melko pitkä. Siis tämä ihan päiväkäytössä myös mulla.

En käsitä tosiaan niitä ihmisiä, jotka selviävät perussiteillä. Tosin selvisinhän minäkin ennen raskautta.

Sama täällä! En myöskään pärjää ekoina päivinä ilman yösidettä 24/7. Kyllästynyt koko kuulautistouhuun. Aina saa stressata valuuko kuitenkin ohi.

Vierailija
133/147 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa sopiva ketju kohdalle kun juuri laitoin petarin pesukoneeseen. Ei auttanut kaksi peräkkäistä Libressen yösidettä, ei. No, oma moka. Ei olisi pitänyt ajaa karvoja juuri ennen menkkoja...

Vierailija
134/147 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te kuukautisten verimäärällä liiottelijat. Muistakaahan noiden juttujennne kanssa se fakta, että naisessa on kokonaisuudessaan verta vain 4 litraa ja jos siitä menettää viideosankin niin alkaa jo shokkioireet. Kaksi litraa kun menettää niin alkaa olla hengenlähtö lähellä. Kuulostatte aika koomisilta. Kuukautisvuoto on runsaanakin vain desin verran.

Kuukautisvuoto kun ei koostu pelkästä verestä, vaan kuukautisvuotohan on limakalvoa, johon on sekoittunut verta. Luulitko sinä, että vuoto on pelkkää verta? :)

Vierailija
135/147 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei enää tamponi kelpaa? Kokeile kuukuppia.

Mikä kuukuppivillitys suomalaisilla on? Ostin itse sellaisen ja kamalampaa hökötystä saa etsiä. Se tuntuu koko ajan. Kun yrittää vaikka jumpata, kuppi tuntuu joka liikkeessä. Minua myös inhotti, kun kädet on ihan veressä, kun sitä asentaa paikalleen.

Vierailija
136/147 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vuokkoset.fi/fi/tuotteet/double-secure/

Tuollainen jossa leveä takaosa, täytyy kokeilla. Jos on falskausta etupuolelta esim mahallaan nukkujat ni kääntää sen toisinpäin :)

Vierailija
137/147 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella imukykyisempiä siteitä kauppoihin. Nämä ohuet jotenkin kovat ja tiiviit siteet ei ime nestettä riittävän nopeasti vaan vuoto ja mahdolliset hyytymä valuu sitten pintaa pitkin taakse ja istuessa myös sivuille. Ohivuotoja kahtena ekana päivänä. Pakko pitää tamponia lisäsuojaa. Yhtä tuskaa yöllä. Lakanat veressä petauspatjaa myöten. Ärsyttää ja turhauttaa vaikka menkat ei ole erityisen runsaat.

Vielä 90-luvulla oli kunnon siteitä. Ne oli paksuja ja pehmeitä. Silloin pärjäsin yötkin pelkällä siteellä. Nykyiset on todellakin kovia ja tiiviitä.

Vierailija
138/147 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te kuukautisten verimäärällä liiottelijat. Muistakaahan noiden juttujennne kanssa se fakta, että naisessa on kokonaisuudessaan verta vain 4 litraa ja jos siitä menettää viideosankin niin alkaa jo shokkioireet. Kaksi litraa kun menettää niin alkaa olla hengenlähtö lähellä. Kuulostatte aika koomisilta. Kuukautisvuoto on runsaanakin vain desin verran.

Mihin tämä nyt liittyi? Mulla tulee isomman koon kuukuppi täyteen alle kahdessa tunnissa menkkojen ekoina päivinä. Kupin tilavuus on 30 ml. Kokeile kaataa 30 ml nestettä siteeseen ja katso miten käy. Valuu pitkin pieliä kun side ei pysty imemään sitä kaikkea. Kyllä se tuntuu siltä että vuotaisi kuin seula. Varsinkin kun yöllä sängystä noustessa se vuoto hulmahtaa kerralla siteeseen. Nykyään käytän pakosta siteitä, mutta kuukupin aiemmalla käytöllä olen aika hyvin tietoinen vuodon määrästä. Itse asiassa nyt vuoto on jopa runsaampaa kuin kuukuppiaikana, kiitos raskauden/synnytyksen + kuparikierukan.

Kupilla on hyvä seurata vuodon määrää. Ja menkat voi tuntua ihan mahdottomulta koska sise ei pysty imemään kunnolla vaikka olis millanen toppaus.

Jos mulla olis menkat joihin tarvii 2-3sidettä yhdellä kerralla niin kyl harkitsisin kupin käyttöä. Ja siihen side koppaamaan mahdolliset ohivuodot.

Monen vuotomäärä siteellä kuulistaa kyl hyvin tutulta. Onneks löysin kupin ja nyt ne voi jopa unohtaa ekan päivän jälkeen.

Vierailija
139/147 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi ylipäätään käyttää siteitä, ovat todella ahdistavat, ihan ne pienet pikkuhousunsuojatkin. Synnytyksessä pahinta oli ehdottomasti se että jälkivuodon takia joutui siteitä käyttämään. Mieluummin käyttäisin rehellisiä vaippoja jos muuta vaihtoehtoa ei olisi. :/

Vierailija
140/147 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä taida moniakaan miehiä panettaa naisten kuukautisten aikaan, kun naiset on niin hyvin paketoitu yöaikaan. 😁

Harvaa verenroiske kiinnostaa, oli paketoitu rai ei.

Kyllä rekkamies ajaa perille säässä kun säässä.

Tarviiko äijien tulla kommentoimaan kuukautisketjuunkin jotain junttia? Jätä noi jutut sinne esson nurkkapöytään, kiitos.