Pääsin opiskelemaan kokiksi, kaveri ei tykkää
Pääsin opiskelemaan kokiksi. Tai siis, ruokapalvelualan ammattilaiseksi. Olen itse ihan hemmetin innoissani, kyseessä siis yo-pohjaiset opinnot.
Kaveri heitti, että "ei sulla sitten enempää ole kunnianhimoa" No ei, olen todella iloinen, että pääsin tuonne. Mä haluan nimenomaan kehittyä ruuanlaitossa ja saada kosketuksen ajoituksiin yms. Mut kaverin mielestä olen idiootti, kun lähden opiskelemaan alaa, jota voi opetella kotonakin..
Kommentit (30)
Kaveri ei tule ollenkaan ajatelleeksi, että sitä voi tehdä ihan työkseen. Monta muutakin hommaa voi opetella kotona tai itsekseen, mutta silti niitä opetetaan kouluissa.
No kunhan olet tosissasi ja menet kokin töihin. Etkä vain omaksi iloksesi vie opintopaikkaa joltain toiselta.
Etkö voisi kysyä häneltä ihan ystävällisesti, että Minna-hyvä, miten tämä minun opiskelupaikka-asiani kuuluu sinulle?
Hyviä kokkeja ei ole maailmassa liikaa.
Kun sitten aikanaan perustat suositun ravintolan, et anna hänelle kaverialennuksia tai ilmaisia lounaita. Kaverisi ei ilmeisesti käsitä, miten oikea ravintola ja pikaruokala eroavat toisistaan.
Onnea tulevalle uralle!
Kaikilla aloilla voi olla kunnianhimoinen ja huippuosaaja - oli sitten kysymys teoreettisesta tutkijantyöstä tai käsityöläisammatista!
Onnea kokinopintoihin - se vain nyt on muotiala kaikkien kokkausohjelmien ansiosta ja opintoihin hakeutuu porukkaa, joista ei vain ole ammattiin. Muista, että kokin homma ei ole pipertää lautaselle pieni annos taiteilijan ottein, vaan lounasravintolassa se voi olla fileroida 100 kg lohta heti aamusta. Tuohon piperrys asemaan pääsee harva ja sitä ennen ja silloinki jokainen raataa tuota massaruokailujen järjestämistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla aloilla voi olla kunnianhimoinen ja huippuosaaja - oli sitten kysymys teoreettisesta tutkijantyöstä tai käsityöläisammatista!
Onnea kokinopintoihin - se vain nyt on muotiala kaikkien kokkausohjelmien ansiosta ja opintoihin hakeutuu porukkaa, joista ei vain ole ammattiin. Muista, että kokin homma ei ole pipertää lautaselle pieni annos taiteilijan ottein, vaan lounasravintolassa se voi olla fileroida 100 kg lohta heti aamusta. Tuohon piperrys asemaan pääsee harva ja sitä ennen ja silloinki jokainen raataa tuota massaruokailujen järjestämistä.
Itse asiassa odotan tuota. Päivät ei ole sitä yhtä ja samaa, vaan alkuun preppaus, sitten illalla itse kokkaus ja sen jälkeen siivous. Kiitos kommenteista!:)
Ap
Jotkut maailman huippukokeista ovat itseoppineita, esim Heston Blumenthal.
Vierailija kirjoitti:
No kunhan olet tosissasi ja menet kokin töihin. Etkä vain omaksi iloksesi vie opintopaikkaa joltain toiselta.
Aika monet kokit eivät mene töihin, kun palkka on huono. Jatkuvasti on kokin paikkoja auki ihan työkkärin sivuillakin ja paljon kuitenkin kokkeja työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissani olen menossa. Kiitos vain.
Ap
Ha hahaa vai ei voi olla kunnianhimoinen ja kokki. Onnea sinulle ja toivottavasti kaverisi saa joskus järkeä päähän myös.
Tee sitten hyvää ruokaa äläkä huonoa. On kauheaa mennä ravintolaan lounaalle, kun tarjottu ruoka on sekundaa.
Käyttäjä2351 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea kokinopintoihin - se vain nyt on muotiala kaikkien kokkausohjelmien ansiosta ja opintoihin hakeutuu porukkaa, joista ei vain ole ammattiin. Muista, että kokin homma ei ole pipertää lautaselle pieni annos taiteilijan ottein, vaan lounasravintolassa se voi olla fileroida 100 kg lohta heti aamusta. Tuohon piperrys asemaan pääsee harva ja sitä ennen ja silloinki jokainen raataa tuota massaruokailujen järjestämistä.Itse asiassa odotan tuota. Päivät ei ole sitä yhtä ja samaa, vaan alkuun preppaus, sitten illalla itse kokkaus ja sen jälkeen siivous. Kiitos kommenteista!:)
Ap
Onnea opintoihin! Se on muuten misausta eikä preppausta...
Oikein hyvä ala, kokkiammattilaisia tarvitaan monessa paikassa, pitää osata ravintoarvot ja muut, esim sairaala- ja laitoskeittiöissä, kyllä ne opiskella pitää. Onnittelut opiskelemaan pääsystä ja tsemppiä opintoihin!
"Mä haluan nimenomaan kehittyä ruuanlaitossa ja saada kosketuksen ajoituksiin yms"
Vittu mikä perustelu. Ruoanlaittoa voi myös harrastaa, on kokkikursseja ym.
Vierailija kirjoitti:
"Mä haluan nimenomaan kehittyä ruuanlaitossa ja saada kosketuksen ajoituksiin yms"
Vittu mikä perustelu. Ruoanlaittoa voi myös harrastaa, on kokkikursseja ym.
No, tuliko hyvä olo?
Ap
Mitä vikaa kokin ammatissa? Todella hyödyllinen taito vapaallakin! Paska palkka on tietenkin miinus.
Vuosi koulua takana enkä osaa yhtään mitään :D Ei kyllä kotona voi opetella kuten oikeassa ravintolakeittiössä saati sitten suurtaloutta. Urpo kaveri sulla. Tsemppiä ja onnea :)
Harva osaa varmasti sanoa mitä tekee loppuelämänsä. Pitkällä aikavälillä on kuitenkin hyvä olla joku käytännön ammatti, jota voi myös tehdä keikkatyönä, jos vielä opiskelee jotain muuta. Pääasia että itse tykkäät! Ehkä kaverisi ei kadehdi sulta kokin ammattia vaan sitä että olet innostunut jostain.
Onnea!